Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2003, 21:06   #21
Kotsmos
Minister-President

Standaard

haha. ofzo

De PNAC kan inderdaad bestempeld worden als een stelletje extremisten. Het verschil tussen de PNAC en de PvdA is echter dat de PNAC invloed heeft op het beleid van Bush, en de PvdA niet. Dat feit afdoen als een complottheorie of als extreem-links gewauwel zal niks afdoen van de waarheid ervan. Het PNAC-scenario is een langetermijnsscenario, waarvan het doel inderdaad nog veraf is. Maar Irak kadert wel in dat scenario. Ook weer iets dat niet te ontkennen valt. Op mijn beurt omzeil ik dan weer helemaal niet het feit dat er een dictator uit de weg geruimd wordt, alleen vind ik het dom om dat als enige doel en gevolg van de oorlog te zien.

En als u "fuck off" al agressief noemt, meer nog gaat zien als een eerste stap naar iemand bij elkaar slaan, dan voorspel ik u nog een heel zwaar, moeilijk leven.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 22:16   #22
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
haha. ofzo

De PNAC kan inderdaad bestempeld worden als een stelletje extremisten. Het verschil tussen de PNAC en de PvdA is echter dat de PNAC invloed heeft op het beleid van Bush, en de PvdA niet. Dat feit afdoen als een complottheorie of als extreem-links gewauwel zal niks afdoen van de waarheid ervan. Het PNAC-scenario is een langetermijnsscenario, waarvan het doel inderdaad nog veraf is. Maar Irak kadert wel in dat scenario. Ook weer iets dat niet te ontkennen valt. Op mijn beurt omzeil ik dan weer helemaal niet het feit dat er een dictator uit de weg geruimd wordt, alleen vind ik het dom om dat als enige doel en gevolg van de oorlog te zien.

En als u "fuck off" al agressief noemt, meer nog gaat zien als een eerste stap naar iemand bij elkaar slaan, dan voorspel ik u nog een heel zwaar, moeilijk leven.
Zelfs de nuance "invloed" van de PNAC is een understatement. Zij hebben gewoon de macht op dit moment. Zij bepalen het beleid volledig.
Oud 25 maart 2003, 23:49   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Zelfs de nuance "invloed" van de PNAC is een understatement. Zij hebben gewoon de macht op dit moment. Zij bepalen het beleid volledig.
Citaat:
Established in the spring of 1997, the Project for the New American Century is a non-profit, educational organization whose goal is to promote American global leadership.
Miljaar zeg, Established in 1997, en ze bepalen volledig het Amerikaanse beleid. Straffe mannen.
Oud 25 maart 2003, 23:56   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
haha. ofzo

De PVDA beinvloed toch de Belgische regering zekers, mijn vergelijking houdt nog steeds stand: Laten we dus de Belgische regering maar afschrijven als een bende communisten.

Je reinste onzin. Het is een feit dat Bush conservatief is (Doh) en dat hij meer macht wil voor de VS (Double doh). Guess what Chirac wants for France, Poetke for Russia etc.

Het feit dat er een dictator wordt afgezet is een goede zaak. Ik heb nooit beweerd dat dit de enige motivatie van deze oorlog was, zoals u insinueerd. U hebt anders wel al te kennen gegeven dat u dat argument voor oorlog beu was. U bent het waarschijnlijk beu omdat het waar is.

Wat 'Fuck off' betreft: Als u dat niet als aggressief beschouwt en het blijft gebruiken, dan voorspel ik u nog vele pakken slaag van disgruntled people in uw leven.
Oud 26 maart 2003, 18:16   #25
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Miljaar zeg, Established in 1997, en ze bepalen volledig het Amerikaanse beleid. Straffe mannen.
Waarmee u meteen te kennen geeft niet echt de moeite gedaan te hebben om u te verdiepen in de PNAC. Ze bepalen niet het volledige Amerikaanse beleid, maar hebben wel een grote hand in het buitenlandse beleid. Vergeet niet dat onder de medestichters van de PNAC namen als Cheney, Rumsfeld en Wolfowitz waren, en ook de huidige publicisten van de vereniging met hun teksten de VS-politiek danig beïnvloeden, onder andere in hun houding tegenover Europa en de VN. Ik zeg niet dat de PNAC een schaduwregering van de VS is, maar hun invloed is onontkenbaar en niet te onderschatten. Dit in tegenstelling tot het gebazel over de macht van de PvdA binnen de Belgische regering.
De regering-Bush is niet conservatief, maar NEOconservatief, een belangrijk onderscheid, omdat het verschil tussen de "oude" conservatieven en de neo's juist de grootte is van de macht die ze willen bereiken. Tuurlijk wil Chirac macht, maar je mag mij eens de plannen tonen van de Fransen om van hun land de enige politieke, economische en militaire supermacht ter wereld te maken. Er is maar één land dat daar effectief aan werkt momenteel, en dat zijn de VS.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be