![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man met coronaverschijnselen krijgt twee voorstellen. A: U mag met vrouw en kind 14 dagen op hotelkamer en voor men het voorstel B: kan uitleggen hoort men die gast zeggen "vast en zeker B, geen twijfel geef me maar B. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar kan en mag geen enkele bedrijfsleider over klagen. Net als elke andere burger hoort hij de wet te kennen. In de meeste landen is er zo'n noodprocedure, het is legaal voor de overheid dat te doen, mits enige consequentie en proportionaliteit, ten minste. Als je je ergens vestigt, dan word je geacht mee te helpen als er nood is, dat is de hoeksteen van elke samenleving nog voor dat soort wetten te boek werden gesteld. En als de nood het hoogst is, vaak als 'Chinese vrijwilliger'. Natuurlijk zijn er altijd mensen die zich daar willen aan onttrekken. Fortuinen maken in oorlogssituaties is moreel niet zo koosjer, het is ernstiger dan simpelweg egoïsme of hebzucht, het neigt naar landverraad. Dat soort omstandigheden haalt het beste en het slechtste in mensen boven, dat is nu eenmaal zo. Laatst gewijzigd door discuz : 20 maart 2020 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De overheid had al een maand geleden een voorraad kunnen inslagen. Zij heeft dat niet gedaan, en probeert nu haar incompetentie te maskeren door te zeveren over woekerwinst. De firma draait financieel op voor de vergissing van de overheid. Dat gezegd zijnde, moest ik de eigenaar van die firma zijn, had ik die maskers toch geschonken aan de overheid. Niet alleen omdat ik een toffe pee ben, maar hoe minder doden, hoe minder impact op de economie. Het heeft geen zin om woekerwinsten te maken als je met dat geld niks kan doen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alles gelezen en niet eenmaal goesting gehad om te reageren; Zo moet het. Zal binnen een maandje nog eens komen lezen. Doe ondertussen maar verder jullie best. Het was bij momenten wel plezant. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had desondanks deze namiddag toch goesting om hier te komen lezen. Maar dat lag niet aan jullie uitzonderlijke visie. Toen ze begonnen met op de VRT opnieuw schipper naast Mathilde uit te zenden en ik meer dan mijn bekomst heb van dikkertjes overal te zien verschijnen had Mathilde ook vlug afgedaan. Gelukkig had Nand zijn klak op en werd zijn vierkantige kop afgeschermd. Jongens toch. En dan durven sommigen nog beweren dat wij achterlijk gaan worden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
"Awel das toch waddak zee he?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoog tijd dat ze die niet succesvol huisarts buiten kegelen uit die partij. Dat ze, in de plaats van idiote regels te hanteren haar beroepskennis inzet om ergens in een kliniek bij te springen. Allee, dat springen niet te letterlijk nemen he of we zitten nog met een hoop slachtoffers van een aardbeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |