Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2019, 11:32   #21
eno2
Banneling

Standaard

Jij blinkt toch wel uit in de extravagante van- de -pot- geruktheid.
Als de N-VA niet nationalistisch is dan ben ik geen linkse separatist.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 11:38   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
‘Waarom gaat N-VA niet voor onafhankelijkheid?’
De N-VA gaat voor onafhankelijkheid.
Op een hele strategische manier
en gefaseerd. Terecht zo ook.
Eerst bewijzen ze dat ze kunnen regeren.
En dat nog wel op nationaal vlak.
In tegenstelling tot de Catalanen bijvoorbeeld.
De tweede stap zou inderdaad kunnen zijn:
bewijzen dat België niet regeerbaar is
zonder het inwilligen van hun bijzondere eisen
op gebied van de onafhankelijkheid.
Zoals een Confederatie.
Oud 9 maart 2019, 11:55   #23
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De N-VA gaat voor onafhankelijkheid.
Op een hele strategische manier
en gefaseerd. Terecht zo ook.
Eerst bewijzen ze dat ze kunnen regeren.
En dat nog wel op nationaal vlak.
In tegenstelling tot de Catalanen bijvoorbeeld.
De tweede stap zou inderdaad kunnen zijn:
bewijzen dat België niet regeerbaar is
zonder het inwilligen van hun bijzondere eisen
op gebied van de onafhankelijkheid.
Zoals een Confederatie.
U hebt het begrepen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 12:02   #24
eno2
Banneling

Standaard

Ik betwijfel of dat 'straks' zal zijn...
Oud 9 maart 2019, 12:08   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Heel brave man, die Canadees uit Québec.
Wel een beetje hautain.
Komt ons hier wat de les spellen.
Maar wat kan hij voorleggen als resultaat?
Met grote trom verkondigen dat ze twee keer een referendum hielden, met twee keer nul op het scorebord.

De nva gaat dus de weg op van het overtuigen van mensen. Het winnen van zielen. Uitleggen wat en hoe. Vertrouwen winnen (o.a. door goed te regeren). De leugens van de andere ontkrachten.

Toch dank ik onze Canadese vriend. Hij bekijkt de zaak van enige afstand, zelfs van over de oceaan. En dat moet je af en toe doen in het leven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 12:11   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel een beetje hautain.
Met grote trom verkondigen dat ze twee keer een referendum hielden, met twee keer nul op het scorebord.

De nva gaat dus de weg op van het overtuigen van mensen. Het winnen van zielen. Uitleggen wat en hoe. Vertrouwen winnen (o.a. door goed te regeren). De leugens van de andere ontkrachten.

Toch dank ik onze Canadese vriend. Hij bekijkt de zaak van enige afstand, zelfs van over de oceaan. En dat moet je af en toe doen in het leven.
Oud 9 maart 2019, 12:27   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bedankt voor uw heldere inbreng.
Nu hij het nog eens riskeert om uit zijn reservaat in K & K te kruipen, botst hij toch wel op ons Marie zeker ! Dat gaat veeel nieuwe inzichten en originele ideeën opleveren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 12:38   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad en hadden en zetten de franstaligen de NVa dan ook al niet onverbiddelijk en zonder de minste schroom in een cordon??? Waarom denk je dat de MR, ondanks een eerder positieve regeringsperiode toch zo achteruit gaat??? Hewel ze hadden het, tegen alle franstalige wensen in, aangedurfd om met de NVa, de Vlaamse nationalisten, extremisten, racisten en nieuw-nazies, in de boot te gaan...
En weet maar dat dat steeds en opnieuw op de franstalig zender herhaald wordt en stelstelmatig afgekeurd wordt...
De MR zal het heel moeilijk hebben om dat bedrog, verraad, gezien door de franstalige ogen te laten vergeten...
Hun enige redplank is dat de mensen zouden inzien dat het met hun links beleid nog erger gesteld zou zijn dan met een samenwerking met Vlaanderen...

En ten andere hebben de andere Vlaamse partijen in de regering zich niet stelselmatig opgesteld als de verketters van de NVa... Het is enkel dank zij de massale steun van Vlamingen voor de NVa dat ze hen niet durven en niet kunnen in een cordon steken... Maar weet maar dat ze het met alle plezier gedaan zouden hebben en nog doen moest de NVa genoeg afgekalfd worden...

Dus wat jij zegt bewijst 2x niets... of misschien dat je veel te sterk onder de Vlaamse liegenkerktoren zijt blijven hangen en totaal geen totaal beeld hebt opgebouwd van wat er in dit land werkelijk gebeurt...

Marieke toch... een beroepsdopper die daarna van zijn onterecht pensioen gaat leven op een goedkoop eiland in volkomen afzondering stel jij deze vraag ?
Oud 9 maart 2019, 13:33   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel een beetje hautain.
Canada was wel zo slim en dapper om een referendum toe te staan en daarmee het probleem op te lossen.

De N-VA is wel zo slim daar niet op aan te dringen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2019 om 13:33.
Oud 9 maart 2019, 13:36   #30
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Marieke toch... een beroepsdopper die daarna van zijn onterecht pensioen gaat leven op een goedkoop eiland in volkomen afzondering stel jij deze vraag ?

Lees de zondagskrant die vandaag gratis verkrijgbaar is bij uw bakker.
Dan zal je wel doorkrijgen dat hetgeen die onnozelaar uit Quebec leugens verkoopt. Feitelijk zou onze regering (onze?) zijn smerige film moeten verbieden die hij hier wil introduceren juist voor de volgende verkiezingen.
Even afwachten dus welke opruiende taal hier straffeloos gedoogd wordt en door wie. Leugens toelaten en gemeenschappen tegen elkaar ophitsen is toch iets wat van een regering van alle Belgen niet zou mogen toelaten.
Fake nieuws verspreiden nog minder. Maar het plebs hier gelooft wel graag wat in hun kraam past. Ik merk dat hier alle dagen. Op het walgelijke af.
Voor mij kan zowel rechts als links de pot op.

Ik geloof geen barst meer van dat opjutten. Doen we verder op die manier dan moeten ze niet klagen over hetgeen het eindresultaat zal brengen.
Dit land is een land vol huichelaars.

Laatst gewijzigd door werkman : 9 maart 2019 om 13:40.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 16:00   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Canada was wel zo slim en dapper om een referendum toe te staan en daarmee het probleem op te lossen.

De N-VA is wel zo slim daar niet op aan te dringen.
Het klopt dat mijn partijgenoten slim zijn.
Het Belang heeft het er wel soms over. Omdat ze goed weten dat het er toch niet komt.
De niet separatistische partijen zwijgen. Naar mijn vermoeden om geen communautaire duivels te ontbinden.

En sommigen herinneren zich misschien het laatste b. referendum.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 16:32   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Belang heeft het er wel soms over. Omdat ze goed weten dat het er toch niet komt.
De niet separatistische partijen zwijgen. Naar mijn vermoeden om geen communautaire duivels te ontbinden.

Dat kan die Canadees in zijn zakken steken.
Ze zijn niet alleen slim maar ook verantwoordelijk.
Geen politieke avonturiers zoals die van Catalonië.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2019 om 16:33.
Oud 9 maart 2019, 16:35   #33
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

De N-VA gaat voor geld, niet voor nationalisme.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 16:43   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De N-VA gaat voor geld, niet voor nationalisme.
Als echte Sos moet jij dat toch in het bijzonder waarderen, voor geld gaan ?
Oud 9 maart 2019, 16:46   #35
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als echte Sos moet jij dat toch in het bijzonder waarderen, voor geld gaan ?
Helaas voor u ben ik geen sos...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 16:46   #36
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik zal nooit beweren dat uw partijgenoten dom zijn.
Maar jullie hurken zo tegen de traditionele partijen aan en op zulk een manier dat ik nu al weet dat er in een toekomstig zelfstandig Vlaanderen niks; maar dan ook niks; zal veranderen. Voor echte smeerlapperij wenden jullie met graagte evenzeer het hoofd af. Jullie hebben deelgenomen aan de regering.
En geen enkele Vlaming gemerkt die gekloot werd omdat hij Vlaming was zeker? Als dat het lot is dat jullie voorbehouden voor Vlaamse strijders dan mogen jullie voor mijn part de hoogste boom in.
En niet komen zagen na bijna zes jaar hoor vent dat er in dit land niks recht te zetten valt. Die mentaliteit van jullie ken ik reeds lang van op de school. Als er twee vechtende partijen zijn dan zijn jullie de bende die er joelend met anderen gaan rond staan om de vechters terug te duwen in de kring. Mijn vraag die zich stelt is de vraag welke de grootste smeerlappen zijn. De vechters of degenen die van het gevecht genieten?

Stel de vraag maar aan uzelf.
Voor de Vlaming vechten zal mij nooit meer overkomen.
Ze zullen het moeten waarmaken met een Vlaming minder dus.
Maar vermits er momenteel nog te veel zijn kan het er af zeker?
Gewikt en gewogen vriend en te licht bevonden.
Als ooit uw kot in brand geraakt zal ik geen pompier meer spelen.
Zo zot ben ik ooit geweest maar...….ik blijf niet zot hoor.
En partijen die respect betonen voor hun medewerkers verdienen van respect te krijgen. En niet dezen die arrivisten mooie plaatsjes bezorgen.
Vroeger waren er bijna geen Vlamingen. Nu lopen ze hier rond in overtal.

Laatst gewijzigd door werkman : 9 maart 2019 om 16:58.
Oud 9 maart 2019, 21:22   #37
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik zal nooit beweren dat uw partijgenoten dom zijn.
Maar jullie hurken zo tegen de traditionele partijen aan en op zulk een manier dat ik nu al weet dat er in een toekomstig zelfstandig Vlaanderen niks; maar dan ook niks; zal veranderen. Voor echte smeerlapperij wenden jullie met graagte evenzeer het hoofd af. Jullie hebben deelgenomen aan de regering.
En geen enkele Vlaming gemerkt die gekloot werd omdat hij Vlaming was zeker? Als dat het lot is dat jullie voorbehouden voor Vlaamse strijders dan mogen jullie voor mijn part de hoogste boom in.
En niet komen zagen na bijna zes jaar hoor vent dat er in dit land niks recht te zetten valt. Die mentaliteit van jullie ken ik reeds lang van op de school. Als er twee vechtende partijen zijn dan zijn jullie de bende die er joelend met anderen gaan rond staan om de vechters terug te duwen in de kring. Mijn vraag die zich stelt is de vraag welke de grootste smeerlappen zijn. De vechters of degenen die van het gevecht genieten?

Stel de vraag maar aan uzelf.
Voor de Vlaming vechten zal mij nooit meer overkomen.
Ze zullen het moeten waarmaken met een Vlaming minder dus.
Maar vermits er momenteel nog te veel zijn kan het er af zeker?
Gewikt en gewogen vriend en te licht bevonden.
Als ooit uw kot in brand geraakt zal ik geen pompier meer spelen.
Zo zot ben ik ooit geweest maar...….ik blijf niet zot hoor.
En partijen die respect betonen voor hun medewerkers verdienen van respect te krijgen. En niet dezen die arrivisten mooie plaatsjes bezorgen.
Vroeger waren er bijna geen Vlamingen. Nu lopen ze hier rond in overtal.

Voila! De normale stilte. Dat is nu de tweede keer dat ik in mijn leven mijn gedacht heb gezegd tegen een bende die je alleen kennen als ze U nodig hebben. Maar voor de rest; zolang alles goed gaat; alleen er maar aan denken van hun zakken te vullen. Dit Vlaanderen vrees ik.
En als ik overtuigd ben van mijn bevindingen en conclusies dan ontzie ik niks of niemand. Ik zie ze nog steeds afdruipen; de belovers. Iemand de tweede plaats komen aanbieden op de kieslijst op het ogenblik dat ze zelf wisten dat er niemand nog verkozen zou geraken. Dat gat waarin ze waren gesukkeld hadden ze zelf gegraven. In het begin waren ze tevreden dat ik er niet meer was. Dan konden ze beter hun gang gaan. En dan komen ze na vijf jaar met hangende pootjes bidden en smeken om hen opnieuw uit de smurrie te halen. Nee vrienden; zo werkt het niet. Iedereen is de vriend van zichzelf en pas als er geen kloterij mee gemoeid is wordt men misschien ook vriend van een ander. Ben ik soms een uitzondering op die regel? Dat de ware Jacob dan maar opstaat. Op mij moet er niet meer gerekend worden.
En ik zal ook niet beginnen met allemaal op te sommen welke inbreng ik in de partij gedaan heb terwijl de rest met zijn tamme kloten zat te schranzen aan de rijk gedekte tafels. En dan gedoogden ondertussen dat men andere leden van de ploeg er smerig van tussen nam.

Nee hoor. Dit Vlaanderen hoeft niet meer voor mij. Begrepen?

Laatst gewijzigd door werkman : 9 maart 2019 om 21:26.
Oud 9 maart 2019, 21:28   #38
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Voila! De normale stilte. Dat is nu de tweede keer dat ik in mijn leven mijn gedacht heb gezegd tegen een bende die je alleen kennen als ze U nodig hebben. Maar voor de rest; zolang alles goed gaat; alleen er maar aan denken van hun zakken te vullen. Dit Vlaanderen vrees ik.
En als ik overtuigd ben van mijn bevindingen en conclusies dan ontzie ik niks of niemand. Ik zie ze nog steeds afdruipen; de belovers. Iemand de tweede plaats komen aanbieden op de kieslijst op het ogenblik dat ze zelf wisten dat er niemand nog verkozen zou geraken. Dat gat waarin ze waren gesukkeld hadden ze zelf gegraven. In het begin waren ze tevreden dat ik er niet meer was. Dan konden ze beter hun gang gaan. En dan komen ze na vijf jaar met hangende pootjes bidden en smeken om hen opnieuw uit de smurrie te halen. Nee vrienden; zo werkt het niet. Iedereen is de vriend van zichzelf en pas als er geen kloterij mee gemoeid is wordt men misschien ook vriend van een ander. Ben ik soms een uitzondering op die regel? Dat de ware Jacob dan maar opstaat. Op mij moet er niet meer gerekend worden.
En ik zal ook niet beginnen met allemaal op te sommen welke inbreng ik in de partij gedaan heb terwijl de rest met zijn tamme kloten zat te schranzen aan de rijk gedekte tafels. En dan gedoogden ondertussen dat men andere leden van de ploeg er smerig van tussen nam.

Nee hoor. Dit Vlaanderen hoeft niet meer voor mij. Begrepen?
Oud 9 maart 2019, 21:30   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Antwoord is nochtans simpel, de N-VA is geen Vlaams-nationalistische partij maar een rechts conservatieve partij die de Vlaamse zaak gebruikt om stemmen te halen.
Het is vooral een partij die bewust is dat er geen meerderheid voor de splitsing van het land bestaat.

Laatst gewijzigd door Everytime : 9 maart 2019 om 21:48.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 21:32   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is vooral een partij die bewust is dat er geen minderheid voor de splitsing van het land bestaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be