![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En tegenwoordig zie ik meer en meer mensen overschakelen op de manier van leven die ik de laatste jaren hanteer.
En dat is: het interesseert mij geen zier meer en doe gewoon mijn goesting. En zolang ik het kan betalen zal ik wel gewoon betalen. En dat levert me alvast heel wat minder stress op dan ik bij velen anderen zie. Draaien hun zonnepanelen wel hard genoeg? Moeten die 1 of 2 keer per jaar gereinigd worden? Wat kost een warmtepomp? Wat levert dat op? Waar kan ik ze zetten? Of een batterij? Heb ik daar plaats voor? Wanneer mag moeder wassen? Wanneer niet? Wat is het voordeligste bij mijn kilometers? Diesel, naft of elentrik? Hoe verklein ik mijn ecologische voetafdruk? Hoe stamp ik Greta niet tegen haar schenen? Koop ik niet teveel plastic? Hoe verklein ik mijn afvalberg?... FUCK ALL THAT!!! Het interesseert me geen hol meer en kijk er totaal niet meer naar. Gelukkig heb ik het voordeel van voldoende goed mijne kost te verdienen en kan ik leven op die manier want het ik zou zot worden van dat dagelijks 'groen' gepieker. Ik laat me al lang geen vals schuldgevoel meer aanpraten.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij vergeet om dan eens even te gaan kijken op andere plaatsen. Hij vergeet om eens even te kijken wat de gevolgen zijn van die overschakeling. Hij vergeet om na te gaan op welke plaatsen en in welke omstandigheden die overschakeling gebeurd. Hij gaat niet even kijken bij de Zweden, Finnen, Canadezen, Australiërs, Russen, Hij gaat zelfs niet eens kijken wat er gebeurd buiten de steden van Noorwegen en China. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/moder..._content=blok1 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 oktober 2019 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn gewoon met veel te veel mensen op deze aardkloot. Iedere maatregel wordt door de ongebreidelde bevolkingstoename direct weer teniet gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 oktober 2019 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je al ergens iets gevonden over een verbod voor stroomgroepen, graafmachines, hijskranen, heftrucks, hoogwerkers of andere toestellen die op een diesel draaien? In de meeste emmissie zones mag je trouwens gewoon binnen met een voertuig waar een 50 jaar oude diesel in ligt, als je maar betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral het einde is belangrijk om eens goed te lezen. Als je dat niet leest, heb je een totaal verkeerd beeld.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet nu eens uitleggen, waarom mijn oudste zuster wel met een yacht met een 20 jaar oude diesel 6500cc in Antwerpen en Brussel mag rond varen, maar ze niet met haar 15 jaar oude 1600cc diesel naar die kaaien mag rijden. Waarom een binnenschipper wel met zijn 50 jaar oude diesel mag blijven rondvaren, maar niet met zijn 10 jaar oude diesel mag rondrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik heb dat al opgegeven om daar een antwoord op te vinden ![]() Waarom mag een oud stelletje met hun 12 jaar oude Peugeot dieseltje bijvoorbeeld niet meer wekelijks naar de Carrefour rijden 10 km heen en weer ? En waarom mag een Hells Angel met zijn 25 jaar oude Harley Davidson 1200 cc met 4 dubbele carburateurs nog wel plezier ritjes maken door Brussel ? Waarom mag iemand die geld zat heeft een dagpas kopen en toch blijven rijden en 'vervuilen' ? Waarom moet een autootje van 50 pk jaarlijks worden gekeurd en een moto van 160 pk met de prestaties van een formule 1 nooit ? Waarom krijgt een wietboer een straf en een wijnboer een prijs ? Waarom moet een Oekraïner inburgeren en een Litouwer niet ? Enzovoort....enzovoort....Volgens mij het grote bewijs dat mensen die besturen van toeten of blazen weten en op de rand leven van debiliteit. Wie rationeel nadenkt heeft het soms al wel eens moeilijk. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 oktober 2019 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de winter laden die zonnecellen niet op. Of bijzonder weinig. De EV zal dus moeten overwinteren. ![]()
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een yacht of binnenschip kan je niet voor je eigen deur parkeren. De meeste yachthavens en waterwegen zijn eigendom van overheden. Daarnaast zijn zowel de eigenaars van Yachten als de eigenaars van Moto's toeristen en die geven vaak veel geld uit. En er is nog een probleem, integenstelling tot wegvoertuigen, hebben watervoertuigen slechts een beperkt aantal routes die ze kunnen gebruiken. In de meeste gevallen nemen watervoertuigen wel de kortste weg van hun vertrekpunt naar hun bestemming. Als Brussel aan die voertuigen een beperking oplegt, dan gaan die omwegen maken. Dan nemen die niet meer het Zeekanaal om van Antwerpen naar Charleroi te geraken, maar gaan die via het Albertkanaal en de Maas van Antwerpen naar Charleroi. En Brussel verlies werkgelegenheid en inkomsten. Plus dat de reistijd dan 2 dagen langer duurt en de transportkosten stijgen. Voor die voertuigen een emissiezone inleggen, is dus in eigen vel en portomonee snijden. Citaat:
Citaat:
Samen het het feit dat een moto zo veel mag uitgebuwd worden als men wil, terwijl je met een auto al terug naar de keuring moet als je er een officiele trekhaak laat onder plaatsen en het verboden is er extra lichten op te plaatsen. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de winter is er veel wind, dus je zet ook een huishoudelijke windmolen( wel geen vergunning aanvragen, die word vak geweigerd om heel duistere reden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euronorm 6d-Temp is verplicht ingevoerd met deadline 31 augustus 2019 En de full euronorm 6d wagens zijn er nog niet. Er zijn steden die ook euronorm 6d-Temp niet gaan toelaten vanaf 2027: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2019 om 17:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik vanuit China een dieselwagen invoer moet die aan de Euronormen, ook aan de veiligheidsnormen, maar die laten we buiten beschouwing. Voer ik vanuit Chjna een motorboot of een landbouwtrekker in die niet op de baan komt, dan moet die niet aan die normen voldoen. Ik mag zelfs een dieselstroomgroep vanuit China invoeren en die heel de dag in Antwerpen centrum of Brussel wetstraat laten draaien, die moet niet aan de Euronorm voldoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Googlen kun je niet zelf? Via de Duitse wiki vind je al heelwat: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2019 om 17:51. |