![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ondeugend. ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Allé kom, ... dit kan nu toch geen ernstige vraag zijn?
Probeer nu even geen rekening te houden met de politieke voorkeur van Van Ranst; want aan de basis van de kritiek aan het adres van de man, speel net dat, totaal geen rol. Het lijkt er m.i. eerder op, dat net dat dan wel wordt bovengehaald als (zowaar enige) tegenargumentatie. Oprechte vragen: 1) Heeft Marc Van Ranst, wel of niet gezegd, dat gaan skiën in het noorden van Italië geen probleem is. Zelfs in die mate, dat hij (zijn woorden) niet zou twijfelen om te gaan? 2) Heeft Marc Van Ranst, wel of niet gezegd, dat we ons niet al te veel zorgen moeten maken over Covid19? Dat het 'maar' een griepje is; en wij ons meer zorgen moeten maken over 'de echte griep'? En uit goed fatsoen, ga ik zelfs niet al te ver in, op zijn 'strategische' uitspraak, om te stellen dat mondmaskers in België overbodig waren ...
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 mei 2020 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar om op je vraag te antwoorden: Ja! Wie na midden maart alsnog is vertrokken op vakantie, mag (lees: moet) zelf maar instaan voor de kosten. Kom zeg. Een in China uitgebroken virus (dat mensenlevens kost!) steekt de kop in Europa; en toch hindert dat enkele idioten niet, om alsnog net naar die gebieden te trekken... Ja, zonder twijfel, ... dan mogen ze wat mij betreft ook zelf opdraaien voor de kosten. Daar ga ik niet te lang over nadenken.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn geen honderden duizenden skiers teruggekeerd he. Als er dus honderden duizenden besmetten zijn, is die epidemie heel goed doorgegeven. En dan heeft het geen belang of dat van 1 persoon is vertrokken, of van honderden of duizenden: van die ene persoon zouden we een paar weken later toch honderden of duizenden besmette "nakomelingen" hebben. Ja, het had een maand verschil gemaakt, dat wel. Maar denken dat men de dans was ontsprongen zonder die skiers is een beetje naief. Indien dat het geval was, was het geen epidemie he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder hebben we ook het economisch gegeven: Moeten we in splendid isolation gaan of het centrum van handel zijn? ‘Economisten’ tegen ‘voorzichtigen’. Lastig.
![]() |
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Italië had gemeld dat er totaal geen problemen waren. MVR heeft daar toen op gezegd om toch maar extra voorzichtig te zijn. Juist of niet ? Citaat:
Citaat:
In ziekenhuizen zouden mondmaskers dus ook overbodig zijn. Heeft hij dat gezegd ? En de rest .... dat is hier al 99 keer uitgelegd geweest. Ik ga dit geen 100 ste keer uitleggen. ![]() Bon. Ondertussen heb ik dus nog altijd geen antwoord op mijn vraag die ik, ter info, wel aan Kaproen had gesteld. Een paar dagen geleden kwam hij ook met een aantal puntjes voor de proppen waar MVR in de fout zou gegaan geweest zijn. Die waren op 10 seconden allemaal netjes weerlegd. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 21 mei 2020 om 21:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter info, die zijn niet vertrokken midden maart maar eind februari. Begin-midden maart zijn ze teruggekeerd. Niet vertrokken ! Wat Italië betrof: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...skigebieden-i/ Artikel van 6 maart.... Allemaal de fout van MVR zekers ?
![]() |
![]() |
#31 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het virus vanuit China in Nood-Italië kan komen, dan is de afstand van die dorpen in afzondering naar de ski-gebieden te verwaarlozen. Wees toch maar voorzichtig, hield niet meer in dan u te gedragen zoals bij en andere griep. 'Was je handen' ... Sorry, zijn duiding was gewoon fout. Op zoveel fronten. Citaat:
Citaat:
"Ik ben een groot voorstander van een strategische stock aan maskers. Toen ik in 2009 griepcommissaris was, hebben we miljoenen chirurgische maskers en FFP2 maskers aangekocht. En dan kan je een beleid voeren, en ondertussen indien nodig in alle rust de stock verder aanvullen." Tussen de lijnen door, betekent dit dat hij wou vermijden dat er een tekort zou komen voor de zorgsector. Een nobel doel op zich, maar niet iets dat moet komen van een 'wetenschapper' in functie van 'wetenschapper'. Als het is om strategisch de waarheid een draai te geven, dan mag een wetenschapper die zijn vak ernstig neemt, daar nooit op ingaan. Hij ging daar wel op in, met als inzet zijn geloofwaardigheid. Citaat:
Ik zou die 'puntjes' en de gehanteerde 'weerleggingen' moeten nalezen eerst.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Of Italië dat nu heeft verklaart of niet, feit is en blijft dat 'op het moment dat', Van Rans verklaarde dat hij zeker niet zou thuisblijven, er in Italië al dorpen in afzondering waren geplaatst. Als je dan weet, dat een virus, afkomstig uit China (met doden op haar geweten) is gesignaleerd in Noord-Italië, dan is het niet te verantwoorden, om te stellen, dat die ski-gebieden, toch vrij ver verwijderd zijn, van die dorpen die in afzondering zijn geplaatst. Als het virus vanuit China in Nood-Italië kan komen, dan is de afstand van die dorpen in afzondering naar de ski-gebieden te verwaarlozen." Ik ben dan geen viroloog, maar als ik hoor dat een dodelijk virus uit China ergens al in Noord-Italië zit; en vervolgens hoor dat de afstand tussen dorpen in Noord-Italië en skigebieden niet van die orde zijn om ongerust te zijn, dan stel ik me toch (en zo te zien terecht) ernstige vragen ...
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En MVR is dus ook de oorzaak dat er ook toeristen uit andere landen naar Italië zijn gegaan zeker ? ![]() Artikel van eind-januari in het volle griepseizoen. Toen was de griep idd belangrijker dan het Coronavirus. (staat letterlijk in de text) Op de rest ga ik zelf niet meer reageren want je maakt er écht een spelletje van. Sorry.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 21 mei 2020 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En van 'de rest' maak ik evenmin een spelletje. Ik meen elk woord dat ik zeg. Een wetenschapper moet bij de feiten blijven. Altijd. Een wetenschapper behoort zijn duiding niet te laten afhangen van wat op dat moment de toestand is van het land. Niet op basis van politiek. Niet op basis van logistiek. Ook daar is hij in de fout gegaan.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet MVR die beslissingen neemt hé. Dat is buitelandse zaken. Djeezes toch...
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Dat' is het hem net... En het is buitenlandse zaken; die haar beslissingen wel baseert op de input/duiding van de virologen natuurlijk. Uiteraard neemt Van Ranst niet zelf de beslissingen; wel ligt zijn duiding/oordeel er aan de basis ervan.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 21 mei 2020 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In diezelfde periode is in de VS ook het virus uitgebroken en daar waren helemaal geen toeristen uit Oostenrijk of Italië Inderdaad, mocht een piloot, chirurg enzovoort zo vaak van mening veranderen als Van Ranst dan zouden er dagelijks veel mensenlevens op het spel staan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Landen gaan ook af op de info die ze officieel krijgen van andere landen. Daarvoor hebben we ook buitelandse zaken. Het werkterrein van onze virologen is ons landje hé. Info wordt dan wel uitgewisseld tussen de landen onderling, dus voor MVR was het ok, zij het met een opmerking uit om extra voorzichtig te zijn. Ik kan die man niets verwijten. Herlees anders die link eens die ik net kwam te posten ? '...Opnieuw zijn er landgenoten met het coronavirus teruggekomen van hun skireis in Italië. Nochtans waren de skigebieden in Italië "veilig" verklaard. Hoe komt het dat skitoeristen er dan toch met het virus besmet geraken? Het antwoord is volgens viroloog Steven van Gucht van Sciensano niet ver te zoeken: "Het virus is in het noorden van Italië allicht veel ruimer verspreid dan de officiële statistieken aangeven. Het virus circuleert daar blijkbaar onder de radar. Er moeten mensen besmet zijn die bij de autoriteiten nog niet bekend zijn. Ook in gebieden die officieel nog virusvrij zijn. Gelukkig zijn de landgenoten die uit de skigebieden zijn teruggekeerd niet ernstig ziek. Ze vertonen slechts milde symptomen."...' De Italiaanse autoriteiten dus. Voor een deel collega's van MVR. Normale procedures.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nice try maar ik kwam het net van te posten. Ik ga het geen 100 ste keer uitleggen. ![]() Voor de rest een heel goed onderbouwde posting. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 21 mei 2020 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |