Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2020, 18:52   #21
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik heb het al gehad
Was het boeiend? Ik bedoel: griep kan soms nog leuk zijn op een bepaalde manier, heeft corona ook gezelligheidswaarde?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 18:54   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je kan ook sporten en ontspannen zonder in een slecht geventileerde zaal te gaan zitten.
In de zomer ging dat makkelijk en veilig maar toen mochten we niet, nu is alles binnen en zijn we het beu. De meeste mensen hebben een groepsactiviteit nodig om te sporten en ontspannen.

Contact met mensen buiten je gezin wordt nu gedemoniseerd. We gaan een heel speciale generatie kinderen gekweekt hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 18:54   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Was het boeiend? Ik bedoel: griep kan soms nog leuk zijn op een bepaalde manier, heeft corona ook gezelligheidswaarde?
Wat?
Oud 22 oktober 2020, 18:54   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar het probleem is dat mensen niet beseffen wanneer ze wel of niet nuttig zijn.
Tijdens een wandeling door de velden uiteraard niet. In een afgesloten cinema of dranklokaal wel, vooropgesteld dat je daar niet uren en uren zit, dan heb je het toch zitten als er een besmette zit.
Laat dat nu precies de officiele dwang van maskerdracht zijn: buiten waar het niet nodig is, en in bijvoorbeeld klaslokalen waar het niet helpt als daar 3 uur lang 5 zieke leerlingen zitten.

Je hebt gelijk: maskers zijn zinloos buiten (toch wordt het verplicht, door een bende dictators-kwakzalvers die "iets" moeten doen), en in lokalen waar je uren zit met een bron, zijn ze ook niet goed genoeg. Ze zijn perfect voor face-to-face contacten die niet te lang duren (minder dan "uren") in een voor de rest goed geventileerde ruimte.

Bijvoorbeeld, in de trein of op de tram of het vliegtuig of zo. Daar heeft het waarschijnlijk zin. In een winkel, of bij de bank of zo. Waar je verschillende mensen ziet, waarvan er wel eens ene "raak" zou kunnen zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 18:57   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nu al een tijdje ervaringsdeskundige.

Ik heb niet moeten hoesten, dat maakt het wel gezellig en veel slapen. Dat weekje ziekenhuis was ook leerzaam, het corona regime was debiel. Om de 2 uur maakte ze je wakker en midden in de nacht nog bloed afnemen. Ik was zieker van de behandeling dan van Corona.

En het ziekenhuis eten was verdorie slecht, al heb ik nu ook door dat het vanwege die corona was.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 oktober 2020 om 18:59.
Oud 22 oktober 2020, 18:59   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Laat dat nu precies de officiele dwang van maskerdracht zijn: buiten waar het niet nodig is, en in bijvoorbeeld klaslokalen waar het niet helpt als daar 3 uur lang 5 zieke leerlingen zitten.

Je hebt gelijk: maskers zijn zinloos buiten (toch wordt het verplicht, door een bende dictators-kwakzalvers die "iets" moeten doen), en in lokalen waar je uren zit met een bron, zijn ze ook niet goed genoeg. Ze zijn perfect voor face-to-face contacten die niet te lang duren (minder dan "uren") in een voor de rest goed geventileerde ruimte.

Bijvoorbeeld, in de trein of op de tram of het vliegtuig of zo. Daar heeft het waarschijnlijk zin. In een winkel, of bij de bank of zo. Waar je verschillende mensen ziet, waarvan er wel eens ene "raak" zou kunnen zijn.
Dat is dus het probleem: hoeveel keer heb ik hier al gezegd dat de ‘maatregelen’ van februari eigenlijk voldoende zijn. Afstand houden en uw verstand gebruiken.

Hetzelfde met mondkapjes. Probleem is dat sommige mensen echt geen verstand hebben en dan moet je het simpel en algemeen als ‘gebod’ uitvaardigen.
Oud 22 oktober 2020, 19:01   #27
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat?
Ja, zo gezellig rillen in bed met veel dekens over je heen en dan af en toe opstaan voor een warm drankje. Toch een kans om je heerlijk ziek te voelen zonder dat het echt erg is.
Oud 22 oktober 2020, 19:02   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zo gezellig rillen in bed met veel dekens over je heen en dan af en toe opstaan voor een warm drankje. Toch een kans om je heerlijk ziek te voelen zonder dat het echt erg is.
Zonder dat het echt erg is? Jij hebt nooit griep gehad.
Oud 22 oktober 2020, 19:02   #29
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben nu al een tijdje ervaringsdeskundige.

Ik heb niet moeten hoesten, dat maakt het wel gezellig en veel slapen. Dat weekje ziekenhuis was ook leerzaam, het corona regime was debiel. Om de 2 uur maakte ze je wakker en midden in de nacht nog bloed afnemen. Ik was zieker van de behandeling dan van Corona.

En het ziekenhuis eten was verdorie slecht, al heb ik nu ook door dat het vanwege die corona was.
Ah het was echt in het ziekenhuis. Ademnood lijkt me niet prettig, mocht dat het geval geweest zijn.
Oud 22 oktober 2020, 19:05   #30
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het ongeveer, warme koorts, dafalgans, filmpje kijken en dan 2 uur maffen. Dat heel de dag door 1-2 weken aan een stuk.

Probleem is dat je maanden nodig hebt om terug op conditie te komen.
Oud 22 oktober 2020, 19:09   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah het was echt in het ziekenhuis. Ademnood lijkt me niet prettig, mocht dat het geval geweest zijn.
Nee, totaal niet, nooit onder 93% geweest. Ik moest naar de corona afdeling voor een week omdat ik andere onderzoeken nodig had.

Naast me hadden ze een kanker patient gelegd vel over been, besmet in het ziekenhuis en lag daar om dood te gaan. Na 3 weken hebben ze hem uit armoe terug naar de kinesie afdeling gedaan, hij wou maar niet dood gaan aan corona.
Wel 3 weken geen kine gekregen na z'n zware operatie, dat was veel erger dan die corona voor hem.
Oud 22 oktober 2020, 19:09   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het ongeveer, warme koorts, dafalgans, filmpje kijken en dan 2 uur maffen. Dat heel de dag door 1-2 weken aan een stuk.

Probleem is dat je maanden nodig hebt om terug op conditie te komen.
Dat is faken.

Echt griep is: doodziek zijn, geen eten of drinken binnenkrijgen, te slap om een voet te verzetten, alle levenslust weg, wensen dat je kon slapen om niet te voelen hoe ziek je bent.
Oud 22 oktober 2020, 19:11   #33
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In de zomer ging dat makkelijk en veilig maar toen mochten we niet, nu is alles binnen en zijn we het beu. De meeste mensen hebben een groepsactiviteit nodig om te sporten en ontspannen.
De afgelopen weken heb ik al meerdere virologen in de krant horen verklaren dat een van de oorzaken van de tweede golf is dat "er in de zomer buiten vrijwel geen risico is, maar nu zitten we binnen..."
Als ze die verbazingwekkende wetenschappelijke doorbraak nu eens een paar maanden eerder hadden geweten...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 19:12   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is faken.

Echt griep is: doodziek zijn, geen eten of drinken binnenkrijgen, te slap om een voet te verzetten, alle levenslust weg, wensen dat je kon slapen om niet te voelen hoe ziek je bent.
Nog nooit gehad, ik ben hoogstens enkele dagen niet goed genoeg om te gaan werken. Dat is waarschijnlijk omdat ik met veel mensen in contact kom door m'n beroep, dan bouw je een goeie weerstand op.

Die wetenschap die we al 100 jaar geleerd hebben wordt nu aan de haak gehangen en vervangen door afzonderen en je immuniteit afzwakken.

Ik zoek nu effectief naar manieren om me te laten besmetten maar het lukt niet goed, naar de hoeren gaan vind ik net iets erover. De schrik zit er goed in bij de mensen.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 oktober 2020 om 19:15.
Oud 22 oktober 2020, 19:17   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er dient zich een dringende noodzaak op aan een "mondmaskerregister" dat iedere volwassene op eenvoudig politioneel verzoek moet kunnen voorleggen en waarop staat waar en wanneer ze gedragen zijn en waar en hoe ze gewassen zijn.Visitatie door de politiediensten ter verificatie van het reinigingsproces bij de verdachte thuis kan opgelegd worden.

Mensen die wegwerpmaskertjes dragen worden VERPLICHT de corona-app te installeren die ondertussen uitgebreid is met een registratiesysteem via selfies.De burgers zullen binnenkort merken dat ieder wegwerpmaskertje een individueel nummertje draagt dat,u hebt het al begrepen,duidelijk zichtbaar moet zijn op de selfie of de app verandert uw phoon in een irritante brulboei....tot het in orde is.....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2020 om 19:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 19:40   #36
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog nooit gehad, ik ben hoogstens enkele dagen niet goed genoeg om te gaan werken. Dat is waarschijnlijk omdat ik met veel mensen in contact kom door m'n beroep, dan bouw je een goeie weerstand op.

Die wetenschap die we al 100 jaar geleerd hebben wordt nu aan de haak gehangen en vervangen door afzonderen en je immuniteit afzwakken.

Ik zoek nu effectief naar manieren om me te laten besmetten maar het lukt niet goed, naar de hoeren gaan vind ik net iets erover. De schrik zit er goed in bij de mensen.

.
Ja, dagelijks de metro nemen of zo lijkt me over het algemeen goed voor de gezondheid.
Oud 22 oktober 2020, 19:49   #37
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dagelijks de metro nemen of zo lijkt me over het algemeen goed voor de gezondheid.
De Japanners hebben erg weinig corona doden, wetenschappers zeggen dat dit waarschijnlijk komt door hun eerder afstandelijke cultuur.

metro in japan
https://www.reckontalk.com/japanese-...photos-videos/

Oud 22 oktober 2020, 19:53   #38
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kunnen we nu wel stellen. Er zijn er genoeg beschikbaar en toch zitten we in even grote shit.
Dat is niet waar, we zitten niet aan de 6000 ziekenhuis opname
Citaat:

Dus Van Ranst en co. zouden wel eens gelijk kunnen hebben: slecht gebruik en vals gevoel van veiligheid.
Onzin, zonder dat mondmasker hadden we nu mss wel aan de 6000 ziekenhuisopname gezeten.

Citaat:

Werpen we wegwerpmaskers wel weg?
Nee, ik zou niet weten waarom...als ik bij de bakker 2 minuten het dient op te zetten.
Citaat:

Hoe lang dragen mensen stoffen mondmaskers zonder ontsmetten?
De overgrote meerderheid heeft het nog geen uur op een dag op
Citaat:
Dragen ze mondmaskers op de juiste plaatsen?
De meeste wel, maar zolang je ze niet overal ten alle tijden dient te dragen waar je binnenzit, zal het virus zich verspreiden.
De meeste besmetting gebeuren binnenshuis in familiekring. Want daar gaat het maskertje af omdat meeste zich (onterecht) thuis veilig voelen.

Laatst gewijzigd door De Prof : 22 oktober 2020 om 19:54.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 19:57   #39
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Die moeten dan niet werken of buiten komen. Je ziet overal van die mondmaskers, zelfs als ze alleen in de auto zitten en op de fiets.
Oud 22 oktober 2020, 19:58   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Dat is niet waar, we zitten niet aan de 6000 ziekenhuis opname

Onzin, zonder dat mondmasker hadden we nu mss wel aan de 6000 ziekenhuisopname gezeten.

Nee, ik zou niet weten waarom...als ik bij de bakker 2 minuten het dient op te zetten.

De meeste wel, maar zolang je ze niet overal ten alle tijden dient te dragen waar je binnenzit, zal het virus zich verspreiden.
De meeste besmetting gebeuren binnenshuis in familiekring. Want daar gaat het maskertje af omdat meeste zich (onterecht) thuis veilig voelen.
We zitten vandaag aan meer dan 500 op ic.

https://www.tijd.be/dossiers/coronav.../10217952.html

Met de lag tov besmettingen zitten we binnenkort terug aan de 2000.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be