Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2021, 05:55   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die paragraaf intrigeert mij. Lees ik niet goed of begrijp ik het verkeerd ?
Dit is waanzin.
Ja jongen. Dit is waanzin, waar jij als gematigde sektelid nu aan de rand begint te staan en bijna als vijand van uw sekteleiders gezien gaat worden.
Dit is al 10 maanden totale waanzin, en het wordt enkel maar erger, extremer, gevaarlijker. Zoals dat altijd gaat als hysterie die leidraad is: de enige weg is opbod.

Dat is zo gegaan met de Franse revolutie, met de Bolsjevieken, met het Nazisme en ga zo maar door.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 06:00   #22
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dezelfde overheidswaanzin als die van maart 2020, alleen wat gegroeid in haar pathologie.
Dit is nog maar het begin, het stopt niet meer, de maatregelen worden totalitair en zullen nooit meer verdwijnen, hoogstens 'tijdelijk opgeheven'.
Méér valt nooit meer te verwachten.

Welcome to the Brave New World.

Daar kunnen we dan aan werken "NA" de pandemie bij de volgende verkiezingen.
Oud 19 januari 2021, 06:00   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het wordt alsmaar duidelijker dat vakantie de Corona pieken veroorzaken.
Dus quarantaine en in afzondering met heel zware straffen voor wie het aan zijn laars lapt.
We gaan toch niet "allemaal", samen met de economie, in lockdown blijven voor die egoïsten?
Je begrijpt dat je daar plat in de propaganda trapt he. Ik begrijp trouwens uw redenering niet: we gaan allemaal, samen met de economie, in lockdown voor minder dan 1% van de bevolking, en dat al sinds maart. Dus wat is uw probleem eigenlijk dat alles kapot gemaakt wordt voor een kleine groep ?

Wat men sinds maart vorig jaar doet, is telkens zondebokken vinden, waarvan nadien objectief blijkt dat het verkeerd was. Er zijn uiteraard veel meer inheemse besmettingen dan "reizigers" besmettingen. Er zijn veel meer mensen die elkaar besmetten door NIET op reis te gaan dan door op reis te gaan. Maar ja, dat kan je niet verkopen he "de schuldigen, dat is iedereen". Dus gaat men een groep viseren, de "reizigers". Men heeft dat ook gedaan met de skieers van februari. Dat was objectief onmogelijk om van enkele 1000 skiiers naar 1 miljoen besmetten te gaan een paar weken later, maar de leugen blijft hangen. (in feite was corona reeds goed aan het propageren maar we wisten dat toen niet).

Nu weer: er zijn een paar honderd of een paar duizend besmetten teruggekomen terwijl er 20 000 in eigen land rondlopen. Niet de hoofdoorzaak, en door iedereen te zien.

Nu heeft men die smoes van die varianten bedacht. Er zijn reeds 4000 varianten die circuleren. Maar nu moeten het er daar een paar van zijn die weer voor paniek moeten zorgen. Hoe lang ga je nog in al die zever trappen ?
Oud 19 januari 2021, 06:02   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Daar kunnen we dan aan werken "NA" de pandemie bij de volgende verkiezingen.
Denk je dat dat er nog komt, die tijd ? Zoals het er nu uit ziet, is dat niet echt iets dat voor de deur staat, het einde van de waanzin he. Je zal zien dat er veel kans is dat de "resultaten" van "het vaccin" niet echt "toelaten" om de situatie grondig te wijzigen. Wij zitten nu in een permanente toestand hoor. Onafhankelijk wat er SANITAIR gebeurt. Ze gaan van smoes naar smoes gaan he.

Er IS gewoon niks te zien van de zogezegde ramp van de kerstvakantie. Er is in Belgie niks te zien qua effect van reizigers. De curves blijven voorlopig lichtjes dalen.

De "Britse variant" zou, volgens Ferguson, zelfs niet door een lockdown tegengehouden kunnen worden, de reden waarom er die paniek is. Kijk eens hoe goed het ginder aan het dalen is. Ferguson weer in zijn onderbroek. Maar dat hoor je dan weer niet: je hoort enkel iemand die "wolf" roept. Je hoort niet dat hij weer ernaast zat. Nu, ik geef toe dat het nog wat vroeg is om met zekerheid te besluiten dat er geen besmettelijker variant ZOALS AANGEGEVEN circuleert. Dat er besmettelijker en besmettelijker varianten geselecteerd worden door onze manier van doen is te verwachten.

Maar de Britse variant was zogezegd "onstopbaar" omdat de R met 0.4 - 0.7 verhoogd moest worden. DAT was de "paniek". Wel, dan kan het niet dalen zoals het daalt in de UK he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 06:06.
Oud 19 januari 2021, 08:37   #25
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hoe oud ben jij?
Ook gepensioneerd zo te zien.

Het is een trend. Gepensioneerden die oproepen tot steeds meer waanzin en tegelijkertijd beweren dat ouderen dat helemaal niet doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je begrijpt dat je daar plat in de propaganda trapt he. Ik begrijp trouwens uw redenering niet: we gaan allemaal, samen met de economie, in lockdown voor minder dan 1% van de bevolking, en dat al sinds maart. Dus wat is uw probleem eigenlijk dat alles kapot gemaakt wordt voor een kleine groep ?

Wat men sinds maart vorig jaar doet, is telkens zondebokken vinden, waarvan nadien objectief blijkt dat het verkeerd was. Er zijn uiteraard veel meer inheemse besmettingen dan "reizigers" besmettingen. Er zijn veel meer mensen die elkaar besmetten door NIET op reis te gaan dan door op reis te gaan. Maar ja, dat kan je niet verkopen he "de schuldigen, dat is iedereen". Dus gaat men een groep viseren, de "reizigers". Men heeft dat ook gedaan met de skieers van februari. Dat was objectief onmogelijk om van enkele 1000 skiiers naar 1 miljoen besmetten te gaan een paar weken later, maar de leugen blijft hangen. (in feite was corona reeds goed aan het propageren maar we wisten dat toen niet).

Nu weer: er zijn een paar honderd of een paar duizend besmetten teruggekomen terwijl er 20 000 in eigen land rondlopen. Niet de hoofdoorzaak, en door iedereen te zien.

Nu heeft men die smoes van die varianten bedacht. Er zijn reeds 4000 varianten die circuleren. Maar nu moeten het er daar een paar van zijn die weer voor paniek moeten zorgen. Hoe lang ga je nog in al die zever trappen ?
Dit.

Je vraagt je af of die mensen hier eigenlijk wel iets lezen, en of ze nog wel de capaciteiten hebben om het te begrijpen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 08:45   #26
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Het is een trend. Gepensioneerden die oproepen tot steeds meer waanzin en tegelijkertijd beweren dat ouderen dat helemaal niet doen.

Dit.

Je vraagt je af of die mensen hier eigenlijk wel iets lezen, en of ze nog wel de capaciteiten hebben om het te begrijpen.
Het geloof in lockdowns en de covidregelneverij is dat wat het zegt, een geloof, het is iets religieus geworden ;
het in vraagstellen een ketterij;
dus opgepast.
Oud 19 januari 2021, 08:47   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat dit forum lid helemaal niet zo oud was en zeker niet gepensioneerd.
Wanneer mag jij op pensioen want zo snel mogelijk met pensioen zijn lijkt stilaan de trend te worden bij dertigers.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 08:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:04   #28
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik dacht dat dit forum lid helemaal niet zo oud was en zeker niet gepensioneerd.
Wanneer mag jij op pensioen want zo snel mogelijk met pensioen zijn lijkt stilaan de trend te worden bij dertigers.
Tegen dat ik op pensioen mag zijn alle gepensioneerden hier dood.
Helaas ben ik dus nog wel een tijdje afhankelijk van de maatschappij en de economie.

Kon ik ook maar gewoon rustig achterover leunen, mijn pensioentje innen en kijken hoe het land ineen stort.
Oud 19 januari 2021, 09:12   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat voor sadisten zijn die experts?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...-januari-2021/

Professor Dirk Devroey: "Verplichte quarantaine zou een sterk ontradend effect hebben voor reizigers"
De huisarts en decaan Geneeskunde aan de VUB Dirk Devroey pleit voor strengere regels voor reizen. "Als je de grenzen nu beter zou controleren of in het beste geval sluiten, dan kan je de situatie beter beheersen. Het is nu moeilijk om een overstroming tegen te gaan, terwijl er nog steeds water binnenstroomt", aldus Devroey in "Terzake".

Volgens Devroey wordt er nog (te) veel virus het land binnengebracht door mensen die naar ons land reizen of terugkeren van een buitenlandse reis. "Ik begrijp van de politici dat ze de grenzen niet kunnen of willen sluiten. Dat lijkt mij nochtans het gemakkelijkste. Je kan toch iemand die ons land binnenkomt, tegenhouden en zeggen dat hij of zij in quarantaine moet en getest moet worden. Ik ben verbijsterd dat dat niet kan."

Een verplichte quarantaine in een hotel werkt volgens Devroey ook heel ontradend. "Als je twee weken in quarantaine moet, dan ga je nadenken of je een week op reis gaat of een korte citytrip wil maken. Je blijft bovendien in je eigen bubbel en je zal het virus niet verspreiden onder de bevolking."

"Het is aan te raden dit ook te doen bij mensen die in ons land besmet zijn. Die kunnen we uit hun gezin trekken en in hotel in quarantaine plaatsen. Het meeste aantal besmettingen van mens op mens gebeurt in het eigen gezin. Dat maakt het interessant om besmette mensen uit hun gezin te halen."
De BEDOELING is mensen sterk ontraden om op reis te gaan, reis die die niet écht noodzakelijk is.
De UITVOERING van dat soort maatregelen wil ik nog wel eens zien.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:13   #30
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

ik heb nog de tijd meegemaakt van TBC uitbraken in scholen.
toen was het normaal dat besmette kinderen en ouders uit elkaar gehaald werden om verdere besmetting van het gezin en de omgeving te vermijden. Die gingen enkele maanden naar een sanatorium.

Criminele tijden toen ??? Of minder watjes dan nu met veel meer rechten dan plichten???

Laatst gewijzigd door spherelike : 19 januari 2021 om 09:13.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:14   #31
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als wij zelfstandigen onze zaken moeten stilleggen dan vind ik het maar fair dat jullie ook thuis zitten.

Just is just
Mogen zelfstandigen dan niet op reis?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:16   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen dat ik op pensioen mag zijn alle gepensioneerden hier dood.
Helaas ben ik dus nog wel een tijdje afhankelijk van de maatschappij en de economie.

Kon ik ook maar gewoon rustig achterover leunen, mijn pensioentje innen en kijken hoe het land ineen stort.
Ja maar daar zal je eerst oud genoeg moeten voor worden. Velen gaan dood lang voor hun eerste pensioen.

En als je dan toch het geluk hebt om de pensioen leeftijd te bereiken zal je al vlug merken dat oud worden niet zo gezellig en leuk is dan je je had voorgesteld.

Zielig idee dat je als jonge mens moet dromen van uw pensioen en de daarbij gepaard gaande leeftijd.

Uw talrijke feestjes maken je duidelijk niet gelukkig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 09:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:20   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
toen was het normaal dat besmette kinderen en ouders uit elkaar gehaald werden om verdere besmetting van het gezin en de omgeving te vermijden. Die gingen enkele maanden naar een sanatorium.

Criminele tijden toen ??? Of minder watjes dan nu met veel meer rechten dan plichten???
Tijd dat je wat bijleert dan, sanatoria waren er om te genezen na een besmetting, niet om de mensen in quarantaine te zetten. De grootste besmetting gebeurde via koe melk die niet gesteriliseerd was en door grote hoest druppels.

Een sanatorium was dus een plaats waar mensen in alle rust kwamen genezen, geen gevangenis.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:27   #34
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tijd dat je wat bijleert dan, sanatoria waren er om te genezen na een besmetting, niet om de mensen in quarantaine te zetten. De grootste besmetting gebeurde via koe melk die niet gesteriliseerd was en door grote hoest druppels.

Een sanatorium was dus een plaats waar mensen in alle rust kwamen genezen, geen gevangenis.
mijn aangetrouwde familie die het meegemaakt hebben denken daar anders over.
waarom zou men thuis niet kunnen genezen? Was die behandeling zo ingewikkeld?
Waarom mocht men niet tussentijds naar huis? waarom was bezoek beperkt?

Wie moet er leren om de zaken juist te zien????
Oud 19 januari 2021, 09:34   #35
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Zond men toen een volledige school naar een sanatorium omdat er 1 leerling ziek was?

Nu gaat het zelfs niet eens over zieke leerlingen, het gaat over iemand die positief getest is. Niemand is ziek.
Oud 19 januari 2021, 09:40   #36
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zond men toen een volledige school naar een sanatorium omdat er 1 leerling ziek was?

Nu gaat het zelfs niet eens over zieke leerlingen, het gaat over iemand die positief getest is. Niemand is ziek.
Alle besmette personen werden naar het sanatorium gestuurd, ongeacht of ze ziek waren. Bij mijn familie 5 van de 7 gezinsleden (nog niet eens naar dezelfde instelling) en een deel van de leerlingen uit de klas die besmet waren.

Ik denk dat je wat overdrijft om thuisquarantaine met alle moderne comfort en familie opgelegd uit voorzorg te vergelijken met het verplichte regime in een sanatorium na vastgestelde besmetting

Laatst gewijzigd door spherelike : 19 januari 2021 om 09:43.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 10:22   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op de voorpagina van HLN: 1 skireis zorgt voor 5.000 quarantaines !
Het gaat over 1 iemand die positief getest is en de regels aan haar laars lapte.

Laatst gewijzigd door Boduo : 19 januari 2021 om 10:27.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 10:32   #38
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het gaat over 1 iemand die positief getest is en de regels aan haar laars lapte.

Inderdaad, complete waanzin. Hysterie.
Oud 19 januari 2021, 10:34   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Ja kijk: 1 familie Joden ontdekt, 500 dorpsbewoners geexecuteerd.

Dat komt ervan als je Joden niet verklikt !
Oud 19 januari 2021, 10:36   #40
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, dat denk ik ook gepensioneerden die de oorlog meegemaakt hebben (of toch bijna) die eisen dat we nu hetzelfde ondergaan. Ik begrijp het niet echt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be