![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er niet in zit krijg je er niet uit. Als dat kind het Nederlands niet goed begrijpt dan mist die ook een deel van de rest van de inhoud van de les. Ik herinner mij de discussie over de vaststelling dat het altijd dezelfde zijn die in het beroepsonderwijs belanden. Hier in Mechelen heb je veel scholen. De een is wat populairder dan de andere. Er zijn scholen met een goeie reputatie. Er zijn scholen met het etiket concentratieschool. Ik stel vast dat er zelfs Marokkaanse ouders zijn die niet willen dat hun kinderen in een concentratieschool vol Marokkanen zit. Het is een rare situatie. De fout zit niet bij het onderwijs zelf. Die doet haar best. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mensen die nog nooit voor een klas gestaan hebben beslissen dan dat ge in de lagere school eigenlijk niet meer moogt blijven zitten. dan spreekt het toch voor zich dat ge vanaf het 3e leerjaar met serieuze achterstanden zit, zoals de internationale test bewijst leerkrachten worden met zoveel zinloos werk overladen dat ik snap dat ze kinderen erdoor laten. Het beleid heeft ooit beslist dat slechte punten nooit de verantwoordelijkheid vh kind zijn maar altijd vd leerkracht. wat kan een leerkracht in het 4e eraan doen als hij op 1/9 kinderen binnenkrijgt die de leerstof vh 2e en 3e neit eens onder de knie hebben? mijn nichtje zit in zo'n situatie Ze begint aan de latijnse maar heeft in het lager onderwijs nooit iets gezien wat met zinsontleding te maken had, hooguit een kleuterversie daarvan, want vervelend en saai en moeilijk. Waarschijnlijk slecht voor hun welbevinden. Al die kinderen in haar klas zitten op 1/9 al met een seziruze achterstand want voor latijn moet ge zinsontleding ooit gezien hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Uit de Standaard:
1. Het GO! beklemtoont ook dat er meer aandacht moet zijn voor sterke onderwijsprofessionals, bijvoorbeeld via teamwerking of meer leerkrachten met een masterdiploma in het basisonderwijs. Opmerking: Ons basisonderwijs WAS goed, ZONDER Masters/licentiaten. DAT gaat dus de huidige situatie niet veranderen. 2. ‘Het niveau van de sterke leerlingen blijft stabiel, maar de zwakkere leerlingen gaan erop achteruit. Als we de prestaties van de leerlingen koppelen aan de sociaal-economische status, wordt de kloof groter’, Opmerking: zullen we stellen dat de sociaal-economische ( vooral sociale !!! ) status belangrijk is. Als de helft van je leerlingen basisonderwijs in Antwerpen thuis GEEN Nederlands praat, dan ligt daar weer een puzzelstukje klaar. Cijfers, cijfers, cijfers ! De studie die gebeurt is, moet toch haarfijn kunnen zeggen welke scholen het goed doen en welke niet. Zonder de scholen daarom zelf als schuldige te willen aanwijzen, kan je dan wel kijken welke typeleerlingen daar zitten. Ipv dus alles op een hoop te gooien en naar een gemiddelde te kijken, eens kijken naar de echte probleemgevallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt zo hele klassen vol gooien zonder die jeugd eerst naar integratiecursussen gestuurd te hebben; als dat mislukt is dat door de overheid en niet de school. Als de school bepaalde zaken achterwege laat kan je wel als ouder thuis aanvullen. Bij de les afvragen doe ik er altijd wat bonusvragen bij ![]()
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal nog verslechteren.
Eenmaal de jeugd zal les geven is de maschine verniticht.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vakinhoudelijk beheersen die mensen hun stof niet meer. En dat straalt over op de kinderen. Het resultaat van jarenlange focus op pedagogie en vaardigheden. Ik probeer hier vriendelijk mee te zeggen dat veel leerkrachten een beetje dom zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alles is hopeloos versnipperd, iedereen beslist en niemand is verantwoordelijk tavek als de lerarenopleiding een lege doos is waar iedereen bijv oorbaat geslaagd is, da kunt ge de studenten ni verwijten. mo da in de lagere school amper 10% voldoende Frans beheerst voor het 5e leerjaar klopt gelijk een bus Laatst gewijzigd door 1207 : 9 december 2020 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom duwen ze alles in de afgrond? Omdat ze dan de enige zijn die over alles en iedereen controle kunnen uitvoeren. Als enige alles kunnen aanreiken en dus bepalen wat mag gedacht en gepresteerd mag worden vanuit hun aangeboden realiteitsbeeld. Maar waarschuw daartegen en ze geven je een aluhoed en allerlei labels erbij. De globalistische Kabaal en zijn massavorming. Op politiek niveau is dat nog een stuk erger. Daar kom je enkel aan de top als je een wolf in schaapsklederen bent en het spel meespeelt. Wie niet meespeelt wordt van het bord gegooid door alle pionnen die tegelijk op je afkomen met de doorkroon en kruisiging door laster met allerlei leugens. De media kan snel tegen 1 keren omdat dat al reeds in controle is van de overheid (en zij daarboven wiens naam we niet spreken)
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een anekdote, niet uit de duim gezogen. Toen mijn jongsten in het 5de (of 6de) leerjaar zaten, een goeie 15 jaar geleden, kreeg ik een verbetering van hun taak (of test) Frans onder mijn ogen. Wat ik las was inderdaad erbarmelijk. Zelfs de verbetering was verkeerd. Ik was van plan om te gaan protesteren, heb het niet gedaan. Hoe dan ook. Mijn conclusie was dat er inderdaad iets mis is met de vakkennis bij leerkrachten lager onderwijs. Ik begrijp dat het voor hen niet evident is. Je moet als leerkracht in het basisonderwijs een beetje van alles weten en kennen. Als dat wordt verwacht dan moet dat ook de realiteit zijn. Mijn nichtje in Parijs is universitair geschoold en geeft Engels in de middelbare school. Ze zegt mij dat je tegenwoordig universitair moet zijn om les te mogen geven. Wij, in België, zitten nog altijd met leerkrachten die via sociale promotie aan de bak geraakt zijn. Of, ze volgden de normaalschool, 2 jaren, met meer stage dan theorie. Die misschien wel hun best proberen te doen, maar toch beperkt zijn. Vergeet ook niet dat in veel scholen nog van die oude garde rondloopt die de jonge ambitieuze leerkrachten afbreken. De directie, die de kerk in het midden wilt houden, is cynisch genoeg dikwijls afhankelijk van die oude garde. Laatst gewijzigd door Rudy : 9 december 2020 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kinderen kregen o.a. de vraag welk van de volgende dieren een ruggengraat heeft: een octopus, een vlinder, een kikker en nog iets. Slechts 35% antwoordde de kikker....
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als je hen dat neit leert en uw lessen beperken zich tot mensen, planten en dieren houdt het rap op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag was eigenlijk welk dier een "wervelkolom" heeft. Je moet er dus eerst al al de kinderen aftrekken die het woord wervelkolom niet kennen.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon....
Het is niet voor het een of ander maar de hersenen van onze jeugd zijn de ENIGE "grondstof" waarmee Vlaanderen zal moeten werken...Evident is er iets aan het fout lopen.Enkele jaren konden we ons allemaal de begoocheling maken dat de "relatieve achteruitgang" vooral kwam omdat steeds meer naties snel vooruit gingen..... Dat is gedaan nu,zulke begoocheling... Er is nog wat tijd.....om te stoppen met ermee te spelen.Te beginnen met STOPPEN met spelen met de leraars... Laatst gewijzigd door kelt : 9 december 2020 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |