![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: vindt u dat de lock down moet stopgezet worden? | |||
ja, direct en zonder restricties |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
ja, maar met enkele haalbare beperkingen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 45,71% |
neen, maar een kleine versoepeling kan |
![]() ![]() ![]() |
9 | 25,71% |
neen / verstrengen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De strategie was en is: 1. De lockdown invoeren om een overbalsting van de ziekenhuizen te voorkomen -> is gelukt 2. De lockdown nog wat verder zetten om wat marge in te bouwen -> is aan het lukken 3. De lockdown beetje bij beetje opheffen en het aantal ziekenhuisopnames nauwgezet opvolgen zodat men op tijd kan reageren bij een ontsporing. Lijkt me een zinvol plan. Heeft trouwens veel weg van de aanpak bij een aanval door hackers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook een beetje serieus zijn met die ‘exit’. Landen zoals Nederland en Duitsland ‘plannen’ dat begin mei. Dat is binnen twee weken. Dan kan je evengoed zeggen: we wachten nog twee weken en zien dan hoe het zit.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen gelooft men dat nu, he, en wil men niet meer. En kan de politiek zich dat niet permitteren, want ze hebben toch de grootste vrijheidsberoving van de na de Franse Revolutie, en de grootste economische ramp niet voor niks georganiseerd he... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben in principe voor dat iemand zelf moet kiezen welke risicos die wil nemen maar dat kan evengoed leiden tot opgebroken families. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt
Dat is nog niet duidelijk. Sommige studies zeggen dat ze 'zelden' het virus doorgeven aan hun familie. Natuurlijk, met 100.000 kinderen op school is 'zelden' ook voldoende om een aantal gevallen te hebben. Mag ik erop wijzen dat de experts hadden aangeraden om de scholen open te houden? Dus alleszins zagen zij meer voordelen dan nadelen. Overigens, in Nederland spelen kinderen nog altijd samen, op straat of bij vrienden thuis. Dat is daar nog altijd toegelaten - en de cijfers zijn daar in ieder geval niet opvallend slechter. Laatst gewijzigd door gertc : 21 april 2020 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat ze hier nog wel even de kat uit de boom gaan kijken.
Een paar kleine versoepelingen, kleine zelfstandige die de coronaregels kunnen toepassen zonder problemen, kunnen terug aan het werk. Eén ding is zeker, op je loonbriefje zal een nieuwe taks toegevoegd worden... Coronabijdrage -xxx Euro |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4022492/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het begin van de lockdown zegde men dat het de bedoeling was door een vertraging een niveau dat de ziekenhuizen aan zouden kunnen te bekomen. (In tegenstelling tot sommige landen die voor de herd immunity kozen maar er zo goed als allemaal van terug kwamen.) Ondertussen heb ik niet meer de indruk dat men voor die nivellering kiest maar dat men voor zo weinig mogelijk besmettingen gaat. De (vertraagde) natuurlijke immunisering van de bevolking is blijkbaar niet meer het doel. Ik vraag me af waarom. Men gokt er precies op dat er in september al een vaccinatieserum zal zijn. Dat zou wel eens dik kunnen tegenvallen. Zou het niet beter zijn om het aantal besmettingen, zeker bij jonge mensen, terug te laten stijgen en de scholen terug te openen ?
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor handhaving zoals't nu loopt , maar ....
met duurdere boetes voor wie moedwillig de regels overtreedt !! En wie doelbewust iemand besmet , mocht de dader zelf ziek worden , geen hulp voor zulke !! Dit virus is nog niet voldoende "weggezakt" , nu naar open , en er zal weer piek komen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scholen heropenen en zonder distancing tussen leerlingen. We weten dat op een handvol na heel die generatie er amper last van heeft, dus neem toch dat stuk groepsimmuniteit. Ik versta geen barst van al die concepten om klassen te halveren en kinderen ver uiteen te zetten. Als je weet dat ze zelf weinig last ondervinden en blijkbaar ook nauwelijks een rol spelen in de verspreiding hoef je dat toch net allemaal te doen?
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hazmat suits zijn de oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de pers lees je nu tegenstrijdigheden.
Kinderen zouden nu ineens geen probleem zijn, en in Japan, waar ze de scholen al terug hadden geöpend, doen ze die nu weer dicht ? Zweden is nu ook al aan het bijdraaien ? Zweden deed het blijkbaar heel goed... https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04...oed-om-met-de/ ... maar: '... Slechtste van Scandinavië Epidemologe Nele Brusselaers, die in Zweden onderzoek doet, zegt dat je die vergelijking eventueel wel kan maken. “Maar dan moet je kijken naar landen die overeenkomen in geografie, bevolkingsdichtheid en sociale contacten”, vertelt ze. “Dan moet je Zweden eerder vergelijken met landen zoals Noorwegen (waar er zo’n 7.000 besmettingen zijn en 160 sterftes, red.). Zweden heeft meer doden dan alle andere Scandinavische landen samen.” ...'
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lock down stopzetten vanaf 4 mei
alle winkels vanaf dan terug open mits respect voor sociale afstand scholen terug open vanaf 4 mei (op zijn minst zeker basisscholen en beroeps en technisch onderwijs met veel praktijkvakken) geen grote evenementen grenzen blijven dicht horeca terug open ten vroegste halfweg mei Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 april 2020 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dan ook gestemd op: 'neen, maar een kleine versoepeling kan'
Liever één week langer in lock-down dan nadien er 3 (of meer) terug extra aan ons been te hebben. Voorzichtig versoepelen, daar zie ik géén graten in. Voorzichtig, controleerbaar waar het kan.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 21 april 2020 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat met kledingwinkels ? Je weet wel, aanraken = kopen. Laat staan een broek passen. Schoenwinkels, idem. En het zijn nu vooral deze 2 laatsten die zitten te springen om terug open te mogen. Ze hebben bijna allemaal net hun nieuwe collecties binnen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 21 april 2020 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Integendeel er zal massaal geïnvesteerd moeten worden in de economie willen we een economische depressie vermijden. De eerst komende jaren zullen we grote begrotingstekorten moeten boeken. Schuldafbouw moet dan maar gebeuren wanneer de economie terug op snelheid gekomen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ideaal zou zijn zo'n 60% heb ik ergens gehoord. Naar het schijnt halen we hier momenteel maar amper 5%. De gevolgen van die 5% kennen we ondertussen maar er blijft wel nog de overige 95%. Veel meer keuze hebben ze dan niet meer hé.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 21 april 2020 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |