Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2021, 12:10   #21
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Overal waar men zijn neus insteekt vindt men koekoekseieren in vogelnesten.
Dit land doet mij denken aan Italië; meer bepaald aan Napels.
Ik verwacht niet dat men voldoende plaatsen zal vinden om alle vuilhopen weg te bergen uit het zicht van de totale bevolking. Leer er mee leven dus.
Ik bekijk het nog filosofisch. Niet mij nog iets aantrekken. Je komt toch terecht in het vaarwater van mensen met veel geld.
Desnoods wordt zelfs uw inboedel verkocht en mag je U afvragen waaraan je dit te danken hebt. Beter doe je dat niet. Je stuit toch steeds op hetzelfde antwoord en dat is : "Wij spelen toch met de kloten van degenen die wij willen"
Dat is toch de essentie van een democratie. Vastgeketend in een parlement door brulapen die nooit denken aan enige empathie voor slachtoffers die ze helpen maken. Zo ver is het gekomen.
Natuurlijk brengt enige rechtvaardigheid niks op. Waarom zou er dan rechtvaardigheid moeten komen? Ze zullen nooit in eigen vlees snijden.
Zo was het en zo zal het blijven.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 12:11   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
615.323.561 berichten bestonden uit "ok"
Dan nog moeten die allemaal uitgetypt worden en moeten ze in context geplaatst worden.

Ik geef u op een briefje, als er werkelijk miljarden berichten zijn dat ze allemaal uitgetypt moeten worden en in het dossier moeten zitten.

Want dat is het eerste dat de verdediging gaat vragen, zitten alle berichten in het dossier?

Vermits er bewijs van onschuld tussen kan zitten.

- lol - Ik zie de rechtbank al een aantal jaar uittrekken om het dossier te lezen dat uit vele miljoenen pagina's gaat bestaan, al ze daarmee al komen.
Oud 11 maart 2021, 12:14   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Eens men de inhoud van de berichten kent, is het echt niet zo moeilijk om met een programma te selecteren op relevantie hoor.

Uiteraard hebben ze geen miljard berichten gelezen.
Dat is inderdaad het punt, er zit geen onderzoeksrechter of procureur op de zaak die zelfs het dossier volledig kan of heeft gelezen.

Er gaan dus enorme problemen ontstaan wanneer de verdediging haar recht opeist.
Oud 11 maart 2021, 12:15   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan nog moeten die allemaal uitgetypt worden en moeten ze in context geplaatst worden.

Ik geef u op een briefje, als er werkelijk miljarden berichten zijn dat ze allemaal uitgetypt moeten worden en in het dossier moeten zitten.

Want dat is het eerste dat de verdediging gaat vragen, zitten alle berichten in het dossier?

- lol - Ik zie de rechtbank al een aantal jaar uittrekken om het dossier te lezen dat uit vele miljoenen pagina's gaat bestaan, al ze daarmee al komen.
Er is geen enkele verplichting om elk mogelijk bericht dat die verdachten in de afgelopen X jaar hebben verstuurd mee op te nemen in het strafdossier.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 12:19   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele verplichting om elk mogelijk bericht dat die verdachten in de afgelopen X jaar hebben verstuurd mee op te nemen in het strafdossier.
Dus mogelijk bewijs van onschuld, daar wordt zelfs niet van overwogen om het in het dossier te steken?

Op naar het beroepshof en Cassatie.
Oud 11 maart 2021, 12:20   #26
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Wie zegt dat het om miljarden berichten gaat??? U zit grapjes te maken over de tijd die nodig is om die berichten te lezen. Ik draai de zaak om, u denkt toch niet dat een paar honderden mensen op een paar jaar tijd erin geslaagd zijn om miljarden berichten te versturen?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 12:21   #27
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus mogelijk bewijs van onschuld, daar wordt zelfs niet van overwogen om het in het dossier te steken?

Op naar het beroepshof en Cassatie.
Veel succes.

Ik heb trouwens nooit beweerd dat berichten die een bewijs van onschuld kunnen zijn, niet moeten worden toegevoegd. Het OM moet nu eenmaal onderzoek ?* charge en ?* decharge voeren.

Ik heb enkel beweerd dat irrelevante communicatie (waarschijnlijk meer dan 90%) niet aan het strafdossier zal worden toegevoegd.

De verzender van de berichten kan uiteraard zelf ook altijd de communicatie bijbrengen die hij nuttig acht hé.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 maart 2021 om 12:22.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 12:28   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel succes.

Ik heb trouwens nooit beweerd dat berichten die een bewijs van onschuld kunnen zijn, niet moeten worden toegevoegd. Het OM moet nu eenmaal onderzoek ?* charge en ?* decharge voeren.

Ik heb enkel beweerd dat irrelevante communicatie (waarschijnlijk meer dan 90%) niet aan het strafdossier zal worden toegevoegd.

De verzender van de berichten kan uiteraard zelf ook altijd de communicatie bijbrengen die hij nuttig acht hé.
Ja, maar die moeten uit de stukken van het onderzoek komen, dus, alle ontcijferde berichten moeten kunnen bekeken worden door de verdediging.
Oud 11 maart 2021, 12:31   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat het om miljarden berichten gaat??? U zit grapjes te maken over de tijd die nodig is om die berichten te lezen. Ik draai de zaak om, u denkt toch niet dat een paar honderden mensen op een paar jaar tijd erin geslaagd zijn om miljarden berichten te versturen?
Citaat:
615.323.561 berichten bestonden uit "ok"

Er waren dus minstens nog eens zoveel berichten, je weet wel, iemand stuurt een bericht, de ander antwoord met "OK".

We zitten volgens uw gedeeltelijke cijfers dus al zeker boven het miljard.
Oud 11 maart 2021, 12:52   #30
stuyckp
Banneling

Standaard

De overheid heeft die criminelen gehackt.
Nu maar hopen dat er geen criminelen de overheid hacken om die berichten te wissen
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 12:55   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind een aantal zaken die men nu verteld wel grappig, zo hebben ze miljarden versleutelde berichten gelezen...
(...)
Die hebben ze niet allemaal gelezen.
Een gedeelte volstond om tot actie over te gaan. En het was prijs.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 13:01   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Wat advocaat Walter Damen gisteren vertelde in "De Afspraak" vind ik het meest relevant: "We hebben een veldslag gewonnen maar niet de oorlog".
Vroeger was de vangst van een paar kilo drugs voorpaginanieuws. Nu worden er tonnen ineens in beslag genomen.
De advocaat stelt voor zich de vraag te stellen vanwaar die behoefte aan drugs toeneemt.

Bron: De Afspraak
Oud 11 maart 2021, 13:04   #33
stuyckp
Banneling

Standaard

Is het slim om zoveel poeha te verkopen over het feit dat ze die berichten hebben kunnen kraken ?
Als je dat nu stil houdt, dan kan je nog een tijdje doorgaan.
Doet me een beetje denken aan enigma en dat bombardement waar de geallieerden van af wisten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 13:06   #34
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat advocaat Walter Damen gisteren vertelde in "De Afspraak" vind ik het meest relevant: "We hebben een veldslag gewonnen maar niet de oorlog".
Vroeger was de vangst van een paar kilo drugs voorpaginanieuws. Nu worden er tonnen ineens in beslag genomen.
De advocaat stelt voor zich de vraag te stellen vanwaar die behoefte aan drugs toeneemt.

Bron: De Afspraak
Niet alleen dat.
Waar ze vroeger meestal met 'klein grut' te maken hadden zitten ze nu wel een paar niveautjes hoger. Maw, niet alleen maar ergens een lokaal iets, zelfs niet nationaal, maar op internationaal niveau hebben ze nu het drugs milieu een zware slag toegediend.
Oud 11 maart 2021, 22:34   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Niet alleen dat.
Waar ze vroeger meestal met 'klein grut' te maken hadden zitten ze nu wel een paar niveautjes hoger. Maw, niet alleen maar ergens een lokaal iets, zelfs niet nationaal, maar op internationaal niveau hebben ze nu het drugs milieu een zware slag toegediend.
Dat is best mogelijk. We hebben er geen zicht op.
Het crimineel milieu gebruikt ook steeds meer agressievere middelen zolang de behoefte aan drugs standhoudt, en zelfs toeneemt.
De corona crisis zal de behoefte niet doen verminderen.
Waar het dan uiteindelijk op neerkomt is de vraag hoe je de behoefte kan laten verminderen.
Oud 11 maart 2021, 22:40   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Is het slim om zoveel poeha te verkopen over het feit dat ze die berichten hebben kunnen kraken ?
Als je dat nu stil houdt, dan kan je nog een tijdje doorgaan.
Doet me een beetje denken aan enigma en dat bombardement waar de geallieerden van af wisten.
Een dienst wil al eens scoren, en wil dit aan het grote publiek verkondigen om niet de indruk te wekken dat het belastinggeld voor niets werd besteed.
Oud 12 maart 2021, 11:58   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is best mogelijk. We hebben er geen zicht op.
Het crimineel milieu gebruikt ook steeds meer agressievere middelen zolang de behoefte aan drugs standhoudt, en zelfs toeneemt.
De corona crisis zal de behoefte niet doen verminderen.
Waar het dan uiteindelijk op neerkomt is de vraag hoe je de behoefte kan laten verminderen.
Om de behoefte te verminderen is er maar één manier, het aantal mensen verminderen, maar zelfs dan zal de behoefte blijven bestaan.

Het gegeven is simpel, mensen gebruiken drugs, of dat dit nu coke of wiet of alcohol is maakt niets uit. Dit was zesduizend jaar geleden zo, dit is vandaag zo.

Wanneer je dan toch tegen elke prijs het drugs-dodental wil terugdraaien, dan stel ik voor dat je met alcohol begint, die toegelaten drug brengt ons de meeste doden, zieken en miserie mee.
Oud 12 maart 2021, 12:23   #38
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Om de behoefte te verminderen is er maar één manier, het aantal mensen verminderen, maar zelfs dan zal de behoefte blijven bestaan.

Het gegeven is simpel, mensen gebruiken drugs, of dat dit nu coke of wiet of alcohol is maakt niets uit. Dit was zesduizend jaar geleden zo, dit is vandaag zo.

Wanneer je dan toch tegen elke prijs het drugs-dodental wil terugdraaien, dan stel ik voor dat je met alcohol begint, die toegelaten drug brengt ons de meeste doden, zieken en miserie mee.
altijd het cliché antwoord van een wietblower, jamaar die andere drugs zijn wel toegelaten...

Suikers, vetten, tabak, voorgeschreven geneesmiddelen, zout, allemaal vrij ongezonde dingen die méér verslavend zijn dat alcohol of ja zelfs wiet..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 13:04   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Drugsspeurder Antwerpse politie opgepakt in "operatie Sky"

De drugsspeurder van de Antwerpse politie die gisteren werd opgepakt moet vandaag voor de onderzoeksrechter verschijnen.
Zijn vrouw, eveneens speurder, werd ondertussen al naar huis gestuurd.
Ik ben toch eens benieuwd hoe dit afloopt.
Ik vind dat het vandaag opvallend stil is hieromtrent in de media.

Bron: VRT NWS

Laatst gewijzigd door Rudy : 12 maart 2021 om 13:12.
Oud 12 maart 2021, 13:18   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Politie vraagt iedereen met versleutelde Sky ECC-telefoon om zich te melden

Ondertussen vraagt de politie dat de gebruikers van Sky ECC telefoons zich zouden melden.

Beschouwt de politie de criminelen als zijnde dom of zo ?

Bron: VRT NWS
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be