Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2020, 22:13   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je produceert die speekseldeeltjes niet door uit te ademen, maar door hoesten ed. Dus voorbij iemand wandelen die ademt is geen erg probleem.

Sporters die zitten te fluimen en rochelen is erger. Als ik al wandelend zo’n rochelende jogger of een hijgende fietser tegenkom ga ik 10 meter opzij.
Klopt ik ook. Een motorrijder mocht niet terwijl die zijn hoofd in een helm steekt en zijn handen en ogen en neus zijn bedekt en niet hijgt. Maar zo een schuimbekkende wielerzot dat mocht en mag dan weer wel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2020, 22:14   #22
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
2 maal krijg ik dit: '...Not found, error 404...'
Kopie vanuit andere post kan blijkbaar niet.
Dan maar opnieuw.

https://sites.uci.edu/ucimask/mask-t...-2/#filterdata
https://medicalxpress.com/news/2020-...ly-filter.html
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2020, 22:15   #23
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. In ZO Azië blijft het virus een akkefietje. Zeer weinig besmettingen.

Thailand Vietnam Korea Taiwan Japan Laos ......Nog geen 10 % van de getallen dat wij in het westen hebben.

Mondmaskers zijn er overal verplicht.
Absurd argument.

Togo heeft 145 besmettingen zonder mondmaskerplicht.

Gelijkaardige lage cijfers in Australië en Nieuw-Zeeland zonder mondmaskerplicht.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2020, 22:18   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Na 6 weken thuiswerken en het personeel in de Aldi al 6 weken zonder masker wel met plexiglas afscherming. Nog geen enkel personeelslid is ziek geworden.

Om ziek te worden moet je wel eerst besmet worden door iemand die besmet is he

Zou het misschien kunnen dat in uw Aldi niemand van het personeel is besmet ? Denk eens na
Oud 8 mei 2020, 22:21   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk hebben ze beseft bij deze Colruyt dat een mondmasker primordiaal is. Uiteindelijk te laat.
In de Delhaize in mijn buurt en Aldi meeste personeel zonder masker. Doe zo voort Vlaanderen en binnen 6 weken staan we terug bij het begin.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200508_04951470
Loop eens heel de dag met zo'n masker rond, dat is niet te doen. Uiteindelijk kiezen de meeste ervoor om er geen te dragen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2020, 22:27   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Absurd argument.

Togo heeft 145 besmettingen zonder mondmaskerplicht.

Gelijkaardige lage cijfers in Australië en Nieuw-Zeeland zonder mondmaskerplicht.
Bij de Eskimo's op de Noordpool zijn er nog minder besmettingen. Er wonen daar duizend Eskimo's op een gebied 1000 X groter als bij ons.

U moet appelen met appelen vergelijken....In Australië is de bevolkingsdichtheid bijna 20 X minder dan in onze contreien.

De gegevens over Togo zijn wat ze zijn. Ik hecht daar weinig of geen geloof aan gewoon opdat er gewoon geen enkele medische infrastructuur noch informatie aanwezig is en de epidemie in Afrika veel later is begonnen
Oud 8 mei 2020, 22:31   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Loop eens heel de dag met zo'n masker rond, dat is niet te doen. Uiteindelijk kiezen de meeste ervoor om er geen te dragen.
Als U denkt dat een paar weken aan de beademing liggen terwijl uw longen kraken beter te doen is mij goed.

In veel tropische landen lopen mensen daar dagdagelijks mee rond zelfs in gezonde periodes ......politie agenten op drukke kruispunten dragen het bijvoorbeeld altijd in sommige landen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 mei 2020 om 22:41.
Oud 8 mei 2020, 22:38   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U denkt dat een paar weken aan de beademing liggen terwijl uw longen kraken beter te doen is mij goed.

In veel tropische landen lopen mensen daar dagdagelijks mee rond zelfs in gezonde periodes ......politie agenten op drukke kruispunten dragen het bijvoorbeeld altijd in sommige landen.
Hier te lande kom ik eigenlijk enkel verantwoordelijke mensen tegen.

Ik vermoed dat ik in een non alt-right regio leef.
Oud 8 mei 2020, 22:43   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het personeel in voedingswinkels is voornamelijk jong en gezond, dan maak je daar minder zorgen over en ze slaan ons al maanden rond de oren dat mondmaskers toch niet helpen.

Kijk naar die in Kuurne, 1 zit in het ziekenhuis uit voorzorg en de rest ziekt thuis uit waarvan de meeste het niet eens gevoeld hebben dat ze besmet zijn. Het lijkt zo op de griep dat het moeilijk is iedereen te overtuigen een mondmasker te dragen.

Anderzijds zie ik dan regelmatig mensen een mondmasker dragen in de auto zonder passagiers, dat is helemaal belachelijk.
Oud 8 mei 2020, 22:43   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als jij in regio Leuven woont wil ik dat best geloven.
Oud 8 mei 2020, 22:49   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welke regio is dat? De boeren die ik ken houden met niets rekening en ik zie al zeker geen mondmaskers, in boerderij winkels betaal je cash en daar ook geen mondmaskers te zien.

Algemeen zie ik misschien 10% die een mondmasker draagt tijdens het winkelen, is dat meer bij jou dan?
Oud 8 mei 2020, 22:51   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het personeel in voedingswinkels is voornamelijk jong en gezond, dan maak je daar minder zorgen over en ze slaan ons al maanden rond de oren dat mondmaskers toch niet helpen.

Kijk naar die in Kuurne, 1 zit in het ziekenhuis uit voorzorg en de rest ziekt thuis uit waarvan de meeste het niet eens gevoeld hebben dat ze besmet zijn. Het lijkt zo op de griep dat het moeilijk is iedereen te overtuigen een mondmasker te dragen.

Anderzijds zie ik dan regelmatig mensen een mondmasker dragen in de auto zonder passagiers, dat is helemaal belachelijk.
Ja dat klopt allemaal. Ook een mondmasker dragen als je alleen gaat wandelen in een groot bos is zinloos.

Het klopt dat misschien maar 10 % van de besmette mensen er echt ziek van wordt.

Mijn tante van 90 zit in een tehuis en werd een kleine maand geleden positief getest. Ze heeft zich nog nooit zo lekker gevoeld zei ze me toen ik haar eergisteren voorde eerste keer weerzag van achter het raam

Het is een heel bizar virus als je het mij vraagt...zo bizar dat ik me afvraag of Trump niet gelijk heeft als hij het heeft over een gekweekt virus.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 mei 2020 om 22:51.
Oud 8 mei 2020, 22:53   #33
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Is natuurlijk ook zo. Twee maanden in de epidemie is er eindelijk een supermarkt met een aantal cases en gelijk springen de mondmaskerfanaten erop. Voor hetzelfde geld hadden die een collega die te dicht kwam bij iedereen, of dronken die koffie uit dezelfde thermos of whatever.

Maar nee, het moet en zal aan de mondmaskers liggen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2020, 23:25   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Is natuurlijk ook zo. Twee maanden in de epidemie is er eindelijk een supermarkt met een aantal cases en gelijk springen de mondmaskerfanaten erop. Voor hetzelfde geld hadden die een collega die te dicht kwam bij iedereen, of dronken die koffie uit dezelfde thermos of whatever.

Maar nee, het moet en zal aan de mondmaskers liggen.
T'ja ..kijk ieder zijn mening maar mijn mening is baat het niet schaadt het niet. Als ik de uitleg mag geloven over de manier van overdracht zou een mondmasker toch een adequate bescherming moeten bieden op voorwaarde dat iedereen er één draagt.
Veel alternatieven zijn er niet.
Oud 8 mei 2020, 23:38   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt allemaal. Ook een mondmasker dragen als je alleen gaat wandelen in een groot bos is zinloos.

