![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Als Knuppeltje op dreef komt, moet ik inderdaad aan een pispot denken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() "Die kerel heeft ze niet alle vijf meer"... Hadden ze vijf minuten op politics.be doorgebracht, ze hadden geen half uur moeten luisteren om dat te weten, die LVSV'ers!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben achteraf nog lang nagekaart op café en het wederzijds begrip was groot. LVSV heeft unitaristen en separatisten in haar rangen. Binnenkort word ik, als Belgischgezinde rechts-liberaal, waarschijnlijk ook lid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reactie van de schrijver met de radde tong op de befaamde en beruchte bruno.web-log.nl:
Veto schreef onlangs een artikel dat (literair) niet mis was, nav het debat van onze voorzitter bij het LVSV (Blauwe Maandag). Uw dienaartje werd afgeschilderd als 'constant hyperventilerend' (stik je dan niet?) en 'schietend op alles wat zijn tong roerde'. Nu ja, recht van antwoord noemen ze dat. Maar het politiek-correcte Veto kon natuurlijk niet �*l te ver gaan in te zeggen in welke mate de Vlaams-nationalisten waren afgegaan, en dan hebben ze ergens een "zondebok" nodig. Ze doen maar. Liever een Belg met een tong, dan ne flamingant die meedoet met heel die "bataklang". België moet unitair worden, al de rest is onzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken die mannen trouwens ook wel een beetje, en ik vrees dat uw Belgicisme daar niet zo in goede aarde zal vallen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 24 november 2004 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In volgende Blauwdruk zouden ze ruim aandacht besteden aan de communautaire kwestie door twee teksten van leden, een unitarist en een separatist uiteraard, tegenover elkaar te zetten. Er is altijd ruimte voor debat, en dat is goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar jij interpreteert ook dat je 95% van de bevolking achter je hebt als je 12500 stemmen haalt met je hele partij ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
veel interessanter zijn debatten tussen bijvoorbeeld een unitarist van de bub en een federalist van b-plus of tussen een confederalist en een separatist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
de redenen waarom ik voor vlaamse onafhankelijkheid kies zijn meervoudig, maar de belangrijkste zijn de onoverkomelijke politieke en sociaal/economische breuklijnen. wallonie denkt op een volledige andere manier over politiek dan vlaanderen (centrum links tov centrum rechts) en ook socio/economisch zien we de zaken volledig anders, getuige daarvan het hoge aantal ambtenaren, de sterke staatsinterventie, het in stand houden van een hoge werkloosheid,..... maar de belangrijkste reden is waarschijnlijk dat de ontbinding van belgie de enige hoop is voor wallonie om een welvarende natie te worden, het is immers de enige manier om de hegenomie van de ps te breken. de ps slaagt er immers momenteel in met vlaams geld en met een uitgebreid clientelisme een soort neo communistisch beleid te voeren. en zolang wij die geldstromen naar wallonie niet kunnen controleren zal dat nooit veranderen en zal wallonie nooit economisch van de grond komen. dat u opnieuw de gebruikelijke dooddoener van een onafhankelijk limburg erbij haalt bewijst uw onkunde om ware argumenten aan te halen en uw simplisme. er is geen enkele reden om ons van limburg af te scheiden omdat wij de geldstromen naar limburg kunnen controleren en er ook feedback van krijgen. daarbij, waarom zou een onafhankelijk vlaanderen simplistisch zijn en een onafhankelijk belgie niet? vraagje naar u : waarom krampachtig iets willen bij mekaar houden dat overduidelijk niet bij mekaar past? ik aanvaard het tweetalige brussel maar dan moet brussel ook het eentalige vlaanderen aanvaarden in de vorm van het afschaffen van de faciliteiten en het respecteren van de taalwetten. de redenen waarom ik belgie niet aanvaard zijn veel uitgebreider dan louter het taalverschil, ik ga hier dus verder niet op ingaan. ik ben zeker niet tegen meertalige belgische partijen maar volgens mij stelt deze problematiek zich niet aangezien er eigenlijk maar 1 unitaire partij meer is en deze haalt nog niet eens 0.5% van de stemmen. nog een vraagje naar uwentwege : de bub stelt nationalisme voor als enggeestig en simplistisch maar als ik naar hun site ga wordt ik onmiddellijk geconfronteerd met de 2 belgisch nationalistische symbolen bij uitstek : namelijk de tricolore en de brabantconne. is dat dan ook niet enggeestig en op welke manier verschilt hun nationalisme dan met het vlaams nationalisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ach Bruno is een snotneusje geboren in november 1980, dus 24 jaar oud, die beweert historicus te zijn.
Dit kan niet. De academische overheid heeft hem (misschien) een diploma gegeven omdat ze van oordeel waren dat er misschien wel kans bestond dat hij dat zou kunnen worden. Maar ondertussen heeft hij bewezen het nooit te kunnen worden, want hij is bevooroordeeld en dus niet wetenschappelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |