Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2020, 12:28   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja iedereen doet zijn best. Maar iedereen vult 'zijn best doen' in op zijn manier. Met andere woorden zeer weinig mensen doen echt wat van ons echt wordt verlangt....iedereen heeft wel zo een beetje een goede reden om de regeltjes wat bij te sturen.

Het zijn onze goede vrienden sinds jaren.....en ge kunt toch uw kleinkinderen niet weigeren.....of onze buren hebben al zo veel voor ons gedaan....en die mensen zijn clean die gaan amper buiten..Ken je dat ?
Dat is correct.
Het zijn eerder de uitzonderingen die de maatregelen i.v.m. sociale contacten respecteren. De oudjes die enkel buitenkomen omdat een mens nu eenmaal moet eten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 12:28   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Maar fred toch. Als wij morgen doen als de chinezen, en gewoon niet meer testen dan zijn we er ook vanaf. Er zullen wel wat mensen in het ziekenhuis belanden en een aantal daarvan zal sterven, maar als we gewoon beweren dat het allemaal griep is zijn we even corona vrij als china.
Vertel ons dat later eens als ze je vertellen dat uw broer partner of moeder op de gang moet blijven liggen creperen want dat er geen IC bedden meer vrij zijn. Dan zijn het net altijd de mensen als jij die men hoort brullen tot buiten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 12:33   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is correct.
Het zijn eerder de uitzonderingen die de maatregelen i.v.m. sociale contacten respecteren. De oudjes die enkel buitenkomen omdat een mens nu eenmaal moet eten.
Ik wil hier niemand schofferen en heb vooralles en nog wat wel begrip en ben de grootste fan van leven en laten leven maar ik ben een observeerder en kan me plooien als het niet anders meer kan. Men vraagt nu enkel en alleen respect te hebben voor onze medemensen.....en dat zijn naast onze familie en vrienden alle andere mensen die (blijven) werken. Er is nu éénmaal ander alternatief.

Dank U Rudy jij ziet tenminste klaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 oktober 2020 om 12:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 12:54   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is correct.
Dat is jouw buikgevoel.
Het mijne is licht verschillend.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 12:54   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil hier niemand schofferen en heb vooralles en nog wat wel begrip en ben de grootste fan van leven en laten leven maar ik ben een observeerder en kan me plooien als het niet anders meer kan. Men vraagt nu enkel en alleen respect te hebben voor onze medemensen.....en dat zijn naast onze familie en vrienden alle andere mensen die (blijven) werken. Er is nu éénmaal ander alternatief.

Dank U Rudy jij ziet tenminste klaar.
En wat als die maatregelen meer mensen dood maken dan geen maatregelen?

We hebben geen doden vermeden met die maatregelen, enkel misschien wat uitgerekt in tijd. De extra doden door de hitte en hartaanvallen zijn dus extra doden.

Wat nu?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 17:38   #26
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel ons dat later eens als ze je vertellen dat uw broer partner of moeder op de gang moet blijven liggen creperen want dat er geen IC bedden meer vrij zijn. Dan zijn het net altijd de mensen als jij die men hoort brullen tot buiten.
Citaat:
Gisteren verklaarde u nog dat u een gemotiveerd aanhanger van de gestapo was, en vandaag gaat u beweren dat u mensen laat leven?

U bent gewoon een oude bange man die wil dat de rest van de samenleving zich aanpast omdat u dat niet alleen wil doen. Enkel uw eigen leven en dat van uw naasten kan u iets schelen, en de rest van de maatschappij kan verrekken.

Op zich best begrijpelijk, ik ben zelf een even grote egoist en zou waarschijnlijk net hetzelfde doen als ik in uw plaats was. Fuck de jeugd, fuck de economie, fuck de vrijheid. Zolang ik en mijn geliefden maar veilig zijn mag de wereld vergaan.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 17:52   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is jouw buikgevoel.
Het mijne is licht verschillend.
Een licht verschil is geen probleem
Oud 14 oktober 2020, 17:57   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En wat als die maatregelen meer mensen dood maken dan geen maatregelen?

We hebben geen doden vermeden met die maatregelen, enkel misschien wat uitgerekt in tijd. De extra doden door de hitte en hartaanvallen zijn dus extra doden.

Wat nu?
MEER doden zullen er niet zijn.

Je kan het een mens moeilijk kwalijk nemen dat die probeert zichzelf en z'n geliefden te beschermen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be