Het klopt dat misschien maar 10 % van de besmette mensen er echt ziek van wordt.

Mijn tante van 90 zit in een tehuis en werd een kleine maand geleden positief getest. Ze heeft zich nog nooit zo lekker gevoeld zei ze me toen ik haar eergisteren voorde eerste keer weerzag van achter het raam

Het is een heel bizar virus als je het mij vraagt...zo bizar dat ik me afvraag of Trump niet gelijk heeft als hij het heeft over een gekweekt virus.
Ik ken een nog straffer geval, een oude man die ik ken heeft kanker en moet chemo krijgen. Door z'n darmkanker hebben ze een heel stuk van z'n darmen moeten wegnemen, midden in corona tijd. Ondertussen was hij een wandelend skelet van 55 kg die met moeite van z'n bed naar de zetel kon gaan.

Je raadt het al, hij kreeg na z'n operatie corona maar heeft daar bijna niets van gevoeld. Je zou denken een vogel voor de kat maar dat draait dus anders uit, het is heel random wie er zwaar ziek wordt en wie niet al zijn het hoofdzakelijk oude mensen.

Of dat nu duidt in de richting van een gekweekt virus weet ik niet, zo'n virus maak je niet zomaar, die vindt je en bestudeer je dan eventueel in een lab, dat wel. China heeft zoveel contact met wild dat een lab helemaal niet nodig is voor een nieuw virus, die krijg je daar sowieso.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 8 mei 2020 om 23:39.
Oud 8 mei 2020, 23:43   #36
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
T'ja ..kijk ieder zijn mening maar mijn mening is baat het niet schaadt het niet. Als ik de uitleg mag geloven over de manier van overdracht zou een mondmasker toch een adequate bescherming moeten bieden op voorwaarde dat iedereen er één draagt.
Maar als je het niet goed gebruikt heb je net meer kans op besmetting dan zonder, mondmaskers vereisen een heel protocol en je mag nooit je mondmasker aanraken. Je moet er eens op letten hoeveel keer je dat doet op een dag.
Oud 9 mei 2020, 00:02   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom supermarkt en andere nog geen plexi scherm aan hun kas hebben snap ik niet.
Oud 9 mei 2020, 00:03   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken een nog straffer geval, een oude man die ik ken heeft kanker en moet chemo krijgen. Door z'n darmkanker hebben ze een heel stuk van z'n darmen moeten wegnemen, midden in corona tijd. Ondertussen was hij een wandelend skelet van 55 kg die met moeite van z'n bed naar de zetel kon gaan.

Je raadt het al, hij kreeg na z'n operatie corona maar heeft daar bijna niets van gevoeld. Je zou denken een vogel voor de kat maar dat draait dus anders uit, het is heel random wie er zwaar ziek wordt en wie niet al zijn het hoofdzakelijk oude mensen.

Of dat nu duidt in de richting van een gekweekt virus weet ik niet, zo'n virus maak je niet zomaar, die vindt je en bestudeer je dan eventueel in een lab, dat wel. China heeft zoveel contact met wild dat een lab helemaal niet nodig is voor een nieuw virus, die krijg je daar sowieso.
Ik ken dat.
Ben ook een heel stuk kwijt.
Oud 9 mei 2020, 00:19   #39
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Om ziek te worden moet je wel eerst besmet worden door iemand die besmet is he

Zou het misschien kunnen dat in uw Aldi niemand van het personeel is besmet ? Denk eens na
Dit is natuurlijk mijn punt, deze mensen werken daar al zes weken zonder mondmasker, en ook weinig mondmaskers te zien bij de klanten, en zijn niet besmet geworden en dit is dan nog in Limburg de zwaarst getroffen provincie.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 03:22   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen negers donkergekleurde rednecks in uw regio?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be