Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2020, 09:05   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We vernemen dat ondertussen het cabinet Debacker al een miljoen euro buiten gesmeten heeft voor het betalen van consultants.Deze lullen zullen ongetwijfeld vanuit hun diepe expertise advies afgescheiden hebben waarachter de staatssecreatris zich kan wegsteken...

https://businessam.be/de-backer-open...-paar-weken-2/

Wat is de fout?

Niet dat er alweer een miljoen euro belastingsgeld door deuren en vensters weg gesmeten is..we zijn dat ondertussen gewoon.

Wel dat de "noodregering" geen duidelijke,onverbiddelijke STOP geroepen heeft een tweetal weken geleden.Dus doet het staatssecretarisje verder en komt er een app die in ieder geval ik niet wil en ik vraag me eigenlijk af wie wel?

Laatst gewijzigd door kelt : 22 mei 2020 om 09:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:18   #22
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel dat de "noodregering" geen duidelijke,onverbiddelijke STOP geroepen heeft een tweetal weken geleden.Dus doet het staatssecretarisje verder en komt er een app die in ieder geval ik niet wil en ik vraag me eigenlijk af wie wel?
Die app komt er niet. In Nederland is het al van de baan. De ontworpen systemen zijn afgekeurd wegens onveilig en onnauwkeurig. En de burger zal het niet accepteren wegens inbreuk op privacy. Er wordt gewerkt met vragenlijsten. Maar ik concludeer dat zulke technieken eenvoudig te maken zijn. Met zo een app kan men de id van telefoons in de nabijheid registreren. Wordt natuurlijk allang toegepast.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 13:48   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Apple en Google hebben ondertussen een basis app klaar voor gebruik.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200521_0...ijk-kader-goed

Citaat:

De technologie is sinds woensdag beschikbaar voor nationale volksgezondheidsinstanties. Het is geen kant-en-klare corona-app, maar een ondersteuning voor zo’n app waarmee gebruikers anoniem worden gewaarschuwd als ze in contact zijn gekomen met een persoon die besmet is met het coronavirus.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 14:32   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de goedgekeurde tekst moet zo’n app op vrijwillige basis zijn, gegevens mogen niet op een centrale server worden opgeslagen en de individuele tracking van de locatie zal niet mogelijk zijn. De app mag enkel een hulpmiddel zijn om burgers te waarschuwen voor een mogelijke besmetting, en in geen geval om het opvolgen van de maatregelen rond social distancing of quarantaine te controleren.
Hier ben ik 200% mee akkoord.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 15:36   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ook mee eens, met de nadruk op "op vrijwillige basis".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be