![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() In deze periode van het jaar is het altijd druk in winkelstraten. Als er dan nog een paar Vlamingen bij komen, dan is het heel gemakkelijk om de schuld op de buitenlanders te steken, en zal onze pers het wel verder uitvergroten. In AD staat een artikel over de winkelgekte in Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven- maar daar wordt zelfs niet over ons gesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De burgemeester is er binnen deze context enkel om in te grijpen waar noodzakelijk: veiligheid garanderen o.a.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Die gaan hun eigen niet bezig houden met hun kiezers te pesten op kerstavond. En de politie heeft daar volgens mij ook geen zin in. Hier kent iedereen iedereen inclusief politie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken die cultuur: "Laten we elkaar vooral geen pijn doen. Iedereen weet alles over iedereen. Geen slapende honden wakker maken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() De burgemeester is het hoofd van de lokale politie. Hij kan de politie bepaalde opdrachten geven. De onze is dat inzake het naleven van de coronamaatregelen niet van plan. Hij heeft dat het afgelopen jaar genoeg bewezen: zolang het de spuigaten niet uitloopt, laat hij zijn bevolking met rust.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat er een gebrek aan verantwoordelijkheid is bij uw (jullie) burgemeester. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Wij niet.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn voor jullie. Blijf dan wel in jullie dorp a.u.b
Laatst gewijzigd door Rudy : 28 november 2020 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Dat is het hem nu net.
Wie bang is om besmet te worden, moet zijn voorzorgen nemen. Het is niet aan de rest om hun leven op te geven. Trouwens, als u uw voorzorgen neemt, kan ik u toch onmogelijk besmetten ? Dat kan enkel wanneer u zelf onvoorzichtig bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon laf van de Dweil.
Ofwel zegt hij dat het wettelijk verboden is om naar het buitenland te gaan, ofwel zwijgt hij. Maar zoals nu "wettelijk mag het, maar ik raad het ten stelligste af" is lulkoek. En dan is er nog een klein detail: als je ook in Nederland, en zelfs in een winkel daar, je masker draagt, je afstand bewaart enz. ... dan vertoon je geen gevaarlijk gedrag en importeer je geen virus. Dus aan de Nederlanders om streng te controleren en de boel te organiseren. Ofwel de Vlamingen simpelweg verbieden om in Nederland te komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben super voorzichtig. Geen van mijn kinderen of kleinkinderen in mijn kot. Niet met Kerst en niet met nieuwjaar. Wel een afspraak voor een gezinswandeling in groepjes van max. 4 en met de nodige afstanden. Maar zodra het me een beetje makkelijker gemaakt wordt, ... ben ik naar Spanje. Waar ik even voorzichtig zal zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: politiek misbruik maken van de Covid crisis is nu toch uit de NVA debatfiches geschrapt dacht ik. Of niet?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 november 2020 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, ik ben daar ook voorstander van. Verbied reizen naar het buitenland behalve voor beroepsmatige doeleinden. Ik zeg wel verbieden. Een waterdicht systeem om dit te controleren bestaat er momenteel niet. Enkel de pakkans verhogen. Als de premier zegt dat reizen naar het buitenland afgeraden wordt dan heb je nog steeds de keuze. Doe je dat niet dan is het spijtige dat landgenoten daar uiteindelijk slachtoffer van worden. Rekenen op solidariteit wordt steeds moeilijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je kan de mensen niet blijven opsluiten he |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet mijn woorden.
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toerisme is een sector, en een niet te onderschatten bron van inkomsten voor ieder land. België en Nederland behoren niet tot de landen die enkel kunnen en moeten overleven van toerisme. Laatst gewijzigd door Rudy : 28 november 2020 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |