Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2021, 09:06   #21
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, aan jouw uitleg is ook moeilijk een touw te knopen.
Alhoewel je eerste zin wel iets duidelijks weergeeft.
Het eerste is nu eenmaal makkelijker in te beelden. Het andere niet. Zeker niet als het in een paar regels uitgelegd moet worden.

PS: ik was 13 jaar geleden ook zo'n naïeve gast. De man van een buurvrouw was naar Spanje gegaan. Terzijde die man was mijn schaakvriend. De bedoeling was dat hij geld zou opsturen en daarna haar en haar/zijn zoon van 1 jaar zou overhalen naar Spanje. Beiden is niet gebeurd. Gevolg: elektra en water werd afgesloten. Geen geld. Een twee maanden laten stond ze voor haar eigen huis te hoereren. Ikke in mijn gebroken Spaans toen tegen haar zeggen: Waarom doe je dit nu mevrouw? Is niet goed.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 09:33.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 09:14   #22
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Abortus werd door het ministerie van gezondheid in Argentinië beschreven de belangrijkste oorzaak van de dood van de moeder met meer dan 40 doden elk jaar.

https://es.m.wikipedia.org/wiki/Aborto_en_Argentina

De 'veilige abortus' wet werd afgedwongen door de vrouwen zelf. Via de straat.

Naast Argentinië is abortus slechts legaal in Uruguay en Cuba in Latijns Amerika. Maar er is een sociale revolutie aan de gang in dit continent rond vrouwenrechten te vergelijken met Europa in de jaren 60 meen ik. Het machismo staat onder druk. Vrouwen willen zo'n sukkelaars niet meer. Alleen zijn de mannen nog niet mee.

P.S. Ik heb de indruk dat door migratie Europa een omgekeerde evolutie aan het meemaken is. Of vergis ik me?

Laatst gewijzigd door Bach : 2 januari 2021 om 09:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 09:17   #23
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

In El Salvador krijgt een vrouw 20 jaar of levenslang voor abortus? Correct. Mijn Spaans is achteruitgegaan. Kan ge dat aub napluizen Bach?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 09:19.
Oud 2 januari 2021, 09:27   #24
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
In El Salvador krijgt een vrouw 20 jaar of levenslang voor abortus? Correct. Mijn Spaans is achteruitgegaan. Kan ge dat aub napluizen Bach?
Ik denk dat je het over een case hebt die het nieuws haalde een tijd geleden?

El salvador is een voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Neem daarbij vele kinderzwangerschappen in dat land. Kinderen die als ze zwanger worden als volwassenen geprocedeerd worden. Pure waanzin.

Maar het land staat nu wel onder druk van vele andere landen dit "geïnstitutionaliseerd geweld tegen vrouwen" te stoppen.

"Según los art?*culos del 133 al 139 del Código Penal salvadoreño, las penas por provocar un aborto pueden variar de dos a doce años en prisión, dependiendo de la violencia con la que se practique, as?* como si es inducido o asistido ya sea por profesionales de la salud, por la misma mujer, por su pareja o por sus familiares. Sin embargo, al considerar al feto como una persona, las mujeres que aborten también enfrentan cargos de homicidio que implican penas de hasta sesenta años de prisión."

Je riskeert dus tot 60 jaar want abortus wordt beschouwd als moord in El Salvador. Degene die de vrouw helpt kan 12 jaar krijgen.

Dat land zit ook vol evangelische en katholieke sekten daar aanbeland als een contra insurgentie project vorige eeuw.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 januari 2021 om 09:34.
Oud 2 januari 2021, 09:27   #25
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

P.S. Ik heb de indruk dat door migratie Europa een omgekeerde evolutie aan het meemaken is. Of vergis ik me?
Klopt. Autochtonen gaan terug naar hun roots. In 2019 was ik naar een kerstpreek in een kathedraal gegaan. De kerk zat stampvol met jongeren onder de 35 jaar. De leeftijd tussen 45 en 65 jaar was zo goed als niet aanwezig. Een bevestiging wat ik recent op Tv docu VPRO tegenlicht zag.
Oud 2 januari 2021, 09:30   #26
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het over een case hebt die het nieuws haalde een tijd geleden?

El salvador is een voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Neem daarbij vele kinderzwangerschappen in dat land. Kinderen die als ze zwanger worden als volwassenen geprocedeerd worden. Pure waanzin.

Maar het land staat nu wel onder druk van vele andere landen dit "geïnstitutionaliseerd geweld tegen vrouwen" te stoppen.
Neen, naar een docu over een vrouwengevangenis in El Salvador gekeken. Die zat dus tjokvol met dit soort vogeltjes zonder nest..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 09:32.
Oud 2 januari 2021, 09:35   #27
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, naar een docu over een vrouwengevangenis in El Salvador gekeken. Die zat dus tjokvol met dit soort vogeltjes zonder nest..
60 jaar dus....zie boven
Oud 2 januari 2021, 09:41   #28
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

12 jaar voor elk afzonderlijke abortus die gepleegd wordt met mogelijkheid enkel 12 jaar krijgen als deze 'helper' gaat klikken. Enig idee Bach?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 09:42.
Oud 2 januari 2021, 09:48   #29
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
12 jaar voor elk afzonderlijke abortus die gepleegd wordt met mogelijkheid enkel 12 jaar krijgen als deze 'helper' gaat klikken. Enig idee Bach?
Ik begrijp de vraag niet goed.Ik zou willen verwijzen naar Artikel 133 tot 139 van het strafwetboek maar heeft het zin dat ik dat nu voor je ga zoeken? Misschien een andere keer.
Oud 2 januari 2021, 10:02   #30
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ik hou het erop dat de zwangere vrouw de helper niet te zien krijgt en de helper deze vrouw niet. Puur uit zelfbescherming. Extreem linke business met deze gestoorde straffen in ieder geval. Zoiets doe je enkel voor grof geld of uit idealisme. Daartussen zit vacuüm.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 10:04.
Oud 2 januari 2021, 12:13   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Van iemand die niet graag op links van onbekende sites klikt: wat is de abortuswet in Argentinië?
Termijn?
Oud 2 januari 2021, 12:22   #32
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Abortus...

Zeggen of eisen het mag of het mag niet is eigenlijk een verkeerde benadering.
Om goed te zijn zou je het geval per geval moeten kunnen bekijken en dan nog.
Je kan mss en paar basis regels invoeren, bvb als het leven van de moeder in het gevaar komt, maar veel verder kan je volgens mij niet gaan.
Het blijft een leven dat je voortijdig alle kansen ontneemt ongeacht wanneer de abortus gebeurt.

Om het aantal abortussen te beperken zouden ze zich beter meer focussen op de oorzaak en niet op de gevolgen.
Geen gemakkelijke opgave, weet ik ook wel.

Laatst gewijzigd door kojak : 2 januari 2021 om 12:25.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 12:28   #33
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Van iemand die niet graag op links van onbekende sites klikt: wat is de abortuswet in Argentinië?
Termijn?
Ik zie niet in waarom u bovenstaande site van het belangrijkste Latijns Amerikasnse nieuwsagentschap (Telesur) niet zou willen open doen.

De BBC schrijft: "El Senado argentino aprobó el proyecto de ley enviado por el presidente, Alberto Fernández, que permite el aborto en las primeras 14 semanas de gestación y obliga a las entidades de salud a practicarlo si es necesario, incluso si alguno de sus médicos se declara en objeción de conciencia."
Oud 2 januari 2021, 12:36   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom u bovenstaande site van het belangrijkste Latijns Amerikasnse nieuwsagentschap (Telesur) niet zou willen open doen.

De BBC schrijft: "El Senado argentino aprobó el proyecto de ley enviado por el presidente, Alberto Fernández, que permite el aborto en las primeras 14 semanas de gestación y obliga a las entidades de salud a practicarlo si es necesario, incluso si alguno de sus médicos se declara en objeción de conciencia."
Dank. Dat is omdat ik op mijn ipad surf nu en die geen java script blocker heeft. Mijn laptop wel.
Ik ken telesur niet en telesur moet niets van mij weten
Oud 2 januari 2021, 12:50   #35
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard zwangerschaponderbrekking in het algemeen en werelds

Citaat:
Geniet even mee van dit voorbeeld van de kracht van sociale (vrouwen) organisaties in Latijns Amerika. Een emancipatie revolutie is er gaande die tot nu toe onopgemerkt aan de westerse pers voorbij gaat.

https://www.facebook.com/10001055332...9255241769574/
Bach - Betreffende dit onderwerp nog een paar andere Argentijnse snelkoppelingen gepost op 31.12.20

Federale kamer einde rust-reces

Abortus – IVG

https://forum.politics.be/showthread...251326&page=22
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 13:11   #36
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Geniet even mee van dit voorbeeld van de kracht van sociale (vrouwen) organisaties in Latijns Amerika. Een emancipatie revolutie is er gaande die tot nu toe onopgemerkt aan de westerse pers voorbij gaat.

https://www.facebook.com/10001055332...9255241769574/
Gebeurde deze massabijeenkomst na het uitbreken van het virus?
Oud 2 januari 2021, 13:15   #37
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dank. Dat is omdat ik op mijn ipad surf nu en die geen java script blocker heeft. Mijn laptop wel.
Ik ken telesur niet en telesur moet niets van mij weten
Als Telesur bij u geblokkeerd is dan is dat niet de wens van Telesur zelf. Google kan Telesur ook nogal eens shadowbannen en dergelijke heb ik gemerkt. We leven in tijden van toenemende censuur. Persoonlijk vind ik het essentieel zich ook buiten de westerse elite gecontroleerde media te informeren. Niet dat ik denk dat er rond dit specifieke thema veel interesse vanwege de censors te verwachten zal zijn bepaalde essentiële feiten weg te laten of verkeerd voor te stellen.
Oud 2 januari 2021, 13:25   #38
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Bach - Betreffende dit onderwerp nog een paar andere Argentijnse snelkoppelingen gepost op 31.12.20

Federale kamer einde rust-reces

Abortus – IVG

https://forum.politics.be/showthread...251326&page=22
Met dank voor de connectie met een relevante andere draad.

Het gaat me in deze draad eigenlijk niet enkel om abortus maar om deze abortus wet als voorbeeld van de kracht van sociale bewegingen, in dit geval vrouwenbewegingen in Latijns Amerika die een ware emancipatie revolutie teweeg aan het brengen ziijn vanuit het zuiden van het continent. Je ziet dat ze het menen in de twee videos die ik gaf. Ik vraag me af of die georganiseerdheid, die woede zonder geweld, die strijd tegen wat als onderdrukking ervaren wordt ook in Europa mogelijk is. Zie je mensen zo al doen op de Grote markt in Brussel om een politieke overwinning te vieren? Ik niet direct. Er is hier een kwasi vervreemding van de politiek. Mensen voelen zich machteloos is mijn indruk.

Dit terzijde dan.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 januari 2021 om 13:26.
Oud 2 januari 2021, 13:28   #39
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Gebeurde deze massabijeenkomst na het uitbreken van het virus?
Deze bijeenkomst was op 30 december 2020 als ik me niet vergis. De dag dat de wet werd goedgekeurd.
Oud 2 januari 2021, 13:50   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Telesur bij u geblokkeerd is dan is dat niet de wens van Telesur zelf. Google kan Telesur ook nogal eens shadowbannen en dergelijke heb ik gemerkt. We leven in tijden van toenemende censuur. Persoonlijk vind ik het essentieel zich ook buiten de westerse elite gecontroleerde media te informeren. Niet dat ik denk dat er rond dit specifieke thema veel interesse vanwege de censors te verwachten zal zijn bepaalde essentiële feiten weg te laten of verkeerd voor te stellen.
Kan ik best begrijpen. Ik volg een paar bekendheden via youtube en twitter. Nuja, ik volg die niet maar volg wat ze zeggen wel op. Voor mij is dat voldoende een wereldbeeld te vormen.
Media wordt gemaakt en niet eerlijk gedeeld. Het censuur zoals u zegt is inderdaad gecontroleerde propaganda.

Het was in 2018 al dat de media er begon in te hakken waardoor vele christenen zich massaal lieten uitschrijven.
Nu wordt er gejuicht met een abortuswet. Alsof het een overwinning op discriminatie is terwijl een onschuldig leven de zonde van de ouders moet bekopen met het leven. Waar het lichaampje dan veelal genadeloos herleden wordt tot een hoop stamcellen voor wetenschappelijke doeleinden.

Argentinië was toch christelijk, hoopte ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be