![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
't Wordt tijd dat je wat boeken gaat schrijven, pve.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 18 augustus 2020 om 09:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens is de koe veel en veel jonger dan de religie. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 augustus 2020 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom niet is dan aan u om het eens te verduidelijken. Want zeggen dat iemand zwanst is gemakkelijker als je dat ook kan aantonen waarom.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kan jij bewijzen dat je geen reptilian bent en waarom niet? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 18 augustus 2020 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen koud bloed.
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat wellicht verwijst naar de verering van Yahweh zelf of van Baal in de gedaante van een rund in Israel. Daarvan werd later in de traditie, en zeker zodra Juda ging domineren, afstand genomen. Maar bon, de koe ontstond rond 6000vC BINNEN de cultuur (ik spreek nu niet over de oeros), terwijl cultuur en religie zelf wellicht tot 200.000 jaar oud zijn.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 augustus 2020 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn complotten ? Complotten zijn gewoon "plannetjes die je niet openbaar maakt". Op kleine schaal en korte tijd kan dat een beetje werken ; op grote schaal is dat zo goed als onwerkbaar, gewoon omdat de intelligentie van de complotisten te beperkt is om de vele variabelen waar ze geen kennis van hebben, de vele mechanismen die ze niet beheersen en zo voort, in de gewenste banen te leiden.
Je kan gemakkelijk een complot maken om de buurvrouw te vermoorden, dat is niet zo moeilijk. Het is stukken moeilijker om een complot te maken om de mensheid 50 jaar laten te denken dat er een fake maanlanding geweest is. Grootschaalse complotten zijn in het algemeen gedoemd om te mislukken, omdat de geplande fenomenen te complex zijn, en de complotisten gewoon niet intelligent genoeg. Ik zeg niet dat het niet geprobeerd kan worden, maar het zal zichtbaar zijn, en vooral, mislukken. Citaat:
Bijvoorbeeld: prijszetting in een markt. De "plannen" van de verschillende concurrenten om elkaar de loef af te steken, maken deel uit van het emergente fenomeen van prijszetting. Maar je kan niet zeggen dat prijszetting een plan is. Citaat:
Het is vaak ook de job van zekere instellingen om plannen te maken, en dingen te simuleren, om over situaties na te denken. Dat wil niet zeggen dat dat uitgevoerde plannen zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() @Patrick:
Ik reageer even gegroepeerd op een aantal dingen. - Als ik terzijde opmerkte dat emergentie niet samenvalt met speltheorie, dan had dat niet betrekking op het gegeven van 'planning', maar op de twee fouten in je denken die in onze eerdere gesprekken naar voren zijn gekomen, namelijk: * niet inzien dat wat jij 'abstract denken' noemt gedurende het grootste deel van de geschiedenis collectief, religieus denken was en niet individueel of strategisch (daarmee beland je in pure historische fictie, daarom haal je ook alle tijden makkelijk door elkaar). Het ontstaan van de homo sapiens (en misschien ook de Neanderthaler) is daaraan gekoppeld en daarmee ook aan de specifiek menselijke taal. Taal, het sociale en de religie vormen gedurende het grootste deel van de geschiedenis een eenheid waarvan de emergentie zich laat verklaren door het zondebokmechanisme dat tevens de universele basispatronen van de cultuur inzichtelijk maakt. 'Strategisch', geïndividualiseerd denken is vrij recent en dreigt te leiden tot de-emergentie en terugval in de mimetische crisis door entropie. * niet inzien dat een hogere emergentie mogelijk (ik zeg niet gegarandeerd) is en noodzakelijk om te overleven zodra de oude religieuze patronen eroderen. Let wel: dat betekent niet dat 'overleven' het primaire doel is dat op dat hogere doel nagestreefd wordt, het is veeleer een neveneffect dat wel gunstiger uitvalt dan bij jouw strijd van allen tegen allen die op zijn best een theoretische geïsoleerde zot opleveren. Uiteraard identificeert de moderne denker zijn ego met de axioma's van zijn denken, dus ik verwacht niet dat ik je 'overtuig': je zal wellicht hier en daar met losse flodders blijven schieten om niet van gedacht te veranderen, maar ik stelde het gewoon voor mezelf vast, en om het begrip 'emergentie' (dat cruciaal is) te blijven scheiden van een ahistorische speltheoretische dogmatiek. Dit punt had eigenlijk verder niet in directe zin veel met het topic te maken. - Als je zegt dat plannen niet absoluut zijn, heb je natuurlijk gelijk. Daarom sprak ik ook over flexibel inzetbare scenario's. Maar die zijn er wel degelijk. De medische 'paniek' is daarbij van ondergeschikt belang, omdat het niet primair om het genezen van mensen gaat. Het gaat om een reconfiguratie van de economie en een verharding van de top-down-controle op de bevolking (wat niet hetzelfde is als 'veiligheid' uiteraard: verdeel-en-heers is een strategie daarbij). Als je de simulaties bekijkt voor de pandemie door het World Economic Forum en je ziet nu hun PR over de "Reset" die ze plannen (waarbij ze ook het klimaat en BLM etc betrekken), daarbij dan nog het Lockstep-scenario van de Rockefellers en hun verstrengeling met het ecologisme (die niet nieuw is natuurlijk: de Club van Rome), dan is dat duidelijk. Het valt me op dat in je beschrijving van de werkelijkheid vaak de economische macht ontbreekt: je focust je op 'de staat' en falende experts (de kortzichtigheid van experts is een oud gegeven uiteraard), maar de echte machinaties spelen zich daarachter af. Verder bestaan er natuurlijk wel degelijk ook concrete complotten, waar de inlichtingendiensten en sommige NGO's toe bijdragen, maar in de USA ook private bedrijven waarvan de medewerkers een zwijgplicht hebben (een voorbeeld daarvan is de heer Snowden: en je ziet wat die riskeert als hij zijn mond opendoet, daar denk je wel meer dan twee keer over na). Een complot kan trouwens best uitkomen: we weten allemaal dat men Pearl Harbour heeft laten gebeuren ('the transforming event' die meer ruimte zou geven aan de veiligheidsdiensten werd overigens door Zelikow - die later directeur was van de 9/11-Commission - een "new Pearl Harbour" genoemd), we weten allemaal dat de USA staatsgrepen uitvoerden, dat Irak niet over massavernietigingswapens beschikte etc. Het komt erop aan dat het vooral niet te vroeg uitkomt en vooral niet tegen het overheersende narratief ingaat, vandaar MainSTREAM Media: je kan wat kleine tegenstromen en lastige feitjes hebben, maar zolang het grote verhaal geslikt wordt, is dat geen bezwaar. - Zowel de domesticatie van het dier als de grafcultus kan je met het zondebokmechanisme verbinden. Er gaat heel wat tijd overheen om een dier te domesticeren, het is weinig waarschijnlijk dat dat op voorhand 'gepland' was. Maar dieren worden gaandeweg gebruikt als vervangers voor mensenoffers. Girard geeft een voorbeeld van een groep waarin een varken samen met kinderen groot wordt en wordt behandeld als deel van de gemeenschap tot het geslacht wordt - maar tegelijk als heilig wordt gezien. Er vindt dus een uitstel plaats tussen het 'in bezit hebben' van het dier en het slachten om zo de ideale zondebokvervanger te creëren: deel van de groep en toch ook erbuiten. De domesticatie van bepaalde diersoorten heeft men 'bij toeval' ontdekt wanneer bleek dat in die wachttijd tot het offeren sommige dieren (die ook genetisch evolueerden in deze situatie) nog andere vormen van nut bleken te hebben. De dood wordt verder door de archaïsche mens niet als natuurlijke dood gezien, dat is het zoveelste anachronisme. De betekenissen in de cultuur worden afgeleid uit het zondebokmechanisme en dat geldt ook voor de dood (en wellicht ook hier weer eveneens bij de Neanderthaler). De dood van de zondebok was niet alleen het einde van de crisis maar daardoor ook het begin van de (tijdelijke) 'vrede'. Er stroomt leven uit het lijk, sociaal leven. Vandaar dat gaandeweg de eerste zondebokken naar een vaag mythisch 'ooit' verplaatst en in een hogere atmosfeer gedacht worden waarmee via de rituelen ook 'communicatie' mogelijk is. Maar een dode - elke dode, want men denkt associatief - is dus niet gewoon fysiek dood. Hij is een mysterieuze bron van vereniging, zij het toch ook wat unheimlich (de dood herinnert tegelijk aan het conflict, vandaar de double bind in de cultuur tussen enerzijds de drang om bij de dode te zijn of er elementen van mee te dragen en anderzijds om er net met enige vrees afstand van te houden). Het graf is steeds het eerste monument. Onder elk altaar ligt een dode. Maar ook het gewone graf heeft iets van die verenigende kracht. Ik citeer Girard: "Il n'est pas question d'abandonner ce cadavre talisman, porteur de vie et de fécondité; c'est toujours comme tombeau que s'élabore la culture". Een hint naar het geheim van het graf is trouwens volgend evangeliecitaat: "En Hij zeide tot een anderen: Volg Mij. Doch hij zeide: Heere, laat mij toe, dat ik heenga, en eerst mijn vader begrave. Maar Jezus zeide tot hem: Laat de doden hun doden begraven; doch gij, ga heen en verkondig het Koninkrijk Gods." De 'doden' zijn de lieden van de oude cultuur die hun leven aan de (sacrificiële 'logica' van de) dood onttrekken. Denk aan de Ouroboros. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 19 augustus 2020 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zou je kunnen zeggen dat een masker in een bos waanzin is ( dat is het ook maar ge kunt toevallig iemand tegen komen...net zo goed dat niet elk rood licht in elke omstandigheid even zinvol is als ge daar alleen staat Het wordt tijd dat men zich daar eens serieus over buigt...niet telke male met wat anders afkomt en al zeker niet iets dat vatbaar is voor interpretatie Dit werkt contraproductief |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een organisatie tégen NAZI, is VERZET.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee steeds maar herhaalde zinnetjes die ik oppikte uit de dagelijkse propagandastroom van de "Minister voor Volksvoorlichting en Propaganda": - "het zal nooit meer zijn zoals het was". - "de wereld na Corona". Diegenen die niet gealarmeerd worden bij het horen van zulke verregaande uitlatingen, hebben geen benul van geschiedenis van de wereld en de vernietigende rollen die overheden erin hebben gespeeld.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zeggen alle reptilians
![]()
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er is maw niks aan de hand. Gewoon verder lopen en doen alsof er niets aan de hand is. ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() hier een leuke, tik eens Illuminati achterste voren in met .com er achter en kijk eens waar je uitkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Een complot in het klein. In de media verscheen het bericht dat protesteerders van Viruswaanzin de politie aanvielen tijdens een demonstratie in Den Haag.
Op beelden blijkt echter dat de politie zelf de protesteerders met behulp van provocateurs te lijf ging: https://twitter.com/i/status/1296703550987415552 Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 augustus 2020 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk precies wat Viruswaanzin wil : met dergelijke filmpjes ,zonder context, geweld door de politie sugereren. Die "provocateurs" zijn gewoon agenten in Burger die onruststokers in het oog houden en uit de meute halen, dat is altijd al zo geweest, alleen worden dergelijke acties nu geknipt en misbruikt op Social Media. Dit is daar bvb. ook een mooi voorbeeld van: 2 dames die ondanks herhaalde waarschuwingen weigeren zich te verplaatsen, krijgen klappen. Het waren duidelijk viruswaanzin-provocateurs die klappen WILDEN krijgen om dit dan te misbruiken op Social Media. Dit filmpje is de provocatie-versie waar de waarschuwingen uitgeknipt werden. Enkel jammer dat ze geen harde klappen kregen. ![]() Je zou ze bijna een weekje Belarus toewensen om daar dat soort onzin eens te proberen. https://twitter.com/Dutchdude101/sta...38148835180546 Enfin, vandaag is https://twitter.com/search?q=%23viru...rc=trend_click erg leuk om te bekijken. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 21 augustus 2020 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja, taal maakt group think mogelijk, taal maakt het mogelijk om oftewel zijn eigen ideeen te formuleren, oftewel in groep trachten de sympathie van de groep op zich te halen door dingen te zeggen die de groep wil horen. Dat gaat dan, inderdaad emergent, zijn eigen leven leiden, verder en verder van wat uw eigen mening is, maar je zit gevangen in het spel. Op den duur moet je je gaan opofferen, maar is er geen uitweg meer aan, je bent te ver heen. Citaat:
Het is exact "strategisch denken" dat maakt dat individuen de groep naar de mond napraten, en hun eigen gedacht niet formuleren. Maar dat is pure speltheorie. Citaat:
Religie is EEN resultaat van group think. En group think is toegepaste spel theorie waar de strategie erin bestaat om dingen te zeggen in de groep die het inpassen in de groep vergroot, en uw populariteit in de groep op peil houdt. Citaat:
Onderdelen die totaal onderworpen zijn aan een hoger levend wezen, zijn gedomestikeerd, en worden op den duur vervangen door beter werkende onderdelen. Dat zijn geen levende entiteiten meer, ook al zouden ze in biologische zin "levend/metabolisch" zijn ; maar het zijn geen entiteiten meer die over wat dan ook van beslissingsruimte beschikken om strijd te leveren tegen anderen en hun eigen gang te gaan. Dus zijn dat, wat mij betreft, geen levende entiteiten, op dezelfde wijze dat rode bloedcelletjes dat niet zijn, en na 120 dagen zichzelf opblazen voor meerder eer en glorie van het lichaam waar ze deel van uit maken. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 augustus 2020 om 08:48. |
|||||
![]() |
![]() |