![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind Brugge een prachtige stad, maar kom het liefst van al in Gent.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk zijn keuze. Steden vermijd ik de laatste jaren.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Brugge is, net zoals alle andere steden, in sneltempo aan het marginaliseren. Nog even en het loont ook daar de moeite niet meer om naartoe te gaan.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mijd dan weer boerendorpen.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik mis New Orleans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Guus kom naar huus want de koeien staan op spring'n
De varkes mutt'n vret'n en 't hooi moet van 't land Guus kom naar huus want daar 'beuren rare ding'n Dit kan toch zo niet doorgaan Guus wat is er aan de hand Guus Utenwaard is een week of wat geled'n Toen 'ie terugkwam met de trekker na het hooi'n van 't land Met 'n behoorlijk flinke vaart tegen de koeiestal gered'n Zien trekker total loss en zien kop in 't verband Nou kan een boer niet zonder trekker dus 'n nieuwe mos 'r kommen De schoenendoos werd omgekeerd 't kapitaal geteld En op zaterdag het Guus de buus naar Rotterdam genommen En in zien binnenzak had Guus een flinken boerentiet met geld Guus Utenwaard had zich nooit in 'n stad begeven Hij kent alleen 't dorp, 't land, de oude boerderij Zien hejt het vroeger zejt da's waar de wilde wijven leven Die voor 'n stuuver mit naar boven gaan voor de vrijerij Daar krieg je grote puusten van want al die wijven uut de steden Leven daar in zonde en die gaan nooit naar de kerk Alleen naar grote feesten, orgies en excessen deden Ja de duvel in de steden het daar flink wat overwerk |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt mij ook een fantastische stad.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vroeger regelmatig maar nooit lang, een minuut of 3 per keer.
![]() ![]() Het spoor ben ik vergeten. ![]() ![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste keer was zo'n tien jaar geleden bij een pensioen-etentje van een (ex)-collega. Lekkere waterzooi gegeten om dan finaal in het "Dreupelkot" te eindigen.
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() De Trollenkelder is ook plezant daar aan St-Jacob. Naar de Finnegan's ging ik ook graag en de Dulle Griet aan de Vrijdagmarkt waar je een vierdubbele Kwak kon krijgen en je moest je schoen als onderpand geven. Het glas was zeer gegeerd bij verzamelaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Aan de Vrijdagmarkt was er ook een Spaans restaurant waarvan ik de naam vergeten ben. Ik bestelde er gewoonlijk hun stoofpot van konijn.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 februari 2021 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Galgenhuis vond ik een leuke stek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Foley's Irish Pub aan de Recollettenlei was een beetje weg uit de binnenstad. Wel een heel gezellig interieur. Ze hadden daar zoiets dat wat leek op biechtstoelen waar je in besloten gezelschap kon zitten. Heel plezant als enige gast in gezelschap van 3 dames. Er was ook een binnenkoer waar ze in de zomer live optredens hadden. En ze hadden er ook poteen alsook alle Ierse whisky's.
De uitbater Patrick Foley was familie van een ex-speler vn AA gent nl Dominic Foley. Hij onderhandelde destijds namens AA Gent om zijn familielid te overhalen in Belgie te komen spelen. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 februari 2021 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in Gent gestudeerd. En zo mijn heksie perfeksie ontmoet. Later wel jaarlijks minstens naar de Gentse Feesten geweest.
De laatste tien jaar heb ik er niets meer verloren. Ik heb in geen enkele Vlaamse stad nog iets verloren. Ze zijn voor mij zoals een buitenlandse stad: je bezoekt dat misschien eens, maar toch niet speciaal twee keer in je leven. Voorbeeldje: voor de lock down nog Nancy bezocht per toeval. Place Stanislas: geweldig. Maar niet zo om er nog eens naar toe te gaan. Steden zijn niet op (mijn) mensenmaat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling