![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee Jan maar ze hebben het toch opgedragen vanuit het partijbestuur. En dat ze allemaal in dezelfde richting hebben gestemd is toch een bewijs op zichzelf. Wat toch; zelfs dan nog; een pluspunt te noemen is. Er is dus toch een organisatorisch handelen van bovenuit. Mocht je ooit terecht komen in een samenraapsel van een kleine partij waar iedereen uitkijkt of andere gevestigde partijen kruimels van de tafel zaaien en waar overlopers gestuurd werden; die bovendien dan nog bewust jobkes kregen; is een beerput. En als dan die overlopers hun opdracht volbracht hebben; namelijk de hiërarchie in de partij om zeep helpen en nijd en jaloersheid opwekken; en nadien dus toch buiten vliegen dan blijft er totaal van zulke partijtjes niks over. In mijn fusiegemeente; dit als voorbeeld dan; zitten ze reeds opnieuw aan een vierde generatie. Van hogerhand werd al het vorige recent opnieuw van de tafel geveegd en werd een nieuwe lijst uitgebouwd. Vooral met de visie om er toch maar te mogen bijzijn in het volgend bestuur. En dit maal dus met een juiste aanvaardbare overloper. Zo is het generaties lang in de VU aan toe gegaan. Tot de partij door één persoon werd uitverkocht. Wat overbleef na de vlucht naar Egypte was een resterende mesthoop vol met strontvliegen en mestkevers. De Wever moest van niemand nog hebben. Nochtans behoorde hij destijds ook bij die top. Maar...…. hij heeft zijn lesje geleerd. Alhoewel ik nog steeds vind dat hij zich de moeite had moeten getroosten om de paar echte Vlamingen per gemeente nog op te vissen in zijn nieuwe partij. Maar...….ik was er reeds lang voordien uitgestapt. Dus zeer zeker niet nog betrokken partij in het vereffeningsproces. Blijkbaar had ik de toestand binnen dat partijtje bijtijds ingeschat. Ik heb dus toch nog de eer aan mezelf kunnen houden. Niet moeilijk. Ik verloor toch weinig. En ik won mijn rust terug. ![]() TL-DR Laatst gewijzigd door werkman : 8 januari 2020 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhogen die pensioenen dan verhoudingsgewijs niet mee?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Mag ik nog mijn eigen dokter kiezen om het probleem aan te pakken? Je weet toch dat de orde geen onbezoldigde adviezen toelaat? Nog opmerkingen? Probeer van de steenpuist aan uw achterwerk af te geraken. Je kan toch de juiste zalf voor uzelf voorschrijven. En mij dunkt dat jij last hebt van opgekropte frustratie. Er moet toch een reden zijn om iemand te stalken? Als je het zomaar doet dan ben je wel echt ziek. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probleem is dat veel vrouwen en ouderen gewoon veel te vroeg gestopt zijn met werken of gewoon te korte carrieres hebben. Dat trekt dat gemiddelde enorm omlaag. Bij de huidige generatie werknemers wordt veel meer voltijds gewerkt en zal men ook langer moeten werken waardoor de pensioenbedragen stevig hoger gaan uitvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat het grote verschil maakt in een pensioen is nog altijd het al dan niet eigenaar zijn van het huis waar je in woont.
Iemand die geen huurgeld hoeft te betalen kan best leven met een pensioen van 1.250,- €. Iemand die ook nog tussen de 800 en de 1000 € huishuur moet betalen, dat is natuurlijk wat anders. Een sociale woning en maar de helft van die som hoeven te betalen, kan wel al wat helpen. Iemand met een eigen huis en een pensioen van 'maar' 1250 € kan je eigenlijk vergelijken met iemand die nog geen huis heeft en een netto inkomen heeft van +/- 2000 .... 2250 euro.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 9 januari 2020 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mythe van de parlementaire democratie: een Belgische analyse
Gerelateerd: Politiek in België: geprofileerde machtsverhoudingen Erwin Das De trukendoos van de Belgische particratie: een Europese schande Wilfried Dewachter Carte politique de la Belgique: atlas des élections législatives du 31 mars 1968 Wilfried Dewachter De Politieke zeggingskracht van de gemeenteraadsverkiezingen: Door] W. Dewachter, G. van de Put, H. van Hassel e. a Wilfried Dewachter Een halve eeuw partijbureau in België Van oppositie tot elite: over macht, visie en leiding Wilfried Dewachter Afscheid van het laatste dubbelparlement Sam Depauw De Belgische Grondwet van 1831 tot heden: Nederlandse en Franse teksten Godelieve Craenen Politologie Wilfried Dewachter https://www.google.com/search?client...w=1203&bih=599
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 januari 2020 om 07:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oppositie krijgt nog 14 extra dagen om serieuze initiatieven te nemen.
Hopelijk doen ze het ook ! |
![]() |
![]() |