Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Astra Zeneca vaccin niet aan ouderen toedienen?
Niet toedienen 10 66,67%
Wel toedienen 5 33,33%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2021, 09:33   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

wat een komedie
Oud 3 februari 2021, 09:34   #22
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat kregen de paarden destijds.
En die hadden geen covid en geen zweetvoeten.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 09:35   #23
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De ouderen geen vaccins en de jonge hebben het niet nodig.

Great, probleem opgelost.
En dat voor 1,78 euro per flesje.
daar kun je niet aan gekloot zijn.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 09:43   #24
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Astra Zeneca.
Is da da vaccin nie van den Aldi?
Da past toch bij die ouweren...
Inspuiten , gvd!
Oud 3 februari 2021, 10:20   #25
denkimi
Banneling

Standaard

Wat je geeft aan mensen onder de 30 maakt niet uit, zolang je maar vertelt dat het een werkend vaccin is. Het placebo effect zal de rest wel doen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 10:44   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat je geeft aan mensen onder de 30 maakt niet uit, zolang je maar vertelt dat het een werkend vaccin is. Het placebo effect zal de rest wel doen.
Moest 'k nog geen 30 jaar zijn dan zat ik sowieso niet op een vaccin te wachten, AZ of niet.
Daarbij, die komen nog niet direct aan de beurt, ook al is AZ voorlopig niet voor 55+ bestemd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 10:58   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Astra Zeneca.
Is da da vaccin nie van den Aldi?
Da past toch bij die ouweren...
Inspuiten , gvd!
Wie geen respect heeft voor zijn ouders past blijkbaar steeds beter in onze nieuwe Westerse samenleving.

Na de Walen de Brusselaars de migranten de zwarten de joden de bruggepensioneerden de minder validen de leefloners moeten nu onze bloedeigen ouders er aan geloven.

De individualistische materialistische Vlaming wordt nijdiger met de dag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2021 om 10:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 12:21   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee. Enkel mijn ma "leeft" nog, tenminste biologisch gezien. Het zou waarschijnlijk beter zijn dat ze dood was. Hoewel. Laat ons zeggen dat het kifkif is. In elk geval zou ik dood willen zijn mocht ik in haar plaats zijn.

Het lijkt er op dat vele mensen zoals jij ergens iets hebben tegen dood zijn. Dat is mijn geval niet. Ik vind dood gaan normaal. Dat ik ondertussen zolang het niet te onaangenaam is, nog leef, is iets dat aanvaardbaar is, maar ook niet meer dan dat he.

Dat jij denkt dat mijn grootouders nog zouden leven maakt dat je mijn leeftijd totaal verkeerd inschat he, ik ben 50+. Ik denk dat ik het beste al gehad heb, maar er zijn misschien nog enkele jaren die nog wat de moeite zijn. Daarna hoeft het voor mij echt niet meer.

Wat voor mij telt is de kwaliteit van de jaren, niet de hoeveelheid. Wat wij nu doen is de kwaliteit naar de vaantjes helpen. Terwijl dat het enige is dat telt. Ik vind het veel erger om nog zo een jaar mee te maken dan om morgen dood te gaan.
U geeft blijk van een morbide ingesteldheid en van weinig empathie t.a.v. oudere personen die een andere kijk op het leven hebben. Ondanks mijn gevorderde leeftijd ben ik nog steeds in het leven geïnteresseerd. Ik volg elke dag de financiële en bedrijfseconomische berichtgeving, lees graag poëzie en hou erg van werken in mijn tuin. Kortom, ik leef graag. Toegegeven, ik heb tot op heden geluk, mijn gezondheid is behoorlijk.
Oud 3 februari 2021, 12:27   #29
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie geen respect heeft voor zijn ouders past blijkbaar steeds beter in onze nieuwe Westerse samenleving.

Na de Walen de Brusselaars de migranten de zwarten de joden de bruggepensioneerden de minder validen de leefloners moeten nu onze bloedeigen ouders er aan geloven.

U kan blijkbaar de ironie niet aan.
Eigenaardig.
Oud 3 februari 2021, 12:29   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
U kan blijkbaar de ironie niet aan.
Eigenaardig.
Toch wel maar ik had het zo niet begrepen. Sorry.
Gebeurd wel meer wanneer men geen nuances kan leggen.
Oud 3 februari 2021, 12:57   #31
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest 'k nog geen 30 jaar zijn dan zat ik sowieso niet op een vaccin te wachten, AZ of niet.
Daarbij, die komen nog niet direct aan de beurt, ook al is AZ voorlopig niet voor 55+ bestemd.
Ik heb persoonlijk weet van 17 jarige stagairs die komen kuisen in een rusthuis die al ingeënt zijn.

En dan hebben ze vaccins te kort voor diegenen die het wel nodig hebben. Belgie is toch een prachtig land.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 13:12   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik volg elke dag de financiële en bedrijfseconomische berichtgeving, lees graag poëzie en hou erg van werken in mijn tuin. Kortom, ik leef graag. Toegegeven, ik heb tot op heden geluk, mijn gezondheid is behoorlijk.
Ik kan U daar enkel maar geluk bij wensen. En zoals ik stelde, elk jaar dat plezant is, mag geleefd worden. Maar dood zijn is niet erg. Ik ben daar een totaal epicurist in. Het is goed om graag te leven. Maar het is ook goed om graag dood te zijn.

Ik kan best begrijpen dat jouw activiteiten totaal onafhankelijk zijn van het gemaatregel, en het verleden jaar voor jou niet veel veranderde, behalve misschien enige stress om niet besmet te geraken.

Besef dat het feit dat jij een gans jaar lang onder stress zat grotendeels door de maatregelen kwam. Had men het laten waaien, dan had jij je goed kunnen afzonderen gedurende 2 maanden, en dan was het veel minder stressvol geweest nadien.

Maar goed, op wat stress na had je dus eigenlijk min of meer hetzelfde leven als zonder dat gemaatregel.

Maar beeld je nu eens 10 minuten in dat de dingen die belangrijk zijn in jouw leven gewoon verboden zijn. Dat je een boete krijgt als je in je tuin zou werken. Dat ongeveer alles wat "telt" in uw bestaan, gewoon verboden geworden is. Dan is uw levensjaar naar de knoppen he. Dan was dat een jaar dat de moeite niet was om geleefd te worden.

Wel, dat is equivalent aan een jaar vroeger sterven he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 13:13   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U geeft blijk van een morbide ingesteldheid en van weinig empathie t.a.v. oudere personen die een andere kijk op het leven hebben.
Empathie stopt als het zelfvernietiging wordt he. Als die anderen die een andere kijk op het leven hebben, vragen dat ik uit empathie het mijne of dat van anderen naar de vaantjes help, dan stopt elke vorm van empathie op 10 seconden zie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2021 om 13:14.
Oud 3 februari 2021, 13:37   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan U daar enkel maar geluk bij wensen. En zoals ik stelde, elk jaar dat plezant is, mag geleefd worden. Maar dood zijn is niet erg. Ik ben daar een totaal epicurist in. Het is goed om graag te leven. Maar het is ook goed om graag dood te zijn.
Ik denk dat jij vooral graag praat voor anderen Doe en luister naar wat ik zeg maar doe niet wat ik doe.....
Oud 3 februari 2021, 15:17   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan best begrijpen dat jouw activiteiten totaal onafhankelijk zijn van het gemaatregel, en het verleden jaar voor jou niet veel veranderde, behalve misschien enige stress om niet besmet te geraken.

Besef dat het feit dat jij een gans jaar lang onder stress zat grotendeels door de maatregelen kwam. Had men het laten waaien, dan had jij je goed kunnen afzonderen gedurende 2 maanden, en dan was het veel minder stressvol geweest nadien.

Maar goed, op wat stress na had je dus eigenlijk min of meer hetzelfde leven als zonder dat gemaatregel.

Maar beeld je nu eens 10 minuten in dat de dingen die belangrijk zijn in jouw leven gewoon verboden zijn. Dat je een boete krijgt als je in je tuin zou werken. Dat ongeveer alles wat "telt" in uw bestaan, gewoon verboden geworden is. Dan is uw levensjaar naar de knoppen he. Dan was dat een jaar dat de moeite niet was om geleefd te worden.

Wel, dat is equivalent aan een jaar vroeger sterven he.
Dat is uw persoonlijke visie.
Er zijn heel wat anderen die daar anders over denken, en hun vrijheidsbeperking, hoe tijdelijk ook, beschouwen als ... tijdelijk.
Iemand die een jaar in de gevangenis belandt is ook content als hij terug vrij komt.
Dit beschouwen als het equivalent aan een jaar vroeger sterven vind ik overdreven. Je leeft uiteindelijk nog.
Oud 3 februari 2021, 15:21   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw persoonlijke visie.
Er zijn heel wat anderen die daar anders over denken, en hun vrijheidsbeperking, hoe tijdelijk ook, beschouwen als ... tijdelijk.
Maar uw leven is ook tijdelijk. Als gij, zeg maar, 60 jaren te leven hebt, of ge daar het 59ste jaar van naar de kloten doet, of het 24ste, is toch kifkif ? Meer nog, het is eigenlijk erger om het 24ste naar de kloten te doen, dat was in principe een plezanter dan het 59ste.

En als ge 60 jaar te leven hebt, en het 59ste is naar de kloten, dan is het toch identiek aan 59 jaar te leven en geen jaar naar de kloten te hebben ?

Citaat:
Iemand die een jaar in de gevangenis belandt is ook content als hij terug vrij komt.
Ja, dat hij blij is dat hij maar 1 jaar verliest en geen 2 is geen bewijs dat hij dat 1 jaar niet kwijt was he. Dat is trouwens de BEDOELING van een gevangenis straf. Ge spreekt uzelf tegen.

Mocht het zo zijn dat het niet erg is om 20 jaar kwijt te zijn, als ge toch vrij komt zijt ge nadien even content als wanneer ge geen 20 jaar kwijt waard, dan zou gevangenis straf niet veel indruk maken he.

De bedoeling van een gevangenis straf is juist om U X jaren van uw eindig aantal levensjaren af te pakken he. Als gij 60 jaar te leven had, en men geeft U 5 jaar gevangenis straf, dan is dat hetzelfde als U de doodstraf geven als ge 55 zijt he. Alleen weet men niet wanneer ge zou sterven, dus kan men U ook geen X jaar daarvoor doden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2021 om 15:22.
Oud 3 februari 2021, 15:24   #37
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat gaat niet over respect. Een evenwichtig inzicht in wat men van het leven nog kan verwachten misstaat niemand.

Je discours zweemt naar de therapeutische hardnekkigheid waarmee sommige gezondheidswerkers tot elke prijs mensen in leven willen houden.

In de euthanasiediscussie hebben we gemerkt wat dat wil zeggen op individueel vlak. covid 19 gaat nog een stap verder en bewijst hoe men het welzijn van de ganse bevolking, die ouderen trouwens inbegrepen, wil opofferen aan dagen dat mensen nog in leven zijn.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 15:34   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat gaat niet over respect. Een evenwichtig inzicht in wat men van het leven nog kan verwachten misstaat niemand.
Een derdelander die ergens geboren wordt in een golfplaten hut heeft wellicht minder van het leven te verwachten dan een gezonde welstellende 75 + in Beverly Hills.

Wat je van het leven hebt te verwachten is niet altijd gelijklopend met leeftijd.
Oud 3 februari 2021, 15:54   #39
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een derdelander die ergens geboren wordt in een golfplaten hut heeft wellicht minder van het leven te verwachten dan een gezonde welstellende 75 + in Beverly Hills.

Wat je van het leven hebt te verwachten is niet altijd gelijklopend met leeftijd.
Als de gezondheid van een 75-jarige in Beverly Hills de reden is dat een 16-jarige in South Central LA maanden moet thuisblijven vind ik dat aberrant. Jij niet?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 16:32   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar uw leven is ook tijdelijk. Als gij, zeg maar, 60 jaren te leven hebt, of ge daar het 59ste jaar van naar de kloten doet, of het 24ste, is toch kifkif ? Meer nog, het is eigenlijk erger om het 24ste naar de kloten te doen, dat was in principe een plezanter dan het 59ste.

En als ge 60 jaar te leven hebt, en het 59ste is naar de kloten, dan is het toch identiek aan 59 jaar te leven en geen jaar naar de kloten te hebben ?

Ja, dat hij blij is dat hij maar 1 jaar verliest en geen 2 is geen bewijs dat hij dat 1 jaar niet kwijt was he. Dat is trouwens de BEDOELING van een gevangenis straf. Ge spreekt uzelf tegen.

Mocht het zo zijn dat het niet erg is om 20 jaar kwijt te zijn, als ge toch vrij komt zijt ge nadien even content als wanneer ge geen 20 jaar kwijt waard, dan zou gevangenis straf niet veel indruk maken he.

De bedoeling van een gevangenis straf is juist om U X jaren van uw eindig aantal levensjaren af te pakken he. Als gij 60 jaar te leven had, en men geeft U 5 jaar gevangenis straf, dan is dat hetzelfde als U de doodstraf geven als ge 55 zijt he. Alleen weet men niet wanneer ge zou sterven, dus kan men U ook geen X jaar daarvoor doden.
Goed ja. Gevangenisstraf was misschien wat extreem. Het blijft inderdaad letterlijk een straf.
Maar dan nog. Stel dat je een jaar naar de gevangenis moet en je weet dat je nog een jaar te leven hebt, zou je dan liever onmiddellijk sterven ?
Idem voor wie nu onder de coronamaatregelen leeft, en weet dat hij of zij nog een jaar te leven heeft.
Ik heb de indruk dat je een verloren kwaliteitsvol jaar als epicurist gelijkstelt met een verloren levensjaar, en als de kwaliteit van het leven mindert je er evengoed een eind aan kan maken als je zou weten dat je niet zo lang meer te leven hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be