Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2020, 16:26   #21
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zestig tot zeventig procent van de Duitsers zal besmet raken met coronavirus
Dixit Merkel.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...irus~ae605463/

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 11 maart 2020 om 16:26.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2020, 18:12   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Tegenwoordig maak ik er maar een hobby van om elke keer als mensen met die onzin aan komen zetten te "Nostradamus-checken". Dat wil zeggen: ik neem voor de grap aan dat Nostradamus echt helderziend was maar gewoon bovennatuurlijk slecht in wat hij zag verwoorden. Wat zou hij met de aangehaalde verzen bedoeld kunnen hebben? Ik citeer even de regels waar het over zou gaan uit het complete werk van Nostradamus:

Dus iets met een wilde zee, iets met bloed, iets met vele of op zijn minst meerdere ziektes, gelokaliseerd in Zuid Italië. Klinkt niet bepaald als de huidige situatie, al was het maar omdat niks ervan klinkt als de huidige situatie. Dus wat zou het wel geweest kunnen zijn?

Nostradamus publiceerde zijn boek in 1555. Dat is dus de tijd van waaruit hij vooruit keek. Als bij wijze van spreke in 1556 heel Italië in de fik stond dan zal een vers over een grote brand in Italië nooit gaan over een woningbrand in 2019, dat zou onzin zijn vanuit Nostradamus' perspectief, Italië heeft tenslotte al een zoveel ergere brand meegemaakt. De eerste kandidaat die ik vind voor deze voorspelling is een aardbeving in 1693. Treft Zuid Italië, zij het voornamelijk Sicilië en Malta, er is een Tsunami/overstroming, dus iets met wilde zeeën, meer dan 60.000 doden, dus best bloedering, en met zoveel doden en kapotte infrastructuur in die tijd gegarandeerd de uitbraak van ziektes. Als bonus was het in januari, dus dan staan er op zijn minst al een griep en een verkoudheid op volle sterkte klaar. Het is geen perfecte match, aardbevingen worden tenslotte niet veroorzaakt door eergevoel en klachten (maar we kunnen er vast iets bij verzinnen over achterstallige werkzaamheden aan de dijken ofzo), maar het is al minder extreem vergezocht dan het coronavirus.

Gegeven dat deze aardbeving, die veel minder slecht bij de tekst past dan de huidige situatie, gebeurd is, kan de tekst nooit gaan over de huidige situatie, ook niet en vooral niet als Nostradamus inderdaad helderziend was, wat op zich al een belachelijk genoeg idee is.

Conclusie, zoals altijd: mensen die Nostradamus aanhalen hebben compleet geen besef van geschiedenis. (Zie ook: mensen die horen dat Nostradamus iets gezegd zou hebben over een grote oorlog en dan concluderen dat dat een oorlog moet zijn die nog moet komen, in plaats van zeg een van de wereldoorlogen of, voor Nostradamus nog veel relevanter, de Dertigjarige Oorlog. (Of de Napolitaanse oorlogen, of de Amerikaanse burgeroorlog, of een van de vele grote conflicten rondom China, of de Russische revolutie, of...)
Of de brave man echt helderziende was daar wil ik nog aan twijfelen want ik denk dat het gewoon logisch denken was.
Oud 11 maart 2020, 18:13   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Merkel snel een baxter geven waar het Covid-19 virus inzit dan zijn we daar ook van af.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 maart 2020 om 18:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2020, 22:34   #24
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of de brave man echt helderziende was daar wil ik nog aan twijfelen want ik denk dat het gewoon logisch denken was.
Ik heb dat eens geprobeerd, logisch denken, daar kwam geen boek vol Sinterklaasgedichten zonder punchline uit.
Oud 12 maart 2020, 06:38   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Eindelijk raken de Moffen eens besmet met iets "nuttigs"...
Jammer genoeg zijn wij,de buren,er ALWEER in betrokken....

Laatst gewijzigd door kelt : 12 maart 2020 om 06:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 06:41   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Duidelijk is ondertussen dat ,sedert de legendarische Zwarte Pest-tijden, de "economie" ,met als meetpunt de beurswaardes,niet echt sterker is geworden door "wereldomspannend" en "toegankelijk voor iedereen" te worden.We zien nu "wereldomspannende" zwakte .

Laatst gewijzigd door kelt : 12 maart 2020 om 06:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 07:21   #27
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Duidelijk is ondertussen dat ,sedert de legendarische Zwarte Pest-tijden, de "economie" ,met als meetpunt de beurswaardes,niet echt sterker is geworden door "wereldomspannend" en "toegankelijk voor iedereen" te worden.We zien nu "wereldomspannende" zwakte .
We zien nu dat de "superieure" westerse mensch dezelfde doodsangsten heeft als de voor hem inferieure mensen, het coronavirus kijkt immers niet of je bankrekening goed gespekt is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 09:38   #28
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Eindelijk raken de Moffen eens besmet met iets "nuttigs"...
Jammer genoeg zijn wij,de buren,er ALWEER in betrokken....
Ja en als je weet hoe Belgen uitblinken in organisatietalent, mag je al beginnen zweten.

Compromis, noch mossel, noch vis zijn daarbij de toverwoorden. Evenementen met < 1000 personen laten doorgaan is daarvan nog maar eens een goed voorbeeld.
Oud 13 maart 2020, 12:38   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb al een tijdje het gedacht dat het virus er niet uiit zichzelf gekomen is maar uit één of ander duister laboratorium komt.

Moet men op zoek gaan naar hoe en waar het eigenlijk ontstaan is. (de vleermuizen :rofl)

Waarom komt het niet voor in bepaalde landen of bepaalde continenten zoals Afrika bijvoorbeeld?

Is het een manier om de derde wereldoorlog die er zat aan te komen een ander kleedje te geven?

Is het een manier om alle mensen over de wereld een beetje op andere gedachten te brengen en een beetje stil te houden want laatste tijden was de wereld wel wat losgeslagen op alle mogelijke vlakken.

Het besef komt er ook meer -en meer dat er teveel volk op de wereld komt mede door bepaalde wildkwekers.

China werpt op huidig ogenblik een steen naar de VS.

Is dat terecht denk je dan?

China: “Amerika zit achter het coronavirus”

Dat kan in extremis natuurlijk altijd maar ik heb er mijn twijfels bij.

Hoor ik tijdens schrijven Urbanus zingen van:

De wereld is op zeep er gebeuren rare dingen rondom mij.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 maart 2020 om 12:46.
Oud 13 maart 2020, 12:46   #30
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb al een tijdje het gedacht dat het virus er niet uiit zichzelf gekomen is maar uit één of ander duister laboratorium komt.

Moet men op zoek gaan naar hoe en waar het eigenlijk ontstaan is. (de vleermuizen :rofl)

Waarom komt het niet voor in bepaalde landen of bepaalde continenten zoals Afrika bijvoorbeeld?

Is het een manier om de derde wereldoorlog die er zat aan te komen een ander kleedje te geven?

Is het een manier om alle mensen over de wereld een beetje op andere gedachten te brengen en een beetje stil te houden want laatste tijden was de wereld wel wat losgeslagen op alle mogelijke vlakken.

China werpt op huidig ogenblik een steen naar de VS.

Is dat terecht denk je dan?

China: “Amerika zit achter het coronavirus”

Dat kan in extremis natuurlijk altijd maar ik heb er mijn twijfels bij.

Hoor ik tijdens schrijven Urbanus zingen van:

De wereld is op zeep er gebeuren rare dingen rondom mij.
Miljoenen jaar geleden kwam de mens uit Afrika, binnenkort doen ze het nog eens voor de grote omvolking.
Oud 13 maart 2020, 18:25   #31
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

De dag dat een voorspelling van Nostradamus iets werkelijk voorspelt op voorhand, en niet achteraf zoals altijd, zal ik van gedacht veranderen, maar tot op dat moment is iedereen die die onzin serieus neemt een zwakzinnige mongool, zo simpel is dat.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 09:34   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Miljoenen jaar geleden kwam de mens uit Afrika, binnenkort doen ze het nog eens voor de grote omvolking.
Miljoenen jaren geleden was er maar 1 continent/werelddeel, alles hing nog aan elkaar dus zouden wij in extremis van het standpunt uit kunnen gaan dat wij allemaal 'broeders & zusters' zijn. Yeah right!!!

Dan vielen ze uit elkaar ...

Verschillende continenten ontstonden en de bevolkiçngsgroepen die er op leefden hadden zowat hun eigen regeltjes.

Nu al de continenten op Aarde een eigen leven leiden zijn er in bepaalde continenten mensen van mening dat zij hun eigen willetje aan anderen moeten opdringen.

Citaat:
Zou ons verre nageslacht zo’n supercontinent gaan bewonen en dus moeiteloos van het huidige Afrika naar het huidige Amerika kunnen lopen?
In de meeste 'losgeslagen' werelddelen bevinden de mensen zich op huidig ogenblik in het jaar 2020 maar naast dat zijn er in andere continenten die zich nog in een héél ander jaar bevinden.

Supercontinent.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 maart 2020 om 09:36.
Oud 14 maart 2020, 11:48   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten wij even oogluikend naar het Maya rijk kijken.

Velen zijn tot op heden ten dage van mening dat de Maya's het einde van de wereld voorspelden.

Pijnlijk detail is wel dat de Maya's dat nooit gedaan hebben.

Zij voospelden wel een nieuwe start/leider en een nieuwe kalender nadat in hun prima opgezette rijk en van einde ende verre kwamen aangezworven die alles daar kapot gemaakt hebben en hun leider vermoord hebben.

Waar kan je dat in huidige tijden met vergelijken, waar is hetzelfde aan de gang?

Europa?

En dan wordt Europa nog geteisterd door een virus, de genaamde covid-19 uit welke hoek die ook mag gekomen zijn????

Het einde van het begin of het begin van het einde?
Oud 14 maart 2020, 11:56   #34
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Miljoenen jaren geleden was er maar 1 continent/werelddeel, alles hing nog aan elkaar dus zouden wij in extremis van het standpunt uit kunnen gaan dat wij allemaal 'broeders & zusters' zijn. Yeah right!!!

Dan vielen ze uit elkaar ...

Verschillende continenten ontstonden en de bevolkiçngsgroepen die er op leefden hadden zowat hun eigen regeltjes.

Nu al de continenten op Aarde een eigen leven leiden zijn er in bepaalde continenten mensen van mening dat zij hun eigen willetje aan anderen moeten opdringen.

In de meeste 'losgeslagen' werelddelen bevinden de mensen zich op huidig ogenblik in het jaar 2020 maar naast dat zijn er in andere continenten die zich nog in een héél ander jaar bevinden.

Supercontinent.
Die Maya zever is anders van 2012, waar komt ge dus nog mee af ?
Oud 14 maart 2020, 12:02   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die Maya zever is anders van 2012, waar komt ge dus nog mee af ?
Wel het was inderdaad een artikel van 2012 maar er stond ook in te lezen dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de Maya's het einde van de wereld voorspelden wat uiteindelijk niet zo zou geweest zijn.

Ik heb er zelf een DVD van, van National Geo en daar brengt men dat allemaal nog eens extra onder de aandacht.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 maart 2020 om 12:03.
Oud 14 maart 2020, 12:03   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou kunnen. Wuhan heeft heel wat researchinstituten, ook in biotech en farma
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 13:38   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zou kunnen. Wuhan heeft heel wat researchinstituten, ook in biotech en farma
Daarstraks was het aanschuiven bij een bakker die nog open was.

De mensen in een lange rij tot buiten op straat allemaal mooi 1 metertje uit elkaar.

Ik had een gesprek met een oudere man die ook van mening was dat het virus er niet uit zichzelf gekomen was.

Moest het virus er komen om de grenzen in Europa terug 'hermetisch' af te sluiten?

Een nieuwsuitzending van vandaag leerde dat de meeste Europese landen de grenzen dicht 'plakken'.

Op de lange duur ga je nog fan worden van het virus.

De nieuwsuitzendingen leerden ook dat er toch nog steeds mensen zijn die de waarschuwingen van artsen en dokters in de wind slagen.

Daar kan ik geen compassie met hebben mochten zij aangetast worden door het virus.

Mevr. De Block had op dat vlak gelijk al klonk het voor sommigen misschien wat grof:

"Blijf in uw kot!!"

Uni zou daar met enige graagte nog aan toegevoegd hebben: "Blijf in uw land!!"

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 maart 2020 om 13:38.
Oud 15 maart 2020, 12:55   #38
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Kort een reactie:

De Maya's hadden een hele indrukwekkende beschaving voor een volk wat nog niet of nauwelijks met metaal werkte. Ze hadden geen tijdmachines of helderzienden, en gezien het verloop van de geschiedenis kunnen we het idee dat hun godsdienst de enige ware was ook afstrepen.

Al hadden de Maya's wel een tijdmachine, Nostradamus was geen Maya.

Het coronavirus is niet ontwikkeld in een lab in Afrika.

Het coronavirus is niet ontwikkeld om de beruchte "veelkwekers" in Europa en China aan te moedigen minder kinderen te krijgen.

Het coronavirus is niet ontwikkeld om de beruchte "veelkwekers" in Afrika aan te moedigen minder kinderen te krijgen en vervolgens op de verkeerde plaats ontsnapt.

Het coronavirus is niet ontwikkeld door Hillary Clinton en Bill Gates om de Europeanen uit te roeien en meer plaats te maken voor Afrikanen.

Het coronavirus is niet ontwikkeld door een extreemrechtse terroristische organisatie om Europeanen ervan te overtuigen dat de grenzen dicht moeten en er nooit meer vliegverkeer mag plaatsvinden tussen China en Italië, net op tijd voordat de eerste troepen voor de derde wereldoorlog via die route het continent in gescheept zouden worden. Hoe combineer je dit soort ideeën eigenlijk in één post? De combinatie is niet superlogisch.

Het coronavirus is niet ontwikkeld.

Het coronavirus is wel een perfecte gelegenheid om complottheorieën gebaseerd op angst de wereld in te slingeren, maar het wordt als onbeleefd gezien om dat dan ook echt te doen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 15 maart 2020 om 12:57.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2020, 14:52   #39
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Kort een reactie:

De Maya's hadden een hele indrukwekkende beschaving voor een volk wat nog niet of nauwelijks met metaal werkte. Ze hadden geen tijdmachines of helderzienden, en gezien het verloop van de geschiedenis kunnen we het idee dat hun godsdienst de enige ware was ook afstrepen.

Al hadden de Maya's wel een tijdmachine, Nostradamus was geen Maya.

Het coronavirus is niet ontwikkeld in een lab in Afrika.

Het coronavirus is niet ontwikkeld om de beruchte "veelkwekers" in Europa en China aan te moedigen minder kinderen te krijgen.

Het coronavirus is niet ontwikkeld om de beruchte "veelkwekers" in Afrika aan te moedigen minder kinderen te krijgen en vervolgens op de verkeerde plaats ontsnapt.

Het coronavirus is niet ontwikkeld door Hillary Clinton en Bill Gates om de Europeanen uit te roeien en meer plaats te maken voor Afrikanen.

Het coronavirus is niet ontwikkeld door een extreemrechtse terroristische organisatie om Europeanen ervan te overtuigen dat de grenzen dicht moeten en er nooit meer vliegverkeer mag plaatsvinden tussen China en Italië, net op tijd voordat de eerste troepen voor de derde wereldoorlog via die route het continent in gescheept zouden worden. Hoe combineer je dit soort ideeën eigenlijk in één post? De combinatie is niet superlogisch.

Het coronavirus is niet ontwikkeld.

Het coronavirus is wel een perfecte gelegenheid om complottheorieën gebaseerd op angst de wereld in te slingeren, maar het wordt als onbeleefd gezien om dat dan ook echt te doen.
Ik stel voor verspreiders van complottheorieën over dit virus op te sporen en te registreren, en in geval ze besmet raken ze gewoon aan hun lot over te laten. Wel opsluiten, zodat ze niemand anders besmetten, maar verder niets doen. Idem voor antivaxxers, die zouden gewoon al hun recht op medische hulp levenslang moeten verliezen, ook (of beter gezegd, vooral) in levensbedreigende omstandigheden. Dus, als ze ooit de pech hebben uit een verhakkeld autowrak gehaald te worden, of op spoed binnengebracht worden met derde graads brandwonden, brute pech, je dacht het allemaal beter te weten, trek je plan maar. Ga je eraan kapot? Nog beter! Radicaal en onmenselijk? Misschien, maar de genenpoel kan af en toe een flinke scheut chloor gebruiken, en het behoedt de wereld voor erger.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2020, 14:56   #40
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ik stel voor verspreiders van complottheorieën over dit virus op te sporen en te registreren, en in geval ze besmet raken ze gewoon aan hun lot over te laten. Wel opsluiten, zodat ze niemand anders besmetten, maar verder niets doen. Idem voor antivaxxers, die zouden gewoon al hun recht op medische hulp levenslang moeten verliezen, ook (of beter gezegd, vooral) in levensbedreigende omstandigheden. Dus, als ze ooit de pech hebben uit een verhakkeld autowrak gehaald te worden, of op spoed binnengebracht worden met derde graads brandwonden, brute pech, je dacht het allemaal beter te weten, trek je plan maar. Ga je eraan kapot? Nog beter! Radicaal en onmenselijk? Misschien, maar de genenpoel kan af en toe een flinke scheut chloor gebruiken, en het behoedt de wereld voor erger.
Italie het land van de antivaxxers is zijn lesje aan het leren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be