Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2019, 13:03   #21
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
komkom, we kennen allemaal de structurele realiteit van BE en zijn particratie.

zelfs een poging om overheidsstructuren te vereenvoudigen gaat resulteren in net het omgekeerde : meer ondoorzichtige machtsposities voor de partijen, en hoewel Vlaanderen steeds voor meer autonomie stemt, zal die 'vereenvoudiging' voornamelijk aangegrepen worden om mee BE te realiseren en in minder autonomie voor de regio's resulteren.
U zit een paar stappen verder dan ik, ik zie België nog als eenheid en ook dat is mogelijk als iedereen zijn verstand gebruikt.
Ik zie de splitsing niet evolueren in minder Kafka ze zullen het wel klaar krijgen er hier ook een zootje van te maken, kijk maar naar de schuld die ze reeds hebben hier ook.
Maar ik begrijp diegenen die wat fanatieker zijn en vinden dat dat Waalse "on n'est demandeur de rien" maar jullie moeten betalen wel mag eindigen.
Oud 9 september 2019, 13:07   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
U zit een paar stappen verder dan ik, ik zie België nog als eenheid en ook dat is mogelijk als iedereen zijn verstand gebruikt.
Ik zie de splitsing niet evolueren in minder Kafka ze zullen het wel klaar krijgen er hier ook een zootje van te maken, kijk maar naar de schuld die ze reeds hebben hier ook.
Maar ik begrijp diegenen die wat fanatieker zijn en vinden dat dat Waalse "on n'est demandeur de rien" maar jullie moeten betalen wel mag eindigen.
(in mijn post waar je op repliceerde moest dat 'meer BE' zijn ipv 'mee BE')

BE als functionele, werkelijk bestuurbare eenheid zou alleen maar l'etat Belgo-Flamand kunnen zijn ... zonder alle heilloze grendels.

dat idee is voor Franstalig BE nog een groter horrorscenario dan confederalisme.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 september 2019 om 13:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2019, 15:09   #23
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
(in mijn post waar je op repliceerde moest dat 'meer BE' zijn ipv 'mee BE')

BE als functionele, werkelijk bestuurbare eenheid zou alleen maar l'etat Belgo-Flamand kunnen zijn ... zonder alle heilloze grendels.

dat idee is voor Franstalig BE nog een groter horrorscenario dan confederalisme.
Met dat eerste ben ik niet goed mee zie ......?
Oud 10 september 2019, 15:18   #24
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Au contraire. Ik ben voorstander van een premier die als bewijs van zijn onbaatzuchtigheid betaalt met zijn eigen centen om een mandaat op te nemen.

Burgers zijn niet gediend met sujetten die zichzelf verloning en andere voordelen toekennen.
De uitslag van de laatste verkiezingen spreekt boekdelen. De burgers blijven stemmen op hun geliefde altruïstische politici.

Uw systeem zou de weg versperren van de arme volksjongen, die het tot premier schopt. Ik ben een groot voorstander van de sociale en andere promotie, die uitgaat door het beoefenen van een politiek mandaat. Wat is er op tegen dat een berooid lid van de lagere standen door aanhoudende politieke onbaatzuchtigheid, groothartigheid en onzelfzuchtigheid uiteindelijk door zijn of haar werk miljonair wordt?
Of hebt u liever dat het ambt van premier enkel weggelegd is voor puissant rijke geldwolven, die baatzuchtig verder kapitalen vergaren zonder oog te hebben voor de kleine man of vrouw?
Oud 10 september 2019, 21:04   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Uw systeem zou de weg versperren van de arme volksjongen, die het tot premier schopt. Ik ben een groot voorstander van de sociale en andere promotie, die uitgaat door het beoefenen van een politiek mandaat. Wat is er op tegen dat een berooid lid van de lagere standen door aanhoudende politieke onbaatzuchtigheid, groothartigheid en onzelfzuchtigheid uiteindelijk door zijn of haar werk miljonair wordt?
Of hebt u liever dat het ambt van premier enkel weggelegd is voor puissant rijke geldwolven, die baatzuchtig verder kapitalen vergaren zonder oog te hebben voor de kleine man of vrouw?
Welke meerwaarde heeft Noel Slangen gehad voor de kleine man of vrouw ? Welke kleine man of vrouw is beter geworden van het beleid van Elio Di Rupo ?

Tegenwoordig kan elke arme volksjongen mits crowfunding voldoende kapitaal vergaren om al zijn dromen te verwezenlijken. Ik zie niet in waarom zo'n jongen geen premier kan worden als hij effectief zou dienen te betalen om een mandaat op te nemen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 september 2019 om 21:05.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 21:20   #26
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke meerwaarde heeft Noel Slangen gehad voor de kleine man of vrouw ? Welke kleine man of vrouw is beter geworden van het beleid van Elio Di Rupo ?
Tegenwoordig kan elke arme volksjongen mits crowdfunding voldoende kapitaal vergaren om al zijn dromen te verwezenlijken. Ik zie niet in waarom zo'n jongen geen premier kan worden als hij effectief zou dienen te betalen om een mandaat op te nemen.
In mijn discussie met u, heb ik het hoofdzakelijk over algemene doelstellingen en politieke maatregelen, waarbij met opzet vermeden is, zich te verliezen in detail kwesties. Ik kan dan ook niet antwoorden op uw zeer specifieke vragen. Niettemin dank ik u voor de gedachtewisseling.

Laatst gewijzigd door fcal : 10 september 2019 om 21:20.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:07   #27
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Met dit topic even Plan F voorleggen.
De federale regering wordt een ontmoetingsplaats voor de Waalse en Vlaamse regering ( Brussel ook ? )
Weinig of geen ministers. Eerst zien welke bevoegdheden nog samen lukken . Waar het niet lukt, in onder aanneming doorgeven aan de gewesten. Dus nog altijd federalsime

De Nva kan dit verkopen als een belangrijke stap naar confederalisme
De PS kan verkopen dat ze de belangen van Wallonië beschermen, België nog bestaat in een federale structuur
Plan F mogen we ook al vergeten. De Waalse regering bestaat uit PS, MR en Ecolo. En Ecolo wil niet in dezelfde kamer zitten als NVA, laat staan in de federale regering

dan maar plan G ?
plan G zou kunnen zijn plan F, maar één partij er af rijden.
Men zou kunnen ecolo eraf rijden, dan nog heeft de Waalse regering een meerderheid aan vertegenwoordiging in het federale. MR en PS hebben een meerderheid.
Maar ook plan G mogen we afvoeren. Want dit zou betekenen de vorige regering aangevuld met de PS . Elio was duidelijk. De PS stap niet in dergelijke samenstelling

Op naar plan H ?
wie gelooft nog in l'union fait la force?

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 11 september 2019 om 20:07.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be