![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog op zolder een ganse doos kuifje en robbedoes en Donald duck liggen.
Al heel oude.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 februari 2020 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, ik neem nog een pannenkoek met dank aan de mama van Pol. p.s. De reeks is trouwens gestopt. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar ben ik ook mee gestopt. Tegenwoordig komt daar bijna wekelijks wel weer een 'nieuw' album van uit. Als je gewoon nog maar de Guust-reeksen telt is het al onbegonnen werk. Dus heb ik me nu beperkt tot een 3-tal Guust reeksen, wat HC's over Franquin en zijn 'nevenprojecten' (Monstres, Zwartkijken, Ton en Tinneke, Roeltje,...). De blauwe luxe reeks van Rombaldi met alles wat Franquin ooit tekende voor Guust, Robbedoes, Zwartkijken en Marsupilami heb ik ook nog staan. Daarnaast staan hier nog Thorgal, Jeremiah (al is het beste daar ondertussen ook wel af), Nero, De Generaal (en alles wat Peter de Smet ooit nog tekende, enorme fan van), Magasin General (schitterende reeks!), XIII, Klaagzang van de verloren gewesten,... in de kast. Allemaal nagenoeg compleet (behalve Nero) en allemaal in eerste druk. En dan vergeet ik de dozen op zolder nog waar ik al mijn dubbels, de herdrukken, een halve reeks Sus en Wis, wat Kiekeboes enzo heb zitten. Als ik ooit kleinkinderen heb weet ik wel iets te verzinnen om ze stil te houden. ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 februari 2020 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik heb de stommiteit begaan om mijn strips aan mijn zus te laten omwille van haar kinderen toen die nog klein waren. Toen ze leerkracht werd heeft ze doodleuk die strips uitgedeeld aan haar leerlingen. Ik was niet zo op de hoogte van haar sinterklaascomplex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond de reeks goed tot wanneer Romano Molenaar het potlood overnam. Tot de eerste vijf a tien uit de Kronieken van Pandarve was het echt wel goed. Daarna werd het allemaal een beetje te naar mijn goesting...
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Veel heb ik er niet, maar ik kan er geen afscheid van nemen.
Mijn zoon leest graag kiekeboe, en daar had mijn vrouw er wel een pak van. Hij heeft er nu ook al een paar van de Kampioenen gekregen van familie. Ik heb hem wel gezegd van ze niet op't toilet te laten slingeren, want ik zou er mijn gat durven mee afkuisen.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je krijgt er altijd een hoop minder terug dan dat je er uitleent. Ik kreeg er ooit zelfs terug van iemand die er doodleuk met balpen mijn naam had ingeschreven "om te voorkomen dat ze tussen zijn strips zouden verzeilen"... Als verzamelaar schijt je dan drie weken tegen de muren omhoog.
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Genesis formule is dacht is de laatste die Don Lawrence getekend heeft, de rest erachter zegt me niks meer. En andere reeks waar ik heel hard heb van genoten als jong gastje, en waar ik er toch ook een pak van heb, is Sammy.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 februari 2020 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn oude Sus en Wissen gaan ook nooit de deur uit. Geen klop waard, veelal herdrukken en helemaal kapot gelezen maar echte pareltjes.
De circusbaron, de mottenvanger, de stalen bloempot, de duistere diamant, de lachende wolf, de knokkersburcht... Ik lees ze allemaal regelmatig nog terug en blijf ze fantastisch vinden.
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond ook Snoesje heel goed. Daar heb ik er nog een drietal van en die collectie wil ik ook nog vervolledigen. Ze zagen eruit (en de naam klonk) als een strip voor 7-jarige meisjes maar ze zaten goed ineen en waren goed getekend. De zwarte dassen vind ik bv nog steeds een steengoed en humoristisch album.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dees was ook niet verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik mis ineens mijne vroegere coiffeur.
Die had steeds stripreeksen als Thorgal, Storm, Trigië aan de wachtstoelen liggen. Soms ging ik dan ook express te vroeg, of bleef ik nog effe lezen na het knippen. Zalige mens, in plaats van te roddelen over anderen, praatte die steevast over astronomie, wetenschap, geschiedenis en dergelijke.
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Ne maat had die allemaal.
Regelmatig blijven slapen, en soms ne ganse namiddag strips lezen. Ook zijn Rik Ringers en Yoko Tsuno's heb ik verslonden.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier allang niet meer over Bert Bibber.
Daarom: Paling en Co. [/draad]
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |