Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2004, 16:30   #21
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Straffe gast, die Bourgeois! Heeft een hand gehad in de benaming van programma's die al jaren lopen vooraleer hij minister van media werd. Doe het hem maar na zou ik zeggen...
Kan Di Rupo dat volgens u ook niet?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 18:58   #22
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Even terug naar boven zetten, zodat Patriot! kan reageren op bericht 19!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 10:56   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Deze morgen hoorde ik op Radio 1 dat er in het Vlaemsch Parlement een "symposium" was over desinformatie en manipulatie van de pers in Cuba. Grappig, zo'n exotisch thema.

Het is alleen minder grappig te weten dat diezelfde censuur ook bestaat bij de VRT, een instelling van de Vlaemsche Gemeenschap, die de enige Belgisch-gezinde en nationale partij voortdurend de mond snoert. Een belediging voor 13.000 mensen.
Oud 12 december 2004, 12:24   #24
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Deze morgen hoorde ik op Radio 1 dat er in het Vlaemsch Parlement een "symposium" was over desinformatie en manipulatie van de pers in Cuba. Grappig, zo'n exotisch thema.

Het is alleen minder grappig te weten dat diezelfde censuur ook bestaat bij de VRT, een instelling van de Vlaemsche Gemeenschap, die de enige Belgisch-gezinde en nationale partij voortdurend de mond snoert. Een belediging voor 13.000 mensen.

Uw partij is zo marginaal dat ze gewoon geen nieuws 'is'! Geen enkele marginale partij krijgt veel media-aandacht.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 12:29   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De Vlaams-nationalisten zijn enkele geweten- en eerloze schoften die zich onder dat volk bevinden, met als doel het te vernietigen.
Zwak hoor. Heel zwak.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 13:48   #26
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is dan toch maar heel vreemd dat de koninklijke familie zoveel aandacht krijgt van het VRT-journaal en zelfs een eigen programma heeft op VTM. Mathilde naar Zoetenaaie? Het journaal is daar! Albert op bezoek in Hoût-si-Ploût? Het Journaal is daar! Filip op de Limburgse heide? Het journaal is daar! Elisabeth eindelijk zindelijk? De camera's zitten er bovenop! Wist je dat mijn Nederlandse collega's hier dat wel heel wonderlijk vinden?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 12 december 2004 om 13:52.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 16:04   #27
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Uw partij is zo marginaal dat ze gewoon geen nieuws 'is'! Geen enkele marginale partij krijgt veel media-aandacht.
Is de mening van 13.000 mensen niets waard? Mooie democraat die u bent. Voor mij zijn alle meningen evenveel waard.
Oud 12 december 2004, 16:07   #28
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Het is dan toch maar heel vreemd dat de koninklijke familie zoveel aandacht krijgt van het VRT-journaal en zelfs een eigen programma heeft op VTM. Mathilde naar Zoetenaaie? Het journaal is daar! Albert op bezoek in Hoût-si-Ploût? Het Journaal is daar! Filip op de Limburgse heide? Het journaal is daar! Elisabeth eindelijk zindelijk? De camera's zitten er bovenop! Wist je dat mijn Nederlandse collega's hier dat wel heel wonderlijk vinden?
Dat mag omdat je niet kan stemmen voor het koningshuis, net zoals in Nederland trouwens. Bovendien is dat de pers. Daar heeft het koningshuis niets mee te maken. Steek het op de journalisten.

Maar als je hen zou vragen zo'n "koningsprogramma" te vervangen door een programma over de B.U.B., dan is het njet wegens te gevaarlijk voor het Vlaams-nationalisme of wat er nog van over blijft.
Oud 12 december 2004, 16:08   #29
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Onze partij is zo marginaal dat de flaminganten ons geen seconde met rust laten.
Oud 12 december 2004, 16:14   #30
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat mag omdat je niet kan stemmen voor het koningshuis, net zoals in Nederland trouwens. Bovendien is dat de pers. Daar heeft het koningshuis niets mee te maken. Steek het op de journalisten.
Ik vermoed subtiele druk vanuit Laken, maar kom. Het is opvallend dat men daar heel plots mee begon, met die enorme coverage van het koninklijk circus, zo ongeveer rond de tijd van het huwelijk van Filip.

Citaat:
Maar als je hen zou vragen zo'n "koningsprogramma" te vervangen door een programma over de B.U.B., dan is het njet wegens te gevaarlijk voor het Vlaams-nationalisme of wat er nog van over blijft.
Bon, dus het Vlaams-nationalisme (VN) is op sterven na dood, maar heeft wel een enorme lange arm. Hoe verklaar je dat? Trouwens, een partij die nog geen procent (1%!) haalt van de stemmen, zou die zo 'staatsgevaarlijk' zijn dat ze uit de media geweerd wordt? Kom zeg! Wel, het is makkelijk om een grote boeman te creëren waarop je al je eigen tekorten kan afschuiven, externalisering heet zoiets, te vergelijken met Bush en zijn terrorisme. De BUB haalt geen stemmen? Het VN! De BUB mag niet op TV? Het VN! België kraakt? Het VN! Communautaire problemen? Het VN! DHL? Het VN! Het failliet van Sabena? Het VN! Honger in de wereld? Het VN! Het Kwaad op Aard'? Het VN!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 12 december 2004, 16:33   #31
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
ik dacht dat je het vlaamsnationalisme als "dreiging voor belgië" beschouwde.. leg dat maar eens uit dan.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 18:03   #32
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de mening van 13.000 mensen niets waard? Mooie democraat die u bent. Voor mij zijn alle meningen evenveel waard.

Dat heeft niets met democratie te maken maar alles met nieuwswaarde. Als de VRT alle manifestaties van al die kleine partijtjes moet gaan volgen, dan hebben ze al een aparte zender nodig. Met de verkiezingen zelf vind ik natuurlijk wél dat jullie speciale zendtijd moeten krijgen, evengoed als andere partijen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 18:06   #33
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed subtiele druk vanuit Laken, maar kom. Het is opvallend dat men daar heel plots mee begon, met die enorme coverage van het koninklijk circus, zo ongeveer rond de tijd van het huwelijk van Filip.

Bon, dus het Vlaams-nationalisme (VN) is op sterven na dood, maar heeft wel een enorme lange arm. Hoe verklaar je dat? Trouwens, een partij die nog geen procent (1%!) haalt van de stemmen, zou die zo 'staatsgevaarlijk' zijn dat ze uit de media geweerd wordt? Kom zeg! Wel, het is makkelijk om een grote boeman te creëren waarop je al je eigen tekorten kan afschuiven, externalisering heet zoiets, te vergelijken met Bush en zijn terrorisme. De BUB haalt geen stemmen? Het VN! De BUB mag niet op TV? Het VN! België kraakt? Het VN! Communautaire problemen? Het VN! DHL? Het VN! Het failliet van Sabena? Het VN! Honger in de wereld? Het VN! Het Kwaad op Aard'? Het VN!
Behalve die twee laatste, geef ik je volmondig gelijk.
Oud 12 december 2004, 18:28   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Als we niet zoveel geld moesten weggooien aan de Vlaams-nationale federalistische instellingen, hadden we meer geld over voor ontwikkelingshulp, en was er minder honger in de wereld.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 18:49   #35
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Als we niet zoveel geld moesten weggooien aan de Vlaams-nationale federalistische instellingen, hadden we meer geld over voor ontwikkelingshulp, en was er minder honger in de wereld.
KWAAK KWAAAK!
Oud 12 december 2004, 18:52   #36
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
KWAAK KWAAAK!
Ewel jong, zot aan 't worden?
BELGIAN WARRIOR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 18:56   #37
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Niet zo veel geld aan walloniè,en aan de koninglijke familie.Dan had vlaanderren er al beter voorgestaan
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 18:59   #38
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Niet zo veel geld aan walloniè,en aan de koninglijke familie.Dan had vlaanderren er al beter voorgestaan
Dan kon u eindelijk die cursus correct schrijven volgen
BELGIAN WARRIOR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 19:03   #39
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Maar ik weet wel zonder fout dat de walen en dat KONINKLIJKE GEDOE ONS VEEL GELD KOSTEN
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 19:39   #40
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Ewel jong, zot aan 't worden?
Nee, mijn zoölogie liet me even in de steek: ik wilde eigenlijk blaten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be