![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In een systeem waarin je een stem maar op één partij kunt uitbrengen, zal een partij altijd bepaalde zaken vertegenwoordigen waar je niet voor te vinden bent. Het punt is dat je als kiezer moet bepalen wat voor jou een breekpunt is. Blijkbaar is het "België Barst!" (VB) of "Confederalisme nu!" (N-VA) voor quasi de helft van de Vlamingen geen reden meer om niet voor die partijen te stemmen, ook niet nu we de hypocriet huilende belgicisten horen jammeren. Citaat:
De enige partij die 100% mijn standpunten vertegenwoordigt, is die ene die ik zelf opricht en mij als enig lid heeft...
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een Vlexit geloof ik overigens niet, niet in de betekenis dat Vlaanderen dan uit Europa zou gestoten worden.
De vergelijking met de Brexit loopt immers compleet mank. 1. Vlaanderen wil helemaal niet uit Europa stappen, ook niet mocht het een onafhankelijk land worden. Dat is al een enorm verschil met de Brexit, waar het hele punt was dat de Britten uit Europa wilden. 2. Er staat voor Europa heel wat meer op het spel dan bij de Britten. Vlaanderen ligt gewoon in het midden van Europa. Hoe ga je daar een 'buitengrens' maken, met dan nog Brussel daar middenin? Met grenscontroles en gigantische files? Gaan al de vrachtwagens omrijden om dan die files te vermijden, waardoor alle producten duurder worden? Ik geloof er niets van. 3. België is ook lid van de eurozone. Als Europa per se een nieuwe eurocrisis wil veroorzaken, moeten ze zeker onrust zaaien door te dreigen met uitsluiting van Vlaanderen. Dat zou de markten tot speculatie tegen de euro kunnen aanzetten. Ik wil de Europese machtshebbers niet intellectueel overschatten, maar zo dom gaan ze toch niet zijn, zeker? Zeker niet nadat zatlap Juncker weg is. 4. Als het tot een vreedzame opdeling komt, dan kan Europa moeilijk de landsdelen verplichten om toch maar verder samen te leven. Europa heeft niets te zeggen over de staatsstructuur van een land. Ze kunnen geweld afkeuren, maar een vreedzame scheiding, daar moeten ze met hun pollen vanblijven.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of, N-VA doet dan haar Schiltz² en pakt Vlaanderen droog in de dinges.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 december 2019 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Ook Geysels werd vereerd met die eretitel. Net zoals mijnheer "perfide maar efficiënt" Karel De Gucht.