Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 09:58   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Omdat een oudere meer risico pakt met in het weekend te gaan winkelen als een jongere risico pakt om te gaan skiën. En dan bedoel ik niet om besmet te worden maar wel de kans om de ziekenzorg nodig te hebben of te sterven.
Leg uit.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 09:59   #22
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik begrijp uw stelling niet.

Volgens sommigen zouden rokers, die longkanker krijgen, het ook zelf gezocht hebben.
Ja en dat is net het gevaarlijke aan deze stelling. De rokers worden de volgende, dan de dikzakken, dan gewoon de ouderen,...

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 22 november 2020 om 09:59.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 10:01   #23
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leg uit.
Gewoon naar de cijfers kijken hé.
Oud 22 november 2020, 10:01   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgens sommigen zouden rokers, die longkanker krijgen, het ook zelf gezocht hebben.
Volgens de Zweedse longartsen moeten de rokers met longkanker behandeld worden NA alle andere longpatiënten.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 10:01   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uiteraard.

Jij wil dat mensen die een extra risico nemen en daardoor misschien beroep moeten doen op gezondheidszorg, dan maar van die gezondheidszorg moeten afzien, waaronder dus vakantie gangers.

Maar de grootste groep die gewild risico's neemt, en het meeste de ziekenhuizen belast, zijn gepensioneerden die 100% veilig kunnen zijn, maar bewust kiezen om het risico te nemen om ziek te worden, en de grootste groep vormen die de ziekenhuizen onder druk zet, vanwege dat risico volle gedrag.

Het zijn niet de jongeren, die ook risico vol gedrag hebben qua besmetting, maar bijzonder weinig risico lopen om op ziekenhuizen moeten te rekenen, en de weinigen die het nodig hebben, niet voor overlast zorgen.

Waarom zouden risico nemers zoals vakantiegangers dus wel toegang tot gezondheidszorg moeten ontzegd worden, en gepensioneerden die zich bewust aan besmettingsrisico's blootstellen, niet ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 10:03   #26
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het overgrote deel v.d. ouderen winkelt NIET in het weekend.
Dat zie ik toch wel anders.
Oud 22 november 2020, 10:04   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de Zweedse longartsen moeten de rokers met longkanker behandeld worden NA alle andere longpatiënten.

Uiteraard. Lijkt mij logisch dat zij die een extra risico genomen hebben, vanzelf in triage vallen.

Een gepensioneerde die thuis had kunnen blijven en niet ziek worden, maar toch risico genomen heeft, moet plaats laten voor die jongere huisvader die de keuze niet had, en pech heeft maar toch ziekenzorg nodig heeft he.

Men verzorgt iedereen als men kan. Als men niet kan, moeten zij die "gespeeld hebben" plaats ruimen voor zij die geen keuze hadden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 10:05.
Oud 22 november 2020, 10:07   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard.

Jij wil dat mensen die een extra risico nemen en daardoor misschien beroep moeten doen op gezondheidszorg, dan maar van die gezondheidszorg moeten afzien, waaronder dus vakantie gangers.

Maar de grootste groep die gewild risico's neemt, en het meeste de ziekenhuizen belast, zijn gepensioneerden die 100% veilig kunnen zijn, maar bewust kiezen om het risico te nemen om ziek te worden, en de grootste groep vormen die de ziekenhuizen onder druk zet, vanwege dat risico volle gedrag.
Ik weet niet hoe het nu gaat in Z Frankrijk maar HIER nemen gepensioneerden bewust géén risico's. Bekijk ze maar in de winkels, op straat, enz...
Er zijn natuurlijk uitzonderingen...
Oud 22 november 2020, 10:08   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat zie ik toch wel anders.
Dan woon jij in een streek waar ze nogal tegendraads zijn.
Oud 22 november 2020, 10:12   #30
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Skiën is voor Vlamingen en Brabanders culturele toe-eigening en moet met zware gevangenisstraffen of op z'n minst een geseling tegen de schandpaal van de sociale media worden bestraft. #woke4life@alpenijnen

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 22 november 2020 om 10:12.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 10:18   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het nu gaat in Z Frankrijk maar HIER nemen gepensioneerden bewust géén risico's. Bekijk ze maar in de winkels, op straat, enz...
Dan zijn er dus ook geen die in het ziekenhuis liggen met corona he. Maar blijkbaar ligt het daar vol met 60+. Hoe leg je dat uit ?

Als geen enkele van die 60+ een risico genomen heeft, dan is er geen enkele die ziek werd he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 10:18.
Oud 22 november 2020, 10:41   #32
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn er dus ook geen die in het ziekenhuis liggen met corona he. Maar blijkbaar ligt het daar vol met 60+. Hoe leg je dat uit ?

Als geen enkele van die 60+ een risico genomen heeft, dan is er geen enkele die ziek werd he.
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zie dagelijks bejaarden winkelen op drukke momenten en in het weekend. Evengoed bezochten ze de horeca toen die nog open was, gingen ze naar musea, vingen ze de kleinkinderen op , enz ...

Die bejaarden zijn niet door telepathie besmet geraakt. Die hebben zich door hun gedrag blootgesteld aan een risico op besmetting.
Als ze zich zouden isoleren en enkel voor het hoogstnodige naar de winkel zouden gaan met "echte" beschermingsmiddelen (FFP2, enz ...), is de kans op besmetting onmeetbaar klein.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:01   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mocht ik minister van toerisme en sport zijn in of over een ski-gebied, ik zou de sector toch gedeeltelijk "redden".

Door het skigebied voor te stellen als een gebied met zeer strenge maatregelen die bijna garanderen dat je er niet besmet zal geraken:
- sluiten van café's en dancings
- zeer strikte regeling van horeca: ruime afstanden tussen de gezelschappen, die enkel uit gezinnen in de strikte zin (papa, mama, kindjes) mogen bestaan.
- enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:07   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regeringk raadt aan om niet te gaan skiën.
Wat belet deze regeringk om het gewoon te verbieden?
800.000 potentiele besmettingshaarden gaan jaarlijks skiën.
Begin dit jaar zagen we de gevolgen van het niet verbieden om te gaan skiën. Zelfs de zelfverklaarde expert, Marc Van Ranst, zag er geen graten in.

En dit seizoen, dit seizoen willen de "experten" en de premier dat de mensen niet gaan skiën.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201121_93486878

Definitief kruis over jaarlijkse skivakantie? Dit zeggen experts, politiek en skistations
Na de virologen vraagt nu ook premier Alexander De Croo (Open VLD) expliciet om deze winter niet te gaan skiën, iets wat zo’n 800.000 Belgen jaarlijks doen. Nochtans brengen dezer dagen de skistations in Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Zwitserland alles in gereedheid om straks ook Belgische wintersporters met open armen te ontvangen. Maar maken we nu beter een definitief kruis over de jaarlijkse skivakantie?
Ik zou skivakanties verbieden, maar ge weet wel dat dan de coronaminimalisten met ‘uw’ partij op kop moord en brand gaan schreeuwen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:11   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht ik minister van toerisme en sport zijn in of over een ski-gebied, ik zou de sector toch gedeeltelijk "redden".

Door het skigebied voor te stellen als een gebied met zeer strenge maatregelen die bijna garanderen dat je er niet besmet zal geraken:
- sluiten van café's en dancings
- zeer strikte regeling van horeca: ruime afstanden tussen de gezelschappen, die enkel uit gezinnen in de strikte zin (papa, mama, kindjes) mogen bestaan.
- enz.
Ge weet best dat dat niet werkt Schoof, dat loopt in het honderd. De Belgische overheid kan niet controleren wat onze onnozele toeristen in ‘Skibar Bei Corona Fritz’ uitspookt.

Het is toeristische reizen verbieden of niet.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 22 november 2020, 11:14   #36
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regeringk raadt aan om niet te gaan skiën.
Wat belet deze regeringk om het gewoon te verbieden?
Inderdaad alle geneugte en plezier uit het leven bannen.
Opsluiten en liefst nog een verklik-sfeer organiseren zodat de aanhangers van het viro-fascisme hun medeburgers kunnen aangeven zodat ze streng gestraft kunnen worden omdat ze doodgewoon een beetje aan het genieten waren.

Het wordt hier verschrikkelijk enggeestig in dit arme Vlaanderen.
En het gevaar is nog niet voorbij.
Nu de machthebbers hebben gezien dat het schaapachtige deel van de bevolking zeer mak en gedwee meegaat in de commu-fascistische maatregelen in naam van de wetenschap, lijkt het hek van de dam.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...na/ar-BB1bdTW3
Na het viro-fascisme lijkt de weg open naar de enviro-dictatuur op basis van zogenaamde wetenschappelijke raadgevingen.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:28   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou skivakanties verbieden, maar ge weet wel dat dan de coronaminimalisten met ‘uw’ partij op kop moord en brand gaan schreeuwen.
Waarom werd dat niet voor griep verboden ? Er zijn al meer griep doden gevallen dan corona doden.

Ik zou trouwens gepensioneerden verbieden van hun huis te verlaten, en mensen verbieden van bij gepensioneerden binnen te gaan. Wat denkt ge daar van ?

Dat zou beletten dat daar die 60+ op reanimatie liggen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 11:29.
Oud 22 november 2020, 11:33   #38
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom werd dat niet voor griep verboden ? Er zijn al meer griep doden gevallen dan corona doden.

Ik zou trouwens gepensioneerden verbieden van hun huis te verlaten, en mensen verbieden van bij gepensioneerden binnen te gaan. Wat denkt ge daar van ?

Ja ik dat dat de enige oplossing is om uit deze crisis te komen. Ik zou wel nog een beetje meer toelaten dan u. Ze mogen nog gerust in hun tuin komen tot op 1,5m van het scheiden.
Oud 22 november 2020, 11:33   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom zou iemand als hij niet besmet is zijn huis niet mogen verlaten? Men moet gewoon de maatregelen volgen.
Oud 22 november 2020, 11:37   #40
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zou iemand als hij niet besmet is zijn huis niet mogen verlaten? Men moet gewoon de maatregelen volgen.
Ja maar jij wilt wel meer maatregelen van ons. Jij wilt dat de maatregel er komt dat wij niet mogen gaan skien. Awel dan wil ik de maatregel dat jullie niet uit jullie huis mogen komen. En die maatregel is nog effectiever dan de jongere te laten gaan skien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be