![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
A: correct B: fout, heb je de lijsten al eens onder ogen gekregen wat wel & niet mocht worden gekocht?!? Trouwens als men nu meedeelt vanuit de VN dat zo'n 75 �* 80% van de Iraakse bevolking afhankelijk was voor de oorlog, dan zal dat wellicht met voedsel te maken hebben, niet? ![]() Citaat:
Want de Europese landen hebben wel medicatie & licenties aan Afrikaanse landen vrijgegeven. Maar, de Vs bedrijven zouden wel eens enkele miljoenen dollars kunnen mislopen dus blokkeren ze gewoon die boel. Maar volgens u is AIDS of Tbc waarschijnlijk geen dodelijke ziekte. Dus is de Vs zeker mede-verantwoordelijk voor deze aids epidemie. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Probeer je volk iets beter te vertegenwoordigen... Gelukkig heb ik Turkse en Marrokaanse vrienden die mensen als mens beschouwen, en niet als een stuk vod om je haat op uit te spuwen. Je bent geen haar beter dan het vuilste uitschot in gelijk welke politieke partij... oog om oog... tand om tand is het enige wat hier de klok slaat... Tussen haakjes... Veelal ben ik de bemiddelaar als een Turkse en Marrokaanse vriend weer eens aan het afgeven zijn op elkaar. Die twee gaan nooit overeenkomen ! Ik zeg je... in elk land waar ook ter wereld zullen jullie nooit de gevestigde waarden kunnen aanvaarden, omdat jullie a priori een andere cultuur als heiden bekijken ! 'k Bedoel niet de geïntegreerde personen !!! Maar pas op Mustapha, bij ons is het juist hetzelfde he, we zijn ook geen haar beter hoor Vele malen hebben Rashid en bogdan, twee maten van mij, me al lachend gezegd(weliswaar nooit niet serieus bedoeld, allez, denk ik) : Wij gaan hier zeker nog de boel overnemen en alle westerlingen voor ons laten kruipen om de stront op te kuisen... Telkens is dat in companie, met zowel vlamingen als turken als marrokanen, en wordt er hartelijk gelachen om die grapjes, maar soms gaan ze dan verder door te zeggen dat ze daarna alle Joden en Turken zullen verdrijven. Soms reageer ik daar dan op door te vragen of ze het nu menen of niet, maar steeds krijg ik het antwoord dat ik onnozel doe en dat niet zo serieus moeten opnemen. Soms heb ik het lef om te zeggen dat godsdienst en God vergif is, waarbij ik op alle mogelijk manieren hun dat probeer uit te leggen, maar shiiiiiiit, dan vliegen ze uit hoor... dat kunnen ze niet aanvaarden... terwijl het toch duidelijk is dat als je je geloof buiten jezelf legt, je een potentiële moordenaar wordt... Vuile communist is dan veelal de repliek ! 'k Stel dan voor om nog enen te blowen op m'n kosten, en alles is vlug vergeten ! Iedereen wil maar één ding, gelukkig zijn...
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Oorlog is de enige overgebleven methode om het Irakese volk van Saddams moorddadige regime te bevrijden. Je mag het oneens zijn met sommige van de opgegeven redenen om deze oorlog te voeren, maar niet met de oorlog zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dan doet Amerika het toch iets beter. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zelfs als je jonge gasten met gaten in hun hoofd op de grond ziet liggen Sander, of dat het nu Irakezen of Amerikanen zijn of gelijk wie ? 'En een omelet maken zonder eieren te breken'-theorie kan ik echt niet aanvaarden ! Dit in acht genomen, en nog iets dieper denkend op de weg die je denkt, dan je zal andere overtuigingen tegenkomen die je onmogelijk kunt negeren !
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() mustapha...Jij bent dus ook zo'n man, die moordenaars, en verkrachters nog heiligen vinden ?
Lees maar eens, wat ze in de nieuwe dag allemaal, van vandaag..schrijven over uwen heilige.. Je zal ook wel merken, dat die beroemde heilige, nu de kaart van de islamfanaten getrokken heeft, alhoewel, hij niks geeft om moslims.. Lees maar eens, wat hij durft te doen, met baby's van zijn eigen volk.. Benieuwd wat je dan zal vinden van je held... Twee gekken..Bush en Saddam..die spelen met het leven van de kinderen van hun eigen volk.. Daar Kan geen mens, gelukkig om zijn.. Wéét je, ze hebben beeldmateriaal getoond, van uwen Saddam.. ![]() Saddam aan het woord.."De bevolking vraagt me, waarom geef je ons geen eten..inplaats van paleizen?" Saddams antwoord.."Als je alleen maar aan eten denkt, kan je beter een worm zijn." Ja..Ja... ![]()
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of kan je hieruit citeren, want ik ben echt wel benieuwd. 'k heb wel eens gelezen op 't net dat hij vervolgd wordt in z'n land omwille van moord, maar 't geen je zegt zou ik wel eens willen lezen
![]() |
![]() |
#29 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U vertaalt dat als: De Amerikanen hebben Aidsdoden in Afrika op hun geweten. Dit zegt meer over u dan over de Amerikanen.
![]() |
![]() |
#30 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het opschorten van Kyoto, het opschorten van het verdrag met Rusland, het afwezig blijven op de anti-racisme conferentie,... Dat de Europeanen hun eigen landbouw beschermen, is toch normaal? De Amerikanen doen dit toch ook met hun staal? Citaat:
De VS hebben eigengereid, zonder enige instemming van de VN, met de tegenkanting van de overgrote meerderheid van de wereld, Irak aangevallen, hoe noem je dit dan? De Amerikaanse helden zeker? ![]() De VS is niet aan alles schuldig, Europa gaat evenmin vrijuit, maar globaal bekeken, mogen de Amerikanen zich toch op de borst kloppen als het gaat over het verneuken van de wereld, Europa kan hiernaast niet eens haar voetje zetten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anders zou je toch weten waarom de VS in grote mate verantwoordelijk zijn voor het aanhoudende aidsprobleem in Afrika. Een voorstel dat er eindelijk voor ging zorgen dat er degelijke sexuele opvoeding in Afrika zou komen, is door de VS als enige VN land geblokkeerd. Hulpverleners seinden tien jaar geleden al dat dé voornaamste hulpverlening preventie is. Maar de puriteinse opvattingen van de VS zorgen er dus voor dat die voornaamste hulp vandaag nog steeds niet kan geboden worden. En net als Jorge kan ik hier materiaal brengen over de VS politiek van de afgelopen decennia. Ik volg hun befaamde "WAR ON DRUGS", die hier NOOIT enige aandacht krijgt, als sinds 1985 op de voet. Maar aan je reacties te zien is het tijdverlies u proberen te overtuigen van wat de VS allemaal op z'n geweten heeft. Het is niet omdat je er toevallig al enige tijd woont, dat je moet gaan denken dat jij het beter weet dan sommige Europeanen. Je moet maar eens op zoek gaan naar cijfers van burgerslachtoffers in het buitenland tengevolge van hun War on Drugs. Of de cijfers over verminkingen en geboorteafwijkingen, ten gevolge van de verdelgingsmiddelen die ze over de vermeende papavervelden uitstrooien. De VS worden geleid door een zootje criminelen waarvoor eigenbelang het hoogste goed is. Ik hoor hier zeggen, "Saddam zit veilig in z'n bunker." En waar zitten de VS leiders??? Heb je die krijgsgevangen gezien? Burgers uit de midden- of lagere klasse. Dit is niet denigrerend bedoelt. Het toont allen maar aan dat het ook hier zo is dat de "gewone" man de ellende wordt ingestuurd, en dat de leiders ver van het strijdtoneel blijven.
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
![]() Citaat:
Ge volgt altijd hetzelfde patroon: 1) Zeggen dat de tegenpartij geen US kenner is 2) Zeggen dat jij wel een US kenner bent en het allemaal volgt 3) Zeggen dat je zou kunnen bewijsmateriaal aandragen, maar dat nooit doen 4) Zeggen dat de VS de verantwoordelijkheid draagt voor alles wat mis gaat in de wereld Af en toe vervalt ge dan in communistische slogans waar ge Castro en het Cubaanse regime ophemelt en noemt ge Bush een bandiet. Dit is dan wanneer je ware gelaat bovenkomt. (of misschien de drugs, die je openlijk toegeeft te gebruiken, maar waarvan je denkt dat ze je gedachten niet aantasten) Citaat:
I don't think you've been down that long. It seems to me you fell on your head and kept bouncing.
![]() |
![]() |
#34 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Beste TomB,
Het IS een vaststaand feit dat de Vs effectief het anti-AIDS programma van de VN niet ondersteunen & tegenwerken. Er was een akkoord bereikt tussen alle landen die meewerken aan dit project behalve de Vs. Omdat er één (1) ziekte op de lijst stond die volgens hen daar niet thuis hoorde, dat was hun officiële uitleg. Maar waarom maakten ze daar zo'n probleem rond? Toen kwam de aap uit de mouw, bescherming van hun eigen economie & licenties ter productie van deze geneesmiddelen zou wel is de Pharmaceutische Industrie iets minder kunnen opleveren, tja, als je de keuze hebt tussen geld & een paar dode Afrikanen meer of minder, dan is de keuze snel gemaakt. Toen hebben de andere landen wél een afspraak gemaakt & goedkope medicatie & licenties aan deze landen verstrekt. Vwala. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Tijdens een discussie met een Zuid-Afrikaan op een internationaal forum (waarin ik Europa verdedigde) is mij duidelijk geworden dat sommigen een stuk positiever zijn over Amerika dan over Europa. De Europese landbouwsubsidies maakt export van hun landbouwproducten bijna onmogelijk. Amerika geeft veel minder landbouwsubsidies. Spaanse en Portugese vissersschepen hebben de wateren rond Namibië, Angola en West Afrika leeg gevist. Een van de voorwaarden voor een handelsverdrag met de EU was dat Zuid-Afrika deze schepen moest toelaten. Aangezien Zuid-Afrika hier geen zin in had kon er uiteindelijk geen handelsverdrag gesloten worden. De EU heeft later zelfs gedreigd de handelsrestricties uit te breiden als het de schepen niet toeliet. Amerika daarentegen heeft heel Afrika de "most favourite nation" handelsstatus gegeven. De Amerikanen zijn zeker niet zo slecht voor Afrika als jij het voorstelt. Citaat:
België's veto om Duitse en Nederlandse patriot raketten onder de NAVO vlag in te zetten om Turkije te verdedigen heeft het NAVO-verdrag gereduceerd tot een waardeloos stukje papier. Deze actie was onverdedigbaar en heeft een boel woede veroorzaakt. Chiracs denigrerende opmerkingen tegen de Oost-Europese landen, die het niet met hem eens waren, heeft duidelijk gemaakt dat Frankrijk niet geïnteresseerd is in een democratische EU, maar enkel in een Franse EU. Niemand behalve België wil een Franse EU. Frankrijks belofte zijn veto te gebruiken in de VN maakte duidelijk dat het, net zoals de VS, niet geïnteresseerd was in een democratisch besluit. Ze zijn zeker niet beter dan de VS op dit punt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Watergate, Irangate, de moord van de CiA op de filmploeg van "Dark side of the moon, hoe Reagan aan het presidentschap kwam, hoe Kissinger president, Varkensbaai, enz..enz.. Maar blijf maar rustig zitten in uw good old USA hoor. Het is er bijna mee gedaan. Pappa Bush had het land al op het randje van bankroet gebracht. Hij sloot z'n termijn af met een begrotingstekort van meer dan 200 miljard, geloof ik dat het was. Clinton heeft Bush een overschot van 200 miljard nagelaten en dankzij Bush stevenen de US af op een tekort van 400 miljard. Hihi, en hij is nog maar halverwege z'n eerste termijn. Stel je voor dat hij herkozen wordt. Deze idioot, tesamen met z'n bende conservatieve gangsters(de geschiedenis van Rumsfeld en Cheney ken je hopelijk wél) gaan er voor zorgen dat de US bankroet gaan. Net als de bedrijfjes die Bush runde voor hij in de politiek stapte. ![]() ![]() En de grote hoop van de Amerkanen zijn te stom om het te beseffen. Ooit, en die tijd is niet meer veraf, zullen we een massale migratie zien van Amerikanen die hun land verlaten. Weet je wat zo pervers is? Bush wil persé die "arme Irakezen" gaan redden, terwijl er 20 km buiten z'n ranch Amerikanen wonen die het slechter hebben dan de gemiddelde Irakees. Bijna 25% van de Amerikanen leeft onder de armoegrens. Of nu gaat om het aantal moorden, drugsverslaafden, verwaarlozing, sociale armoede, enz.. Bijna in alles staan de VS aan kop. Dat ze eerst eens bewijzen dat ze hun eigen land deftig kunnen runnen, vooraleer te prediken tegen de hele wereld over hoe het allemaal moet.
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Steve, (cut out all the previous BS so my post stays within proportions)
Ik heb er geen probleem mee om te zeggen dat US foreign policy allesbehalve gematigd geweest is. Ongeveer sinds ze bestaat en ietwat invloed heeft, stapelen de blunders zich op. In vele gevallen, is de Amerikaanse buitenlandse politiek bezig met een oplossing te zoeken voor een probleem waar ze meestal op een of andere manier betrokken waren van het begin. Maar houdt even rekening met de schaal van de Verenigde Staten (in GDP en defensieuitgaven) en denk dan eens na over het eigen land en transponeer de 'schandaaltjes' van de Belgische politieke sloebers naar die schaal. Wat ziet u? In verhouding ongeveer evenveel stront aan de wereldbol. Waarom denkt u dat Rusland tegen olie voor voedsel is? Waarom vecht men in Irak met Kalashniblahblahs? Het cliche dat het in Amerika allemaal zeer slecht draait en dat het weldra gedaan is hoor ik reeds sinds de jaren 70: VS slechte sociale zekerheid, VS slechte dit and slechte dat. De sociale zekerheid hier is inderdaad iets minder dan in Europa. Je bent wat meer op jezelf aangewezen. Dit heeft uiteindelijk tot gevolg dat de kloof tussen arm en rijk groter is en dat de zwaksten uit de maatschappij benadeeld zijn t.o.v de rest van de bevolking. Maar dit betekent van de andere kant ook dat als je wat hersens en werkkracht hebt, je jezelf hier veel makkelijker kunt ontplooien. Van de 'rijkere' mensen hier die ik ken, zijn het leeuwedeel self-made, gestart met niets en het zelf waargemaakt. Die mannen hebben dan vaak nog een drugsverslaafde of andere loser in hun familie rondlopen lol. In Europa kende ik minder rijke mensen, en de grote hoop waren familiefortuinen beheerd door fils-a-papa, die dan bovendien nog vonden dat ze meer waard waren dan de werkende mens, omdat ze nu toevallig met een gouden lepel in hun gat geboren waren. Wel, geef mij maar de VS met al zijn mogenlijkheden. Van het ogenblik dat de VS hun naam nog maar ergens bijstaat zijn zij er de onoverkomelijke reden van en is dit nog maar eens wat olie op het anti-amerika vuur. U, als zogenaamde VS kenner, zou nogthans reeds moeten weten hoe de Amerikaan reageert als je zijn land kleineert. Dan stel ik me toch de vraag wat u uiteindelijk met uw opjutterij wilt gaan bekomen? Het gaat om een oorlog in Irak, en de mensen komen over AIDS en jawel hoor, de CIA uit de 80s praten...
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() @Tomb. Welbedankt voor je deze keer iets meer genuanceerdere reactie.
Als je al mijn posts gaat lezen zal je ook zien dat ik niet die notoire Amerikahater ben. Simpelweg omdat ik òòk van het land houd, om dezelfde en nog veel meer redenen die jij geeft. Maar het gaat niet alleen om wat in de 80's is gebeurd. Trouwens, we weten dat het grote publiek pas j�*ren na de feiten alles te zien krijgt. Het gaat erom dat de wereld vandaag zeer klein is geworden in vergelijking met 30 jaar geleden. Vandaag ziet iederéén in de wereld wat er aan de andere kant van de planeet gebeurd en welk effect dat rechtstreeks of onrechtstreeks op hem heeft. Hoe globaler alles wordt, des te ingewikkelder wordt het ook om alles deftig te besturen. Het is van het allergrootste belang dat er samen gediscussieërd wordt, maar de VS doet net het tegenovergestelde. Ik ben ervan overtuigd dat dit op lange termijn slecht is voor zowel de VS zelf als voor de rest van de wereld. Ik ben dus bang voor wat komen gaat. Ik vermoed dat je nog een deel jonger bent dan ik(bijna 40) en daarom misschien ook wat onbezorgder. En dat is geen verwijt, dat hoort zo. Met die "pre-amtive strike" is er een precedent geschapen. Stel nou eens dat India ook zo gaat redeneren ivm Pakistan? Of China en Taiwan. N- en Z-Korea. Als zij plots allemaal gaan vinden dat als de VS preventief mag reageren, zij dat dan toch ook mogen. Wel, dan zijn we vertrokken voor een derde wereldoorlog. Want laten we beiden even eerlijk zijn: als je vandaag de internationale situatie bekijkt, is die op z'n zachts gezegd explosief te noemen. Als de situatie in Irak al erg genoeg is om een oorlog te starten, hoeveel zullen er dan nog volgen? Want alleen al India heeft zeker gelijk als het stelt dat Pakistan voor hen een véél grotere bedreiging is, dan Irak was voor de VS. Ook andere landen in de wereld zien dat de waakhond, de VN, in een crisis verkeerd. En daar maak ik me dus zorgen om. Ik zeg altijd, je kan als "baas" 2 dingen doen. Zorgen dat ze van je houden of zorgen dat ze schrik van je hebben. Als ze van je houden, doen ze bijna alles wat je "vraagt". Als ze schrik van je hebben, zullen ze ook wel meestal doen wat je ze "opdraagt", maar niet van harte. En ooit zullen ze protesteren tegen je beleid. En d�*t is volgens mij hetgeen nu aan de gang is in de wereld. Aan de andere kant ben ik me er terdege van bewust dat de gemiddelde Europeaan geen flauw idee heeft van de impact die 11/9 heeft gehad op het publiek in de VS. Daarentegen vind ik dan òòk weer dat de media én politici het overgedramatiseerd hebben. Sommigen waren elk gevoel voor relevantie totaal kwijt. Anyway, het was maar dat ik soms de indruk had dat bij u ook het geval was, omdat u zo kritiekloos bent voor de VS. U hoeft in uw verdediging ook niet zo uit te halen naar Belgie hoor. Het is niet dat ik d�*�*r trots op ben hoor. Ik ben voor m'n eigen beleidmakers even kritisch als voor die in het buitenland. Ik heb heb bovendien niet zo voor nationalisten. Ik ben hier geboren, so what? Daar ben noch trots op, noch schaam ik me ervoor. Waarom zou ik ook? Ik kan het toch niet helpen waar ik geboren ben?
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Of de VS 'the greatest country in the world' is, is subjectief, maar 'the most powerful', is objectief, en ze zitten er met kop, schouders and knieen bovenuit. Op die opinie wordt door een aantal slimme mensen, die eigenlijk beter zouden moeten weten ingespeeld. Maar dat wilt nog niet zeggen dat de VS hiermee een slechte zaak doet. Het afzetten van Saddam is een goede zaak voor Irak en voor de rest van de wereld. De alternatieven zorgen voor meer leed op termijn. Bush heeft al menige kemel geschoten op internationaal politiek gebied. (zie ook mijn laatste post onder '71% van de amerikanen steunen bush'). Hij is, naar het buitenland toe, incompetent. However, naar het binnenland toe, geeft hij wat het volk wilt. And, let's face it, waar denk je dat Bush zijn interesses liggen? Riiiiight, dus misschien toch zo'n dom ventje niet. En daar hoeven heus geen complottheorien met 35 invloedsgroepen aan te pas te komen, dat is haarsimpele herverkiezingspolitiek voor 2004. Wilt u echt een oplossing voor het probleem dat u aankaart? Zorg er dan voor dat Europa zich niet meer belachelijk maakt in de UN. Zorg er dan voor dat de regels er komen binnen de VN zodat de VS geen stemmen meer kan kopen. Herwerkt de VN zodat ze weer kan fungeren naar de oorspronkelijke bedoeling. Maar wilt u olie op het vuur gooien, kleineer dan de Amerikanen, duw hun neus in alle bruine gevallen van de laatste vijftig jaar. Maak ze dan verantwoordelijk voor alle wereldproblemen. Doe dan voort met het opjutten van de publieke opinie in de rest van de wereld tegen de Verenigde Staten. De Bush administratie, net als alle andere landen, vecht voor de interesses van Amerika, en daarna voor de interesses van hun 'vrienden'. Dit is een phenomeen dat je niet kan stoppen door met je voet op de grond te stampen. Als u echt zoveel weet van de Amerikaanse cultuur, zal u ook inzien hoe het voor Bush perfect mogenlijk is om zich recht in zijn schoenen te voelen, zelfs na al die blunders. Inderdaad, the game is there to be played, and all options will be explored. Het enige dat je kan doen om tot een permanente, vredevolle, oplossing te komen, is to change the rules of the game.
![]() |