Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2020, 20:06   #21
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ben je uit de kast gekomen?
Kastdeuren kom ik niet tegen op mijn weg naar buiten.
Woon jij in een NAZI marionettenkast?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 april 2020 om 20:06.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 20:07   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Stop eens met dat NAZI
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 20:26   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ooit het boek "De Waterschapsheuvel" (vertaald van "Watership Down") van Richard Adams gelezen?
Dat was eigenlijk een samenlevings/mensenverhaal voorgesteld met konijnen als mensen.
Een stuk natuurgrond waarop een kolonie huisde werd bouwrijp gemaakt met bulldozers, uitgemoord met enkele overlevenden die door hun... "scharrelkunde" erin slaagden te ontsnappen.
Op hun zoektocht naar een nieuwe plaats troffen ze in de nabijheid van een boerderij een kolonie konijnen aan, die hen wilden accepteren. De konijnen waren groot, suggererende volop eten en goede kolonie.
Bleek echter dat de boer wortel en andere restanten legde voor de konijnen, als methode om af en toe eens konijn op zijn bord te hebben.
Elk konijn in de "dikke" kolonie wist het als publiek geheim, maar ze vonden het af en toe verdwijnend konijn een acceptabele prijs voor het eten.
Dus toen ze de troep foeragerende konijnen zagen afkomen was dat in hun ogen uitstel van executie voor henzelf.
In die kolonie was elke vraag die begon met "Waar is..." streng verboden. Immers, het betekende dat de boer weer een konijn had gevangen als menu.

De allegorie illustreert perfect de rotte rol van overheid in de samenleving. Een steeds verder slinkend deel van de bevolking wordt almaar meer opgejaagd door een steeds verder woekerende parasietenkolonie, terwijl de rest in afhankelijkheid van de parasieten wordt gedrumd om hun mond te snoeren. En de zo steeds verder toenemende warsheid van overheid van het eerste bevolkingsdeel drijft de parasietenleiders tot steeds driester wordende vrijheidsinperkingen.
Nog een geluk dat niet iedereen zo'n rare verhalen uit zijn kas slaat na een fietsritje...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 20:31   #24
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nog een geluk dat niet iedereen zo'n rare verhalen uit zijn kas slaat na een fietsritje...
Mss kan hij zijn nick laten veranderen ?
Gewoon de w vervangen door een g.
Oud 18 april 2020, 20:34   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mss kan hij zijn nick laten veranderen ?
Gewoon de w vervangen door een g.
Ik hoop echt wel dat zijn fietsprestaties beter zijn dan zijn verhalen...
Oud 18 april 2020, 20:44   #26
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het liedje uit de gelijknamige film kent wellicht iedereen.

Bright eyes
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 20:49   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het liedje uit de gelijknamige film kent wellicht iedereen.

Bright eyes
Ik moet dringend mijn banden oppompen en ook terug beginnen te fietsen.
Als ik "NAZI NAZI" begin te roepen en overal konijnen zie draai ik wel terug...
Oud 18 april 2020, 21:20   #28
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan ga jij dus niet van uw oprit geraken....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 21:23   #29
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Stop eens met dat NAZI
Het is toch klare taal scheppen - de zaken, ook de lelijke noemen zoals ze zijn?
Oud 18 april 2020, 21:24   #30
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterschapsheuvel
Oud 18 april 2020, 21:27   #31
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop echt wel dat zijn fietsprestaties beter zijn dan zijn verhalen...
Als je entertainment en fictie wil met een vitabis in je mondje volg dan de verhalen op je propagandakanalen...
Oud 18 april 2020, 21:28   #32
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet dringend mijn banden oppompen en ook terug beginnen te fietsen.
Als ik "NAZI NAZI" begin te roepen en overal konijnen zie draai ik wel terug...
Bist dat je buiten bent kun je ook effe rond kijken voor een echt baantje
Oud 18 april 2020, 21:42   #33
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bist dat je buiten bent kun je ook effe rond kijken voor een echt baantje
Bist?
Du??
Oud 19 april 2020, 04:50   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit het boek "De Waterschapsheuvel" (vertaald van "Watership Down") van Richard Adams gelezen?
Dat was eigenlijk een samenlevings/mensenverhaal voorgesteld met konijnen als mensen.
Moraal van het verhaal: tracht boer te zijn !

Anderen als vee gebruiken is immers het doel van het leven. Onderwerpen en/of afmaken.

Maar het is wel grappig in deze context natuurlijk: hier sluiten we 99 konijnen op, en helpen hun toekomst omzeep, om 1 konijn zogezegd te redden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 04:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 04:55   #35
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moraal van het verhaal: tracht boer te zijn !

Anderen als vee gebruiken is immers het doel van het leven. Onderwerpen en/of afmaken.

Maar het is wel grappig in deze context natuurlijk: hier sluiten we 99 konijnen op, en helpen hun toekomst omzeep, om 1 konijn zogezegd te redden.
Als dat "het leven" is, hoe 'verklaar' je dan het gedrag van mensen die zich vrijwillig aanbieden om nu in de verpleging of de woonzorg te gaan helpen?

En hoe letterlijk meen je je eigen woorden? Zou je zelf ooit iemand doden? En zo ja, waarin is dat dan verschillend met wat men 'psychopathie' noemt?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 04:57   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Als dat "het leven" is, hoe 'verklaar' je dan het gedrag van mensen die zich vrijwillig aanbieden om nu in de verpleging of de woonzorg te gaan helpen?
Uitleg in die andere draad: hoe "goed" een propagandistische emerging property is van de fundamenten van het bestaan, die "ethisch slecht" genoemd worden. Er is een gigantische peer pressure, en de heldenstatus niet vergeten he. Durf nu eens zeggen: ik ben een verpleegster, maar ik ben niet gek: voor mijn loon doe ik zulke dingen niet ?

Citaat:
En hoe letterlijk meen je je eigen woorden? Zou je zelf ooit iemand doden? En zo ja, waarin is dat dan verschillend met wat men 'psychopathie' noemt?
Ik zou enkel maar iemand doden als ik er absoluut zeker van ben dat ik daar geen ambras mee krijg, wat waarschijnlijk nooit het geval zou zijn. Psychopathie hoort bij die propaganda termen waarvan eerder sprake he. Dat is een beetje zoals "ketter" in de middeleeuwen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 04:59.
Oud 19 april 2020, 05:20   #37
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uitleg in die andere draad: hoe "goed" een propagandistische emerging property is van de fundamenten van het bestaan, die "ethisch slecht" genoemd worden. Er is een gigantische peer pressure, en de heldenstatus niet vergeten he. Durf nu eens zeggen: ik ben een verpleegster, maar ik ben niet gek: voor mijn loon doe ik zulke dingen niet ?

Ik zou enkel maar iemand doden als ik er absoluut zeker van ben dat ik daar geen ambras mee krijg, wat waarschijnlijk nooit het geval zou zijn. Psychopathie hoort bij die propaganda termen waarvan eerder sprake he. Dat is een beetje zoals "ketter" in de middeleeuwen.
1° Er zijn ook anonieme vrijwilligers he, van wie niemand van ons iets zal horen. Gewoon mensen die zich aanmelden om te komen kuisen in een hospitaal etc. Of denk aan studenten die zich kwamen aanmelden. Die gaan daar geen grote medailles aan overhouden, en ik vermoed ook niet dat dat hen drijft. Voor de rest: zie die andere draad.

2° Maar ik bedoel het erg concreet: zou je iemand die je bv. professioneel zou bedreigen fysiek uit de weg ruimen als je ermee wegkwam? Want in theorie is het simpel he. Ik heb ook ooit aan een lerares in het middelbaar gevraagd waarom je geen moord mag plegen als je er toch mee wegkomt. Onder andere door zulke vragen begon men zich zorgen te maken over mij, hoewel ik voor de rest een brave, 'slimme' leerling was. Maar dat is nog iets anders als het echt doén. Zie je het jezelf ook doén?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 19 april 2020 om 05:38.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 05:27   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat doe jij dan?
Je NAZI bons bellen en zeggen dat je gaat thuisbezig....errr soooory ...werken?

Maar kom, net 40 km afgedweild, 5 in stad, 9 stuks kledij voor kringwinkelpoorten en 1 stuk bij een kledingcontainer buiten stad, uit de zak gevallen voordat ie erin schoof en niet gezien allicht.
Behalve laatste allemaal wel nat dus wat zitten handwassen en hangt nu buiten te drogen. Daarna kijk ik voor eventuele kleine herstellingen (want zag er op eerste zich in orde uit). Kleine spullen wel, meestal. Er lag een dikke camouflage vest maar grotendeels katoen en dat is rommel, slijt veel te rap en herstel van zwakke stof is tijdverspilling.
Ben ook nog een Aldi binnengeweest uit opportuniteit, der stonden maar enkelen buiten te wachten dus mijn HAMSTEREN-vlag schoot subiet omhoog.
kringwinkel ? Kledijcontainers ? Ga je voor de daklozen look ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 06:02   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
1° Er zijn ook anonieme vrijwilligers he, van wie niemand van ons iets zal horen. Gewoon mensen die zich aanmelden om te komen kuisen in een hospitaal etc. Of denk aan studenten die zich kwamen aanmelden. Die gaan daar geen grote medailles aan overhouden, en ik vermoed ook niet dat dat hen drijft. Voor de rest: zie die andere draad.
Er zijn ook inderdaad geindoctrineerden, die het systeem niet doorhebben, natuurlijk. Velen zelfs. Die dingen geloven.

Citaat:
2° Maar ik bedoel het erg concreet: zou je iemand die je bv. professioneel zou bedreigen fysiek uit de weg ruimen als je ermee wegkwam?
Uiteraard, wat een vraag.

Zou jij als soldaat het bevel opvolgen om "op de vijand" te schieten ?

Citaat:
Want in theorie is het simpel he. Ik heb ook ooit aan een lerares in het middelbaar gevraagd waarom je geen moord mag plegen als je er toch mee wegkomt. Onder andere door zulke vragen begon men zich zorgen te maken over mij, hoewel ik voor de rest een brave, 'slimme' leerling was. Maar dat is nog iets anders als het echt doén. Zie je het jezelf ook doén?
Wel, er is natuurlijk drempelvrees. Geen ervaring en zo. Twijfel over het haalbare. Gebrek aan technische vaardigheid. De existentiele twijfel dat de argumentatie "je komt ermee weg" een fout bevat. Maar zoniet, uiteraard. Jij niet ?

Ik zou daar geen 'gewetensproblemen' mee hebben. Wel schrik dat ik er uiteindelijk "niet mee wegkom". Het enige waar ik gewetensproblemen mee heb, zijn leugens op wetenschappelijk vlak.

Er was zo een film, waar je een miljoen kreeg als je op een knop duwde om ergens iemand te laten doden, die geen familie of vriend was, en waar je mee weg kwam. Ik heb die film nooit begrepen: ik zou direct drukken en vragen of er nog knoppen zijn

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 06:07.
Oud 19 april 2020, 08:04   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch terug wandelaars en fietsers gezien. Niet zoveel als bij dagen droog weer maar toch de moeite.
Is wel wat ambetant, al dat volk op die veel te smalle tweerichtingsfietspaden, elke fietser die wat rapper rijdt dan de toeristische sector moet voortdurend ploeteren tussen de NAZI rommel en in de weg van auto's om te kunnen passeren.
Ge beseft het pas goed als het elke dag zo is.
Terug veel NAZI patrouilles in stad. Verschillende keren hun blauwe kerstboom en een jankstoot, als ze weer eens mensen lastig vallen.

Terug niks gezien in Corona-tion Street. Als je zo alle dwingelandij klooierij ziet zou je denken dat er op elke hoek wel een dode ligt.

Maar het enige dat ik zag was een fietser die met een auto gebotst was op de top van een brug over ringvaart waar de NAZI's enkele dagen geleden stapels grote lego vormige betonblokken hebben geplaceerd, mogelijk voor werken aan de brug daar er een bord staat sterke hinder tot eind dit jaar.
De Kloje Nazi's hebben een verkeerslicht op wielekes gezet op het zo al smalle fietspad waardoor fietsers ook niet door kunnen en samen met auto's gelijk aanzetten om dan de eerste meters in elkaars weg te zitten door die helft overschot baanbreedte. En vala eerste ongeluk, allez dat ik zag dan, amper 2 dagen nadat die blokken er stonden.
Amen
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be