Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2021, 15:10   #21
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een inwijkeling in m'n straat begrijpt de heisa al helemaal niet, "de ziektes die we daar hebben zijn veel erger dan die corona".
Is zo, selectieve verontwaardigingen die lobbyisten duwen omdat het echte probleem aanpakken geld kost en niet opbrengt.
Zie de Kobaltmijnen... hoe kijken we vandaag naar de Congo zou mss een betere affiche zijn, in tegenstelling tot die affiches die in het verleden leven.
Oud 19 maart 2021, 15:12   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, een debiel is het niet. Als je gelooft dat we de epidemie alleen kunnen bedwingen met vaccinatie, dan is het logisch dat dat bedwingen alleen kan lukken als heel de wereld gevaccineerd is. Debiel is zeggen dat we ervan af zijn als Europa gevaccineerd is.
Ja en nee. ALS je gelooft dat vaccinatie U eeuwig-durende bescherming geeft tegen een zo goed als niet evoluerend virus, dan kan het ons natuurlijk niet schelen dat er zieke Afrikanen rondlopen. Wij zijn toch ook niet bang dat we hier mazelen gaan krijgen omdat ze in Afrika niet tegen de mazelen zijn gevaccineerd he.

Eigenlijk zegt die beste man zonder het te zeggen, dat hij denkt dat oftewel:
1) vaccinatie maar een tijdelijke bescherming geeft, en dus enkel maar dient om "het vuur te blussen", en nadien het effect ervan weg is EN/OF
2) die vaccinatie zal ondergraven worden door mutanten.

In het eerste geval is gans dat vaccinatie gedoe gewoon maar een "chemische lockdown" en nadien was het voor de lol. Dan hebben de Afrikanen daar niks mee te maken, tegen dat de vaccins uitgewerkt zijn vertrekt het opnieuw.

Oftewel hebben we schrik van mutanten.

Maar dan zitten we met een probleem: waar zouden die mutanten vandaan komen ? Waarom zouden die van Afrika komen, die mutanten die doorheen een vaccin kunnen dat daar niet terug te vinden is ?

Wat zou er in Afrika gebeuren zodat er mutanten ontstaan die onze vaccins in Europa bedreigen ?

Het kan zijn dat dat komt dat er in Afrika natuurlijke groepsimmuniteit ontstaat en dat het virus daar een weg omheen vindt. Maareuh, wij willen nu ook vaccinale groepsimmuniteit veroorzaken door traagjes te vaccineren, dus welk verschil maakt dat ?
Of die Afrikanen nu natuurlijke immuniteit opbouwen, en daardoor aan het virus diets maken hoe daardoor te geraken, of wij bouwen vaccinale + natuurlijke immuniteit op, en daardoor maken wij het virus wijs hoe daardoor te geraken, waar zit hem het verschil ?

Het klinkt logisch wat die man zegt, maar als je 2 minuten nadenkt is het, zoals Hoofdstraat zegt, debiel.

Citaat:
Alleen, natuurlijk, weten we dat het onmogelijk is om heel de wereld jaarlijks of zelfs twee keer per jaar te vaccineren tegen de laatste nieuwe mutaties. Die weg lukt dus niet. Realistischer is dat we onze oudjes beschermen tegen te zware ziekte door hen te vaccineren, en de rest van de bevolking (zowel hier als in Afrika) laten we gerust.
Voila.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 15:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 15:24   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dus, wat weten we ondertussen.

- Een vaccin houdt geen besmettingen tegen, je blijft mogelijks besmettelijk. (belangrijke !!)
- Vaccins blijven 6 maand werken ongeveer al is dat nog niet zeker
- Meer vaccineren zorgt dat het virus vlugger resistent wordt tegen dat vaccin
- Bepaalde onderzoeken tonen zelfs aan dat gevaccineerden lange tijd varianten produceren
- Dodenaantal in Afrika daalt omdat er groepsimmuniteit begint te komen.

Dus welke veiligheid zouden de Belgen kunnen winnen als we de Afrikanen vaccineren?
Ik heb maar 1 mogelijke verklaring en dat is dat er een debiel aan het hoofd staat van het Antwerps Instituut voor Tropische Geneeskunde.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210319_...T=383342506183

