Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2020, 15:14   #21
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De case fatality rate is ongeveer 20 tot 100 keer hoger (beperkte dataset) dan gewone griep & er is geen vaccin tegen.

Kortom, zwakkeren kunnen zich niet beschermen zoals met gewone griep. Rusthuizen kunnen stevig uitgedund worden als het virus er toeslaat.
Tavek, er is tegen geen enkele griep expliciet een vaccin ... het is steeds wat gokken hoe ze die samenstellen ... gewone griep geen vaccin ... corona geen vaccin ... so what is the difference?
Oud 2 maart 2020, 18:37   #22
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Tavek, er is tegen geen enkele griep expliciet een vaccin ... het is steeds wat gokken hoe ze die samenstellen ... gewone griep geen vaccin ... corona geen vaccin ... so what is the difference?
ja klopt in de letterlijke zin dat ge niet een fractie van he komende griepvirus gaat toegediend krijgen maar dood spul of fragmentarisch spul van de griep die net gepasseerd is.
Niettemin helpt dat wel om je lichaam vlugger en beter te laten reageren indien de nieuwe variant er is.

Bij het coronavirus staat men nog nergens ... vandaar : er is geen vaccin
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 18:40   #23
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Bizar toch, want er zijn ook heel wat menselijke corona virussen die vekoudheden en erger veroorzaken en waar de mensheid dus al antistoffen voor gemaakt heeft. Net als voor de ontelbare HxNy influenza virussen.
Dus brandnieuw is het niet, alleen een nieuwe variant die van dier op mens is overgegaan. Maar dat gebeurt ook regelmatig met griepvirussen.
Oud 2 maart 2020, 21:15   #24
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Bizar toch, want er zijn ook heel wat menselijke corona virussen die vekoudheden en erger veroorzaken en waar de mensheid dus al antistoffen voor gemaakt heeft. Net als voor de ontelbare HxNy influenza virussen.
Dus brandnieuw is het niet, alleen een nieuwe variant die van dier op mens is overgegaan. Maar dat gebeurt ook regelmatig met griepvirussen.
awel, eerlijk gezegd Zucht ik weet het niet

Ik las hier vluchtig iets over corvid-19 met een opmerking van ene dat er dan toch al 18 voorafgegaan zouden zijn.
Deftige info of het wat en hoe vind ik nauwelijks tussen al de hysterische berichten, vergelijkingen en preventieve maatregelen.
Oud 4 maart 2020, 12:35   #25
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Met HIV trouwens ook, dus dat het overgegaan is van dieren op mensen zegt niet gek veel over hoe niet of wel dodelijk een virus is.

Ik doe alvast een voorzetje voor een overheidscampagne om het virus in te dammen tot het ziekteseizoen voor dit jaar is afgelopen, eerlijk nageaapt van Oeganda.

Oud 4 maart 2020, 12:46   #26
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
awel, eerlijk gezegd Zucht ik weet het niet

Ik las hier vluchtig iets over corvid-19 met een opmerking van ene dat er dan toch al 18 voorafgegaan zouden zijn.
Deftige info of het wat en hoe vind ik nauwelijks tussen al de hysterische berichten, vergelijkingen en preventieve maatregelen.
Als je deftige info wil zou ik even Wikipedia raadplegen ipv HLN en politics.be
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 18:42   #27
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als je deftige info wil zou ik even Wikipedia raadplegen ipv HLN en politics.be
tjah de engelstalige dan
En daar maak ik alleen van dat ccovid-19 als naamgeving slaat op coronavirus disease 2019 en dat het nauw verwant zou zijn met sars
Dus vanwaar de bewering dat ons immuunsysteem onderwijl al min of meer voorbereid zou moeten zijn op deze 'variant' is me duister
Oud 4 maart 2020, 18:56   #28
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

interessante link
https://gisanddata.maps.arcgis.com/a...23467b48e9ecf6
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture1.png‎
Bekeken: 334
Grootte:  386,6 KB
ID: 111976  

Oud 5 maart 2020, 12:47   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

update
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture1.png‎
Bekeken: 350
Grootte:  356,0 KB
ID: 111977  

Oud 6 maart 2020, 16:12   #30
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
tjah de engelstalige dan
En daar maak ik alleen van dat ccovid-19 als naamgeving slaat op coronavirus disease 2019 en dat het nauw verwant zou zijn met sars
Dus vanwaar de bewering dat ons immuunsysteem onderwijl al min of meer voorbereid zou moeten zijn op deze 'variant' is me duister
Tja

Ik denk dat als je vraag eigenlijk is "er waren toch al coronavirussen en ik ben al eens verkouden geweest dus waarom ben ik dan niet immuun voor Covid-19?"

je je best inschrijft voor een opleiding virologie en evolutionaire genetica of iets dergelijks

Misschien dat als je eerder al SARS en MERS hebt gehad (en het steeds overleefde) je nu wel beter gewapend bent tegen Covid-19. Laat het ons weten!

Tot dan ga ik er voorzichtigheidshalve maar vanuit gaan dat het géén wereldwijd complot is van de handzeepindustrie

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 6 maart 2020 om 16:12.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 11:35   #31
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Net iets gelezen..

Ja, corona ( zelfde virusfamilie als sars ) was er al maar deze stam 2019-nCoV is nieuw en werd voordien nog nooit bij mensen vastgesteld

Blijkt dat er ook een 'sub'-varianten van circuleren ...gaat van vrij onschuldig griepje tot vrij dodelijk

Dit behoudens dat het ding zich nog zou gaan muteren waardoor ge weer wat nieuws zou kunnen krijgen
Oud 7 maart 2020, 11:39   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Net iets gelezen..

Ja, corona ( zelfde virusfamilie als sars ) was er al maar deze stam 2019-nCoV is nieuw en werd voordien nog nooit bij mensen vastgesteld

Blijkt dat er ook een 'sub'-varianten van circuleren ...gaat van vrij onschuldig griepje tot vrij dodelijk

Dit behoudens dat het ding zich nog zou gaan muteren waardoor ge weer wat nieuws zou kunnen krijgen
Virussen en microben hebben de onhebbelijke eigenschap zich aan te passen aan hun omgeving.

Maar zolang er geen 30% mortaliteitsratio is gehaal, maak ik me geen zorgen voor de beschaving, en voor minder dan 75%, geen zorgen over de mensheid. We zijn als soort "mens" gewoon met zoveel dat we een klap van 80% uitroeiing op een generatie of 4 gewoon kunnen uitvlakken.
Oud 9 maart 2020, 16:08   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

waanzin....

Laat het virus rustig desnoods 100% van de Europese bevolking besmetten en laat er aan onder gaan wie er aan onder moet gaan.(zoals met allerlei andere aandoeningen en ongelukken het geval reeds is.)

Want onderwijl wordt immense economische schade toegebracht met die quarantaine-zever voor.......wel...voor wat eigenlijk?

Laatst gewijzigd door kelt : 9 maart 2020 om 16:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2020, 16:44   #34
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Want onderwijl wordt immense economische schade toegebracht met die quarantaine-zever voor.......wel...voor wat eigenlijk?
Dat is niet om het AANTAL besmettingen te sturen, maar wel om de piek te reduceren door de besmettingssnelheid te vertragen.

Het is net de piek die de gezondheidszorg en ziekenhuizen overbelast waardoor ook jij of ik, die weinig te vrezen hebben van Corona waarschijnlijk, in gevaar brengt omdat er dan geen zorg meer is als je ze nodig hebt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2020, 16:47   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is niet om het AANTAL besmettingen te sturen, maar wel om de piek te reduceren door de besmettingssnelheid te vertragen.

Het is net de piek die de gezondheidszorg en ziekenhuizen overbelast waardoor ook jij of ik, die weinig te vrezen hebben van Corona waarschijnlijk, in gevaar brengt omdat er dan geen zorg meer is als je ze nodig hebt.
Dat is eindelijk eens verstandige praat over het virus !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2020, 17:15   #36
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan mogen ze wel dringend dat zo eens gaan uitleggen in plaats van iedereen bang te maken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2020, 17:34   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

aha.

Dit is het soort uitleg dat,in die hutsepot van persgebral en "expertwaarschuwingen" de laatste tijd ,verloren is gegaan......of in ieder geval consistent helemaal vooraan zou moeten staan bij IEDERE uitleg van "maatregelen".

Laatst gewijzigd door kelt : 9 maart 2020 om 17:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2020, 18:48   #38
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep, en een ramp die de Roaring 20's als gevolg had.
hm. Over een jaar is 2% van de wereldbevolking aan Corona gestorven.
Dat zijn 120 miljoen mensen. 9 van de 10 zijn oud en ziek. Iedereen moet het krijgen en danis het voorbij.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2020, 23:17   #39
Tavek
Banneling

Standaard

10 % heeft ICU nodig.

Geheel de EU bevolking besmet laten ?

Dan is het geen 2-3 % case fatality maar 10 %.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2020, 23:31   #40
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan mogen ze wel dringend dat zo eens gaan uitleggen in plaats van iedereen bang te maken.
't Is hier anders al velen malen de revue gepasseerd en op de media ( radio ) is er ook al 1000x op gehamderd de nodige elemaentaire kleine maatregelen te treffen opdat er geen explosie zou komen en de ziekenhuizen het nog kunnen bolwerken en fabrieken niet plat zouden vallen omdat heel de equipe gelijktijdig ziek wordt.
Dat het hier is en rond zal toeren en doden zullen vallen staat buiten kijf
De enige vraag of we dat logistiek nog kunnen bolwassen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be