![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik woon en werk in Duitsland en betaal iedere maand mijn Solidaritätszuschlag, een bedrag dat gebruikt wordt voor het oosten. Wordt dat in Belgie ook gedaan: krijgt iedere Vlaming ook op zijn loonbriefje te zien hoeveel geld hij aan Wallonie kwijt is?
Mensen die het Duitse volk afdoen als "nazivolk" zijn zelf de grootste racisten die er zijn. Een heel volk vastpinnen op een cliche is net zo kwalijk riekend als de marsen van extreemrechtse kaalkoppen, die andersdenkenden, andersgekleurden en andersvoelenden lastigvallen. Sommige belgicisten moeten eens vaker in de spiegel kijken, ze zijn minstens even fascistisch als de flaminganten, die ze in die hoek willen duwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien creert het een transparanter beleid , komt de overheid zo echt dichter bij de burger en wordt er eerder een gevoel van eenheid gecreerd . Hoe kwijt ben je geld dat je sowieso aan de staat moet afdragen als het in het land blijft . Als men met mijn geld in de Walen een baan legt waar ik , ookal is het sporadisch , over kan rijden naar d'Ardennen , dan ben ik dara blij om en ben ik mijn geld niet kwijt . Anders is het echter met die fondsen die Vlaanderen door Geertje Bourgeois aan Haiti en Congo heeft weggegooid om zich als hulpverlenende natie te profileren . daar verliest men alles mee .
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
deze landen horen niet bij elkaar, en deze gemeenschap dient alleen om de wereld uit te buiten, als je niet weet wat te doen met je land, geef het dan aan de nazi's, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() het feit is dat OOSTDUITLAND EEN CATASTROFE IS >>> zoek de info zelf,
Wallonie met 24000 nieuwe bedrijven (26000 in Vlaanderen) doet het nog goed. Maar blijf toch voor de nazi's stemmen, ik spreek hun argumenten tegen maar hun algemene strategie past perfect in mijn geopolitische fantasmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de BUBbels zijn dus toch ergens goed voor: om de mensen te laten lachen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
mijn droom wordt waarheid, zie de opkomst van de nazi's en de onbetaalbare vergrijzing |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoewel West-Duitsland op dit moment het oosten uit de stront aan het trekken is, wordt er in Oost-Duitsland gemekkerd als nooit tevoren. Het probleem is nu juist, dat door het westgeld en het ontbreken van een ondernemende middenklasse het oosten Duitslands afhankelijk geworden is van de slagkracht van het westen, terwijl Duitsland als geheel haar positie van economische wereldmacht zo langzaam aan het kwijtraken is. Het passieve oosten remt de Duitse staatshuishouding sterk af.
Duitsland voelt zich een natie, men spreekt dezelfde taal en men deelt tot 1945 dezelfde geschiedenis. Het splijten van Duitsland tijdens de Koude Oorlog heeft de twee delen ver van elkaar verwijderd, niet alleen economisch, maar vooral ook psychisch. Kohl heeft "blühende Landschaften" beloofd, maar blind geworden door het visioen van een verenigd Duitsland, de concrete (aanpassings)problemen dan wel over het hoofd gezien dan wel zeer sterk onderschat. Wanneer het om identiteit gaat, dan spelen taal en geschiedenis natuurlijk een belangrijke rol, maar ook een gevoelen dat men elkaar aanvult en niet tegenwerkt. Terwijl de Westduitser moppert omdat zijn economische slagkracht wordt opgezogen naar het oosterse vacuum, mekkert de oostduitser omdat hij niet ernst genomen wordt door het westen, afgezien van belabberde economische vooruitzichten (Mecklenburg-Vorpommern bijvoorbeeld heeft een arbeidslozenquote van over de 25%), die angst en onzekerheid onder de bevolking verspreiden. Ik vind dat hier op dit forum het woord nazi wat al te gemakkelijk valt. Wat in hemelsnaam is een nazi? Iemand die rechtser is dan jij? Of iemand die je gewoon niet bevalt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
daar begint de miserie, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een Oostduitser en een Westduitsers zijn heel verschillend, ja zelfs een noordoostduitser (Berlijner) en een zuidoostduitser (Saksen) verschillen hemelsbreed. Ik heb in Baden-Württemberg geleefd, woon nu in Nedersaksen en groter kan het contrast niet zijn: van witgepleisterde vakwerhuizen naar bakstenen woningen. Een Oostfries is geen Beier, maar toch zijn ze allemaal Duits.
Een Hollander is geen Fries of Vlaming, een Rotterdammer geen Amsterdammer (en dat is ook goed zo!), en een Limburger geen Vlaming. Ondanks het feit dat de nederfrankische stammen aan de Rijnmonding in twee verschillende staten terecht zijn gekomen, zijn en blijven we allemaal Nederlanders (in de zin van de Nederlanden en niet van de staat Nederland). Daar hoef je overigens geen nazi voor te zijn om dat besef te mogen hebben. Een Oostenrijker blijft Oostenrijker, ondanks het besef sterk met Duitsland en de Duitsers verwant en dus verbonden te zijn. Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 9 december 2004 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |