![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de rest is de draad alweer vliegensvlug en zeer grondig om zeep gebracht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() als de bakboordzijde van uw boot verzuipt hebt ge daar aan stuurboord natuurlijk ook last van ![]() je moet het maw wereldwijd bekijken 7 miljard nu en schattingen gaan naar 12 miljard dat is zoals een virus dat zijn gastheer compleet sloopt tot die dood omvalt. daar zijn wij mee bezig e Laatst gewijzigd door 1207 : 13 december 2020 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is België leefbaar met een paar miljoen mensen minder. 9.000.000 zou veel beter zijn. Toen we met 9 miljoen waren en met meer mensen in één huis woonden, was het hier goed leven. Ondertussen wonen we met gemiddeld 2 ?* 3 personen in één woning, en moeten de vrouwen noodgedwongen gaan werken. Minder mensen is: - Een beter milieu - Een beter klimaat - Minder files - Minder drukte - ... En heel Europa heeft last van de overbevolkingskwaal! Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 december 2020 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het aantal mensen gaat blijven stijgen tot alle mogelijkheden om hen te onderhouden op zijn. En dan krijg je een massa extinctie en gaan er net zoveel miljarden sterven tot de overblijvers duurzaam kunnen verder leven. Daar is niets tegen te doen. Het enige wat wij moeten doen is zorgen dat we bij die kleine groep overblijvers zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat begint zo, waar eindigt het? Sterilisatie na 2 abortussen is niet bespreekbaar, ochot de vrouwenrechten. Maar de staat zal wel mogen bepalen wie geschikt ouder is en wie niet? Verkeerd maar vooral gevaarlijk parcours.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals bij andere vrijheidsbeperkende maatregelen is het idee erachter misschien wel goed, maar kan en zal de praktische uitvoering misbruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, het is nu eenmaal een wetmatigheid dat ambtenaren (magistraten horen daarbij) nu eenmaal willen aantonen dat ze nuttig zijn.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vooruitzichten in de wereldpopulatie is dalende.
Niet stijgend. Misschien nuttig om te weten in dergelijke discussies.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is alleen hoe hoog we gaan gaan voor dat gebeurt, en wat er nog overschiet van de wereld voor de overlevenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgeving rond gedwongen sterilisatie is voor zover ik begrijp einde vorige eeuw teruggedraaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dat te doen, simpel. Een vasectomie is te herstellen en een spiraaltje is te verwijderen.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap nu je punt. Mijn excuses dat ik je vorige bijdragen niet had doorlopen. Het is inderdaad een piste waar ik mezelf in kan vinden. Een ouderschapsbekwaamheidsonderzoek zoals nu reeds bestaat voor adoptie zou verplicht moeten zijn voor ouders met een kinderwens. Indien er kinderen worden verwekt zonder positief attest van dit onderzoek wordt het ouderschap ontnomen en de biologische ouders onomkeerbaar gesteriliseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat niet alleen. “Je bent gezakt voor de test dus we gaan u even onvruchtbaar maken.” We geven veel te veel controle uit handen en dat was misschien ooit een goede zaak. Maar het is wat uit de hand aan het lopen. Misschien is die toekomst onvermijdelijk, maar ik zeg toch neen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |