![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Maar België mag blijven bestaan, zelfs den koning mag blijven zitten.... alleen moet Vlaanderen baas over "eigen buik" zijn.
![]() Dat ze ginder bij de Franstaligen die verantwoordelijkheid dan ook maar eindelijk eens nemen.... Afspreken wat we nog samen doen... bv het ![]() ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 28 mei 2019 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De reden waarom er zo'n grote verschillen zijn in aantallen staat nogthans mooi uitgelegd in het artikel dat ge zelf linkt. En de enige remedie is een federale kieskring, want zo'n stemverschillen is eigen aan het systeem zoals het nu is opgesteld, met provinciale kieskringen en vertegenwoordiging op basis van bevolkingsaantallen, en niet op basis van stemgerechtigden.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het woord confederalisme komt NU veel meer voor dan vroeger... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() New York heeft een grotere bevolking dan België, Californië zelfs 3 keer zo groot in bevolking en 11 keer in oppervlakte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reden voor deze ongelijke verdeling volgens stemmen is dezelfde waarom Trump in de VS gewonnen heeft met minder stemmen dan Clinton.
Het is grappig dat dit voor de ene situatie normaal is, en voor een andere ondemocratisch. Voor beide kanten van het spectrum. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Men denkt verkeerdelijk dat "stem" ergens wil zeggen "inspraak". Terwijl "stem" niks anders is dan "generator van aristocratie met een verschoond mandaat". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch is het te plezant om het niet telkens in de verf te zetten. Na de verkiezingen moeten de 'staatsmannen" overgaan tot ernstige dingen. Maar de kiezers mogen blijven poken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en men denkt helemaal niet verkeerdelijk in de zin zoals jij het uitlegt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PS kan perfect een lijst indienen in Antwerpen. Indien de PS dat doet, is het mogelijk om als inwoner van de provincie Antwerpen te stemmen op de PS. Het VB dient zo in elke kieskring lijsten in. Walen kunnen dus wel degelijk stemmen op het VB. In Henegouwen haalde het VB bijvoorbeeld meer dan 1% van de stemmen. Dat je als Vlaming niet op Waalse partijen kan stemmen is dus pure bullshit. De enige reden dat ze niet verschijnen als keuze, is omdat de Waalse partijen geen lijsten indienen in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |