Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2021, 15:17   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het probleem is net dat de adviseurs steeds verder gaan in hun adviesfunctie.

Ze vergeten wel eens dat zij advies geven en niet meer dan dat. Zij bepalen niet het beleid, dat doet de overheid.
Zij bepalen het beleid hoegenaamd niet. Zij hebben overigens daartoe grondwettelijk niet de vereiste macht. Als de maatregelen u niet bevallen moet je niet op de virologen nijdig zijn. De beslissingen worden genomen door de politici. Als u per se verder anti-propaganda wilt kwekken doe het dan tegenover de aangewezen personen. Dat zijn niet de virologen. U zult uiteindelijk moeten doen zoals iedereen, geduld uitoefenen, de maatregelen naleven en, wanneer uw leeftijd aan de beurt komt u laten vaccineren.
Oud 5 februari 2021, 15:28   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als de maatregelen u niet bevallen moet je niet op de virologen nijdig zijn. De beslissingen worden genomen door de politici.
Dat is waar, maar de politici zeggen dat ze de raad van de "wetenschappers" volgen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 15:55   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om wat over te bezinnen:

https://fee.org/articles/how-finland...ovid-19-works/

Citaat:
Data show that the policies of Finland and Norway have been even less restrictive than Sweden's for most of the pandemic.
Dateert van november vorig jaar.

https://www.aier.org/article/the-vir...your-policies/

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2021 om 15:56.
Oud 5 februari 2021, 16:05   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is waar, maar de politici zeggen dat ze de raad van de "wetenschappers" volgen.
Niet helemaal juist hé. Het zou wel eens kunnen tegenvallen als het om de kappers gaat. Maar dat is een andere topic.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:08   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet helemaal juist hé. Het zou wel eens kunnen tegenvallen als het om de kappers gaat. Maar dat is een andere topic.
Dat zijn kleine details. Dat is om te "tonen" dat zij beslissen. Denk jij nu echt dat kappers open of dicht ergens bepalen of de epidemie woekert of niet ?

Dat kappers het epicentrum zijn van epidemische propagatie ?

Dit is neuten over piepkleine en onbenullige details en doen alsof men grote beslissingen neemt. De ECHTE beslissing, namelijk, in welke mate zijn het medische criteria die gans de maatschappij bepalen, is nog niet aangevochten.

De echte beslissing: zetten we "ziekenhuizen overstromen" als secundaire prioriteit of blijft dat het finale doel van deze maatschappij wat er ook moge gebeuren, is nog altijd 100% in de handen van medici.

Zo lang je als absolute maatschappelijke prioriteit, boven alle andere consideraties van economische teloorgang, welzijnsindex, onderwijs, en dergelijke, "ziekenhuizen" plaatst, voor een onbeperkte duur, is de medische wereld de uiteindelijke baas van de maatschappij. Alles wordt dan opgeofferd. Zij mogen niet over alles altijd beslissen, maar zij hebben wel de ultieme maatschappelijke sleutel totaal in hun handen.

De kappers zullen open mogen TOT de ziekenhuizen overstromen. Het is een ongezien fenomeen. ALLES wordt onderworpen aan dat ene criterium. Zonder dat bijvoorbeeld ook maar iemand stelt dat daar een capaciteitsverhoging en een verbetering van de prestatie tegenover moet staan, dat daar een tijdsgrens op zou zitten of wat dan ook. Nee, we offeren gans de maatschappij potentieel voor onbeperkte tijd op aan 1 enkel idioot criterium: 2000 bedden niet volleggen.

Het betreft hier dus een 5000ste van de maatschappij, en daarvoor wordt ALLES opgeofferd potentieel gezien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2021 om 16:13.
Oud 5 februari 2021, 16:23   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat noemen ze de economie slopen om terug op te bouwen, maar beter.
Oud 5 februari 2021, 17:31   #27
edwinp
Banneling

Standaard

na de covidcrisis de regeringscrisis, verkiezingen in mei 2022 ? ik hoop het
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 19:36   #28
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

pierke van damme, de grootste, zelfverklaarde epidemioloog aller tijden:
"Het virus zit te wachten op de heropening van de kapsalons."

En dan wordt verwacht dat de bevolking deze clown serieus neemt??
Hahahahahahaaaa....de mop van de eeuw.
Na van gucht met zijn springend wc-pot-virus en van ranst met een virus dat blijkbaar kan kloklezen voor de avondklok, nu nog een clown die beweert dat het virus op de loer ligt aan de deur van kapsalons?
Hahaha...comedy capers..het wordt steeds lachwekkender

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...-mijn-dochter/

Durven deze komieken zich nog in het openbaar vertonen met de onzin die ze uit hun duimen blijven zuigen?
Kan er een echte wetenschapper opstaan om deze three stooges eens uit te leggen wat een virus eigenlijk is?!
Oud 5 februari 2021, 19:48   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 19:58   #30
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
pierke van damme, de grootste, zelfverklaarde epidemioloog aller tijden:
"Het virus zit te wachten op de heropening van de kapsalons."

En dan wordt verwacht dat de bevolking deze clown serieus neemt??
Hahahahahahaaaa....de mop van de eeuw.
Na van gucht met zijn springend wc-pot-virus en van ranst met een virus dat blijkbaar kan kloklezen voor de avondklok, nu nog een clown die beweert dat het virus op de loer ligt aan de deur van kapsalons?
Hahaha...comedy capers..het wordt steeds lachwekkender

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...-mijn-dochter/

Durven deze komieken zich nog in het openbaar vertonen met de onzin die ze uit hun duimen blijven zuigen?
Kan er een echte wetenschapper opstaan om deze three stooges eens uit te leggen wat een virus eigenlijk is?!
academische dramaqueens, ik hoop dat ze nog honderd keer overruled worden door de rede

Nooit een theoreticus de praktijk laten bepalen NOOIT !!

Citaat:
Het virus zit te wachten op de heropening van de kapsalons
welke zinnige mens vertelt nu zo een onzin, binnen een jaar zitten deze demagogen (hopelijk) allemaal in de psychiatrie ! en fucking terecht, mijn 89-jarige moeder beeft bij al deze fundamentalistische uitspraken , FY !! ik ben het moe van mijn moederken altijd te moeten geruststellen

Als ik in het voorjaar nog niet aan de toog of het buffet kan staan , ben ik ook geneigd van ruiten in te smijten, toch deze van de hoofdzetels van regeringspartijen

de énige expert die wat wilde nuanceren, hebben ze in een cordon sanitaire gezet, de gezondheidseconoom prof Annemans paste niet in het doemscenario...

Laatst gewijzigd door edwinp : 5 februari 2021 om 20:14.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 20:53   #31
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
academische dramaqueens, ik hoop dat ze nog honderd keer overruled worden door de rede

Nooit een theoreticus de praktijk laten bepalen NOOIT !!

welke zinnige mens vertelt nu zo een onzin, binnen een jaar zitten deze demagogen (hopelijk) allemaal in de psychiatrie ! en fucking terecht, mijn 89-jarige moeder beeft bij al deze fundamentalistische uitspraken , FY !! ik ben het moe van mijn moederken altijd te moeten geruststellen

Als ik in het voorjaar nog niet aan de toog of het buffet kan staan , ben ik ook geneigd van ruiten in te smijten, toch deze van de hoofdzetels van regeringspartijen

de énige expert die wat wilde nuanceren, hebben ze in een cordon sanitaire gezet, de gezondheidseconoom prof Annemans paste niet in het doemscenario...
Ik ga met je mee.
Het uitdagen en pesten van de bevolking met onwettige maatregelen en onnodig angst aanjagen moet stoppen en wel metéén!
Citaat:
https://pnws.be/geef-me-een-uur-met-...-is-afgelopen/

Er komt in de media voorlopig amper commentaar op de nieuwe mondmaskerplicht en de noodwet die minister Vandenbroucke in elkaar flanste.
Wij namen contact op met Jeff Hoeyberghs.
Dokter, chirurg, en nooit verlegen om een cassante uitspraak.

Sinds gisteren moeten we dus ook op het werk een mondmasker aan.
Maar zeker geen bandana of sjaal. Of één met ventiel. En ook geen FFP2-masker. Maar wel een chirurgisch masker. Op voorwaarde
dat je het correct opzet… Zucht.

Wat vindt u daarvan, meneer Hoeyberghs?

Laat mij de vraag terugkaatsen. Wie beslist dat allemaal?

Euh… de regering zeker?

Inderdaad.
En het hof van beroep in Antwerpen was duidelijk in haar arrest: de maatregelen die de overheid neemt i.v.m. Covid-19 moeten gebaseerd worden op, en tot stand komen via, wetenschappelijke methodes.
Daar is hier geen sprake van.

Er is geen snipper bewijs dat mondmaskers op die manier zouden werken. Oké, er zijn wat vage bewijzen dat bijvoorbeeld zorgkundigen erbij gebaat zijn. Maar die onderzoeken houden geen rekening met de anderhalve meter. Én die gebeuren in een klinische setting, waar de maskers om het anderhalf uur vervangen worden.

Als je mensen met zo’n vod op de mond laat rondlopen, doe je ze vooral schimmel inademen.
Een masker beschermt in theorie enkel tegen speekseldruppeltjes, maar het virus zelf wordt via aerosolen overgedragen. Vandaar die 1,5 meter.
Het zijn goedbedoelde maatregelen, maar de mensen slaan alles door elkaar en hebben geen enkele notie van de wetenschap die erachter zit.

Dus, als dokter vind ik dit zeer af te raden. Dit is eerder niet, dan wel gezond.
Kijk, als mensen meer kans maakten op overleven mét een mondmasker, dan had god ons er wel één gegeven. Zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar.

En wat met de experts die mee het beleid bepalen?

Experts? Kom op zeg.
....
De rest achter de betaalmuur..

De regering moet gedwongen worden om de medische noodzaak te bewijzen met wetenschappelijke feiten of meteen alle onwettige maatregelen OPHEFFEN!
Oud 5 februari 2021, 22:07   #32
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

De medici adviseren, de politici beslissen.

De politici vinden het trouwens best fijn dat er zo op de virologen gekankerd wordt, zo blijven zij, die toch de uiteindelijke beslissingen nemen, een stuk meer buiten schot.

Moeten er lastige beslissingen genomen worden ? Schuif snel wat virologen naar voren, laat hen maar de boeman spelen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 23:08   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Kreng Kathleen deed een kleine poging, maar aangezien het geen rechtse was, was ze maar een poedel en kroop snel terug in haar hol.

Lijkt me redelijk duidelijk dat we stilaan afglijden naar een virocratie.
Medisch/Sanitair fascisme waar we nog jaren mee zoet zijn voor het zichzelf opblaast. Men heeft duidelijk laten zien wie de baas is momenteel.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...ekijk-terzake/
De virologen waren tegen de opening v.d. kapperszaken.
De bazen beslisten dat ze wél open mogen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 23:24   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn kleine details. Dat is om te "tonen" dat zij beslissen. Denk jij nu echt dat kappers open of dicht ergens bepalen of de epidemie woekert of niet ?

Dat kappers het epicentrum zijn van epidemische propagatie ?

Dit is neuten over piepkleine en onbenullige details en doen alsof men grote beslissingen neemt. De ECHTE beslissing, namelijk, in welke mate zijn het medische criteria die gans de maatschappij bepalen, is nog niet aangevochten.

De echte beslissing: zetten we "ziekenhuizen overstromen" als secundaire prioriteit of blijft dat het finale doel van deze maatschappij wat er ook moge gebeuren, is nog altijd 100% in de handen van medici.

Zo lang je als absolute maatschappelijke prioriteit, boven alle andere consideraties van economische teloorgang, welzijnsindex, onderwijs, en dergelijke, "ziekenhuizen" plaatst, voor een onbeperkte duur, is de medische wereld de uiteindelijke baas van de maatschappij. Alles wordt dan opgeofferd. Zij mogen niet over alles altijd beslissen, maar zij hebben wel de ultieme maatschappelijke sleutel totaal in hun handen.

De kappers zullen open mogen TOT de ziekenhuizen overstromen. Het is een ongezien fenomeen. ALLES wordt onderworpen aan dat ene criterium. Zonder dat bijvoorbeeld ook maar iemand stelt dat daar een capaciteitsverhoging en een verbetering van de prestatie tegenover moet staan, dat daar een tijdsgrens op zou zitten of wat dan ook. Nee, we offeren gans de maatschappij potentieel voor onbeperkte tijd op aan 1 enkel idioot criterium: 2000 bedden niet volleggen.

Het betreft hier dus een 5000ste van de maatschappij, en daarvoor wordt ALLES opgeofferd potentieel gezien.
Je zoekt het veel te ver.
De kappers mogen terug openen. En met wat geluk ook nog wat andere beroepen vanaf 1/3. Eerst een evaluatie op 26/2.
Dat is al iets. Wat is het probleem. Geef die mensen een kans.
Maar ik snap uw probleem wel hoor. Je beschouwt het als details omdat je niet liever zou willen dat alles maar moet kunnen en dat alles op z'n beloop wordt gelaten.
Dat is uw visie, en die ken ik ondertussen.
U maakt het zo te lezen ondertussen niet uit of je slachtoffer bent of niet. Ik ben niet zo fatalistisch, en ik ben niet de enige.
Als de kappers terug hun deuren moeten dichtdoen, dan is dat pech onderweg. Ondertussen wordt er gevaccineerd en binnen enkele maanden zien we wel het effect daarvan. Alles op z'n tijd.

Ondertussen heb ik de indruk dat in vele discussie de macht van de medische wereld in vraag wordt gesteld. Ah.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2021, 07:40   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zoekt het veel te ver.
De kappers mogen terug openen. En met wat geluk ook nog wat andere beroepen vanaf 1/3. Eerst een evaluatie op 26/2.
Waaw, we krijgen een cadeau, de kappers mogen open, OP VOORWAARDE DAT.... Dat is precies wat ik bedoel. Die "op voorwaarde dat" is een totaal onderwerpen van de maatschappij aan een DETAIL. Een detail dat opgeklopt is als het enige zaligmakende ultieme doel van een maatschappij: wij leven nu enkel en alleen als functie van "minder dan 2000 reanimatie bedden vol leggen". Daar draait het bestaan nu om. Of er al dan niet 0.02% van de maatschappij in een reanimatie bed zou moeten liggen.

De alfa en de omega van ons bestaan geworden. DAT bepaalt wat wij doen, of er onderwijs is of niet, of men wat burgervrijheden voorlopig op bruikleen terug mag hebben en zo voort.

Citaat:
Dat is al iets. Wat is het probleem. Geef die mensen een kans.
Maar ik snap uw probleem wel hoor. Je beschouwt het als details omdat je niet liever zou willen dat alles maar moet kunnen en dat alles op z'n beloop wordt gelaten.
Geef dictators een kans ? Zij voeren nu al een totaal mislukte sanitaire dictatuur sinds een jaar. We hebben gezien hoe dat de maatschappij totaal vernield heeft. En we moeten ze een kansje geven om voort te doen met het ondergeschikt maken van de fundamentele burgervrijheden aan een totale futiliteit die nu het doel geworden is van ons bestaan ?
Oud 6 februari 2021, 07:43   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U maakt het zo te lezen ondertussen niet uit of je slachtoffer bent of niet. Ik ben niet zo fatalistisch, en ik ben niet de enige.
Maar ik ben onder de slachtoffers van dit schrikbewind (enfin van het Franse, dat is even zot of nog erger, het is allemaal gelijklopend).

Dat ik eventueel ziek word en dood ga, wel, dat is uiteraard een fataliteit die ik aanvaard, want DIE IS NIET VEEL VERANDERD. Ik kan nog altijd een kanker opdoen. Ik kan nog altijd omver gereden worden. Al die dingen hebben nog altijd meer kans om mij te overkomen dan te sterven van corona, en dat is VOOR IEDEREEN ZO. Zelfs 80+ hebben meer kans om niet van corona te sterven dan van corona. Dus verandert dat in de grond niet veel.

DAT is wat de mensen niet begrijpen: corona is gewoon een extra risico, maar het is kleiner dan de andere risico's die ze al gans die tijd liepen zonder daarover te panikeren.

Maar daarvoor hebben we wel de maatschappij in een vlaag van hysterie kapot gemaakt. Vlaag van hysterie die zelfs aan de uiteindelijke uitkomst niet veel verandert !

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 februari 2021 om 07:44.
Oud 7 februari 2021, 16:48   #37
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
DAT is wat de mensen niet begrijpen: corona is gewoon een extra risico, maar het is kleiner dan de andere risico's die ze al gans die tijd liepen zonder daarover te panikeren.

Maar daarvoor hebben we wel de maatschappij in een vlaag van hysterie kapot gemaakt. Vlaag van hysterie die zelfs aan de uiteindelijke uitkomst niet veel verandert !
Natuurlijk, angstige mensen zijn niet voor rede vatbaar, zij begrijpen dan ook niet dat het risico om te sterven door corona haast verwaarloosbaar is in vergelijking met de vele andere doodsoorzaken (waaronder als proefkonijn voor dit experimenteel vaccin) dankzij de uitgelokte, panische angst voor dit griepvirus om dictatoriale noodmaatregelen te kunnen opleggen voor burgerlijke gehoorzaamheid.
En we gaan toch allemaal dood, met of zonder een virus.
Wél verhoog je je kansen door vaccinatie.

We? Laten we een kat een kat noemen.
Die "we" zijn de schaapjes die zich nog steeds bij de neus laten nemen door misleidingen, insinuaties, veronderstellingen en verdeeldheid blijven zaaien door hun hysterie waardoor de politiek de hele maatschappij willen en wetens kan blijven verwoesten door een crimineel coronabeleid zonder enige medische noodzaak.
Zij zijn verantwoordelijk door hun hysterie dat de politiek deze intussen onbestaande coronacrisis in stand kan houden en kan blijven rekken.
Zij zijn verantwoordelijk dat de politiek onwettige noodmaatregelen en onnodige lockdowns kan blijven opleggen en afdwingen.
Zij zijn de schuldigen dat wij zullen moeten vechten om ons recht op een normaal leven te kunnen en mógen hernemen.
Scheer dus niet iedere weldenkende burger met gezond verstand over een kam met gehersenspoelde en gemanipuleerde hysterici die nog steeds niet door de rookgordijnen kunnen of willen zien.
Brood en spelen zolang het niet aan hun eigen vel komt, misschien?
Oud 7 februari 2021, 17:12   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij er van uitgaat dat die coronacrisis zal voorbij zijn in Mei 2022 ben jij wel heel optimistisch. Maar niks mis mee hoop doet leven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 17:15   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik ben onder de slachtoffers van dit schrikbewind (enfin van het Franse, dat is even zot of nog erger, het is allemaal gelijklopend).

Dat ik eventueel ziek word en dood ga, wel, dat is uiteraard een fataliteit die ik aanvaard, want DIE IS NIET VEEL VERANDERD. Ik kan nog altijd een kanker opdoen. Ik kan nog altijd omver gereden worden. Al die dingen hebben nog altijd meer kans om mij te overkomen dan te sterven van corona, en dat is VOOR IEDEREEN ZO. Zelfs 80+ hebben meer kans om niet van corona te sterven dan van corona. Dus verandert dat in de grond niet veel.

Dat vaccin is ook maar gewoon een extra risico hoor. Maar je zegt daar toch liever niet direct tegen . Uitleggen altijd maar uitleggen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2021 om 17:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 15:22   #40
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
van gucht? Wie gelooft deze zelfverklaarde, mysofoob nog?
Met zijn geestelijke aandoening, smetvrees/mysofobie, dat hij eerder zelf toegaf, hoort deze geestelijk zieke in een dwangbuis thuis in de psychiatrie.
Welke politici branden hun pollen nog door naar een geestelijk zieke als adviseur te luisteren voor volksgezondheid en als referentie te nemen voor het aanhouden van onwettige maatregelen?
Die arme mens heeft dringend verzorging nodig voor zijn geestelijke aandoening!

Bovendien denk ik dat het nu toch wel duidelijk zal zijn dat we nooit meer een normaal leven zullen hebben als we het niet zelf terug pakken?
De coronahoax was nodig voor deze onwettige noodmaatregelen, om gehoorzaamheid af te dwingen en onze verworven rechten te ontnemen, dat had niks te maken met onze gezondheid of is dat nog niet doorgedrongen?
beke heeft toch ook al laten horen dat zelfs als jongeren gevaccineerd zijn, de maatregelen niet zullen opgeheven worden.

Is er nog iemand zo naïef dat die gelooft dat ons nog een normaal leven gegund wordt door de dictatoriale machtswellustelingen die ons nu onder de knoet hebben?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be