Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2020, 11:12   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Er zijn veel te weinig griepvaccins beschikbaar.

Zelfs al de risico personen kunnen niet gevaccineerd worden .
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 11:12   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mis Poes, tegen volgende herfst zou iedereen een Corona
vaccin moeten gekregen hebben .En daarna kunnen we terug beginnen leven als voorheen.
Zoals met het griep vaccin zeker ? Zie vorige post

Als we dit nog enkele maanden volhouden, dan gaat het nog heel heel lang duren voor we "weer normaal terug beginnen leven zoals voorheen" hoor. Na 1929 is men ook niet rap "terug normaal gaan leven zoals voorheen". Jij hebt echt niet door wat het is he, een wereld-economische depressie. Dat duurt een decennium, en dat eindigt met een oorlog.

Maar god, ja, we hebben 3 bompa's van corona gered door hen te verbieden gaan te fuiven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2020 om 11:14.
Oud 18 november 2020, 11:23   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Als we dit nog enkele maanden volhouden, dan gaat het nog heel heel lang duren voor we "weer normaal terug beginnen leven zoals voorheen" hoor. Na 1929 is men ook niet rap "terug normaal gaan leven zoals voorheen". Jij hebt echt niet door wat het is he, een wereld-economische depressie. Dat duurt een decennium, en dat eindigt met een oorlog.

Maar god, ja, we hebben 3 bompa's van corona gered door hen te verbieden gaan te fuiven.
Ik begrijp niet dat mensen in zo een

. fantasiewereld kunnen leven, het gaat 10-20 jaar duren voordat we hier voorbij gaan zijn, als het goed gaat. De oudjes waar we het voor doen gaan dat natuurlijk niet merken, die krijgen een pensioen en gaan al lang dood zijn tegen dan.

Miljoenen en miljoenen doden, rampen, vluchtelingestromen, oorlogen en wat nog meer, die corona wordt de grootste ramp sinds euh ja, sinds ik weet het niet sinds wanneer.

Die virologen hebben hebben een demon losgelaten waar ze blijkbaar geen besef van hebben.

In het beste geval drukken ze een pak geld bij en vangen we zo de grootste slag op door alles door te schuiven naar de jeugd.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 18 november 2020 om 11:29.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 11:27   #24
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
vaccin moeten gekregen hebben .En daarna kunnen we terug beginnen leven als voorheen.
En als dat niet zo is, dan doen we gewoon er nog 6 maanden bij, en dan hebben we dus effectief 2 jaar weggesmeten om een paar oude mensen te redden.

Met alle chinezen maar niet met den deze. Als Oostenrijk me binnenlaat, ga ik skiën zo snel dat het kan.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 11:29   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals met het griep vaccin zeker ? Zie vorige post Als we dit nog enkele maanden volhouden, dan gaat het nog heel heel lang duren voor we "weer normaal terug beginnen leven zoals voorheen" hoor. Na 1929 is men ook niet rap "terug normaal gaan leven zoals voorheen". Jij hebt echt niet door wat het is he, een wereld-economische depressie. Dat duurt een decennium, en dat eindigt met een oorlog.
Ik begon al te twijfelen maar eindelijk iemand die de realiteit der dingen echt ziet, soms.
En hij heeft humor. Da's een toetje met kriek!
Oud 18 november 2020, 11:33   #26
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat mensen in zo een fantasiewereld kunnen leven, het gaat 10-20 jaar duren voordat we hier voorbij gaan zijn, als het goed gaat.
De oudjes waar we het voor doen gaan dat natuurlijk niet merken, die krijgen een pensioen en gaan al lang dood zijn tegen dan.
Miljoenen en miljoenen doden, rampen, vluchtelingestromen, oorlogen en wat nog meer, die corona wordt de grootste ramp sinds euh ja, sinds ik weet het niet sinds wanneer. Die virologen hebben hebben een demon losgelaten waar ze blijkbaar geen besef van hebben.
In het beste geval drukken ze een pak geld bij en vangen we zo de grootste slag op door alles door te schuiven naar de jeugd.
Ik, als oudje, neem dit filosofisch op:

Timing, timing is everything
Oud 18 november 2020, 11:37   #27
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hier kaarten ze al het misbruik aan van de maatregelen.

Avondklok niet voor corona, maar gewoon om andere problemen op te lossen. Het is inderdaad makkelijk nu om er een paar dingen snel door te duwen.

- vakantieregeling scholen
- puntenrijbewijs
- vermogentaks

alle drie voorbeelden van zaken die vorig jaar nog werden afgeketst.

https://www.hln.be/binnenland/zware-...dden~acaa3b91/
Oud 18 november 2020, 11:42   #28
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De school werd maanden gesloten, vakanties uitgebreid en onwerkbare afstandsscholing opgedrongen door de experts en hun bangmakerij. Voor de meeste kinderen is dit een verloren jaar en velen hebben school zelfs opgegeven.

Maar de experts hebben een briljant idee, na 8 maanden van die shit (ik herhaal, 8 maanden), zeggen ze dat 2 maanden zomervakantie toch iets te lang is omdat leerlingen teveel vergeten in die periode. Dus na 8 maanden corona shit in het onderwijs komen ze daar mee af.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201117_96707517
Dat is eerder ook al eens aan bod gekomen voor de corona crisis.
Op 2 maanden vergeten leerlingen een pak van wat ze afgelopen jaar geleerd hebben.
Toch wil ik een nuance meegeven. Geef eens wat meer relevante leerstof. Ik heb bvb wetenschappen gedaan, en de hoeveelheid literaire troep die ik heb moeten slikken is echt niet normaal.
Het interesseerde me toen geen zak, en nu nog niet.
Zelf bij vakken als Frans en Engels komt men af met literatuur. Maar een sollicitatie brief schrijven of zelfs gewoon een deftige conversatie voeren in het Frans of Engels komt nauwelijks aan bod. Ook heel veel focus op grammatica.
Literatuur mag, maar eerst belangrijker zaken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 11:48   #29
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb dat eerste boek van Pickety gelezen. Het is zelfs zo dat heel veel westerse landen gigantisch veel schulden hebben opgebouwd door die oorlogen, en daar in feite nu nog niet van gerecupereerd zijn.
Na zo'n wereldoorlog verdwijnen er meestal grootmachten. Dat was zeker duidelijk na WOI. Na WOII was het verenigd koninkrijk heel veel van haar pluimen verloren. In feite heeft WOII de grote depressie in Amerika opgelost, maar een grote financiële kater achtergelaten in Europa.
Het Marshall plan is er gekomen om dat net na de oorlog het communisme bijzonder veel aanhang kreeg in onze contreiën. Ah ja, er was geen geld.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 november 2020 om 11:49.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 12:09   #30
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik heb dat eerste boek van Pickety gelezen. Het is zelfs zo dat heel veel westerse landen gigantisch veel schulden hebben opgebouwd door die oorlogen, en daar in feite nu nog niet van gerecupereerd zijn.
Na zo'n wereldoorlog verdwijnen er meestal grootmachten. Dat was zeker duidelijk na WOI. Na WOII was het verenigd koninkrijk heel veel van haar pluimen verloren. In feite heeft WOII de grote depressie in Amerika opgelost, maar een grote financiële kater achtergelaten in Europa.
Het Marshall plan is er gekomen om dat net na de oorlog het communisme bijzonder veel aanhang kreeg in onze contreiën. Ah ja, er was geen geld.
En nu is het geld in Amerika ook op met de Corona. Nu zal het plan en het geld van China moeten komen, met een vleugje communisme.
Oud 18 november 2020, 12:27   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

China investeert 22duzendmiljard in de komende 10 jaar.

Wij?
33€ of zo.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 november 2020 om 12:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 12:27   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De school werd maanden gesloten, vakanties uitgebreid en onwerkbare afstandsscholing opgedrongen door de experts en hun bangmakerij. Voor de meeste kinderen is dit een verloren jaar en velen hebben school zelfs opgegeven.

Maar de experts hebben een briljant idee, na 8 maanden van die shit (ik herhaal, 8 maanden), zeggen ze dat 2 maanden zomervakantie toch iets te lang is omdat leerlingen teveel vergeten in die periode. Dus na 8 maanden corona shit in het onderwijs komen ze daar mee af.

Ik ben geen pedagoog, hoogstens een ervaringsdeskundige van eigen schoolse opleiding en deze van mijn kinderen en kleinkinderen.

En net door die ervaring, ben ik voorstander om de grote schoolvakantie te minderen naar zes weken. Zonder dat vakanties tijdens het schooljaar langer moeten worden of vermeerderen.
Dat meer-onderwijs moet zeker niet alleen naar theorie gaan. Er mag gerust wat meer sport edm bijkomen.

Er werd al verwezen in de draad naar de vakboungden. Die slikken zoiets natuurlijk niet.
Maar staat het vele verlof in het onderwijs in het teken van het welzijn van de kinderen, of het welzijn (en lui zijn) van de onderwijzenden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 13:15   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben geen pedagoog, hoogstens een ervaringsdeskundige van eigen schoolse opleiding en deze van mijn kinderen en kleinkinderen.

En net door die ervaring, ben ik voorstander om de grote schoolvakantie te minderen naar zes weken. Zonder dat vakanties tijdens het schooljaar langer moeten worden of vermeerderen.
Dat meer-onderwijs moet zeker niet alleen naar theorie gaan. Er mag gerust wat meer sport edm bijkomen.

Er werd al verwezen in de draad naar de vakboungden. Die slikken zoiets natuurlijk niet.
Maar staat het vele verlof in het onderwijs in het teken van het welzijn van de kinderen, of het welzijn (en lui zijn) van de onderwijzenden?
Het punt dat ik wilde maken is dat die experts net ettelijke maanden school hebben kapot gemaakt en dan nu komen lullen over een paar weken extra school tijdens de zomer.
Oud 18 november 2020, 13:19   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt dat ik wilde maken is dat die experts net ettelijke maanden school hebben kapot gemaakt en dan nu komen lullen over een paar weken extra school tijdens de zomer.
Die paar weken in de zomer gaan binnen 8 jaar hun schade die ze veroorzaakt hebben dit jaar alleen al, gecompenseerd hebben he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2020 om 13:19.
Oud 18 november 2020, 13:22   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die paar weken in de zomer gaan binnen 8 jaar hun schade die ze veroorzaakt hebben dit jaar alleen al, gecompenseerd hebben he.
Voor heel veel jongeren is dit een verloren jaar, dat kun je niet meer compenseren. Voor slimme gestudeerde mensen blijken die experts rete achterlijk.
Oud 18 november 2020, 13:29   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor heel veel jongeren is dit een verloren jaar, dat kun je niet meer compenseren. Voor slimme gestudeerde mensen blijken die experts rete achterlijk.
Als dit alles het diploma fetishism kan doorbreken vind ik het nog goed.
Oud 18 november 2020, 22:13   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik heb nooit anders geweten dat de zomervakantie hier zo lang was. Nu zal dat opeens een probleem zijn. Niet dat ik leerkracht ben of zo, maar ik vind het gewoon dikke zever met de nonsens dat ze nu afkomen.
Eerst aan ene kant de kinderen 6 maanden verhinderen om fatsoenlijk les te laten volgen en dan zagen over de vakantie.
Enerzijds vinden ze twee maanden vakantie te lang, anderzijds "doen ze die laatste weken toch niets en kunnen we evengoed met de kinderen al op vakantie vertrekken". Krijg dat maar eens verzoend.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 08:59   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze hebben gewoon gelijk. 2 maanden vakantie is gewoon absurd. Nergens voor nodig.
TheFourHorsemen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 09:00   #39
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij gaat ons nog een volledig jaar zo laten leven?

Bol het af met uw belachelijke voorstellen. Of kruip gewoon zelf een jaar in uw kelder.
TheFourHorsemen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 09:06   #40
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"de" experts? Is het dezelfde persoon die pleitte om de scholen dit jaar te sluiten en nu pleit voor een andere vakantieregeling?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be