Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat is je mening over moslims
Ik haat ze !!!!!! 13 25,00%
Ik heb geen problemen met geen enkele moslim. 9 17,31%
Ik heb geen probleem met gematigde moslims. 27 51,92%
Wie is Moslim?? 3 5,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2004, 23:23   #21
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik heb het gevoel dat u ze toch allemaal op een hoop gooit. Maar nu denkt u dat ik links ben.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 23:29   #22
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik heb het gevoel dat u ze toch allemaal op een hoop gooit. Maar nu denkt u dat ik links ben.
Neen dat denk ik niet. Maar ik denk wel dat het naïef is te geloven dat er zoiets als een gematigde Europese islam kan bestaan die elk extremisme bant. Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat er heel wat gematigde moslims zijn, maar er zijn ook extremisten. En aangezien het lot van die gematigde moslims (die je moeilijk van extremisten kan onderscheiden op uitzicht of gedrag) mij ondergeschikt is aan de veiligheid en het welzijn van onze gemeenschap, is mijn keuze snel gemaakt: liever een (gezonde) appel teveel verwijderen dan een (rotte) appel te weinig.

Vergeet niet, de moslims die de aanslagen pleegden op de WTC hadden in Europa verbleven en werden totaal niet verdacht van extremisme. Ze werden als "geslaagde" voorbeelden aanzien, ze volgden les aan universiteiten, zagen er westers uit, en plots....
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 23:32   #23
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Neen dat denk ik niet. Maar ik denk wel dat het naïef is te geloven dat er zoiets als een gematigde Europese islam kan bestaan die elk extremisme bant. Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat er heel wat gematigde moslims zijn, maar er zijn ook extremisten. En aangezien het lot van die gematigde moslims (die je moeilijk van extremisten kan onderscheiden op uitzicht of gedrag) mij ondergeschikt is aan de veiligheid en het welzijn van onze gemeenschap, is mijn keuze snel gemaakt: liever een (gezonde) appel teveel verwijderen dan een (rotte) appel te weinig.

Vergeet niet, de moslims die de aanslagen pleegden op de WTC hadden in Europa verbleven en werden totaal niet verdacht van extremisme. Ze werden als "geslaagde" voorbeelden aanzien, ze volgden les aan universiteiten, zagen er westers uit, en plots....
Dan moeten we hun doen en laten op de voet volgen ook kijken hoe ze thuis zijn opgevoed.Maar waar u wel gelijkt in hebt is

"liever een (gezonde) appel teveel verwijderen dan een (rotte) appel te weinig."
Oud 25 november 2004, 10:27   #24
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Welnu, niet alle moslims zijn gewelddadige extremisten en terroristen maar wel bijna alle terroristen en gewelddadige extremisten zijn moslims.
ETA, IRA?
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 13:43   #25
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
ETA, IRA?
Da's zo goed als verleden tijd, de ETA is zwakker dan ooit met de meeste kopstukken achter de tralies en de IRA heeft gekozen voor het vredesproces en geleidelijke ontwapening. Zelfs al zouden die nu nog in volle sterkte bestaan, dan zouden ze peanuts zijn vergeleken met de wereldwijde terreurnetwerken van moslimfundamentalisten
Oud 25 november 2004, 13:46   #26
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Da's zo goed als verleden tijd, de ETA is zwakker dan ooit met de meeste kopstukken achter de tralies en de IRA heeft gekozen voor het vredesproces en geleidelijke ontwapening. Zelfs al zouden die nu nog in volle sterkte bestaan, dan zouden ze peanuts zijn vergeleken met de wereldwijde terreurnetwerken van moslimfundamentalisten
"rebellenlegers" in Zuid-Amerika? in Afrika? plegen ook aanslagen, blazen ook mensen op, verkrachten op grote schaal, ontvoeren en martelen onschuldige burgers, ...

Ik noem dat dus ook terroristen, zoals sommigen terroristen ook vrijheidsstrijders noemen.

Het is niet omdat men momenteel enkel en alleen bericht over moslimterroristen omdat dat toevallig goed in de markt ligt, dat er geen andere bestaan...
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 10:48   #27
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook geen probleem met moslims in de Arabische wereld, ik heb wel problemen met moslims die de islam in Europa proberen te verspreiden, zoals een Aboe Jahjah. De islam hoort dus niet thuis in Europa en moet dus ook niet door de staat erkend worden als godsdienst hier in ons land (net als de joodse godsdienst overigens). Als moslims op een gematigde manier thuis hun geloof beleiden is er geen probleem. Echter ze mogen niet te fanatiek worden en mogen ook niet de Islam in het openbaar beleiden door bijvoorbeeld een hoofddoek of een boerka te dragen. Fanatieke moslims en mensen die de islam openlijk propageren in ons land horen hier niet thuis en dat geldt eigenlijk ook voor Belgen,autochtonen die zich tot de islam bekeerd hebben. Enkel het Christendom mag door de overheid officieel erkend worden ! De rest van de godsdiensten mag voor mij gedoogd worden zolang ze geen gevaar opleveren voor onze samenleving (dit betekent je godsdienst thuis op een gematigde manier beleven, dit kan, de rest niet...) Hieruit volgt ook dat moskeeën en synagogen in Europa niet thuishoren, omdat zij de godsdienst openlijk proberen te verspreiden en vaak de plaats zijn waar extremisten hun snode plannen kunnen smeden (en dat komt vooral voor bij de moslims).

Laatst gewijzigd door obiwan : 26 november 2004 om 10:49.
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 10:51   #28
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik ben voor een volledig spiltsing van kerk en straat dus christendom evemin als de islam.
Oud 26 november 2004, 11:07   #29
InterAngel
Vreemdeling

InterAngel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar InterAngel
Standaard

Alleen de slechte moslims moeten europa uit, maar ook de slechte christenen, en de slecht boedisten, hindoestanen, jehovagetuigen, joden, gewoon alles wat slecht is..

We noemen voetbalfans, toch ook niet gelijk hooligans?
Oud 26 november 2004, 17:59   #30
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat we een probleem moeten hebben met de islam op zich. Probleem wordt het pas als we van die gekken krijgen die hun koran letterlijk gaan interpreteren. Fundamentalisten zijn een gevaar voor onze maatschappij en moeten bestreden. De gematigden tegelijk ondersteund om tegenwind te geven aan de extremisten.

Fundamentalisme is trouwen niet typisch voor de islam. Het komt voor in alle godsdiensten Bush is eveneens een (christen)fundamentalist en beschouwd zowel zijn oorlog in Afghanistan, Irak als zijn onvoorwaardelijke steun aan de politiek van Sharon als de wil van God. Fundamentalistische joodse kolonisten in bezet Palestijns gebied rechtvaardigen hun landjepik-politiek simpelweg met de Thora.

Wat de moslims betreft: haal de rotte appels ervan tussen en voorkom zo dat ook andere besmet worden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 18:03   #31
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Wat de moslims betreft: haal de rotte appels ervan tussen en voorkom zo dat ook andere besmet worden.
En hoe gaat U dat (laten) doen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 18:18   #32
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En hoe gaat U dat (laten) doen?

Verplicht het gebruik van Nederlands in alle moskeëen. Aangezien Saoudische fundamentalisten die nu in sommige moskeëen preken geen Nederlands kunnen, ben je daar al vanaf. Verbiedt bekende fundamentalisten nog te preken in moskeëen zodat ze hun gedachtegoed niet meer kunnen verspreiden. Eis alle imams een contract te ondertekenen waarin zij de Belgische of Vlaamse wet erkennen en de Sharia-wetgeving afzweren. Wie niet akkoord gaat: ontslag! Imams die racistische praat verkopen: rechtbank. Goed begin?
Oud 26 november 2004, 18:40   #33
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Verplicht het gebruik van Nederlands in alle moskeëen. Aangezien Saoudische fundamentalisten die nu in sommige moskeëen preken geen Nederlands kunnen, ben je daar al vanaf. Verbiedt bekende fundamentalisten nog te preken in moskeëen zodat ze hun gedachtegoed niet meer kunnen verspreiden. Eis alle imams een contract te ondertekenen waarin zij de Belgische of Vlaamse wet erkennen en de Sharia-wetgeving afzweren. Wie niet akkoord gaat: ontslag! Imams die racistische praat verkopen: rechtbank. Goed begin?
Ik zou zeggen: goed geprobeerd maar zinloos. Wie gaat islamfundamentalisten tegenhouden als zij samenkomen in obscure privé-achterkamertjes? Hoe ga je verhinderen dat ze aan fundamentalistische literatuur, websites,... geraken?
Oud 26 november 2004, 19:16   #34
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen: goed geprobeerd maar zinloos. Wie gaat islamfundamentalisten tegenhouden als zij samenkomen in obscure privé-achterkamertjes? Hoe ga je verhinderen dat ze aan fundamentalistische literatuur, websites,... geraken?

Dat is al minder evident. Maar wat ik bedoel is: voorkom dat bvb. ook jongeren besmet worden. Op het moment dat ze in privé-kamertjes samenkomen dan is het eigenlijk al te laat. Op dat moment zijn ze al gehersenspoeld. Ik veronderstel dat fundamentalisten nu potentiële nieuwe leden ronselen via gewone moskeëen en ze zo proberen te hersenspoelen. Als je kan voorkomen dat op zijn minst de bekende fundamentalisten daar binnengeraken kan je al veel kwaad voorkomen.
Oud 26 november 2004, 19:33   #35
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ik erg voor moslims in moslimlanden daar voelen die mensen zich toch het best niet?
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 19:46   #36
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ja maar dat moest wel eerder bedacht worden voordat iedereen in Europa gelaten werd. En nu er veel mensen zijn die bijna alles met de Europeanen delen behalve hun geloof en die moeten allemmal naar hun eigen land(waar ze misschien nooit zijn geweest) ? Over 200 jaar hebben we weer allemaal andere rassen en dan weer en dan weer enz. enz. voor elk ras en geloof en eigen land best wel veel landen krijgen we dan, ik vind dat mensen moeten leren samenleven.
De blanke kolonisatoren moesten in congo ook hun biezen pakken.

De Fransen moesten in Algerije ook opkrassen.

In Spanje werden de moslims zelfs na eeuwen buitengebonjourd.

Vorige eeuw verdreven de Turken de laatste christenen uit Anatolie.

Binnenkort is het weer de beurt aan ons om de moslims uit Europa buiten te keren.

Ik zie niet in waarom het er in de 21ste eeuw anders zou moeten aan toe gaan dan in andere eeuwen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 19:54   #37
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De blanke kolonisatoren moesten in congo ook hun biezen pakken.

De Fransen moesten in Algerije ook opkrassen.

In Spanje werden de moslims zelfs na eeuwen buitengebonjourd.

Vorige eeuw verdreven de Turken de laatste christenen uit Anatolie.

Binnenkort is het weer de beurt aan ons om de moslims uit Europa buiten te keren.

Ik zie niet in waarom het er in de 21ste eeuw anders zou moeten aan toe gaan dan in andere eeuwen.

Beseffen jullie wel dat dat betekent als je dat consequent op wereldschaal zou toepassen? De moslims buitensmijten uit Europa klinkt nog populair voor jullie. Wat met de christenen in het Midden-Oosten, wat ga je doen in Afrika, waar ook christenen en moslims samenleven, wat ga je doen met de Boeddhisten en de hindoes in Europa? De nieuwe christenen in Hindoe- en Boeddhistische staten?..... Wat jullie willen is onmogelijk! Alle landen omvormen tot een ééngodsdienststaat, is gewoon impossible.
Oud 26 november 2004, 20:38   #38
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beseffen jullie wel dat dat betekent als je dat consequent op wereldschaal zou toepassen? De moslims buitensmijten uit Europa klinkt nog populair voor jullie. Wat met de christenen in het Midden-Oosten, wat ga je doen in Afrika, waar ook christenen en moslims samenleven, wat ga je doen met de Boeddhisten en de hindoes in Europa? De nieuwe christenen in Hindoe- en Boeddhistische staten?..... Wat jullie willen is onmogelijk! Alle landen omvormen tot een ééngodsdienststaat, is gewoon impossible.
En niet vergeten, wat gaan we met de Amerikanen doen?
Die varkens toch niet terug naar Europa?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 20:58   #39
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En niet vergeten, wat gaan we met de Amerikanen doen?
Die varkens toch niet terug naar Europa?

Nee, laat die varkens maar ginder! Misschien kunnen we ginder een groot woestijngebied afbakenen en alle zotte moslim-, christen- en joodse fundamentalisten daar samendrijven. Amerika is groot genoeg. Alle varkens samen in één land: gezellig!
Oud 26 november 2004, 21:03   #40
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden wij in Europa niet kunnen wat de Turken in Anatolie gedaan hebben? De christenen in het Midden Oosten zijn daar trouwens toch al allemaal zo goed als etnisch gezuiverd.

Het gaat hem echter niet om van Europa een christelijk bastion of zo te maken. Het gaat erom om de islam uit Europa weg te krijgen. En dat kan enkel door de dragers van de islam van ons grondgebied te verwijderen.

Ex-moslims die zij aan zij met ons willen vechten tegen de islam ontvangen we met open armen. De Salman Rushdies, De Hafid Bouazzas, de Hirsi Alis, ... laat ze maar komen. Hoe meer hoe liever.

Het zullen trouwens zij zijn die Europa zullen redden van zijn eigen ondergang. Zij weten immers uit eigen ervaring waarvoor de islam werkelijk staat. Zij weten wat Europa te verliezen heeft als de islam het hier voor het zeggen krijgt. En dan zal niemand het nog opnemen voor de ex-moslims in de moslimlanden en kunnen de ex-moslims zelfs niet meer vluchten naar Europa.

Zelfs in Europa moeten ex-moslims die de waarheid onverbloemd zeggen ondergedoken leven. De terreur die de islam bij elkaar houdt begint dus ook Europa meer en meer in zijn greep te krijgen. Het is niet vijf voor twaalf, maar half een, zoals Mimount Boussakla zegt.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be