Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2020, 20:01   #21
gertc
Europees Commissaris

Standaard

In deze periode van het jaar is het altijd druk in winkelstraten. Als er dan nog een paar Vlamingen bij komen, dan is het heel gemakkelijk om de schuld op de buitenlanders te steken, en zal onze pers het wel verder uitvergroten. In AD staat een artikel over de winkelgekte in Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven- maar daar wordt zelfs niet over ons gesproken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 20:15   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Onze burgemeester is dat gelukkig al niet van plan. Die vindt de maatregelen sowieso al veel te ver doorslaan.
Wat de burgemeester vindt is uiteindelijk bijzaak.
De burgemeester is er binnen deze context enkel om in te grijpen waar noodzakelijk: veiligheid garanderen o.a..
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 20:19   #23
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De burgemeester is er binnen deze context enkel om in te grijpen waar noodzakelijk: veiligheid garanderen o.a..
Die gaan hun eigen niet bezig houden met hun kiezers te pesten op kerstavond. En de politie heeft daar volgens mij ook geen zin in. Hier kent iedereen iedereen inclusief politie.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 20:23   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Die gaan hun eigen niet bezig houden met hun kiezers te pesten op kerstavond. En de politie heeft daar volgens mij ook geen zin in. Hier kent iedereen iedereen inclusief politie.
Een beetje zoals in Wallonië dus.
Ik ken die cultuur: "Laten we elkaar vooral geen pijn doen. Iedereen weet alles over iedereen. Geen slapende honden wakker maken".
Oud 28 november 2020, 20:23   #25
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De burgemeester is het hoofd van de lokale politie. Hij kan de politie bepaalde opdrachten geven. De onze is dat inzake het naleven van de coronamaatregelen niet van plan. Hij heeft dat het afgelopen jaar genoeg bewezen: zolang het de spuigaten niet uitloopt, laat hij zijn bevolking met rust.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 20:29   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De burgemeester is het hoofd van de lokale politie. Hij kan de politie bepaalde opdrachten geven. De onze is dat inzake het naleven van de coronamaatregelen niet van plan. Hij heeft dat het afgelopen jaar genoeg bewezen: zolang het de spuigaten niet uitloopt, laat hij zijn bevolking met rust.
Zolang niemand protesteert.
Ik vind dat er een gebrek aan verantwoordelijkheid is bij uw (jullie) burgemeester.
Oud 28 november 2020, 20:34   #27
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dat er een gebrek aan verantwoordelijkheid is bij uw (jullie) burgemeester.
Wie zou er protesteren. Kerstavond is niet met luide muziek ofzo. Gewoon gezellig samen fonduen.
Oud 28 november 2020, 21:10   #28
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Wij niet.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 28 november 2020, 21:39   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij niet.
Fijn voor jullie. Blijf dan wel in jullie dorp a.u.b

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 november 2020 om 21:40.
Oud 28 november 2020, 21:43   #30
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Fijn voor jullie. Blijf dan wel in jullie dorp a.u.b
Dat is het hem nu net.
Wie bang is om besmet te worden, moet zijn voorzorgen nemen. Het is niet aan de rest om hun leven op te geven.
Trouwens, als u uw voorzorgen neemt, kan ik u toch onmogelijk besmetten ?
Dat kan enkel wanneer u zelf onvoorzichtig bent.
Oud 28 november 2020, 22:05   #31
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is het hem nu net.
Wie bang is om besmet te worden, moet zijn voorzorgen nemen. Het is niet aan de rest om hun leven op te geven.
Trouwens, als u uw voorzorgen neemt, kan ik u toch onmogelijk besmetten ?
Dat kan enkel wanneer u zelf onvoorzichtig bent.
Daarom ook als de winkels open gaan dat het geen verplichting is om te gaan. Ik adviseer dan ook heel hard aan de ouderen op dit forum zeker het eerste jaar nog heel hard op te passen. Ook na het vaccin zal je best nog lang uitkijken. Dus voor jullie zeker geen verlof volgend jaar.
Oud 28 november 2020, 22:16   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is gewoon laf van de Dweil.

Ofwel zegt hij dat het wettelijk verboden is om naar het buitenland te gaan, ofwel zwijgt hij. Maar zoals nu "wettelijk mag het, maar ik raad het ten stelligste af" is lulkoek.

En dan is er nog een klein detail: als je ook in Nederland, en zelfs in een winkel daar, je masker draagt, je afstand bewaart enz. ... dan vertoon je geen gevaarlijk gedrag en importeer je geen virus.
Dus aan de Nederlanders om streng te controleren en de boel te organiseren. Ofwel de Vlamingen simpelweg verbieden om in Nederland te komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 22:19   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom ook als de winkels open gaan dat het geen verplichting is om te gaan. Ik adviseer dan ook heel hard aan de ouderen op dit forum zeker het eerste jaar nog heel hard op te passen. Ook na het vaccin zal je best nog lang uitkijken. Dus voor jullie zeker geen verlof volgend jaar.
Zie mijn post hier net boven.

Ik ben super voorzichtig.
Geen van mijn kinderen of kleinkinderen in mijn kot. Niet met Kerst en niet met nieuwjaar. Wel een afspraak voor een gezinswandeling in groepjes van max. 4 en met de nodige afstanden.
Maar zodra het me een beetje makkelijker gemaakt wordt, ... ben ik naar Spanje. Waar ik even voorzichtig zal zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 22:23   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ofwel zegt hij dat het wettelijk verboden is om naar het buitenland te gaan, ofwel zwijgt hij. Maar zoals nu "wettelijk mag het, maar ik raad het ten stelligste af" is lulkoek.

En dan is er nog een klein detail: als je ook in Nederland, en zelfs in een winkel daar, je masker draagt, je afstand bewaart enz. ... dan vertoon je geen gevaarlijk gedrag en importeer je geen virus.
Dus aan de Nederlanders om streng te controleren en de boel te organiseren. Ofwel de Vlamingen simpelweg verbieden om in Nederland te komen.
Schoof: de huidige regering neemt de gepaste maatregelen. Het kan nog strenger zoals Duitsland, Italië en Frankrijk.

Edit: politiek misbruik maken van de Covid crisis is nu toch uit de NVA debatfiches geschrapt dacht ik. Of niet?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 november 2020 om 22:25.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 22:30   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Je prefereert dus strikte regelgeving.
Eerlijk gezegd, ik ben daar ook voorstander van. Verbied reizen naar het buitenland behalve voor beroepsmatige doeleinden.
Ik zeg wel verbieden. Een waterdicht systeem om dit te controleren bestaat er momenteel niet. Enkel de pakkans verhogen.

Als de premier zegt dat reizen naar het buitenland afgeraden wordt dan heb je nog steeds de keuze.
Doe je dat niet dan is het spijtige dat landgenoten daar uiteindelijk slachtoffer van worden.
Rekenen op solidariteit wordt steeds moeilijker.
Oud 28 november 2020, 22:34   #36
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je prefereert dus strikte regelgeving.
Eerlijk gezegd, ik ben daar ook voorstander van. Verbied reizen naar het buitenland behalve voor beroepsmatige doeleinden.
Ik zeg wel verbieden. Een waterdicht systeem om dit te controleren bestaat er momenteel niet. Enkel de pakkans verhogen.

Als de premier zegt dat reizen naar het buitenland afgeraden wordt dan heb je nog steeds de keuze.
Doe je dat niet dan is het spijtige dat landgenoten daar uiteindelijk slachtoffer van worden.
Rekenen op solidariteit wordt steeds moeilijker.
Er zijn landen die wel degelijk het moeten hebben van toerisme. Gij veroorzaakt veel meer leed met maatregelen dan het virus ooit op zijn eigen zou maken.
Oud 28 november 2020, 22:39   #37
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Als dit een voorbode van de eindejaarsperiode is, zullen we ons moeten aanpassen”: kerstboom en lichtspel doen ook Grote Markt Brussel vollopen

BrusselHet is vanavond over de koppen lopen op de Brusselse Grote Markt. De hele dag lang viel de drukte al op in de Brusselse binnenstad, en dat terwijl zowel horeca als winkels gesloten zijn. De Brusselse politie stuurt extra manschappen. "Sommige mensen zullen het nooit begrijpen”, reageert viroloog Marc Van Ranst.
https://www.hln.be/brussel/als-dit-e...open~ae3fad03/

Je kan de mensen niet blijven opsluiten he
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 22:45   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn landen die wel degelijk het moeten hebben van toerisme. Gij veroorzaakt veel meer leed met maatregelen dan het virus ooit op zijn eigen zou maken.
In Oostenrijk sterven ze van de honger.

Niet mijn woorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Misschien zijn er mensen die niet kunnen overleven zonder het geld van het toerisme. Dood gaan van de honger of corona. Ge moogt kiezen wat je het ergst vindt.
Oud 28 november 2020, 22:46   #39
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
https://www.hln.be/brussel/als-dit-e...open~ae3fad03/

Je kan de mensen niet blijven opsluiten he
Ja ik had daarnet ook al van Brugge gedeeld. Als een paar kerstlampjes al zoveel volk naar buiten brengt, dan kunnen ze het wel vergeten met Nieuwjaar. Ik voorspel overal kleinschalig vuurwerk en het volk gaat naar buiten komen. Gaat de politie dan het grof geschut boven halen?
Oud 28 november 2020, 22:48   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben ook behoefte aan toerisme.
Toerisme is een sector, en een niet te onderschatten bron van inkomsten voor ieder land.
België en Nederland behoren niet tot de landen die enkel kunnen en moeten overleven van toerisme.

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 november 2020 om 22:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be