![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anoniem kan je wat meer zeggen, maar daarom nog niet alles. Voor diverse begrijpelijke (bijvoorbeeld intieme) redenen. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 maart 2019 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij DVZ kom je daar met door, hier wat minder denk ik?
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() OCMW afschaffen voor niet-Europese vreemdelingen.
Zou normaal perfect kunnen. Voor EU burgers is dit zo goed als onmogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo normaal perfect ? Voorbeeldje ; Een vrouw uit Vietnam komt hier huwen met een Belg. Ze heeft de Vietnamese nationaliteit. Uit dat huwelijk worden 2 kinderen geboren. De Belgische man komt te overlijden. De (jonge) vrouw verliest haar werk en komt in de problemen zodat hulp van het OCMW is aangewezen. Gezien afgeschaft is kan die vrouw die hier misschien al 18 jaar verblijft en heeft gewerkt geen aanspraak meer maken op OCMW hulp ? Uiteraard is alles mogelijk maar ik ben het daar niet helemaal mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vrouw van vreemde origine, trouwt hier met een man, en zou graag scheiden (soms wegens schrijnende toestanden) maar kan niet want verliest werk en verblijfsvergunning als ze de relatie beëindigt ... ik ben voor een hard migratiebeleid, maar zulke toestanden zijn een normaal land onwaardig. ps NL heeft daar uitdrukkelijk 'uitzonderingen' voor ingesteld bij huiselijk geweld enzo. Laatst gewijzigd door Anna List : 4 maart 2019 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Fred,
Ik ken een Nederlander die toevallig een vietnamese naar Nederland heeft gehaald. Hij heeft een hele berg geld op tafel moeten leggen om dat te mogen doen. Net omwille van het risico omtrent dit soort toestanden. En ja, het is na 2 maanden(!) misgelopen. Ze is ingetrokken bij de eigenaar van een Vietnamese loempiazaak. Ze is leetterlijk in de illegaliteit verdwenen. edit: die hollander was mijn huisbaas toen ik daar tijdelijk verbleef voor mijn studies. Laatst gewijzigd door Tavek : 4 maart 2019 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Uit de EU stappen zou voor BE (of voor Vlaanderen) een regelrechte economische ramp zijn die ons per direct richting "Walbanese" levensstandaard katapuleert.
Wij zijn enorm afhankelijk van export & logistiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 4 maart 2019 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt dat? Voor de EU was er hier ook economische activiteit, zelfs in de middeleeuwen konden we het zonder het gedrocht EU redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van heel de EU wordt Vlaanderen overigens het grootste economische slachtoffer van de Brexit. daar hoor je de EU en b fanaten nooit over ... Laatst gewijzigd door Anna List : 4 maart 2019 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat veranderd niks aan het voorbeeld dat ik je hier heb meegegeven. Ik bedoel daarmee maar het is niet altijd zo eenvoudig als men denkt dat het zou zijn. Mijn voorbeeldje gaat niet over illegalen dan wel over een heel legaal verblijvend persoon maar niet EU Burger. Nu in uw manier van denken zou ik meegaan maar dan moet men mensen van buiten de EU gewoon verbieden om met Belgen te huwen en hun zodoende hier te laten verblijven. Maar dan kom je terecht in een heel andere internationale regel en die is dat huwen een mensenrecht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 maart 2019 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kweetni ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als er een no deal Brexit komt, moet Vlaanderen dan ook zonder oogkleppen blijven bekijken wat de gevolgen zijn en waar de minste nadelen voor Vlaanderen liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in dit geval valt t nog mee ... wsl BE kinderen en mag ze daarom blijven. Laatst gewijzigd door Anna List : 4 maart 2019 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |