![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() In Europa zijn er geen vervalste verkiezingen waar geen haan naar kraait. In heel Oost-Europa worden verkiezingen waargenomen door de Raad van Europa en de OVSE, en op iedere verkiezing volgt een eindrapport dat ofwel goedkeurt ofwel kritiek uit. Als het te gortig wordt kan men in principe ook uit de Raad van Europa gezet worden.
Het verschil hier is dat de Oekraïense oppositie zich niet laat doen. Maar ja, het is misschien beter voor de Oekraïeners om verder geregeerd te worden 'op zijn Russisch' - maw op een door-en-door corrupte, autoritaire, oligarchische manier. ![]() Er zijn bovendien districten in Oost-Oekraïne waar men Sovjet-achtige toestanden heeft waargenomen. Plaatsen met een opkomst van 100% en meer en dergelijke.....
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." Laatst gewijzigd door Joriske : 26 november 2004 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
inderdaad de huidige machthebbers zijn tot op het bot corrupt maar communisten zijn het zeker en vast niet. Het zijn kapitalisten, maar dan inderdaad maffioze monopoliekapitalisten, net zoals in zoveel andere ex-Sovjet-landen. Ik denk niet dat meer kapitalisme nodig is in Oekraïne maar wel een eerlijker economie, meer economische stimulansen, terugnemen wat van de staat gestolen is (zoals Putin nu doet) en uiteraard corruptie bestrijden. Als Iuchenko dit uitvoert (wat bepaalde van zijn coalitiepartners zullen eisen) dan verdient hij zeker alle steun. Nog meer kapitalisme zoals de Georgiërs nu doorvoeren zal het omgekeerde effect hebben en de welvaartskloof nog doen toenemen en het volledig in een derde wereldland veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook Oost-Oekraïners zijn de corruptie van de kliek rond Kutchma meer dan beu, en in de coalitie van Iuchenko bevinden zich ook heel wat oost-Oekraïense communisten. Hoe die ooit een gemeenschappelijk beleid gaan kunnen uitstippelen samen met Oekraïense rechts-nationalisten is maar de vraag... Volgens mij heeft de steun van putin alsook de vrees voor nationalisten ervoor gezorgd dat de premier favoriet is in Oost-Oekraïne. Potentieel voor conflicten zijn er alleszins genoeg, zo bijvoorbeeld de autonomoe krim-regering die er eerder al mee gedreigd heeft zich bij Rusland aan te sluiten, als Oekraïne in conflict komt met Rusland zou Rusland die eis wel eens kunnen beginnen steunen, en net als in Zuid-Ossetië is Russische steun doorslaggevend. Het is spijtig dat het Westen timoshenko niet meer heeft gesteund, deze dame nam het tegen het regime op tijdens vorige verkiezingen en stuitte toen ook op een muur van verkiezingensvervalsingen, maar het Westen bleef doof vermits ze een communiste is en steunde toen volop Kutchma. Nu maakt ze deel uit van de coalitie van Iuchenko, die dus niet onverdeeld pro-westers en marktgericht is. Ik vrees wel dat deze coalitie er niet in zal slagen de eenheid van zowel het land als van de regering te bewaren. Laatst gewijzigd door tomm : 28 november 2004 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat Georgië betreft: Sahakashvili wil niet MEER kapitalisme, maar eerder een BETER kapitalisme waarbij de staat zijn plicht om een 'level playing field' te onderhouden voor iedereen (zonder dat bepaalde regeringsgezinde clans economische voorrechten krijgen en boven de wet beginnen staan) au sérieux neemt. Of dat is in ieder geval wat hij zou moeten willen..... ![]()
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." Laatst gewijzigd door Joriske : 28 november 2004 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook Putin behoort tot die categorie, hoewel die toch meer van het vorige systeem wil behouden en toch wel nog het algemeen belang voor ogen blijft houden. Ik heb geen goed oog in Sakashvili, hij is ook vals, zoals in zuid-OssetiË waar hij weigerde toe te geven dat zijn speciale troepen daar een oorlog aan het uitlokken waren (mislukt weliswaar) terwijl voor de camera's samen met zijn vrouw de sympathieke vredesduif aan het uithangen was. Er zijn ook tekenen van politieke repressie in GeorgiË (bvb. tegen aanhangers van de verdreven Abashidze) en weinig tekenen van economische heropbloei of ernstige bestrijding van de corruptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Den ambras is gefinancierd door Georges Soros, de oorlogsstoker van de Balkan, Maleisië, de Kaukasus en Thailand. Hij gebruikt hiervoor allerlei humanitaire NGO's als dekmantel.
Voor Ukraïne is een Slavische entente met Rusland, Wit-Rusland en Kazachstan het beste. Voor de Europa is de onmiddellijke ontbinding van de EU het beste. erg hoor, al die kenners die overal kommunisten zien waar ze niet zijn, en ze niet zien waar ze wel zijn (Onze Europese gezant Solana heeft een rodere achtergrond dan Yanukovich). Yushtshenko was eerste minister, en dit leidde tot dramatische taferelen in de industriële regio's, waardoor Kuchma Yushtshenko de laan uitstuurde. Inmiddels, bleek dat Yushtshenko de industriële groep rond de korrupte Yulia Timoshenko duidelijk steunde.... toen Yanukovich aan de macht kwam kregen de mijnwerkers niet alleen hun loon uitbetaald, ook werden de mijnen veel veiliger, en het aantal slachtoffers daalde spectaculair. De eigenaars werden aansprakelijk gesteld voor de onveilige werksituatie, iets waarmee de financiële groep rond de weldoener Georges Soros het niet gemakkelijk mee heeft, want nu is de rendabiliteit van zijn investering veel kleiner. Kuchma is een bruggenbouwer, hij heeft altijd geijverd voor een Ukraïense identiteit, zonder dat hij de broederschap van de Slavische volkeren verloochende. Het was altijd een moeilijke evenwichtsoefening, Kuchma heeft tot op vandaag het evenwicht kunnen houden tussen het westerse imperialisme en de Rijksgedachte van Putin, en hij heeft daarbij ook financiële posities ingenomen. En de pipo's die denken dat Sakaashvili een goed leider is, de VS hebben hem reeds een paar keer laten vallen omdat hij compleet is beginnen flippen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In elk geval mijn sympathie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Al wat ik weet is dat Samuel Huntington er ook over geschreven heeft in zijn Clash of Civilizations en dat ik dat eens moet gaan lezen (na mijn examens wel).
De waarnemers van die verkiezingen gebruiken wel rare maten en gewichten. Bij de Afghaanse verkiezingen met al die inkt-problemen vonden ze dat alles zonder veel problemen gelopen was hoewel alle tegenstanders van Kharzai de verkiezingen ongeldig verklaarden, in Wit-Rusland was er fraude maar geen haan die om dat land kraait, in Amerika liepen er zelfs enkele dingen fout maar dat is blijkbaar ook geen probleem, ze zijn dat ook al gewend ondertussen denk ik. In de Oekraïne is er ook wat met verkiezingen geknoeid en daar komt de oppositie op straat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() er is veel armoede in dat land nog ik heb er familie wonen in het oosten.
de sporen van de kernramp van S zijn er nog zichtbaar na zoveel jaar als je bij bepaalde familie's op bezoek gaat. en de beelden die te zien waren op de tv van de verkiezing's fraude daar sta ik niet stom van want er heerst veel wanorde (de wet van de sterkste) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij af wat er in Belgie zou gebeuren mocht Di Rupo door een vervalst uitslag tot president verkozen worden..
Een paar manifistaties in Brussel door VBers ? meer probably niet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PS is net als de SPA en de VLD en de CD en V een typische liberale systeempartij, de verschillen tussen die partijen zijn echt gering, en dat is al zo sinds de jaren 20 van vorige eeuw. zij hebben geen fraude nodig, ze hebben elkaar. wat ukraine betreft lijkt het echt uit te draaien op een scheiding tussen oost en West, mijn natuurlijke genetische voorkeur gaat uit naar oost natuurlijk, maar het verstand zegt dat beide partijen eigenlijk geen bal waard zijn en geen oplossingen aandragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() s
Citaat:
Ik denk dat het ogenblik is aangebroken om U (trachten) te helpen. Ik zou U aanraden de onderstaande standaardadviezen op te volgen om van uw psychose af te komen:
http://www.parnassia-oud.nl/circ_vol..._behandel.html ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 30 november 2004 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet extreem-rechts, maar sociaal-rechts (hoop ik althans). Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat U er kon mee lachen, maar gezien dit blijkbaar niet het geval is, hoop ik dat U mijn verontschuldigingen aanvaardt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een wurggreep ipv 'n omhelzing. Ze kunnen weer een tijdje verder ginds...
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zielig is feitelijk dat de zittende president mogelijk de verkiezingen gewonnen had,met een kleine marge misschien,maar kom....
Door dat kompleet achterlijke gedoe echter,met dubbele en vierdubbele stemmen,het "ongeldig verklaren" van komplete hopen stembiljetten enz......(nota bene vastgesteld onder de ogen van de waarnemers,wat moet het elders dan niet geweest zijn??),is er geen mogelijkheid om dat door hertelling nog even vast te stellen.Zoals in een "normaal" land zou gebeuren.... En ja,nu riskeren we inderdaad een brandhaard in Oost-Europa,op een plaats waar we het eigenlijk niet verwacht hadden.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En het is niet de enige verkiezing waar iets mee scheelde de laatste tijd. Nu ook Roemenië, daarvoor was er ook al fraude in Wit-Rusland en in beperkte vorm toch ongeregeldheden in de VS. Vreemd genoeg bleek alles in orde in Afghanistan, ondanks de inkt en het verzet van de andere kandidaten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste Russen zijn trouwens blij dat Hodorkovsky (oliemagnaat die opgesloten zit wegens het steunen van oppositie) in de bak zit.. Het volk in Rusland is trouwens helemaal niet klaar voor de echte democratie. Na 75 jaar communistisch dictatuur moet het nog een paar generaties duren... Ik zou zeggen dat de meesten die na 1985 geboren werden helemaal anders zijn dan de oudere generaties. |
|
![]() |
![]() |