Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2021, 17:08   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vanuit die optie wordt heel die coronagekte begrijpelijk.
Ik vrees dat het zelfs *niet eens* om financiele redenen is. Maar uit pure dommigheid en dwaasheid. Ja, dat er ginderboven enkelen zijn die hun rekeningen gemaakt hebben, wil ik best geloven. Maar dat de ganse medische wereld volgt uit winstbejag, nee. Ze volgen uit schaperigheid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 17:16   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist ja, en het enige wat we dan hebben is dat die aandeelhouders van dat bedrijfje een slag geslagen hebben. Want dan is het niet meer van U he.
Dat lijkt me een platitude: als ik mijn kameel verkoop, dan moet ik te voet gaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 17:27   #23
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maak er maar 2025 van lijkt me realistischer.
Maar de kans dat we van deze man niet meer horen of hij ondertussen dood is of geen apotheker meer is maar circusartiest lijkt me nog realistischer.
Uit een zeer betrouwbare bron, het wordt eerder 2027 dan 2025.
Oud 11 februari 2021, 19:38   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijkt me een platitude: als ik mijn kameel verkoop, dan moet ik te voet gaan.
Welja, wat is het nut dan geweest van een "eigen bedrijfje" te hebben gehad dat het supervaccin ging maken ? Of dat nu een Vlaams bedrijfje was, of een Koreaans, wat voor verschil maakt dat ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 februari 2021 om 19:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 23:11   #25
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
??? Als het een excellent middel is, bovendien makkelijk bewaarbaar en transporteerbaar, dan zullen de groten er wel brood inzien om het patent te kopen.
Tzou wel heel idioot zijn om een patent te verkopen. Samenwerkingsdeals, zoals tussen Pfizer en biontech, licenties verkopen, u laten overnemen, dat zijn de normale dingen binnen farma
Oud 11 februari 2021, 23:30   #26
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar.

https://www.cnbc.com/2020/11/18/what...s-vaccine.html

Het probleem is blijkbaar om voldoende bekwaam personeel te hebben in productielijnen. Dat lijkt mij aan de andere kant eigenaardig. Het volstaat toch van daar geld tegenaan te smijten ?

Het punt is wel dat men van labo condities naar fabriek condities moet gaan. Dat is altijd een challenge.
Dat belooft niet veel goeds voor de kwaliteit van de vaccins als de druk toeneemt om ze sneller en sneller te gaan maken.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 23:31   #27
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat het zelfs *niet eens* om financiele redenen is. Maar uit pure dommigheid en dwaasheid. Ja, dat er ginderboven enkelen zijn die hun rekeningen gemaakt hebben, wil ik best geloven. Maar dat de ganse medische wereld volgt uit winstbejag, nee. Ze volgen uit schaperigheid.
Wel, als medici kritiek hebben op de huidige maatregelen, worden ze door de Orde.. ter orde geroepen, dus uit angst om geschorst te worden zwijgen die en doen dan maar mee met de hysterie. Lijfsbehoud dus.

Men kan zich dan afvragen welke motieven die Ordes hebben, om klakkeloos het dwangbeleid te volgen/aan te bevelen, waar alleen de farma en aanverwante bedrijfjes, ziekenhuizen, labo's, kortom, de hele medische sector voordeel bij hebben.

Effe googelen gaf me dit:

Who are the 22 pharma board members who also lead healthcare nonprofits?

"An analysis by BioPharma Dive found most of the largest corporate boards in the industry had directors serving in dual roles. Here's who they are."

https://www.biopharmadive.com/news/w...rofits/543144/

Zoek de belangenverstrengeling.

En dan deze 'ginderboven' top down structuur:

Who are our stakeholders?

"We work closely with decision-makers: Ministries of Health, government agencies, other government departments at the national level.
We also work with influencers: health partnerships, foundations, intragovernmental and nongovernmental organizations, civil society, media, professional associations, and WHO collaborating centres.
Our engagement with the United Nations at the global, regional, and country level is also a major asset."

https://www.who.int/about/who-we-are/stakeholders

Luisteren en doen wat ze zeggen of ge vliegt eruit.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 11 februari 2021 om 23:34.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 22:26   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Geen sant in eigen land.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 22:45   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij, het is al een tijd geleden, een heisa over dokters die "faciliteiten" kregen als ze bepaalde merken van medicijnen voorschreven.
Ik geloof niet in dommigheid op dit niveau.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be