![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Twitter vrijheid van meningsuiting beperken? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 85,71% |
Enkel als het over linksen gaat |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Ja ja, je moet dat hier niet herhalen. Ik heb uw tweet wel zien passeren.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben geen Twitteraar, maar ik vond hun acties tegen de fake news tweets van Trump en die tegen de death wishes aan Trump correct.
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij hebben toch eigen wetten. En dan nog als wetgever, rechter, jury én beul? Uiteraard kan dat niet. Enkel aanbidders van Mao, Stalin, Dolf en CO kunnen zo idealistisch blind zijn dat ze dat niet zien.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is niet omdat het onsmakelijk is dat je het moet verbieden. Integendeel, laat die mensen zichzelf te kijk zetten en dan zie je wat voor vlees je in de kuip hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niemand zegt dat ik 'moet' actief zijn op Twitter. Evenmin zeggen ze dat tegen u of tegen Trump. Staat de manier waarop Twitter modereert de geest van het ontstaan in de weg? Absoluut. Maar ze mogen wel modereren zoals zij dat wensbaar achten. het is hun platform en uw vrije keuze er te blijven of niet.
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat jij zegt komt op hetzelfde neer als tegen een verhongerend kind te zeggen; "het staat jou en iedereen vrij om zelf eten te kopen". Want zo machteloos als dat kind is ten opzichte van jou, zo machteloos zijn wij tegenover de superrijken en de internationale grote bedrijven... Financiële en economische macht mogen, net als politieke macht, nooit een vrijgeleide zijn om grondrechten te verkrachten of te ontnemen!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zou een punt hebben, zouden we elke maand (zoals bij netflix) een bijdrage moeten betalen. Zouden we dan merken dat er met berichten (meningen) nogal arbitrair wordt omgegaan, dan zou daar wat over te zeggen vallen. En dan nog eigenlijk. We hebben dan nog steeds de vrijheid om te stoppen. Hoe dan ook, ik herhaal het voor de duidelijkheid: ik betreur de manier van werken bij Twitter.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twitter is privé domein. In mijn tuin komt binnen wie ik wil. Laatst gewijzigd door Rudy : 3 oktober 2020 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan een extreem recht of een extreem links forum oprichten en dan leden weren die je niet aanstaan. Shot ze maar buiten. Als je echter een ‘neutraal’ forum wil zijn dan probeer je fake news en strafbare zaken te verbieden.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onder de vorm van onze privé gegevens die we contractueel moeten afstaan aan Twitter. Waaraan Twitter dan weer kan verdienen. En zelfs moest dat niet zijn. Dat maakt geen verschil aan mijn stelling. Ik heb de mensen die bij Twitter oordelen over mijn vrije meningsuiting niet mee verkozen. Sterker nog, ik heb al dan niet zetelende politieke gekozen om dat in mijn plaats te doen voor alle Belgen... en zelfs die hebben geen enkele invloed op Twitter en CO... Voor hetzelfde geld kan je morgen stellen dat de dan pas gelande wezens van planeet yxytlxxxwjs dat mogen bepalen... Want daarop heb ik net evenveel invloed op en die hebben even weinig democratisch recht op mijn grondrechten als Twitter. Gezien u dat niet schijnt te vatten kan ik enkel concluderen dat u de diepere betekenis van grondrechten/basisrechten en democratie niet vat. Dat zouden namelijk beschermers/bewaarders van onze vrijheden moeten zijn. Twitter is dat niet en sinds de verlichting zou geen enkele Europese burger/inwoner of zijn regering zulk een flagrante aantasting van zijn grondrechten mogen gedogen. Al helemaal niet in landen die het EVRM erkennen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat twitter helaas al te vaak doet, is ingrijpen op de persoonlijke mening. Daar heb ik weinig of geen begrip voor. Ingrijpen bij het het bewust brengen van onwaarheden, kan op meer begrip rekenen. In de kantlijn: ook tussen het plaatsen van fake news en het bewust brengen van onwaarheden is een verschil. Stel dat in de krant staat dat Trump Covid heeft (en dat blijkt niet zo te zijn ...) Iemand neemt dat over (gelovend dat dit zo is) en is op dat moment (zonder intentie) fake news aan het plaatsen. Bewust onwaarheden verkondigen is van een geheel andere orde. Het is ook een moeilijk gegeven, daar vooral daar de grens met een opinie/mening vaak heel dun is.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan de vraag 'wat is een trol?' mee in het rijtje zetten van 'wat is fake news?', 'wat is een mening, en wat niet?'
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me zeer naïef.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 oktober 2020 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Ik laat Twitter dat ook beslissen. Al vind ik niet dat ze dat 'moeten' doen, om op uw vraag te antwoorden...
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een moeilijke discussie.
Is twitter eigenlijk gewoon gelijk een muur van een privaat persoon, die toelaat dat de dorpelingen slogans verven op die muur, maar zich het recht voorbehoudt om op zijn eigen muur sommige slogans te wissen? Of is twitter, door de kracht aan communicatie, eigenlijk toch meer? Soms gevaarlijk misschien? Alleszins meer dan gewoon een uitspraak, want gehoord door velen ineens. Alleszins meer dan gewoon een krant, want om je mening in een krant te uiten, moet je al wat "investeren" (lees: je kan met gemak veel mensen bedotten). Maar ... een instituut als de kerk kan ook met gemak veel mensen bedotten. Mocht prof. Vermeersch nog leven, hij zou hier wat intenser over kunnen nadenken en met iets komen waarvan wij zeggen: dat is begod juist, en zo simpel, hoe zijn wij daar zelf niet opgekomen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |