Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2020, 08:32   #21
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat klinkt heel erg zoals houding van verkozen politiekers, toch? Die laten tot OOK altijd hun belang primeren op dat van de gemeenschap.
Niks nieuws dus.
Jouw familie kan je niets schelen?
Oud 24 maart 2020, 08:33   #22
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Eerder als de houding van de mens, toen ze in China stierven ver van ons bed, in Italie erg, maar nog steeds ver van ons bed, Maar nu is het rond ons, oesje dat is toch niet fair hé.
Weeral aan het veralgemenen, dpg?
Toen men kritiek op China gaf heb ik gezegd : "wacht maar tot het hier komt, we zullen eens zien of ze het hier allemaal zoveel beter aanpakken".
Oud 24 maart 2020, 08:35   #23
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
't Gaat hier niet om redden hé:
Het gaat om de zwakste rusthuisbewoners van wie duidelijk is dat ze aan het coronavirus zullen sterven.
Alsof men dat 100% zeker is.
Let op, ik begrijp dat men zulke keuzes moet maken, ik zeg alleen dat als het jou persoonlijk zou overkomen, je minder gemakkelijk zou nuanceren.
Oud 24 maart 2020, 08:36   #24
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om de zwakste rusthuisbewoners van wie duidelijk is dat ze aan het coronavirus zullen sterven.
De paragnost van dienst velt dit oordeel?
Oud 24 maart 2020, 08:41   #25
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De paragnost van dienst velt dit oordeel?
Dat weet ik niet. Ik ken de situatie niet waar gij woont.
In het rusthuis hier werken ze met dokters.
Oud 24 maart 2020, 08:49   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
't Zal maar jouw moeder of vader zijn, dan zul je wel minder hard zijn in je oordeel.
In mijn geval, nope. Mijn schoonmoeder overleeft ons allemaal, en mijn vader is al een paar jaar gewoon aan het aftellen.
Oud 24 maart 2020, 08:52   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weeral aan het veralgemenen, dpg?
Toen men kritiek op China gaf heb ik gezegd : "wacht maar tot het hier komt, we zullen eens zien of ze het hier allemaal zoveel beter aanpakken".
Je had dat al kunnen weten sinds ze mensen uit het startgebied per A380 gingen halen. En de enige "screening" die er was, koorts meten, terwijl het al duidelijk was dat besmettelijken perfect koortsloos kunnen rondhuppelen gedurende dagen, zelfs weken. Of zelfs niet ziek worden.

Ook , sinds wanneer doen onze politici hun werk zoals een goeie huisvader, zoals de wet het voorschrijft?
Oud 24 maart 2020, 08:52   #28
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In mijn geval, nope. Mijn schoonmoeder overleeft ons allemaal, en mijn vader is al een paar jaar gewoon aan het aftellen.
Jouw schoonmoeder behoort dan waarschijnlijk niet tot de zwakste rusthuisbewoners.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 08:53   #29
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerder als de houding van de mens, toen ze in China stierven ver van ons bed, in Italie erg, maar nog steeds ver van ons bed, Maar nu is het rond ons, oesje dat is toch niet fair hé.
Het oikofoobje heeft gesproken. Liever exotische traantjes huilen dan inheemse. Als je het abnormaal vindt dat men meer betrokkenheid gaat voelen naarmate het dichterbij komt dan ben je toch maar raar.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 08:56   #30
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is dat niet aan de persoon zelf, of de familie om dat te beslissen?
Al toen de allereerste corona-patiënten in B opdoken heeft men bij alle rusthuisbewoners gevraagd of ze het zelf nog de moeite vinden om behandeld te worden - en tot welk punt.
Oud 24 maart 2020, 08:57   #31
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor jou maakt het niet uit wie er sterft, je eigen kind of een willekeurig kind in Afrika?

Het menselijk sociaal weefsel werkt nu eenmaal met kringen. Als je eigen kind sterft, is dat het ergst. Sterft je nichtje, is dat al wat minder erg. Sterft er een kind in de klas van je eigen kind, is dat nog iets minder erg,...

De meesten vinden dit de logica zelve, maar vanaf dat de kringen een bepaalde grootte krijgen, gaan de zelfverklaarde anti-racisten verkondigen dat het racistisch is of hypocriet is om meer wakker te liggen van doden in Italië (gemeenschappelijke cultuur, EU-lid, voor velen een geliefde vakantiebestemming,...) dan van doden in China.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 08:58   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Jouw schoonmoeder behoort dan waarschijnlijk niet tot de zwakste rusthuisbewoners.
Ook mijn vader hoort daar niet bij. Die zit nu eenzaam op zijn appartementje puzzelboekjes in te vullen. 'k Ga die zodadelijk de volgende puzzelboekjes brengen, alswel als zijn was, alswel een aanvulling voor zijn ijskast.

Ik ben benieuwd of ome agent me dat gaat verbieden, want het is wel even 25km van hier.
Oud 24 maart 2020, 09:00   #33
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Worden ze ziek, dan laten we ze daar doodgaan.

Want ze naar een hospitaal brengen zou "mensonwaardig zijn".
Alle begrip voor die beslissing. Maar er is wel één probleem: het personeel in die rusthuizen is absoluut niet uitgerust om met zieke en besmettelijke patiënten om te gaan. Ik weet alvast 1 rusthuis waar het personeel deze week nog maskers kan gebruiken die ze ergens in een kelder hebben gevonden (vervaldatum: 1996!!), en over een paar dagen helemaal niets meer. In dat rusthuis hadden ze vrijdag 1 medewerker die positief testte, en 6 bejaarden in quarantaine. Dat is een dodelijke cocktail voor iedereen daar.
Oud 24 maart 2020, 09:03   #34
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Voor jou maakt het niet uit wie er sterft, je eigen kind of een willekeurig kind in Afrika?

Het menselijk sociaal weefsel werkt nu eenmaal met kringen. Als je eigen kind sterft, is dat het ergst. Sterft je nichtje, is dat al wat minder erg. Sterft er een kind in de klas van je eigen kind, is dat nog iets minder erg,...

De meesten vinden dit de logica zelve, maar vanaf dat de kringen een bepaalde grootte krijgen, gaan de zelfverklaarde anti-racisten verkondigen dat het racistisch is of hypocriet is om meer wakker te liggen van doden in Italië (gemeenschappelijke cultuur, EU-lid, voor velen een geliefde vakantiebestemming,...) dan van doden in China.
Ge weeft een heel verhaal rond wat ik schreef, maar uiteindelijk schreef ik hetzelfde, als het dichtbij komst beseft men pas de ernst, dan is heel die miserie niet fair, terwijl ze het eerder ook niet was voor iemand anders.

Laatst gewijzigd door dpg : 24 maart 2020 om 09:03.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 09:51   #35
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Gaat hier niet om redden hé:

(bron)

In zo'n geval beslissen om iemand toch te hospitaliseren is niet in hun belang, maar uit eigen belang.
Als ik zo de reacties lees zijn er hier maar weinigen die de moeite doen de originele teksten te lezen.
pajoske is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 09:52   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw familie kan je niets schelen?
Ai wil oonli ripiet dis wans:

Citaat:
Dat klinkt heel erg zoals houding van verkozen politiekers, toch? Die laten tot OOK altijd hun belang primeren op dat van de gemeenschap.
Niks nieuws dus.
Wat mijn familie daarmee te maken heeft doet niks ter zake in mijn post. Nada.
Herlees 'op uw gemak'.
Oud 24 maart 2020, 09:57   #37
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf heb aan de dokter aangegeven dat ze me niet aan het beademingstoestel moeten leggen indien dit zou nodig blijken. Ditis een persoonlijke keuze,maar misschien zal dit zelfs iet doormij beslist worden. Gewoon verzorgen vind ik goed, maar echt moeten in coma worden gebracht en beademd, laat mij maar sterven.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 09:57   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als ik zo de reacties lees zijn er hier maar weinigen die de moeite doen de originele teksten te lezen.
Inderdaad. Het is triestig dat men dit weer politiek probeert te recupereren.
Oud 24 maart 2020, 10:14   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Dit is natuurlijk een delicate zowel als emotionele kwestie. De fysieke en de mentale toestand van de betrokkene vóóraleer dat hij/zij besmet was is daarin natuurlijk doorslaggevend. Ik ken negentigers die verbluffend kwiek zijn, met wat arthrose links of rechts maar bij wie de grijze cellen nog prima werken. Als dergelijk persoon door omstandigheden in een rusthuis is terechtgekomen en besmet geraakt met covid-19 zou het toch tragisch zijn die te laten creperen omdat er in dergelijk rusthuis geen beademingstoestellen voorhanden zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 10:20   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ikzelf heb aan de dokter aangegeven dat ze me niet aan het beademingstoestel moeten leggen indien dit zou nodig blijken. Ditis een persoonlijke keuze,maar misschien zal dit zelfs iet doormij beslist worden. Gewoon verzorgen vind ik goed, maar echt moeten in coma worden gebracht en beademd, laat mij maar sterven.
Dat is natuurlijk uw persoonlijke visie en daar valt niet zo veel over te zeggen behalve dat die moet gerespecteerd worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be