![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb gediplomeerd viriloog Van Ranst toch horen zeggen dat mondmaskers het virus niet tegenhouden en dat het eigenlijk een ingreep is die overheden doen wanneer ze niets anders meer kunnen doen, maar dat mondmaskerplicht eigenlijk een maatregel is voor de schijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind maar één viroloog echt de moeite om naar te luisteren en dat is die Professor Jean Luc Gala van het Sint-Lucas ziekenhuis. Zeer evenwichtige man die niet rond de pot draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ???
Moest dat werken dan gaat het over een vaccin hé Dus ofwel ben je gevacineerd vooraf en dan ben je zogezegd immuun en kan je niet meer besmet geraken ofwel ben je niet vooraf gevacineerd en hang je evenzeer Neen ik had het over remmers, medicijnen etc ( er zijn er al wel wat ) die de mogelijke gevolgen/symptomen eens je het zitten hebt kunnen beperken en derhalve dus het aantal doden ( ook de langdurige gevolgen bij overleven ) kunnen terugschroeven |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hem zegt dat hij het tof zou vinden om morgen naar de 85 te zakken: ok.
Als hem zegt dat hij het tof zou vinden om eind september pas gezakt te zijn tot 85: iets minder ok. Spijkers op laag water zoeken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Begin april hadden we 300 doden per dag.
Nu zijn dat er wat ? 5 ? Dat is ene bubbel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 augustus 2020 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opnames in IC zijn verwaarloosbaar. Ik zou graag de sterftecijfers hebben gezien indien er geen hittegolf geweest zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De x gemeten per dag in augustus moet je vermenigvuldigen met ne factor 2 of 3. Dit om te berekenen hoeveel besmettingen er effectief zijn. Het verschil in factor is omdat er nu veel meer gemeten wordt en men eigenlijk maar hetzelfde resultaat heeft. Ja, het kan nu dus sneller dalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar het verschil in factor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoorde Van Ranst deze week ergens beweren dat hij ook corona moe is zoals een groot deel van de Vlamingen dat zijn... Zever. Hij wil liefst dat dit virus voor eeuwig blijft zodat hij met zijn vettige kop op tv kan blijven komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Hasselt hebben ze ontdekt dat veel Covid patiënten bloedklonters hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minstens tot aan de volgende verkiezingen, hij stelt zich dan kandidaat, wordt verkozen door het gepeupel en dan kan het hem geen worst meer schelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kijkt naar besmettingen, zou je kunnen spreken van een tweede minigolf. Als je kijkt naar ziekenhuisopnames en doden, zie je amper een verhoging. Er zijn in de eerste (en enige) golf dagen geweest dat er 200-300 doden per dag vielen. Nu is dat amper 5% ervan. Er zijn in de eerste (en enige) golf dagen geweest dat er 5000-6000 ziekenhuisbedden bezet waren vanwege corona. Nu zijn dat er 300. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 augustus 2020 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ziet er inderdaad naar uit dat in Belgie de "tweede golf" grotendeels tot "ontwikkeling" kwam, maar ik denk dan dat er een "derde golf" zal aankomen in september, dat kan bijna niet anders. Dit zijn gewoon "herconfiguraties van contacten", tijdens de vakantie. De "herconfiguratie van contacten" bij het openen van het schooljaar zal wel significanter zijn, zou ik verwachten. Het interessantste is om de "zero crossings" te vinden van de logaritmische afgeleide (maw wanneer daling verandert in stijging). Belgie: besmettingen: rond 10 juli, doden: rond 1 augustus Frankrijk: besmettingen einde juni, maar heel weinig, echt losbreken rond 26 juli, doden: rond 13 augustus. Duitsland: (tweede bobbel) rond 23 juli, doden: 4 augustus. Nederland: rond 19 juli, doden: rond 5 augustus We zien dat er 2 - 3 weken zit tussen significante effecten op de veranderingen van besmettingen, en die van doden en dat lijkt heel goed gecorreleerd. We verwachten dus ook een tijdscorrelatie van dezelfde orde voor buigpunt (maximum van de verandering), en voor maxium (punt waar de verandering weer door nul duikt, indien). Dus vandaag zien we die nog niet in de doden. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2020 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op ziekenhuisopnames zitten toch geen 3 weken vertraging? En we horen nu al weken dat we het effect pas over enkele weken gaan zien... Eind juli waren er ook al dagen met 400-500 besmettingen per dag. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 augustus 2020 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit ogenblik is dat moeilijk te bepalen, omdat er die vertragingen zijn. Ik kijk eerder naar de timings, eerder dan de absolute aantallen gevallen. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2020 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, Citaat:
![]() Enkele dagen geleden nog: Citaat:
Laatst gewijzigd door gertc : 20 augustus 2020 om 11:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 augustus 2020 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |