Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Voor Kerstmis ga ik corona opdoen:
Nee 4 36,36%
Ja, maar ik ga het niet merken 3 27,27%
Ja, met een snotneus 3 27,27%
Ja, en goed ziek ervan 0 0%
Ja, en ik ga eraan dood 1 9,09%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2020, 19:09   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik dacht onlangs dat ik het zitten had. Het aantal besmettingen in Oklahoma ligt vrij hoog (#4 in de USA). Het begon met een zere keel, dan verstopte neus en niezen en slijmen in mijn longen. Maar na een dag of 4 bleek het een gewoon verkoudheidje te zijn geweest.

Ofwel had ik het effectief zitten en was ik er goed tegen bestand ...
Het punt dat ik niet begrijp is dat men met al die "maatregelen tegen besmettingen" ANDERE minder besmettelijke dinges zoals andere verkoudheden of seizoensgriep in grote mate kan doorspelen. Als die klassiekere (en dus minder besmettelijke) dinges er doorheen snijden als een mes door boter hoe zou men dan 10 seconden de illusie kunnen hebben dat die maatregelen het zogezegd hoogstbesmettelijke corona gaan tegenhouden ??

Ik bedoel maar: hoe zou het kunnen dat men op dit eigenste ogenblik overal niet-covid snotvallingen doorspeelt, maar wel zogezegd corona zou afremmen met al die social distancing, maskers, gels, bubbels, en weet ik veel ?

Het is een beetje als zeggen dat de motor olie gutsend uit de onderzeeer lekt, maar dat er maar een paar druppeltjes water zouden binnenkomen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 19:17   #22
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt dat ik niet begrijp is dat men met al die "maatregelen tegen besmettingen" ANDERE minder besmettelijke dinges zoals andere verkoudheden of seizoensgriep in grote mate kan doorspelen. Als die klassiekere (en dus minder besmettelijke) dinges er doorheen snijden als een mes door boter hoe zou men dan 10 seconden de illusie kunnen hebben dat die maatregelen het zogezegd hoogstbesmettelijke corona gaan tegenhouden ??

Ik bedoel maar: hoe zou het kunnen dat men op dit eigenste ogenblik overal niet-covid snotvallingen doorspeelt, maar wel zogezegd corona zou afremmen met al die social distancing, maskers, gels, bubbels, en weet ik veel ?

Het is een beetje als zeggen dat de motor olie gutsend uit de onderzeeer lekt, maar dat er maar een paar druppeltjes water zouden binnenkomen...
Ik zie wat je wil zeggen. Ja, als ik buiten kom doe ik steeds een mondmasker op. Mijn werkgever legt dit trouwens ook op. Social distancing doe ik zeker. De enigen met wie ik geregeld dichter dan 1,8 m ben zijn mijn vrouw en schoonmoeder. En mijn honden. Ik heb geen schoolgaande kinderen. En toch nog een verkoudheidje krijgen.

Je hoort zoveel tegenstrijdigheden. Enerzijds hoor je dat het mondmasker wel werkt. Maar de gouverneur van Oklahoma wil het vooralsnog niet opleggen. Anderzijds heeft men in India de coronamaatregelen de facto opgegeven. Het land gaat economisch zienderogen achteruit en moet de maatregelen wel opheffen. Zuid-Afrika heeft nu een werkloosheidsgraad van 30 %.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be