![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet vergeten dat we van vorige epidemieen geen testen hadden, maar enkel sterfcijfers he. De sterftecijfers zijn wereldwijd belachelijk laag. In Brazilie, een land met 250 miljoen inwoners, hebben ze 1000 doden per dag. Dat is 4 doden per dag in een stad als Brussel. Mocht niemand zeggen dat er een epidemie was, het viel niet eens op. 4 doden per dag in Brussel in het land waar de epidemie het "ergste" aan het "woeden" is. Zelfs in Belgie hadden we op de piek (en we zijn wereldrecordhouders he) 300 doden per dag op 11 miljoen inwoners. Dat komt neer op 30 doden per dag in Brussel. Belachelijk weinig, he. Natuurlijk maakt het niks uit als ge prijs hebt, maar dat is ook zo als ge kanker hebt he. Citaat:
Dit is een corona virus dat voor een klein deel van de bevolking tot dodelijke complicaties leidt, bij een wat groter deel tot ernstige complicaties, en bij de overgrote meerderheid als een verkoudheid of griep overkomt. En ja, men ontdekt dat men er schade aan over kan houden. Maar binnen dit en een jaar heeft het gros van iedereen het toch gehad. Waarschijnlijk de helft van de wereldbevolking. Dus heeft een vaccin nadien geen zin meer he. |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar anderen kunnen van een ander gedacht zijn. En wie neemt in zo'n gevallen vaak de beslissing? De verkozenen. En als jij wilt wachten, dan zal je er eventuele (eventuele) andere restricties moeten bijnemen. Ik kan me inbeelden dat een bewijs van vaccinatie verplicht kan zijn voor een vliegtuigreis, het reizen naar bepaalde landen, deelnemen aan sommige activiteiten (vb. slimme prostituees, behalve de heroïnehoertjes natuurlijk) ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het griep vaccin heeft bij >25 jarigen een effectiviteit van 60% of minder ; boven de 70 jaar wordt dat iets van een 15%. Ik heb een tijd gedacht dat ik corona heb gehad OMDAT ik een griep vaccin heb gehad van mijn werkgever. Ik heb nu eindelijk testen laten uitvoeren, en het blijkt dat ik geen corona, maar wel griep heb gehad in maart. En ik heb dat betrapt van een collega die ook gevaccineerd was tegen griep. En dat is een vaccin waar men jaren ervaring mee heeft he. Als dat corona vaccin, dat op 1-2-3 ineen is gedraaid, half zo goed werkt als het griep vaccin mag men van geluk spreken. Dus is dat weeral zo een idioot idee dat het voorbij is als er een vaccin zou zijn. De griep is ook niet voorbij omdat er griep vaccins zijn he. Natuurlijk, als men zo een zot papiertje moet hebben is dat zoals al de rest he, totaal sanitair van geen belang, maar zotte regelneven die niks begrijpen eisen het weer. Ga vooral niet denken dat omdat ge gevaccineerd zijt ge gene corona zult krijgen he. Er is heel veel kans dat tegen dat dat half werkend vaccin er is, een groter deel van de bevolking resistent is omdat ze het gehad hebben, dan dat vaccin zal bijdragen. Als mensen denken dat ze veilig zijn omdat ze enkel met gevaccineerden in contact komen, zullen die er ook aan zijn voor de moeite. Ja, het vaccin zal de propagatie wat afremmen. Zoals het griepvaccin doet. De incidentie in de bevolking van de terugkerende seizoensgolf zal minder intens zijn, en men gaat 500 doden hebben in plaats van 800. Dat gaat het ongeveer zijn. Maar daar gaat de discussie niet over. Ik neem het griep vaccin omdat het niet gevaarlijk is. Het is heel lang bestudeerd, en werkt het niet veel (zoals ik ondervonden heb), dan schaadt het niet. Daarentegen, met een nieuw ding waar men alle controle stappen heeft overgeslagen, daar heb ik toch wat meer moeite mee. Ik wil dat wel nemen, enkele maanden nadat er een paar miljoen mensen gevaccineerd werden. Ik zal aannemen dat tegen dan, men wel zal weten of er onverwachte nevenwerkingen zijn. Op de 30 000 mensen waar men dat nu uittest, is dat te riskant, want dat zijn allemaal gezonde personen. Het zou kunnen zijn dat ik een toestand heb die niet "getest" werd. Ik ga toch geen onnozel risico nemen voor een dinges dat waarschijnlijk toch niet goed werkt he. En veel kans dat ik tegen dan toch al corona heb opgedaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2020 om 12:58. |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Sinds deze coronahetze gebeuren er zoveel zaken die voordien zelfs niet mogelijk waren in de grootste dictatuur. Het is niet langer "verdeel en heers" maar "zaai paniek en heers".
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oud recept, werkt altijd. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nochtans is het simpel, vooral voor een gepensioneerde: wil je niet ziek worden, blijf twee jaar thuis, doe alles via bestellingen. Ontvang niemand. En klaar is kees. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2020 om 18:10. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In tegendeel. Daarom dat het meestal 10 jaar duurt in totaal
De klinische test fase neemt daarvan meestal 5 jaar in of zo. https://www.fda.gov/patients/drug-de...nical-research Phase 1 Length of Study: Several months Phase 2 Length of Study: Several months to 2 years Phase 3 Length of Study: 1 to 4 years Dit wordt er nu op 6 maanden doorgejaagd. Ik begrijp het wel, het zou totaal zinloos zijn van in 2022 met een vaccin af te komen ; in 2021 is het al grotendeels zinloos. En mocht het ebola zijn, dan zou ik zeggen, we doen zelfs geen testen, van zodra iemand iets heeft spuit hij het in in iedereen rondom hem, het is niet erg als daar de helft van dood valt, die gaan er anders toch aan. Maar voor deze ziekte, waar de actieve bevolking nog niet eens een paar promille kans van heeft om aan te sterven als ze het al betrappen, moet men heel heel goed uitkijken of het vaccinale risico niet groter is dan het risico van de ziekte zelf he. Vooral omdat veel meer mensen het vaccin zullen krijgen dan mensen ziek zullen worden als men het laat waaien. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2020 om 19:00. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je doet zomaar meteen of die firma's die al onze geneesmiddelen maken, in de amateursklasse van het bedrijfsvoetbal spelen ... In mijn reusachtig fijn leven heb ik tweemaal mogen genieten van onze moderne geneeskunde, omdat het zaakje nogal levensbedreigend leek. Wel, bij elke medische ingreep is een risico. Bij elke pil die je slikt, is er een risico. Bij de corona-prik ben ik best bereid om er nogal vroeg bij te zijn. Kan ik terug mijn kinderen flink ambeteren door mijn kleinkinderen enorm te verwennen en te amuseren. Kom ik daarvoor toch vroeger te sterven: tant pis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stel voor dat jijzelf jouw vuile was doet.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
gelijk welke onnozelaar ???
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Nu worden er allerlei stappen overgeslagen wegens de 'hoogdringendheid'. Zoals Patrick zegt ga ik geen risico's nemen met een rap ineengeknutseld vaccin om mij tegen iets te beschermen wat voor mij in 99% van de gevallen geen kwaad kan doen.
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens gezien alle geneesmiddelen uitvoerig worden getest op apen zullen ze voor mij en U ook wel veilig zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 augustus 2020 om 21:29. |
|
|
|
|