![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de strategie was wel: de epidemie "remmen en tegenhouden", "tot aan een vaccin". Toen het vaccin ver weg was, mocht men vooral niet op natuurlijke wijze aan een of andere vorm van immuniteit komen. Herinner al die verhalen over die PAAR GEVALLEN van zware re-infectie. Opgelet mensen, 't is niet omdat ge het al gehad hebt dat ge immuun blijft ! Dat verhaal werd omgekeerd toen concreet vaccins in 't zicht kwamen. Nu hoort men niet meer van herinfecties, terwijl we weten dat ze bestaan, en hier op 't forum zelfs gevallen van gehad hebben. Nu doet men alsof men met het vaccin: 1) voor heel lang beschermd is 2) men het niet kan doorgeven terwijl daar niet de minste verste indicatie voor is. De waarheid zit tussen in natuurlijk: we weten van corona virussen dat we die kunnen herkrijgen, maar we merken ook dat herbesmettingen milder zijn. Alleen weten we dat niet voor de vaccins. Indien die vaccins KLASSIEKE vaccins zouden geweest zijn, die U gans het beestje gaven, maar verzwakt, dan zou men kunnen verwachten dat men een gelijkaardige respons heeft op het vaccin en op een echte besmetting: enkele maanden echt immuun, nadien minder en minder, maar veel kans dat een herbesmetting mild is. Maar bij deze nieuwe vaccins is dat zo niet: het antilichamenspectrum is veel beperkter. We weten dus niet hoe het verloopt met deze vaccins. De testen geven aan dat men wel min of meer echte immuniteit heeft (zonder te weten of men asymptomatisch is) gedurende 3 maanden. Dat wisten we ook van besmetten. De rest weten we niet. Als we veel chance hebben, dan werken die vaccins zoals een echte besmetting, en is het nadien milder. Dan moet men zich 1 keer laten vaccineren, en nadien geregeld in contact komen met corona, om zijn anti lichamen op peil te houden. Als we minder chance hebben is de eerste infectie na 6 maanden erger dan een "maagdelijke" infectie. Ik had dat hier al gezegd, maar blijkbaar stelt de editeur van de New England Journal of Medecine zich ook die vraag. Het is idioot om rap rap rap een vaccin te willen voor zo een ziekte als corona, die veel mensen besmet, en weinig mensen zwaar ziek maakt en laat sterven. Een *behandeling* is veel en veel efficienter dan een vaccin. Dat men aan een vaccin werkt is goed, maar men moet daar zijn tijd voor nemen. Ondertussen zijn er veel belovende pistes voor behandeling. Eens men de zware gevallen die veel minder talrijk zijn, kan behandelen, is het corona probleem van de baan. Maar dat past niet in de strategie van in 't begin, die domweg "infecties tegenhouden" was. Dommer kan niet. Want niemand zegt dat dat vaccin dat zal doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2020 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als jij niet verder geraakt dan mij in een vakje te steken (anti-vaxer) waar ik niet toe behoor is dat een teken van gebrek aan tegen-argumenten. Laatst gewijzigd door alpina : 13 december 2020 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De hoeveelheden in sommige vaccins zijn verder minuscuul vergeleken bij wat je via voeding binnenkrijgt. Niet alleen met wat je van andere metaal ionen binnenkrijgt, maar van de specifieke metalen waar je bang voor bent. (Waarbij kwik overigens bijna geheel verbannen is uit vaccins omdat mensen er over bleven panikeren). Het is al met al misschien een beetje te vergelijken met angst voor de radioactiviteit in bananen. Het is een ding, je gaat er niet dood aan, en als je er wel dood aan ging dan ging je van een heleboel andere dingen nog veel harder dood. Mocht je toch bang zijn voor bepaalde ingrediënten, dan zijn er ook gewoon bijsluiters. Dat is ook waar bijvoorbeeld mensen met allergieën op aangewezen zijn. We hebben hier een draad over de Britse bijsluiter voor het Pfizer vaccin, daarin staan de volgende ingrediënten: 6.1 List of excipients This vaccine contains polyethylene glycol/macrogol (PEG) as part of ALC-0159. ALC-0315 = (4-hydroxybutyl) azanediyl)bis (hexane-6,1-diyl)bis(2-hexyldecanoate), ALC-0159 = 2-[(polyethylene glycol)-2000]-N,N-ditetradecylacetamide, 1,2-Distearoyl-sn-glycero-3-phosphocholine, cholesterol, potassium chloride, potassium dihydrogen phosphate, sodium chloride, disodium hydrogen phosphate dihydrate, sucrose, water for injections Kalium, natrium, chloride en fosfaat, dat zijn de metaalionen die erin zitten. het voedingscentrum raadt deze sterk aan. Fosfaat staat er ook op als moleculair onderdeel van de fosfolipiden. Uit die laatste zijn je celmembranen opgebouwd, dus daar bevat je lichaam sowieso een enorme hoeveelheid van. Citaat:
Dat is ook hoe je bijvoorbeeld de effecten van wonen nabij een hoogspanningsmast of een snelweg onderzoekt. Citaat:
Citaat:
Verder ben ik niet van de overheid of van een reclamebureau en ben ik in juist niet aan het zeggen dat iedereen die het niet mer mij eens is simple minded is. Dat kan ik wel hoor, dat klinkt zo: "antivaxxers zijn dom, geen aandacht aan besteden". Jij bent degene die mij een domme naprater noemt. Een van de grappige effecten van een wetenschappelijke opleiding voorbij middelbare school niveau is dat op een bepaald punt journalistieke artikelen over je eigen vakgebied moeilijker te begrijpen worden. Dan probeert de journalist die zelf geen achtergrond heeft iets eenvoudig uit te leggen aan een breed publiek en dan moet ik gaan zitten raden wat ze nou bedoelen met hun oversimplificaties en niet-vaktermen. Een journalistiek artikel over kwantummechanica kan ik volgen, een artikel erover in een vakblad wordt al gauw heel moeilijk. Bij farmaceutische onderwerpen is het eerder omgekeerd. Citaat:
Maar juist daarom vind ik het ook wel interessant om te weten waarom mensen twijfels hebben bij vaccineren en hoe dat mogelijk te verhelpen zou zijn. Want als de helft van de risicogroepen een vaccinatie pertinent weigert dan kan ik me voornemen om me laten prikken tot ik een ons weeg maar dan blijven er maatregelen nodig, veel langer dan wanneer die mensen voor zover mogelijk een beetje meewerken. (Er zijn natuurlijk altijd mensen met echte medische redenen om zich niet te laten inenten, vaak redenen te maken met hun immuunsysteem waardoor ze ook de ziekte zelf echt niet willen krijgen, maar ook allergieën tegen specifieke ingrediënten komen voor. Maar het zou fijn zijn als bijvoorbeeld verder gezonde zeventigers massaal meedoen.)
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 december 2020 om 18:20. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sjot overheid buiten het verhaal en je vraagstelling verliest begin en eind.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 13 december 2020 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ziekte is overal dezelfde, alleen de aanpak door de overheid verschilt. Als we veel meer doden hebben dan andere vergelijkbare landen die minder of geen maatregelen genomen hebben, dan moeten het juist de maatregelen zijn die voor de doden gezorgd hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Ja wij hebben hier in België een microklimaat volledig anders dan alle landen rondom ons. We zitten hier blijkbaar dan ook met veel meer ouderen die de houdbaarheidsdatum overschreden hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() oei, is een complexe dinamiek tussen een groot aantal factoren te moeilijk?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 december 2020 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De lockdowns zijn zeer effectief voor de jeugd maar minder effectief voor de ouderen. Dus hierdoor krijg je een hogere besmettingsgraad bij de ouderen als zonder lockdown. Veel natuurlijke verschijnsels volgen gewoon de weg van de minste weerstand. Water doet dat, stroom doet dat en ongetwijfeld een virus ook. En door het feit de de jongeren er bijna geen last van hebben en de ouderen wel heel veel, heeft heel die santenboetiek voor meer doden gezorgd. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 13 december 2020 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je vergelijkt met Frankrijk, Nederland, duitsland, polen, denemarken of nog een hoop andere, dan is er geen groot verschil in al die zaken. In elk geval geen verschillen dat een 100 tot 200% hoger dodental kan verklaren. Dan is het dus enkel het beleid dat het verschil gemaakt heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ge kunt dat dus ook krijgen van een gewone verkoudheid
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 13 december 2020 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goed dus! Probleem is niet dat we van corona doodgaan. Waarom blijft iedereen toch met die tunnelvisie rondlopen? Probleem is dat ze vaak voor een lange tijd op de intesieve zorgen moeten waardoor er geen plaats meer is voor bvb mensen die een ongeval met hun moto hebben bvb.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook niet zo dat de doden random verspreid waren: het waren voor meer dan 90% ouderen. Dat die een nieuw vaccin willen nemen, is uiteraard een goed idee. Waarom iemand onder de 30 jaar een vaccin zou moeten nemen is de vraag. Die hebben heel zelden een slechte afloop van corona. En hoe verandert die "slechte afloop" kans met vaccin ? Het is precies dat laatste dat we nog niet weten. Als die kans niet verhoogt, is het uiteraard gunstig om dat vaccin te nemen. Als dat die kans op slechte afloop verhoogt, dan zou het bijzonder dom zijn, niewaar ? Mijn (oprechte) vraag aan jou is: hoe verandert de kans op cytokine storm na vaccinatie, voor de verschillende leeftijdsklassen, in vergelijking met eerste infectie ? Met andere woorden: Als je een dertiger bent met een zeker aantal eigenschappen: 1) hoe groot is de kans dat je een cytokine storm krijgt bij besmetting door corona als je "maagdelijk" bent ? 2) hoe groot is de kans dat je een cytokine storm krijgt bij besmetting 8 maanden na vaccinatie ? Het is mijn oprecht probleem met dit soort vaccins. Heeft iemand daar een antwoord op ? Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2020 om 06:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |