![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat ze zich vergist. Studenten mogen wel naar huis, maar het is verboden om hun kotgenoten te zien zonder 1,5 meter afstand en mondmasker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze het allemaal zelf niet meer weten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt. Maar...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ondertussen wordt de vraag gesteld of een "kotbubbel" geen goeie optie is. Ik vind alleszins van wel. Het verhaal maakt duidelijk dat er een verschil is tussen regelneverij en gezond verstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zeker niet voor die jonge mensen. Politiekers of virologen die zulke regeltjes bedenken moesten ze ophangen - bij wijze van spreken. Maar ja, ze geilen er mss op.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 februari 2021 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel met regelneverij is dat er jonge agenten zijn, zonder veel maturiteit, die gewoon doen wat het boekje voorschrijft, zonder volwassen gezond verstand en waarmee er niet te praten valt. Daartegenover. Er bestaan voorlopig wat basisregels. Als je kwetsbaar bent, zet dan je mondmasker op als je je kop buiten steekt. Daar heb ik voorlopig geen probleem mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan 2 soorten maatregelen begrijpen (wil niet zeggen dat ik ervoor sta te juichen): 1) HEEL KORTE noodmaatregelen om iets op poten te zetten. Ik heb het over een paar weken ten hoogste. 2) dingen die te maken hebben met testen en quarantaine. Dat men zieken wil opsporen en afzonderen, daar kan ik inkomen. Dat is iets dat trouwens, als het werkt, niet heel lang moet duren. Als het lang duurt, wil het zeggen dat het niet werkt. Dat is het. ALGEMENE langdurige maatregelen die de burgervrijheden aantasten in het diepste van hun intimiteit (sociale contacten verdorie) zijn enkel in een land van doorgedraaide zotten mogelijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 februari 2021 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- geen superspreading events - maskers in publieke binnenruimten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit gezonde mensen in hun burgerrechten belemmeren. Mensen die ziek willen worden, moeten het recht hebben om ziek te worden. Men moet enkel mensen die niet ziek willen worden, van de nodige middelen voorzien om hen dat toe te laten. Ik zie het eerder in een richting van meer vrijheid, dan van beperkingen. Aangezien mensen met een extra probleem geconfronteerd worden, moeten ze meer handelsvrijheid hebben om zich daaraan optimaal aan te passen dan normaal. Ik zou bijvoorbeeld mogelijkheden gegeven hebben om MOGEN aan telewerk te doen en zo, of MOGEN hun pensioenrechten tijdelijk en vroeger op te nemen of zo. Om MOGEN uw kinderen thuis te houden. De hoeksteen van onze cultuur is individuele vrijheid, en uw eigen problemen oplossen. Welnu, we hadden die hoeksteen moeten aanspreken in plaats van die kapot te kloppen. Dat men coercitief optreedt in dictaturen zoals China hoort erbij. Dat wij onze grondbeginselen niet in staat achten om zulke problemen aan te pakken en de eerste de beste dictatuur achterna hollen, is in en in triest. We hadden een betere basis en waren er beter uitgekomen door onze basiswaarden juist niet te loochenen, maar volop aan de slag te zetten. Het is eigenlijk wat Trump intuitief aanvoelde. Het is wat de Zweden tot op zekere hoogte ook deden. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 februari 2021 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Op dit forum lopen er dan ook genoeg rond die er geen bezwaar tegen hebben dat de scheiding der machten met de voeten getreden wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet nog dat het vroeger groot nieuws was dat 1 man een tank wou stoppen in China op het Tiananmen plein en wat een schande dat zoiets nog bestond in de wereld. Nu roepen ze hier , " Plat rijden die kerel." als hem 1 minuut te laat op straat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet meer verdedigbaar. Zie "De Afspraak" die nu bezig is. Het is al versoepeling wat de klok slaat. De incidenten zoals die met die minderjarigen worden momenteel dik in de verf gezet. Justitie maakt komaf met een avondklok. In Nederland voorlopig. De versoepelingen komen er. Zeker weten. De lente komt er aan. Wie sociale contacten verbiedt tijdens dit prille seizoen mag zich verwachten aan hoongelach. Bij deze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
al wat men moet doen is mensen correct inlichten en hen de mogelijkheid bieden zichzelf te beschermen. net zoals we dat bij alle andere risico's doen. we houden niemand tegen als die wil parachutespringen of skiën, we raden hen gewoon aan hun parachute goed te controleren en een helm te dragen. doen ze dat niet, tjah, dan dragen ze de gevolgen. Citaat:
verwacht eerder hogere boetes, zwaardere nachtklokken, celstraffen, huisarrest, afnemen van kinderen, ... |
||
![]() |
![]() |