“Belgen zullen pas veilig zijn als ook de Afrikaanse bevolking gevaccineerd wordt”
De directeur van het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen maakt zich grote zorgen over de ongelijke verdeling van covid-vaccins in de wereld. "Het is nog te vroeg om te zeggen dat de situatie in Afrika al bij al nog meevalt."
Rap rap wat halve waarheden, halve leugens en hele onmogelijkheden bij mekaar klutsen ... maar ik denk niet dat je met deze thesis die man zijn plaats gaat kunnen innemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 15:27   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is dat eigenlijk niet eerder een steun voor zijn uitspraak dan ? Die mensen kwakken er geregeld onwetenschappelijke, en achteraf fout gebleken dingen uit. Dat is natuurlijk geen bewijs dat ze systematisch altijd alles fout hebben, maar het is toch een sterk argument...
Op dit forum, en zonder namen te noemen, wordt er ook wel wat gekwakt hoor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 15:46   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op dit forum, en zonder namen te noemen, wordt er ook wel wat gekwakt hoor.
Dat is juist Vooral die die dat eerder vernoemde gekwak nakwakken zonder er iets van te snappen.
Oud 19 maart 2021, 15:46   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
De ramp is inmiddels al niet te overzien, het zou mij niet verbazen dat er binnenkort in Europa, behalve die kuntsmatig geselecteerde varianten, ook andere virussen de kop zullen opsteken, virussen waar we een jaar geleden nog bestand tegen waren. (voor de kronieken : u las het eerst op politics.be). In Afrika laten ze het waaien, en hier helpen ze onze weerstand om zeep. Nogal wiedes dat die Afrikanen ons in de toekomst zullen bedreigen met virussen waar ze zelf tegen bestand zijn, maar stellen dat vaccinatie van alle Afrikanen dan de oplossing is, dat lijkt op waanzin.
Laten ze het in Afrika waaien ? Ik lees en hoor daar dan toch andere dingen over

Beelden uit Afrika van massagraven en overbelaste ziekenhuizen bleven uit. Eén van de redenen dat Afrika het tegen verwachting in goed doet komt doordat de Afrikaanse regeringen snel handelden, vertelt Mary Stephen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in Afrika.

"Zelfs voordat er coronagevallen werden geregistreerd, riepen sommige landen een lockdown uit", zegt Stephen. Ook maatregelen als afstand nemen, het dragen van gezichtsmaskers en vaak handen wassen werden snel ingevoerd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2021 om 15:46.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 15:47   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rap rap wat halve waarheden, halve leugens en hele onmogelijkheden bij mekaar klutsen ... maar ik denk niet dat je met deze thesis die man zijn plaats gaat kunnen innemen.
Goed, allez Schoof, leg JIJ eens uit waarom Afrika moet gevaccineerd worden voor WIJ veilig zouden zijn.

Want veel argumenten komen er niet van uw kant he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 15:47.
Oud 19 maart 2021, 15:50   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist Vooral die die dat eerder vernoemde gekwak nakwakken zonder er iets van te snappen.
Toch eigenaardig dat diegenen die hier verkondigen er wel alles van te snappen hier hun tijd zitten te verdoen. Kunnen die zich dan niet ergens anders nuttiger maken dan hier wat te keuvelen met gepensioneerden die er toch nooit iets van zullen of willen snappen. Wat een zonde van hun tijd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2021 om 15:51.
Oud 19 maart 2021, 15:51   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch eigenaardig dat diegenen die hier verkondigen er wel alles van te snappen hier hun tijd zitten te verdoen.
Ik vind dat amuzant, dat is het enige dat telt he. Ik zou zeker niks nuttigs willen doen. Het idee zelf dat anderen iets zouden hebben aan wat ik doe is voor mij ondragelijk. Hier weet ik dat daar geen gevaar voor is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 15:52.
Oud 19 maart 2021, 15:54   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, allez Schoof, leg JIJ eens uit waarom Afrika moet gevaccineerd worden voor WIJ veilig zouden zijn.

Want veel argumenten komen er niet van uw kant he.
Toch eigenaardig dat iemand die er alles van snapt alles over weet en de absolute waarheid in pacht heeft zulke vragen moet stellen aan een gepensioneerde ambtenaar die daar toch allemaal niks van snapt.

In uw plaats zou ik mijn vraag stellen aan de wetenschapper in kwestie. Stuur eens een mail naar het TIG.
Oud 19 maart 2021, 15:57   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch eigenaardig dat iemand die er alles van snapt alles over weet en de absolute waarheid in pacht heeft zulke vragen moet stellen aan een gepensioneerde ambtenaar die daar toch allemaal niks van snapt.
Ik stel die vraag niet omdat ik uit het antwoord iets wil leren he, maar om schoof zichzelf eens laten belachelijk te maken.

Want oftewel heeft hij daar totaal geen idee van (mijn gokje), oftewel zal hij een uitleg gaan moeten bedenken die zijn eigen zekerheden ondermijnt. Dat zou voor hem het meest instructieve zijn. De methode van Socrates he. Oftewel gaat hij iets aantoonbaar fout zeggen, waar we dan ook mee kunnen spotten, en dan zit mijn werkdag er weer eens op.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 15:59.
Oud 19 maart 2021, 15:59   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat amuzant, dat is het enige dat telt he. Ik zou zeker niks nuttigs willen doen. Het idee zelf dat anderen iets zouden hebben aan wat ik doe is voor mij ondragelijk. Hier weet ik dat daar geen gevaar voor is.
Dat jij dat amusant vindt heeft niemand wat aan. Mij geeft dat eerder het idee van iemand die zich steendood verveelt en die met zijn verhaal nergens anders terechtkan dan bij wat mensen die er toch niks van snappen.

Het is alsof Beethoven ganser dagen in discussie zou zijn gegaan met mensen die geen noot muziek konden lezen. Groot voordeel is dat je dan al snel de beste muzikant bent
Oud 19 maart 2021, 15:59   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat jij dat amusant vindt heeft niemand wat aan.
Dat is dan ook de bedoeling.
Oud 19 maart 2021, 16:01   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
van iemand die zich steendood verveelt en die met zijn verhaal nergens anders terechtkan dan bij wat mensen die er toch niks van snappen.
Je projecteert jezelf weer op gans het forum he. Hier zijn wel degelijk mensen die goed snappen wat ik zeg, en ik begrijp ook wat zij zeggen.

En er zijn tegenwoordig nog maar weinig plekken waar men die dingen kan zeggen. Op facebook of twitter moet je het niet proberen he.

Aangezien de maatschappij zot en fascistisch geworden is, ga ik die ondertussen niet "helpen" he. Maar ik wil wel over het fenomeen van de hysterie en het opkomende fascisme discuteren.

Het is trouwens eigenaardig dat je zo reageert, want jij was nog sneller dan ik om in te zien dat de gekte en het fascisme blijvend was. Ik dacht dat dat na een eerste golf opgelost zou geweest zijn, jij had door dat die zotten vertrokken waren voor minstens 7 jaar.

Nu je begint te zien dat je gelijk had, vind je het blijkbaar niet eens leuk ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 16:03.
Oud 19 maart 2021, 16:03   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel die vraag niet omdat ik uit het antwoord iets wil leren he, maar om schoof zichzelf eens laten belachelijk te maken.

Want oftewel heeft hij daar totaal geen idee van (mijn gokje), oftewel zal hij een uitleg gaan moeten bedenken die zijn eigen zekerheden ondermijnt. Dat zou voor hem het meest instructieve zijn. De methode van Socrates he. Oftewel gaat hij iets aantoonbaar fout zeggen, waar we dan ook mee kunnen spotten, en dan zit mijn werkdag er weer eens op.
Als je wil geef ik u het adres van het tehuis van mijn tante. De meeste mensen zijn daar dementerend
Uw vraag daar stellen zou volgens mij nog veel amusanter zijn en de kans is groot dat die mensen zich daar nog een pak belachelijker maken dan Schoof ik en nog anderen.
Oud 19 maart 2021, 16:04   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je wil geef ik u het adres van het tehuis van mijn tante. De meeste mensen zijn daar dementerend
Uw vraag daar stellen zou volgens mij nog veel amusanter zijn en de kans is groot dat die mensen zich daar nog een pak belachelijker maken dan Schoof ik en nog anderen.
Ik denk dat je de toestand van Schoof begrepen hebt
Oud 19 maart 2021, 16:06   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je projecteert jezelf weer op gans het forum he. Hier zijn wel degelijk mensen die goed snappen wat ik zeg, en ik begrijp ook wat zij zeggen.

En er zijn tegenwoordig nog maar weinig plekken waar men die dingen kan zeggen. Op facebook of twitter moet je het niet proberen he.
Er zijn ook mensen die snappen wat Schoof zegt.

De grootste kwibussen hebben volgers.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2021 om 16:08.
Oud 19 maart 2021, 16:07   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je de toestand van Schoof begrepen hebt
Eerder jouw toestand

Maar nu even ernstig.....zou een maand het hier laten waaien (uw oplossing) geen haalbare kaart zijn ? Zijn we er gelijk vanaf.

Wat denk je ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2021 om 16:12.
Oud 19 maart 2021, 16:25   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn ook mensen die snappen wat Schoof zegt.
Denk je dat ? Daar valt niks aan te snappen, dat is gewoon napraten he. Schoof geeft nooit een redenering die te snappen is.
Oud 19 maart 2021, 16:26   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nu even ernstig.....zou een maand het hier laten waaien (uw oplossing) geen haalbare kaart zijn ? Zijn we er gelijk vanaf.

Wat denk je ?
Uiteraard is dat de oplossing. Dat was ze vorig jaar, en dat is ze nog altijd. Alleen wil men dat niet toepassen, ons nazi regime.

Let wel, niet gewoon 1 maand laten waaien en dan terug maatregelen he. Een maand leren gewoon worden aan het laten waaien, en we zijn ervan af, van de hysterie. Niet van het virus. Daarvan geraken we natuurlijk niet meer vanaf. Maar dat moet niet. Omdat we juist, het laten waaien.

Het enige probleem met dat virus is dat we er een probleem van maken. Het volstaat van daar geen probleem van te maken, zoals van griep, en er is geen probleem meer. Wel zieken en doden, maar dat is niet echt een probleem voor de anderen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 16:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be