![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Ben is een Vlaming en dan weet je het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Die complete willekeur van maatregelen maken ons onderwijs kapot.
Spijbelen mag, geen B- of C-attesten in juni, de toeristen die het verlof van collega's willen inkorten door een waterval van vakantietaken, herexamens,.... Probeer zo eens de goede leerlingen, zij die wel doen wat moet, te motiveren. Het circus mag stoppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Dat mijn zoon nu al weet dat hij een A-attest heeft.
Dat pre-teaching een grote flop is, zonder evaluatie heeft een leerproces geen zin. Dat het didactisch geëxperimenteer op echte kinderen mag stoppen. Dat er tijdens de zomer weer een heel programma van scratch moet worden voorzien worden voor tamzakken die 5 maanden onder een boom liggen te slapen. Dat je openlijk die tamzakken die onder een boom liggen zegt dat wat ze doen eigenlijk best wel OK is. Dat de uitvoering van alle, niet haalbare klotebeslissingen en normen, naar het schoolniveau worden doorgeschoven. Let op, en dat is nog voor de circustent opengaat en het spektakel echt gaat beginnen! Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2020 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koepels proberen het nog wat 'rustig' te houden en zeiken hem niet direct in zijn nek, maar iedereen die niet lam, blind & doof is weet dat ze hem een kluchtzanger vinden. Bij de onderwijsvakbonden heeft hij het nu al verkorven... Incompetent tot de 4e macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen onmiddellijke oplossing, en dat vooral niet vanwege de manier waarop 'onze' huidige machthebbers het onderwijs compleet in de steek laten. De wijze waarop ze hun gebrek aan vertrouwen in het beoordelingsvermogen van niet weinig geëngageerde & gemotiveerde professionals openlijk tonen, is stuitend. Wat een bende verachtelijke prutsers, zeg.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We zijn het zelden met elkaar over iets eens, maar deze keer kan ik uw bijdrage alleen maar volmondig beamen. Voor de volle 100%. Tot nu toe wimpelde ik de uitnodigingen/vragen om tot een onderwijsvakbond toe te treden steevast af, maar die houding behoort nu tot de voltooid verleden tijd. Omdat de meerderheid van de collega's die ik het meest waardeer lid is van de CGSP(/FGTB), sluit ik me binnenkort - zo snel mogelijk - dus aan bij de gehate 'rooien'. Dat wordt nog lachen (zowel hier als daar) ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 1 mei 2020 om 16:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200501_04941621 Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meest actieve leden van de vakbonden op onze school hebben zich alvast voorgenomen ernstige deliberaties af te dwingen. Laat er geen twijfel over bestaan: ik sluit me zonder voorbehoud bij hen aan. In onze school is het trouwens meestal zo dat 'de achtergrond van een leerling' in het voordeel van de leerling speelt, net omdat er een politiek van 'positieve discriminatie' wordt gevoerd. Vroeger kreeg onze school daar zelfs extra middelen voor.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 1 mei 2020 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze van het resterend gedeelte van het schooljaar, en een heel klein beetje extra vakantie-opoffering, het er het beste van maken hé zeg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Ja mensen, maak er maar het beste van!..." Alle hete patatten worden naar het lokale niveau doorgeschoven. Mij niet gelaten hoor, maar dan wil ik na de crisis wel eens de meerwaarde van al die kaders en koepels wel eens onder de loep nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar two wrongs don't make a right... Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2020 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Kunnen ze die niet op klimaatbetoging sturen met 1,5 meter afstand per betoger en in groepjes van drie? Met een bewijs dat het om een essentiele verplaatsing gaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het van sauve qui peut. Red wat er te redden valt. Maar met die 'kaders en koepels' ben ik volmondig akkoord. Wat die niet al mismeesterd hebben in ons onderwijs ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En met het openbaar vervoer komen...
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen, jij moet je uiterste best doen, ook in moeilijke omstandigheden, anders ben je niet beter dan een ambtenaar.
![]() |