Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2020, 13:20   #21
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Stel dat je dat vandaag beslist. Dan moet je nog bepalen wat die grote vermogens zijn, een vermogenskadaster aanmaken. Dat duurt een aantal maanden.
Tegen dan is al het kapitaal weg. Zelfs al zou men het kunnen doen op een week, al het geld is weg.

Antidateren zal u niet helpen, want niemand weet waar en hoeveel geld er zit.
Dan nog. Volgens sommigen behoort iemand die elke vrijdag een pak friet 'kan' gaan halen en een netflix-abonnement heeft, tot de 'superrijken' ...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 13:30   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Waarom geen eenmalige taks op al die miljarden die op Belgische spaarboekjes staan? Dat zijn ook rijken he.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 13:32   #23
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarom geen eenmalige taks op al die miljarden die op Belgische spaarboekjes staan? Dat zijn ook rijken he.
Die mensen krijgen bijna geen rente en betalen op hun rente 25%,door de inflatie staan die ieder jaar eigenlijk al 2% af van hun kapitaal.

Laatst gewijzigd door Rahowa : 1 mei 2020 om 13:37.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 13:35   #24
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat bestaat al. Dat heet onroerende voorheffing. En registratierechten. En opcentiemen

Probeer nog eens.
Een eenmalige extra belasting van 3% extra.
Oud 1 mei 2020, 13:36   #25
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom wel?

Dat zou net in de hand werken zijn, dat al die 'miljarden' verhuizen naar de Antillen. In de plaats van steeds het geld bij de 'rijken' te willen halen, zou men bijvoorbeeld zes van de zeven regeringen kunnen afschaffen; en in het verlengde de senaat en provincies. Ik zou zelfs zeggen, dat voor mijn part enkele gemeenten beter gefusioneerd mogen worden. We zijn een zakdoek groot en hebben ongeveer 500 burgemeesters. Kom zeg ...

— Jeremy Clarkson
Oud 1 mei 2020, 13:41   #26
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb het al in een ander topic gezet: de totale nationale politiek kost 690 miljoen per jaar.

Mensen die dus beweren dat door een splitsing of een unitaire staat er hopen geld gaat uitgespaard worden, dwalen.
Als je een niveau afschaft kan het natuurlijk geen schulden meer maken. Al eens gezien hoe de gewesten schulden zijn aan het maken de laatste jaren ?

Mij maakt het in feite niet uit of je het federale niveau afschaft of alle andere maar ik denk eerlijk gezegd dat de samenwerking tussen Franstaligen en Nederlandstaligen nooit zal goed komen en dus beter het federale niveau wordt afgeschaft.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 13:52   #27
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als je een niveau afschaft kan het natuurlijk geen schulden meer maken. Al eens gezien hoe de gewesten schulden zijn aan het maken de laatste jaren ?

Mij maakt het in feite niet uit of je het federale niveau afschaft of alle andere maar ik denk eerlijk gezegd dat de samenwerking tussen Franstaligen en Nederlandstaligen nooit zal goed komen en dus beter het federale niveau wordt afgeschaft.
Dat denk ik ook, als je ziet hoe kort het leven was dat die "nationale eenheid" beschoren was, dan zie je dat het niet lukt om nationaal te denken.
De mondmasker saga die van elke Belg snit- en naadcapaciteiten vereist, bewijst dat centraliseren niets oplost.
Oud 1 mei 2020, 13:55   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb het al in een ander topic gezet: de totale nationale politiek kost 690 miljoen per jaar.

Dat is ook totale waanzin he maar de dames en heren politici bepalen zelf hoeveel zij en hun partijen toegeschoven krijgen dus dat zal niet snel veranderen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 14:05   #29
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Waarom wel?

We zijn een zakdoek groot en hebben ongeveer 500 burgemeesters. Kom zeg ...
Ik heb geen zin om te fusioneren met de nabijgelegen stad,de gemeentebelastingen zijn er het dubbele en de schulden astronomisch.En dat meestal om prestigeprojecten als een groot cultureel centrum,professionele voetbalclub en volleybalclub en allerlei manifestaties te sponsoren,nee bedankt.
Oud 1 mei 2020, 14:15   #30
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb geen zin om te fusioneren met de nabijgelegen stad,de gemeentebelastingen zijn er het dubbele en de schulden astronomisch.En dat meestal om prestigeprojecten als een groot cultureel centrum,professionele voetbalclub en volleybalclub en allerlei manifestaties te sponsoren,nee bedankt.
Dus op zich vind je wel dat de 'rijken' moeten inschieten; en aldus solidair moeten zijn; maar zelf zeg je neen, als bij monde van een herverdeling van de bijdragen, je zelf een extra duid in het zakje zou moeten doen.

Niet iedereen die in de stad woont, heeft het beter dan de gemiddelde plattelandsbewoner. Ik zou zelfs durven stellen dat het tegendeel meer tegen de realiteit aanleunt. Aldus, (om kort door de bocht te gaan) zijn de plattelandsbewoners de rijken; in vergelijk met de stadsbewoners.

Meegaand in het verhaal/voorstel, om de rijken extra te laten betalen; zou het niet meer dan consequent zijn om aldus 'ja' te zeggen tegen fusies.

— Jeremy Clarkson
Oud 1 mei 2020, 14:41   #31
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Nou ben ik allesbehalve een fan van de PVDA, maar dit vind ik wel een interessant voorstel. Een éénmalige taks op grote vermogens, met nadruk op éénmalig. Wij weten allemaal dat als je grote vermogens gaat belasten, je fiscale vlucht gaat krijgen, zoals in Frankrijk gebeurde met Hollandes rijkentaks. Echter, als dit een éénmalige taks zou zijn, toegepast op alle grote vermogens op pakweg 15 maart 2020 in België, dan is fiscale vlucht zinloos. Wat denken jullie?
Dat dat evengoed diefstal is, links gefoefel op z'n best, pak waar je het halen kan en dat zou dan het voorbeeld moeten geven.
Oud 1 mei 2020, 14:46   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Nou ben ik allesbehalve een fan van de PVDA, maar dit vind ik wel een interessant voorstel. Een éénmalige taks op grote vermogens, met nadruk op éénmalig. Wij weten allemaal dat als je grote vermogens gaat belasten, je fiscale vlucht gaat krijgen, zoals in Frankrijk gebeurde met Hollandes rijkentaks. Echter, als dit een éénmalige taks zou zijn, toegepast op alle grote vermogens op pakweg 15 maart 2020 in België, dan is fiscale vlucht zinloos. Wat denken jullie?
Vraag is natuurlijk hoe vaak ze zo'n eenmalige taks gaan heffen.
Dit is België hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 14:46   #33
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Niet zaaien naar de zak, slecht beleid dus?
De ziekte van vandaag, pakken wat je kan van de gemeenschap en dan kijken waar je nog wat kan afschuimen, gewoon diefstal noem ik het.
Oud 1 mei 2020, 14:49   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mensen die dus beweren dat door een splitsing of een unitaire staat er hopen geld gaat uitgespaard worden, dwalen.
Het zijn niet alleen de politiekers en de kabinetten die je moet meerekenen. Ook het cliëntelisme telt, vooral in Wallonië
Oud 1 mei 2020, 14:50   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vermogensbelasting op vastgoed,appartementen,villa's,winkelpanden en landbouwgronden kun je niet wegsluizen naar Panama.
Meestal is vastgoed reeds belast via het kadastraal inkomen.
Oud 1 mei 2020, 14:51   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gaat men het koningshuis ook aanpakken dan?
De Hazards en Kompany 's ?
En De Bruyne, of mag die de dans ontspringen?
Oud 1 mei 2020, 14:53   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Zij worden al gesjareld als ze ooit naar een WZC moeten.
Oud 1 mei 2020, 14:53   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En De Bruyne, of mag die de dans ontspringen?
Ook die natuurlijk, er zijn er nog veel meer.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 mei 2020 om 14:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 14:54   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een eenmalige extra belasting van 3% extra.
Waarom geen 30 of 40% extra?
Oud 1 mei 2020, 14:55   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Waarom wel?

Dat zou net in de hand werken zijn, dat al die 'miljarden' verhuizen naar de Antillen. In de plaats van steeds het geld bij de 'rijken' te willen halen, zou men bijvoorbeeld zes van de zeven regeringen kunnen afschaffen; en in het verlengde de senaat en provincies. Ik zou zelfs zeggen, dat voor mijn part enkele gemeenten beter gefusioneerd mogen worden. We zijn een zakdoek groot en hebben ongeveer 500 burgemeesters. Kom zeg ...
Men zou ook, eindelijk, werkeloosheid in de tijd kunnen beperken.
Men zou ook de pensioenen, net zoals bij de arbeiders, kunnen aftoppen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be