![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind het trouwens fantastsch hoe de niet e-wagens bezittende hier zichzelf zitten uit te lachen met hogere taksen gezien ze zelf nog geen EV hebben maar er alleen over posten op een forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De accijnzen staan onder stroom. Elektrisch rijden versterkt de nood aan rekeningrijden gezien de accijnsopbrengsten op benzine en diesel verminderen en op lange termijn zelfs verdwijnen. In de volgende regeerperiode dient een aanvang gemaakt met slim rekeningrijden. Integratie van de accijnzen lijkt hier het interessantste alternatief om de daling van inkomsten ervan op te vangen. Niet de brandstof of energie wordt belast, wel het gebruik.
De EV is aan zet.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu betalen vrachten op bepaalde trajecten. EV zal altijd betalen. Nog een extra belasting op elektriciteit. Een extra belasting heffen op de afname van elektriciteit lijkt gedoemd. Huidige analoge en toekomstige digitale meters kunnen immers geen betrouwbaar onderscheid maken tussen het verbruik van een EV of dat van een koelkast. Installatie van een nieuw en aanvullend systeem van meten, communicatie, databeheer is omslachtig. Handhaving is hierbij zeer problematisch met omzeiling van “witte” en “rode” elektriciteit. Electronen hebben duidelijk geen kleur… Het zou ook mogelijk zijn om het gebruik (tijd, elektriciteit,...) of afstand (kilometer) van het voertuig te meten. Er kan aangenomen worden dat de autoconstructeurs dit niet gaan ontwikkelen en implementeren enkel voor België. De stand van de kilometerteller doorgeven lijkt niet echt toekomstgericht.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 januari 2020 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Accijnzen onder stroom. In 2017 werd 5,2 miljard Euro accijns geheven op brandstoffen. Als er 10% elektrisch wordt gereden, dalen de accijnsinkomsten met 272 miljoen Euro en de BTW-inkomsten met 110 miljoen euro. De uitdaging zal aldus zijn om deze vermindering in inkomsten op te vangen. De EV’s zullen natuurlijk elektriciteit verbruiken, maar hebben een tot driemaal betere energie-efficiëntie. Bij opladen thuis aan gewoon elektriciteitstarief betekent dit extra BTW-inkomsten van 65 miljoen Euro. We moeten dus een oplossing vinden voor elektrisch gereden kilometers (en bij uitbreiding ook CNG en Waterstof die niet onderhevig zijn aan accijnzen), gezien financiële subsidies niet blijvend kunnen zijn. Ook Noorwegen bouwt deze af.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bottom line; het zal u duur komen te staan.
Een dure wagen. Een eventuele zonnenpanelen kit. Rekening rijden altijd. Indien salariswagen een zeer hoge aanslag. Enz...
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze zullen wel betalen. De enige toekomst is waterstof om de simpele reden dat je er ook duurzaam en ecologisch uw woning mee kunt verwarmen in de nieuwe energie normen aldaar van kracht.
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Doe eens een kosten baten analyse van waterstof en kom dan terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal er niet zonder rekenwerk gelegd zijn neem ik aan. Ze gaan dat ook niet ongebruikt laten liggen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waterstof is nu eenmaal well-to-wheel 3 tot 4 keer ineffecienter dan de batterijoptie. Dit wilt simpelweg zeggen dat je 80 kWh groene energie nodig hebt om 20 kWh aan de wielen te krijgen om 100 km ver te rijden. Energie is niet gratis en schaars.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ff terug on topic, EV-Sales heeft de NL-stekkerwagencijfers vrijgegeven waar de EVs alle conventionele wagens overklassen behalve een paar uitzonderingen.
En menig conventioneel ICE model mag blij zijn nog een hybride versie te hebben anders zakten ze nog verder weg. enkel ICE = darkred Mix ICE plug in hybrides BEV Citaat:
1- van de Hyundai Kona bestaan er ook nog ICE-versies. De EV Kona valt daardoor van 7.156 naar 5.526 EV maar blijft 1e van Hyundai. 2- van de KIA E-Niro zijn er een 100-tal meer verkocht en gaat naar 3.678, blijft 2e van KIA 3- Bij de E-Golf zouden er 611 meer verkocht zijn, maar dat zullen de 611 plug-in-hybride versies zijn of de GTE, blijft 7e van VW Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2020 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waterstof zal uit Chili en Oman gebracht worden met speciale tankers. De ganse industrie gaat zich nu de komende jaren daar op inrichten. Tankstations gaan ieder jaar bijkomen. Huizen zullen er op verwarmen. De techniek is inmiddels aan het verbeteren. En de autosector gaat er ook zwaar op inzetten. Het kan niet anders meer.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet. Geen schijn van kans.
Wat leesplezier: ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2020 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het omzetten van hernieuwbare energie in waterstof is goedkoper dan die energie via lange stroomkabels te vervoeren. Er is weliswaar een verlies van 20 procent bij die omzetting. Maar energie uit wind en zon wordt steeds goedkoper. In twee jaar tijd is de prijs gezakt voor een kilowatt van 1.400 euro naar 300 tot 500 euro. Hernieuwbare energie wordt zo goedkoop dat het niet zoveel meer uitmaakt dat er verlies is”
Hernieuwbare energie wordt zo goedkoop dat het niet zoveel meer uitmaakt dat er energieverlies is om waterstof te maken Ad van Wijk, hoogleraar Future Energy Systems, TU Delft
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas is energie niet zo goedkoop, als als die zo goedkoop is, is het beter om die meteen in een batterij te pompen met 95 % efficientie..... Er is geen scenario waarin waterstof beter is voor personenwagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TNO en partners werken samen om de productie van duurzame waterstof naar een industrieel niveau te tillen, waarvoor een schaalvergroting nodig is met een factor duizend.
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Comprimeren en vloeibaar maken vereist nu eenmaal een bepaalde hoeveelheid energie. Electrolyse en het omkeren in een fuel cell ook. En waterstof kruipt overal doorheen, dus langdurig opslaan mag je ook al vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wslk zijn er daar meer autodealers als FCEV. lol Citaat:
Japanners laden liever thuis hun wagen, en dan zijn het nog Koreanen ook. 46% aandeel stekkerwagens een Koreaan. Wat doen die Japanners in eigen land eigenlijk? Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2020 om 15:36. |
||
![]() |
![]() |