Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2004, 20:11   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Uw kabinet?
Uw wc ja.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 20:15   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Stellen die drie figuurkes uw iq voor?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 20:17   #23
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogsteeds geen enkele zinnige commentaar gehoord of gezien.
Een snotneusje geboren in november 1980, dus 24 jaar oud kan geen historicus zijn. De academische overheid heeft hem (misschien) een diploma gegeven omdat ze van oordeel waren dat er wel kans was dat hij zou slagen. Maar ondertussen heeft hij aangetoond nooit historicus te kunnen worden, want hij is niet wetenschappelijk because bevooroordeeld.

En begin nu weer niet te schelden maar geef voor de eerste keer een repliek op de transfers van 11,3 miljard euro per jaar. Met wetenschappelijke staving.
Wel dom patriotje, nog steeds geen antwoord op mijn vraag gevonden?
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 21:02   #24
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ah gij denkt dat wij maar één ministerpost te verdelen gaan hebben
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 22:05   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah gij denkt dat wij maar één ministerpost te verdelen gaan hebben
Eén pispotje in de hoek van de zolderkamer met tricoloor gordijntje voor, zeker!
Oud 23 november 2004, 23:41   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als Knuppeltje op dreef komt, moet ik inderdaad aan een pispot denken.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 01:37   #27
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

"Die kerel heeft ze niet alle vijf meer"... Hadden ze vijf minuten op politics.be doorgebracht, ze hadden geen half uur moeten luisteren om dat te weten, die LVSV'ers!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 01:56   #28
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We hebben achteraf nog lang nagekaart op café en het wederzijds begrip was groot. LVSV heeft unitaristen en separatisten in haar rangen. Binnenkort word ik, als Belgischgezinde rechts-liberaal, waarschijnlijk ook lid.
Oud 24 november 2004, 02:04   #29
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Reactie van de schrijver met de radde tong op de befaamde en beruchte bruno.web-log.nl:

Veto schreef onlangs een artikel dat (literair) niet mis was, nav het debat van onze voorzitter bij het LVSV (Blauwe Maandag). Uw dienaartje werd afgeschilderd als 'constant hyperventilerend' (stik je dan niet?) en 'schietend op alles wat zijn tong roerde'. Nu ja, recht van antwoord noemen ze dat. Maar het politiek-correcte Veto kon natuurlijk niet �*l te ver gaan in te zeggen in welke mate de Vlaams-nationalisten waren afgegaan, en dan hebben ze ergens een "zondebok" nodig. Ze doen maar.

Liever een Belg met een tong, dan ne flamingant die meedoet met heel die "bataklang". België moet unitair worden, al de rest is onzin.
Oud 24 november 2004, 09:54   #30
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogsteeds geen enkele zinnige commentaar gehoord of gezien.
Een snotneusje geboren in november 1980, dus 24 jaar oud kan geen historicus zijn. De academische overheid heeft hem (misschien) een diploma gegeven omdat ze van oordeel waren dat er wel kans was dat hij zou slagen. Maar ondertussen heeft hij aangetoond nooit historicus te kunnen worden, want hij is niet wetenschappelijk because bevooroordeeld.

En begin nu weer niet te schelden maar geef voor de eerste keer een repliek op de transfers van 11,3 miljard euro per jaar. Met wetenschappelijke staving.
Dom patriotje, wanneer antwoordt je nu eens? Of kan je niet?
Oud 24 november 2004, 11:19   #31
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Reactie van de schrijver met de radde tong op de befaamde en beruchte bruno.web-log.nl:

Veto schreef onlangs een artikel dat (literair) niet mis was, nav het debat van onze voorzitter bij het LVSV (Blauwe Maandag). Uw dienaartje werd afgeschilderd als 'constant hyperventilerend' (stik je dan niet?) en 'schietend op alles wat zijn tong roerde'. Nu ja, recht van antwoord noemen ze dat. Maar het politiek-correcte Veto kon natuurlijk niet �*l te ver gaan in te zeggen in welke mate de Vlaams-nationalisten waren afgegaan, en dan hebben ze ergens een "zondebok" nodig. Ze doen maar.

Liever een Belg met een tong, dan ne flamingant die meedoet met heel die "bataklang". België moet unitair worden, al de rest is onzin.
Al gehoord van narcisme en psychopatisch gedrag?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 24 november 2004, 11:20   #32
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
We hebben achteraf nog lang nagekaart op café en het wederzijds begrip was groot. LVSV heeft unitaristen en separatisten in haar rangen. Binnenkort word ik, als Belgischgezinde rechts-liberaal, waarschijnlijk ook lid.
Liberaal [size=3]Vlaams[/size] Studenten Verbond ...

Ik ken die mannen trouwens ook wel een beetje, en ik vrees dat uw Belgicisme daar niet zo in goede aarde zal vallen ...

(Friedrich Nietzsche)

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 24 november 2004 om 11:21.
Oud 24 november 2004, 13:49   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Liberaal [size=3]Vlaams[/size] Studenten Verbond ...

Ik ken die mannen trouwens ook wel een beetje, en ik vrees dat uw Belgicisme daar niet zo in goede aarde zal vallen ...
Die beweging bestaat uit liberalen, zo heb ik me laten vertellen...
In volgende Blauwdruk zouden ze ruim aandacht besteden aan de communautaire kwestie door twee teksten van leden, een unitarist en een separatist uiteraard, tegenover elkaar te zetten.
Er is altijd ruimte voor debat, en dat is goed.
Oud 24 november 2004, 14:55   #34
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
We hebben achteraf nog lang nagekaart op café en het wederzijds begrip was groot.
Zo interpreteerde jij dat.

Maar jij interpreteert ook dat je 95% van de bevolking achter je hebt als je 12500 stemmen haalt met je hele partij
Oud 24 november 2004, 14:58   #35
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die beweging bestaat uit liberalen, zo heb ik me laten vertellen...
In volgende Blauwdruk zouden ze ruim aandacht besteden aan de communautaire kwestie door twee teksten van leden, een unitarist en een separatist uiteraard, tegenover elkaar te zetten.
Er is altijd ruimte voor debat, en dat is goed.
een debat tussen een unitarist en separatist is al even interessant als een debat tussen filip dewinter en magda aelvoet, van een debat is dikwijls geen sprake omdat de bijde actoren veel te ver van mekaar staan. hoe kun je bijvoorbeeld discussieren over de transferten wanneer unitaristen niet eens willen toegeven dat er transferten zijn en een studie van kbc als flamingantische onzin bestempelen. dan ben je nogal redelijk snel uitgepraat omdat geen van de 2 iets zal willen toegeven.

veel interessanter zijn debatten tussen bijvoorbeeld een unitarist van de bub en een federalist van b-plus of tussen een confederalist en een separatist.
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 15:12   #36
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
een debat tussen een unitarist en separatist is al even interessant als een debat tussen filip dewinter en magda aelvoet, van een debat is dikwijls geen sprake omdat de bijde actoren veel te ver van mekaar staan. hoe kun je bijvoorbeeld discussieren over de transferten wanneer unitaristen niet eens willen toegeven dat er transferten zijn en een studie van kbc als flamingantische onzin bestempelen. dan ben je nogal redelijk snel uitgepraat omdat geen van de 2 iets zal willen toegeven.

veel interessanter zijn debatten tussen bijvoorbeeld een unitarist van de bub en een federalist van b-plus of tussen een confederalist en een separatist.
U zegt het goed. Debatten tussen unitaristen en separatisten zijn zinloos. Separatisme heeft immers geen been om op te staan. Of kan u me soms zeggen waarom u voor Vlaamse onafhankelijkheid pleit en niet voor Limburgse? Waarom aanvaardt u het tweetalige Brussel, maar niet het drietalige België? Bent u tegen Europese partijen of fracties en, indien niet, bent u dan ook voor Belgische, meertalige partijen?
BELGIAN WARRIOR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 15:59   #37
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
U zegt het goed. Debatten tussen unitaristen en separatisten zijn zinloos. Separatisme heeft immers geen been om op te staan. Of kan u me soms zeggen waarom u voor Vlaamse onafhankelijkheid pleit en niet voor Limburgse? Waarom aanvaardt u het tweetalige Brussel, maar niet het drietalige België? Bent u tegen Europese partijen of fracties en, indien niet, bent u dan ook voor Belgische, meertalige partijen?
dat wou ik dus zeggen, een debat is onmogelijk omdat u al meteen vertrekt vanuit een stelling die iedere verdere discussie onmogelijk maakt, namelijk het ridiculiseren van de tegenstander. ik zal op uw verdere vragen wel antwoorden al weet ik goed genoeg dat het tijdsverlies is...

de redenen waarom ik voor vlaamse onafhankelijkheid kies zijn meervoudig, maar de belangrijkste zijn de onoverkomelijke politieke en sociaal/economische breuklijnen. wallonie denkt op een volledige andere manier over politiek dan vlaanderen (centrum links tov centrum rechts) en ook socio/economisch zien we de zaken volledig anders, getuige daarvan het hoge aantal ambtenaren, de sterke staatsinterventie, het in stand houden van een hoge werkloosheid,.....
maar de belangrijkste reden is waarschijnlijk dat de ontbinding van belgie de enige hoop is voor wallonie om een welvarende natie te worden, het is immers de enige manier om de hegenomie van de ps te breken. de ps slaagt er immers momenteel in met vlaams geld en met een uitgebreid clientelisme een soort neo communistisch beleid te voeren. en zolang wij die geldstromen naar wallonie niet kunnen controleren zal dat nooit veranderen en zal wallonie nooit economisch van de grond komen.
dat u opnieuw de gebruikelijke dooddoener van een onafhankelijk limburg erbij haalt bewijst uw onkunde om ware argumenten aan te halen en uw simplisme. er is geen enkele reden om ons van limburg af te scheiden omdat wij de geldstromen naar limburg kunnen controleren en er ook feedback van krijgen.
daarbij, waarom zou een onafhankelijk vlaanderen simplistisch zijn en een onafhankelijk belgie niet?
vraagje naar u : waarom krampachtig iets willen bij mekaar houden dat overduidelijk niet bij mekaar past?

ik aanvaard het tweetalige brussel maar dan moet brussel ook het eentalige vlaanderen aanvaarden in de vorm van het afschaffen van de faciliteiten en het respecteren van de taalwetten. de redenen waarom ik belgie niet aanvaard zijn veel uitgebreider dan louter het taalverschil, ik ga hier dus verder niet op ingaan.

ik ben zeker niet tegen meertalige belgische partijen maar volgens mij stelt deze problematiek zich niet aangezien er eigenlijk maar 1 unitaire partij meer is en deze haalt nog niet eens 0.5% van de stemmen.

nog een vraagje naar uwentwege : de bub stelt nationalisme voor als enggeestig en simplistisch maar als ik naar hun site ga wordt ik onmiddellijk geconfronteerd met de 2 belgisch nationalistische symbolen bij uitstek : namelijk de tricolore en de brabantconne. is dat dan ook niet enggeestig en op welke manier verschilt hun nationalisme dan met het vlaams nationalisme?
Oud 24 november 2004, 17:20   #38
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Ach, aan Bruno is een vijs of drie los. Ik kan genoeg verhalen vertellen die iedereen in een breuk zullen doen liggen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 18:05   #39
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Ach Bruno is een snotneusje geboren in november 1980, dus 24 jaar oud, die beweert historicus te zijn.
Dit kan niet. De academische overheid heeft hem (misschien) een diploma gegeven omdat ze van oordeel waren dat er misschien wel kans bestond dat hij dat zou kunnen worden.
Maar ondertussen heeft hij bewezen het nooit te kunnen worden, want hij is bevooroordeeld en dus niet wetenschappelijk.
Oud 24 november 2004, 18:19   #40
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach Bruno is een snotneusje geboren in november 1980, dus 24 jaar oud, die beweert historicus te zijn.
Dit kan niet. De academische overheid heeft hem (misschien) een diploma gegeven omdat ze van oordeel waren dat er misschien wel kans bestond dat hij dat zou kunnen worden.
Maar ondertussen heeft hij bewezen het nooit te kunnen worden, want hij is bevooroordeeld en dus niet wetenschappelijk.
dat is niet echt de reden, iedereen is bevooroordeeld, zuivere objectiviteit is een utopie. het probleem is dat bruno zijn subjectiviteit zwaar laat doorwegen in zijn werk en zelfs niet de moeite doet om objectiviteit te benaderen. zijn werk zal dan ook op veel scepticisme onthaald worden in de academische wereld en hij zal er dus ook nooit een gerespecteerde plaats kunnen bemachtigen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be