![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Het is fout
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij men specifiek gaat zoeken naar de dragers van het desbetreffende recessief gen dat blauwe ogen veroorzaakt gaat het moeilijk zijn dit weg te kweken.
Uiteindelijk kan het telkens ten uiting komen als de juiste combinatie gemaakt wordt, of zelfs terugkeren als mutatie.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Pffffffftt... "De wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen rondom mij". ![]() ![]()
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoe dan ook, gezien blauwe ogen ook gewoonweg mogelijk zijn met twee ouders met bruine, is het hopeloos. Trouwens de theorie breidt zich uit tot meer dan blauw. Alle tussenogen en groen zouden dan ook recessief zijn en dus zogezegd verdwijnen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 28 maart 2019 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() typfoutje van pajoske.
Zijn overzicht is basis mendeliaans, met andere woorden, een benadering van de realiteit. Er bestaat meer dan enkel "bruin" en "blauw" (of groen bv). En met 16 determinerende genen ipv 2. Hazelogen kan je letterlijk zien als "wat minder bruin dan bruin" of "bruiner dan blauw", gezien het een verzamelnaam is van oneven verdeling is van zelfde pigment. Toch is volledig kleur (mono) of niet (hazel) waarschijnlijk een mix van de 16 genen. Dus verweven met klassieke kleuren, maar met een "mix" genvariant. Grijs en amber daarentegen niet. Dat is fundamenteel anders dan blauw, groen of bruin. Grijs is zoals blauw maar met verschillende werking lichtbreking (zoals de hemel wit is ipv blauw bij mist). Amber is met dezelfde pigmentatie als groene ogen, maar met grijze ondergrond ipv blauw. "blauwe lichtbreking" iristype + geen pigment = blauw "blauwe lichtbreking" iristype + (eu)melanine overal = bruin "blauwe lichtbreking" iristype + veel (eu)melanine in center, minder er rond = hazel "blauwe lichtbreking" iristype + (eumelanine EN) feomelanine = groen "grijs lichtbreking" iristype + geen pigment = grijs "grijs lichtbreking" iristype + eumelanine en/of feomelanine = amber En de absolute doodsteek van de believers van het bruin determinisme is het feit dat niet-bruine ogen ook vollop bestaan bij niet-blanken. Veel minder, maar wel inherent aanwezig. Ik kan mij echter heel goed voorstellen dat dergelijke mensen vaak in hun gemeenschap af te rekenen hebben met minstens dezelfde kleingeestige discriminatie en vooroordelen als bij blanken. Daarom dat bv deze jongen absoluut niet mag verbazen: ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 28 maart 2019 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |