![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin helpt dat wel om je lichaam vlugger en beter te laten reageren indien de nieuwe variant er is. Bij het coronavirus staat men nog nergens ... vandaar : er is geen vaccin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bizar toch, want er zijn ook heel wat menselijke corona virussen die vekoudheden en erger veroorzaken en waar de mensheid dus al antistoffen voor gemaakt heeft. Net als voor de ontelbare HxNy influenza virussen.
Dus brandnieuw is het niet, alleen een nieuwe variant die van dier op mens is overgegaan. Maar dat gebeurt ook regelmatig met griepvirussen.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik las hier vluchtig iets over corvid-19 met een opmerking van ene dat er dan toch al 18 voorafgegaan zouden zijn. Deftige info of het wat en hoe vind ik nauwelijks tussen al de hysterische berichten, vergelijkingen en preventieve maatregelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik doe alvast een voorzetje voor een overheidscampagne om het virus in te dammen tot het ziekteseizoen voor dit jaar is afgelopen, eerlijk nageaapt van Oeganda. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar maak ik alleen van dat ccovid-19 als naamgeving slaat op coronavirus disease 2019 en dat het nauw verwant zou zijn met sars Dus vanwaar de bewering dat ons immuunsysteem onderwijl al min of meer voorbereid zou moeten zijn op deze 'variant' is me duister |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() interessante link
https://gisanddata.maps.arcgis.com/a...23467b48e9ecf6
![]() |
#29 |
|
![]() update
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat als je vraag eigenlijk is "er waren toch al coronavirussen en ik ben al eens verkouden geweest dus waarom ben ik dan niet immuun voor Covid-19?" je je best inschrijft voor een opleiding virologie en evolutionaire genetica of iets dergelijks Misschien dat als je eerder al SARS en MERS hebt gehad (en het steeds overleefde) je nu wel beter gewapend bent tegen Covid-19. Laat het ons weten! Tot dan ga ik er voorzichtigheidshalve maar vanuit gaan dat het géén wereldwijd complot is van de handzeepindustrie Laatst gewijzigd door Klein Licht : 6 maart 2020 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net iets gelezen..
Ja, corona ( zelfde virusfamilie als sars ) was er al maar deze stam 2019-nCoV is nieuw en werd voordien nog nooit bij mensen vastgesteld Blijkt dat er ook een 'sub'-varianten van circuleren ...gaat van vrij onschuldig griepje tot vrij dodelijk Dit behoudens dat het ding zich nog zou gaan muteren waardoor ge weer wat nieuws zou kunnen krijgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zolang er geen 30% mortaliteitsratio is gehaal, maak ik me geen zorgen voor de beschaving, en voor minder dan 75%, geen zorgen over de mensheid. We zijn als soort "mens" gewoon met zoveel dat we een klap van 80% uitroeiing op een generatie of 4 gewoon kunnen uitvlakken.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waanzin....
Laat het virus rustig desnoods 100% van de Europese bevolking besmetten en laat er aan onder gaan wie er aan onder moet gaan.(zoals met allerlei andere aandoeningen en ongelukken het geval reeds is.) Want onderwijl wordt immense economische schade toegebracht met die quarantaine-zever voor.......wel...voor wat eigenlijk?
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 9 maart 2020 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is net de piek die de gezondheidszorg en ziekenhuizen overbelast waardoor ook jij of ik, die weinig te vrezen hebben van Corona waarschijnlijk, in gevaar brengt omdat er dan geen zorg meer is als je ze nodig hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is het soort uitleg dat,in die hutsepot van persgebral en "expertwaarschuwingen" de laatste tijd ,verloren is gegaan......of in ieder geval consistent helemaal vooraan zou moeten staan bij IEDERE uitleg van "maatregelen".
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 9 maart 2020 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() 10 % heeft ICU nodig.
Geheel de EU bevolking besmet laten ? Dan is het geen 2-3 % case fatality maar 10 %. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het hier is en rond zal toeren en doden zullen vallen staat buiten kijf De enige vraag of we dat logistiek nog kunnen bolwassen |
|
![]() |
![]() |